Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NAS-server gekocht; iemand nog tips???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• NAS-server gekocht; iemand nog tips???

Heb deze gekocht: http://www.synology.com/enu/products/DS211j/index.php
    Komt 2x 2TB Seagate in

Doel:
    Docs backuppen (thuisgebruik)
    Alle foto's opslaan, zodat ik die vanaf de vaste pc of de labtop kan wegschijven maar ook bekijken
    Alle camcorderfilms opslaan
    Later een mediaplayer er bij om foto's en fims op TV te kunnen bekijken
    Eventueel printerserver
    Eventueel een bewakingscamera er op
    “You’re gonna need a bigger boat”

Maar wat als ie affikt? Dan ben je alles kwijt...
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
      Maar wat als ie affikt? Dan ben je alles kwijt...
      Yepperdepep, maar daarom gaat een losse HD af en toe nog wel naar zuslief
      Ik denk dat je op deze manier risico-technisch gezien een heel behoorlijk systeempje hebt als brave burger; het is sowieso een aardige verbetering want tot op heden bewaarde ik de originele mini-DV's gewoon in een laatje en stond nog niets op de pc
      “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

- NZBget om dte downloaden via de nieuwsserver
        - Transmission om te downloaden via torrent

Comment

Ik wil ook zoiets voor mijn Macjes en Appletveetjes....

Comment

Perfectje apparaatjes die Synology's, regelmatig backupje trekken en elders onderbrengen.
            Ideaal op elk apparaat in het huis (of daar buiten) bij je bestanden te kunnen. Beneden
            tv opnemen, boven kijken enz enz. Hier staat er al 3 jaar eentje, met 4x 500Gb

grt,
            paulvh

Opel Ascona B 2.4 - Opel Astra J 2.0 BiTurbo (MY2013.5)

Comment

nzbget installeren en lekker downloaden via je nas ipv via je pc/laptop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                Ik wil ook zoiets voor mijn Macjes en Appletveetjes....
                Time Capsule?
                ------------------------------------------------
                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                  Time Capsule?
                  Werkt prima!
                  Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

Weet niet of je ook uit nieuwsgroepen downloadt, maar SABnzbd+ is een aanrader. Er is een kant-en-klare package voor de Synology voor verkrijgbaar.
                    Ook Couchpotato en Sickbeard installeren voor volautomatisch downloaden en categoriseren van alles wat je interessant vindt. Sickbeard houdt bij welke series worden uitgezonden en zoekt vervolgens Usenet of torrents af op zoek naar een download van die aflevering die is net is uitgezonden, of, als je dat wilt, zoekt naar oudere afleveringen.
                    Couchpotato is automatische nzb en torrentdownloader waarmee je films kunt beheren. Je kunt een "wanted'-list aanmaken, zodat Couchpotato op gezette tijden zal zoeken naar een nzb of torrent van deze films. En zorgt ervoor dat SABnzbd+ het vervolgens downloadt.

Zie voor veel meer info: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1438396

Ik ben er pas recent mee aan de slag gegaan. Het is ff instellen, maar vervolgens loopt alles volautomatisch binnen.

Oh ja, ik heb nog een Synology NAS (107+) over. Zal 'm zo ff in de Kofferbak zetten. :-)
                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Working...
                    X