Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vintage stereo ombouwen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik vind hem gaaf, Cav!

Hoe precies sluit je je iPhone d'r op an?
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Sinds mijn aankoop van een ipod classic 160 GB is alles zo eenvoudig geworden. Je kan er ca. 40.000 nummers op kwijt en ik steek hem zo in de ipodaansluiting (USB) van mijn Denon AVR-2311.

Het resultaat: digitaal signaal dankzij de D/A converter, oftwel ipod digital direct.

Hier een voorbeeld van.

http://www.teac.com/resources/pdf/Re...tal_Direct.pdf

Het geluid is MEGA goed :-)
      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Megagoed als je mp3'tjes van een beetje fatsoenlijke kwaliteit zijn, ja. Lage bitrate klinkt ook met een dure A/D converter crappy.

Comment

Ik heb 320 kbit/s muziek op de ipod staan. Ik weet niet de versterker ermee doet maar het klinkt fenomenaal :-)
          Beter dan een standaard cd in ieder geval.

Comment

Beter dan een cd lijkt me heel sterk. Dan zou ik toch echt de cd-speler ff laten nakijken. Maar 320 kbps is voor mp3-tjes een prima bitrate.
            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
              Ik heb 320 kbit/s muziek op de ipod staan. Ik weet niet de versterker ermee doet maar het klinkt fenomenaal :-)
              Met zo'n bitrate zou 't wel goed moeten klinken, ja. Wat jouw versterker doet, is het digitale signaal vertalen naar analoog. Normaal doet je iPod dat, maar zo'n Denon zal een betere chip aan boord hebben.

Beter dan een standaard cd in ieder geval.
              Dat kan in feite niet :-)
              Als je een cd-speler op de digitale ingang aansluit, zou 't geluid in principe beter moeten zijn dan wanneer je een mp3'tje van hetzelfde afspeelt. Of je het verschil kan horen is een tweede...

Comment

@netraam

Ik dacht dat cd kwaliteit iets van 192 kbit/s was?

Hoedanook, met mijn huidige setup wordt het geluid denk ik niet veel beter meer op dit moment...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                  Als je een cd-speler op de digitale ingang aansluit, zou 't geluid in principe beter moeten zijn dan wanneer je een mp3'tje van hetzelfde afspeelt. Of je het verschil kan horen is een tweede...
                  Netraam, ik sluit de cd-speler juist analoog aan op de receiver, niet digitaal. Puur omdat het er vanaf hangt wel apparaat de beste D/A converter heeft, en in mijn geval is dat de cd-speler (beide Marantz btw).

On-topic: leuk apparaat Dennis. Ik vind die oude radio's geinig, hoewel ik heel eerlijk moet bekennen dat ie bij mij niet in de huiskamer hoeft. Maar in de garage is prima, voor onder het sleutelen. :-)

@CM: MP3 is een formaat waarin het geluid wordt gecomprimeer, dus er is altijd kwaliteitsverlies. Hoe hoger de bitrate, des te minder verlies, zeker bij variabele bitrate. Maar er is altijd minder informatie dan in het oorspronkelijke formaat. Je kunt wel uitwijken naar andere formaten die 'losless' zijn, zoals APE of FLAC.
                  Last edited by Eddieee; 27-06-11, 15:25.
                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                    @netraam

Ik dacht dat cd kwaliteit iets van 192 kbit/s was?
                    Als dat zo is, hoe kun je dan een hogere bitrate verkrijgen als je een mp3-rip maakt van diezelfde CD...
                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Dat kan in feite niet :-)
                      Dat ligt er maar net aan. Ik weet dat het meestal niet het geval is, maar de mp3tjes die bij Apple & Co(dus legaal en online) aangeboden worden hoeven niet de CD als bron te hebben. En de digitale kwaliteit die uit de studio komt is even wat beter dan wat op CD komt.

Om een voorbeeld te geven: één album van Metallica is uitgekomen voor Guitar Gero of Rockband. De CD versie was dood gecompressed en de spel versie bleek nog wel enige dynamiek te bevatten(aantoonbaar). De bron kon hier dus nooit de CD zijn.

Dus ja, bij een pure CD-rip is elk verschil in kwaliteit vervorming in het nadeel van de MP3(hoe mooi je het ook vindt klinken), maar mocht de bron niet de CD zelf zijn is het dus wel mogelijk.
                      Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                        Netraam, ik sluit de cd-speler juist analoog aan op de receiver, niet digitaal. Puur omdat het er vanaf hangt wel apparaat de beste D/A converter heeft, en in mijn geval is dat de cd-speler (beide Marantz btw).
                        Natuurlijk, maar als CM z'n mp3's beter vind klinken dan z'n cd's, vermoed ik dat ie iets van een Lidl CD-speler uit 1995 heeft, en dan valt er hoogstwaarschijnlijk toch wel winst te boeken door het converteren door z'n Denon te laten doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                          Ik zie iig geen foto's van CM aan de muur, Roger. :)
                          :-D
                          The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

Comment

Van de week was ik ff bij mijn opa en oma. Die wilden hun Marantz setje uit de jaren ' 70 in de kliko gooien... De speakers zijn joekels van kasten die ik niet in huis kwijt kan en wil. De woofers zijn verteerd, maar die kasten en alle items die zijn ingebouwd zijn misschien interessant voor de zelfbouwer.

Volgens mij heb ik nu wel genoeg meuk voor iedere kamer in huis. :)

Comment

Ha, die Cav;

Misschien kunnen deze gasten er nog iets mee:

http://www.audiosurvivors.nl/index.html
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Natuurlijk, maar als CM z'n mp3's beter vind klinken dan z'n cd's, vermoed ik dat ie iets van een Lidl CD-speler uit 1995 heeft, en dan valt er hoogstwaarschijnlijk toch wel winst te boeken door het converteren door z'n Denon te laten doen.
                                Dat valt mee hoor.
                                Ik heb deze staan als CD/SACD/DVD/BD 3D speler. Speelt eigenlijk alle beschikbare formats wel.

Denon DBP 1611UD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                  Ha, die Cav;

Misschien kunnen deze gasten er nog iets mee:

http://www.audiosurvivors.nl/index.html
                                  Cool bedrijfje! Aardig in de buurt ook. Via hun site deze site gevonden, om zelf speakers te repareren: http://www.audiofriends.nl/speakerfoam/

Comment

Ik heb een vriend die klassieke Marantz verzamelt. Dus als je spullen overhebt, zou ik een PB'tje met details wel leuk vinden.

Comment

Ook leuk als pc die dingen.

http://tweakers.net/video/6165/gathe...o-casemod.html

Topic:
                                      http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1449116

http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Puur vakmanschap van zo'n jonge gast. Wat een hoop tijd zit daarin.

Het resultaat mag er absoluut zijn. Erg gaaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                          Toen we het kastje net hadden gekocht:

Inmiddels is het kastje wit, want hij was destijds ook af fabriek in het wit leverbaar. Staat veel beter in ons interieur.
                                          We moeten alleen de 2 snoeren nog weg zien te werken. Het is in ieder geval al beter dan de 10 snoeren die we voorheen hadden.

Leuk, ik heb dit draadje gemist, maar ik had exact dat stereomeubel.

Comment

Serieus? Cool! Hoe kwam je eraan? Waarom heb je hem verkocht/weggedaan?

Zaten er bij jou ook stickers in bij de platenspeler? Van o.a. Johan Cruijff en Boudewijn de Groot. Zo ja, dan is 't deze. LOL

Comment

Deze tafel is anders ook wel retro: :-)

Giulia 1600 Super '65
                                              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Leuke draad!

Ik heb (voor mijn doen vintage) nu custom B&W DM5's staan (TP26 tweeter en ze zijn met behoud van inhoud verhoogd naar ~90 cm, de aansluitterminals en filters zitten nu buiten de behuizing) aangestuurd door een Luxman L30 :-)

Comment

De nieuwe retro lijn van Philips is ook wel leuk om naar te kijken. Ze hebben verschillende apparaten gebaseerd op oude radio's maar met alle moderne snufjes.

linkje met nog meer modellen

http://www.philips.nl/c/audioproduct...000_12/prd/nl/

Comment

Effe pics gemaakt:

JW9Ie.jpg
                                                    ZGo8e.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk bericht
                                                      Effe pics gemaakt:

[ATTACH=CONFIG]13278[/ATTACH]
                                                      Dat lijkt mij een gummenwaardig versterker, krijg je iig niet te horen dat ie te weinig Mb's heeft:)

Comment

Oude Luxman rouleert designtechnisch altijd. Qua geluid zal het wel door de tijd zijn ingehaald.

Fap: http://www.flickr.com/photos/bohansu...57627522564292

Lang geleden de mijne; http://www.hilberink.nl/codehans/luxman9.htm
                                                        Last edited by ingmar; 01-12-12, 09:22.
                                                        When men were men

Comment

:-)

De Luxman klinkt écht prima hoor. Wel wat rommeliger, hoor wat minder detail als bvb bij de Naim versterkersetup die Pa S heeft staan maar het klinkt gewoon goed!

Comment

Working...
                                                          X