Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van digitaal naar 8mm film

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Van digitaal naar 8mm film

Hoe doe je dat?
    fka v164

je gaat old-skool ?
    Simca 1000 rallye 2 (RWD)
    Peugeot 404 1961 (RWD)
    BMW 3 touring (RWD) daily
    VW POLO 1.6

Comment

of andersom?

Comment

Ja oldskool is het idee,
        maar iemand enig idee hoe dat te doen,
        een digitaal filmpje op 8mm krijgen?

bvd
        fka v164

Comment

Super8-camera op marktplaats scoren en gewoon van een goede flatscreen af filmen?
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
            Super8-camera op marktplaats scoren en gewoon van een goede flatscreen af filmen?
            dat wordt niks. Te veel spiegeling. scherm te klein, lens van zo'n S8 camera is gemaakt voor grotere afstanden.

ander idee:
            - regel een old-skool projectie scherm en een goeie beamer aan een PC met snelle videokaart.
            - super8 op statief, focus op het scherm.
            - alles in een donkere kamer opstellen
            - PC fimpje starten op full screen en filmen maar! (mond dicht houden als er geluid bij het filmpje zit)
            - filmpje laten ontwikkelen.

Comment

Je hebt een video capture kaart nodig die ook kan afspelen. Pinnacle heeft die dingen. Ik heb nog een hele oude, en die kan dus analoog afspelen zodat een analoge videobron het kan opnemen. Dat is wat je wilt. Die van mij heb je niks aan, want die past zelfs niet in niet zo hele moderne PC's. En je hebt windows 98 nodig. Op pinnaclesys.com is er vast wel een moderne variant die kan wat jij wilt.
              Groeten,
              Bats
              wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
              *klopt zelf op schouder* --- TSM
              Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
              Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
              Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
              de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
              Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
              Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Dank, dat zal ik laten uitzoeken
                fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
                  Je hebt een video capture kaart nodig die ook kan afspelen.
                  Die dingen heten in de volksmond gewoon 'video kaart'.

Zoek een simpele videokaart met een S-video connector, zorg dat je apparatuur hebt die van S-video kunnen opnemen en klaar.

Elke wat oudere videokaart is analoog. Een 15pins VGA connector, is ook gewoon een analoge connector.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                    Die dingen heten in de volksmond gewoon 'video kaart'.
                    Als jij het zegt. Mijn videokaart kan niet opnemen. Mijn Capturekaart wel. Het moderne equivalent is trouwens een firewire-kaart. Deze hobby-film-mantage-technicus leert elke dag bij zal ik maar zeggen.

Zoek een simpele videokaart met een S-video connector, zorg dat je apparatuur hebt die van S-video kunnen opnemen en klaar.
                    Dat kan werken. Je zult dan wel het geluid van je geluidskaart bij de opnamebron moeten inprikken. Probleem is vaak het beeldformaat, wat maar niet beeldvullende wil worden. Mocht je zo'n uitgang hebben, sluit hem dan maar eens op je TV aan, en kijk hoe het beeld wordt. Je kunt er wel wat mee prutsen, maar ik heb het nog nooit goed gekregen met een videokaart. Met een capturekaart trouwens wel ;-).

Groeten,
                    Bats
                    wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                    Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                    Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                    Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                    Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                    Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
                      Als jij het zegt. Mijn videokaart kan niet opnemen.
                      Ja, maar er moet hier ook niet opgenomen worden door de PC he ;) Die moet alleen afspelen en het beeld analoog uitspuugen. Dan is een (simpele) videokaart al genoeg.

Kwa beeldvullendheid, als je uitgaande beeld resolutie de verhoudingen 4:3 of 16:9 of 14:9 hebben, moet het beeldvullend te maken zijn.

Comment

Kwa beeldvullendheid, als je uitgaande beeld resolutie de verhoudingen 4:3 of 16:9 of 14:9 hebben, moet het beeldvullend te maken zijn.
                        En dat lukt nou heel vaak niet. Mij is het in elk geval nooit gelukt. Evengoed is het de moeite waard om even te proberen, als er tenminsten een analoge videouitgang op zit. Direct aansluiten op de TV en kijken hoe het beeld is. Als het goed gaat, nou, dan heb je mazzel.

Met een capturekaart die een analoge uitgang heeft, lukt het altijd. Op de één of andere manier is dat signaal anders. Ik weet niet hoe of wat, maar ik constateer het alleen maar ;-)

Groeten,
                        Bats

Comment

@V164

Maar waarom zou je dit willen doen???
                          Last edited by Protoman; 14-04-11, 19:28.

Comment

Omdat dat zo z'n eigen charme heeft en het idee is dat dat een sfeer is die we nou net nodig hebben en dat gaat niet 'net als of'
                            fka v164

Comment

Working...
                            X