Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tomtom kwaliteit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tomtom kwaliteit

Vraag me af of andere gummers hier ook ervaring mee hebben:

Ongeveer 2 jaar terug heb ik een Tomtom gekocht met TMC en alle kaarten van Europa erin. Zon ding met een klein scherm. Heb het precieze model niet in mijn kop zitten maar het was destijds een nieuw model.

Nou heeft dat ding bij mij geen gemakkelijk leven, maar ik ben nog steeds niet echt onder de indruk van de kwaliteit.
    - De zuignaphouder (eg. het plastic rondje waar de navi-body inklikt) brak af binnen 6 maanden.
    - De bekabeling van de stekker die in de 12v auto-aansluiting gaat laat los na een jaar
    - En het meest irritante : als je hem tegenwoordig opstart duurt het tussen de 3 en 4 minuten voordat hij eindelijk eens een setje sattelieten heeft gevonden. In het begin was dat meestal wel binnen een minuutje gedaan.

Ik heb hem via Tomtom live voorzien van nieuwe software, kaarten laten updaten etc. Maar het helpt geen zier.

Is iemand anders dit ook tegengekomen? If so, is er wat aan te doen?

Ik heb de One XL al een aantal jaren, maar over de kwaliteit absoluut geen klagen.
    Het enige is dat 'ie er soms wat langer over doet om een satelliet te vinden, maar in die gevallen forceer ik het zoeken naar satellieten als 'ie te lang blijft hangen.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Paco,

Hoe doe je dat? Ik zet hem dan meestal aan & uit en dat lijkt soms een effect te hebben, maar of het een placebo effect is of niet?

Comment

Geen idee of het echt helpt, maar als je op de verticale streepjes van het signaal klikt (of via het menu) kun je de satellieten handmatig kiezen. Door daar wat in rond te drukken heb ik de indruk dat 'ie dan actief gaat zoeken naar signalen. Meestal krijg ik dan wel meteen daarop bereik.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ik heb ook een Xl en het ding wordt zeer effectief gebruikt(soms tot wel 10 uur per dag ) maar ik heb weinig problemen.
          Wel komt het satelliet verhaal me bekend voor,maar wat bij mij vaak helpt is om het ding even op de pc aan te sluiten en te updaten.Vaak is het een bekend probleem en is er een satelliet fix programma voor.
          Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Working...
          X