Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dual core processoren en Excel 2003

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dual core processoren en Excel 2003

Vraagje:

Klopt het dat MS Excel 2003 max 50% van de processorcapaciteit kan gebruiken als die processor dual core is?

Ik loop nl op kantoor regelmatig tegen het probleem aan dat mijn Excel een half uur onbruikbaar is vanwege berekeningen in excel. Als ik dan in de task manager kijk zie ik dat ik max 50% van de capaciteit gebruik, wat niet echt efficient is. Is dat omhoog te schroeven?

Antwoord van de systeembeheerder alhier is het standaard: "dat weet ik niet, daarvoor moet ik ***** bellen". Helaas zonder resultaat (ook zoals standaard).

Weet een van jullie een oplossing? Ik werk op een:

HP Compaq dc7700p small form
    Intel Core 2 CPU
    6300 @ 1.86Ghz
    1.58 Ghz, 1,99 RAM

Explorer 7 probleem zal ik de volgende keer wel aan de kaak stellen :-s

Helaas....geen dual core support. Overstappen naar Excell 2007. Wat sowieso al een aanrader is. Zeg het niet vaak over Ms-producten, maar 2007-variant is echt een vooruitgang.

Comment

max. 50% = 1 core(bij een dual-core). Hoogstwaarschijnlijk dus niet multicore geprogrammeerd. Al heb je nog steeds het voordeel dat andere applicaties door de andere core afgehandeld kunnen worden. Feitelijk heb je in dit geval echter 50% rekenkracht die niks staat te doen en dat is meteen het nadeel van een dual-core(heeft pas ècht nut bij goedgeschreven software en dat geldt al helemaal bij quad-cores). Overigens kan je bij taakbeheer volgens mij instellen dat je de belasting van de individuele cores kan zien.

Misschien dat een nieuwere office versie(2007) wèl gebruik maakt van alle cores, maar ja , dan moet je de boas even lief aankijken(al is al dat gewacht ook niet goedkoop).

Lol, Rohl was me voor, zie ik. :-)
      Every second of your life is a part of your song

Comment

Op de een of andere manier vertrouw ik jullie antwoorden wél :-) Thanx Rohl!

Wat betreft office 2007: Hier heb ik ook al naar gevraagd. Maarrrrrr.....volgens meneer de systeembeheerderd kan die alleen standaard in de nieuwe extensie opslaan, bijv .docx. Dus zou je iedere keer .doc moeten selecteren. (in geval van Word)

Ik heb dit al eens gevraagd op het oude gummen, en toen is één van jullie met een linkje gekomen met een patch. Dat linkje heb ik doorgestuurd, maar volgens de SBder was dit niet ok. Als dit écht nonsens is ga ik toch maar eens even 2007 doordrukken. Ook omdat zo ongeveer iedere pc hier een andere office versie heeft (zelfs 2000 draait hier nog).

Comment

Office 2007:

standaard file-save geeft idd een docx-bestand. Voor doc-bestand moet je save as..doen en dan de goede versie kiezen.

Je kan idd voor Office 2003 een 2007-viewer installeren, zodat ook de nieuwe bestandsformaten kunnen worden geopend, alleen kun je ze dan niet aanpassen

hmm, dus toch editen....

Probeer de systeembeheerder te overtuigen met het argument dat in Excel de limit op het aantal rows drastisch is verhoogd, waardoor het werken met grote sheets veel beter gaat.

For better performance, Excel 2007 has support for dual processors and multithreaded chipsets.

The new UI
          Excel 2007 like Access 2007, Outlook 2007, PowerPoint 2007 and Word 2007, has the new User Interface (UI). A new, results-oriented interface presents tools when you need them, in a clear and organized fashion. Live visual previews, predefined style galleries, table formats, and other content help you get more out of Excel 2007 capabilities.
          Spreadsheet Size

Microsoft has been listening, the last cell in Excel has gone from IV65536 to XFD1048576. That is going from 256 columns to 16,385 columns and from 65,536 rows to 1,048,576 rows. The new spreadsheet capacity is the same as an Excel 2003 workbook with 1,024 spreadsheets.

/edit

En de nieuwe UI van Office 2007 is erg wennen, maar eenmaal gewend wil je niet terug naar de vorige. Ook opmaak in word-doc. gaat veel makkelijker. Word ziet bv. wat je doet met je tekst-kleur icm inspringen en bullits, en zolang je in het document dezelfde acties doet, past hij de opmaak aan.
          Last edited by Rohl; 18-07-08, 15:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
            Op de een of andere manier vertrouw ik jullie antwoorden wél :-) Thanx Rohl!

Wat betreft office 2007: Hier heb ik ook al naar gevraagd. Maarrrrrr.....volgens meneer de systeembeheerderd kan die alleen standaard in de nieuwe extensie opslaan, bijv .docx. Dus zou je iedere keer .doc moeten selecteren. (in geval van Word)

Ik heb dit al eens gevraagd op het oude gummen, en toen is één van jullie met een linkje gekomen met een patch. Dat linkje heb ik doorgestuurd, maar volgens de SBder was dit niet ok. Als dit écht nonsens is ga ik toch maar eens even 2007 doordrukken. Ook omdat zo ongeveer iedere pc hier een andere office versie heeft (zelfs 2000 draait hier nog).
            Die patch is wat anders volgens mij.
            Daarmee kunnen oudere offices versies(2000, XP, 2003) de .docx en .xlsx bestanden van Office 2007 lezen. Dan moet jouw SB dus elke pc af.
            Tenzij niemand jouw documentjes leest natuurlijk. ;-)

Wat je wel kan doen is, instellen in Word en Excel 2007 hoe je je bestanden op wilt slaan. Op het normale 2007 formaat of het oudere 2003 formaat. Dan is er verder niets aan de hand.

Comment

De opgerekte limiet qua rijen ben ik inderdaad eerder tegengekomen. Komt bij mij heel goed van pas.

Probleem is vooral dat klanten het moeten kunnen openen. En die zullen lang niet allemaal nieuwe software hebben. Voor míj is het geen probleem om even op te letten bij het opslaan, maar mijn collegae (stuk voor stuk wat ouder en software-noob :-)) zijn wat minder van deze tijd.

En toch kan ik me bijna niet voorstellen dat je het opsla-formaat niet kan wijzigen? Dat is toch een drempel om aan de nieuwe 2007 versie te beginnen?

Maar goed......

Ergernis no2: internet Explorer. Schiet zo nu en dan in de stress als ik een pagina met flash-reclameblok open. Gaat dan zeer langzaam werken. Pas bij een reboot werkt IE weer ok/ is IE weer werkbaar.
              Sóms krijg ik de melding dat "a script causes Adobe flash player to run slowly" oid. Dit gebeurt meestal als IE al een tijdje slecht werkt.
              'T stomme is dat op sommige dagen niks aan het handje is. Wekelijks heb ik 1 of 2 dagen waarbij ik moet rebooten omdat IE niet werkt.
              Standaard antwoord van meneer de systeembeheer: Heb je Windows update gedraaid?
              Niet onbelangrijk om te melden is dat ik de problemen pas heb sinds ik met 2 beeldschermen werk. Op het moment dat IE slecht werkt zie ik in de taskmanager het zo gehaatte "50%" verschijnen.....pfffff

Comment

We hebben hier een gevalletje WindowsXP/dual core/Excel2003. Opstarten van Excel duurt ongeveer 3,5 minuut. Opnieuw installeren van office2003 maakte niet uit.

Weet trouwens iemand hoeveel licenties je standaard krijgt bij Office2007. Wij hebben Office2007 op een andere laptop staan. Online aangeschaft nadat de proefversie was verlopen. Ik heb echter geen enkele mail van Microsoft met een registerkey. De registerkey die ik heb gevonden met een regkey-finder werkt in ieder geval niet op de andere laptop.
                Last edited by RutgerK; 18-07-08, 16:45.

Comment

Damn.....dát heb ik gelukkig niet. Maar office 2000/2001 op een oudere PC hier op kantoor is een snellere combi dan de mijne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                    Probleem is vooral dat klanten het moeten kunnen openen. En die zullen lang niet allemaal nieuwe software hebben. Voor míj is het geen probleem om even op te letten bij het opslaan, maar mijn collegae (stuk voor stuk wat ouder en software-noob :-)) zijn wat minder van deze tijd.

En toch kan ik me bijna niet voorstellen dat je het opsla-formaat niet kan wijzigen? Dat is toch een drempel om aan de nieuwe 2007 versie te beginnen?
                    uit mijn hoofd:In office 2007: file-save (of save as, maakt niet zoveel uit)-linksonder in het nieuwe scherm tools-save options.

En dan moet het duidelijk zijn voor je, :)

Ben echt geen office-expert, maar ben toevallig net bezig met het schrijven van een document over waarom onze organisatie nu toch echt om moet naar Office 2007, dus voor veel bezwaren heb ik al een passende reply, :)

Had de BOFH op je werk nog meer bezwaren OOPS?

:P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
                      Weet trouwens iemand hoeveel licenties je standaard krijgt bij Office2007.
                      1 (een).

Comment

Bofh = Bastard operator from hell (??)

lol

Gelukkig hoef ik geen rapporten te schrijven om iets geregeld te krijgen :-) Ik heb het kantoor inmiddels al van Adobe 4 naar 8 gekregen :-) (A4 werkt heel slecht samen met oa excel 2000/1....vooral grafieken worden n-et niet goed weergegeven)

Comment

Als er al zoveel verschillende Office versies voorkomen, kan 2007 er ook nog wel bij. Let wel op dat jij in een later stadium niet de officieuze 2007-helldesk wordt, tegen wil en dank.
                          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Goed punt Slibbe!

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎