Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My first mobile

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• My first mobile

Was wat aan het zoeken, en kwam opeens een plaatje tegen van mijn allereerste 'mobieltje'.

6-watt ATF-toestel voor goede ontvangst, behoorlijk draagbaar, en toch minimaal 6 uur stand-by tijd. En een ingebouwd antwoordapparaat, voicemail bestond nog niet.

Goede oude tijd....
    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Cool, man.
    Gewoon retro doen en weer over straat gaan lopen met je mobiele koelkast in de hand. :-)
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

2007 tjezus dacht dat het al langer geleden was :)

Comment

Deze Dancall is ergens in 1993 de deur uitgegaan, vervangen door een echte Nokia 101.
        Foto is niet van mij dus....en al had ik het toestel nog, het ATF-netwerk bestaat volgens mij niet eens meer?
        Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Ik kan van mijn eerste mobiel (1997) geen afbeelding vinden. Dat was een Mitsubishi MT-.... Stand-by van ongeveer een dag en spreektijd 90 minuten ofzo. Die moest ik steeds uitzetten en om de zoveel tijd aanzetten om voicemail te checken en snel te kunnen bellen.

Edit: toch gevonden

Last edited by RutgerK; 18-07-08, 16:30.

Comment

Goh, wat was ik er dan laat bij... ;)

Zie ook de informatie op deze zeer toepasselijk genaamde website:

Wel cool dat je ze nog kunt kopen...
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik heb al mijn gsm's nog, maar rijk word ik er niet van zo te zien.

Comment

Mijn eerste GSM, anno 1998 (ik was er ook laat bij).

Lomp, maar oerdegelijk en best een lange standby tijd eigenlijk. Eens per week aan de lader of zo.

Daarna deze, in 2000 of zo:

Sindsdien alleen nog telefoons van de zaak, die ik ook prive gebruik (ik word meer gebeld dan ik bel). Hele zooi Nokia's waaronder de briljante 6310i (beste GSM ooit), en momenteel een BlackBerry 8707 (matig tevreden mee, standby tijd rampzalig).
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

in 1996 Siemens S3 Com

Daarna een C25

Daarna een M35

En nu al weer sinds lang een Nokia 6230i.
                  En dat was wennen na circa 10 jaar met een Siemens gebeld te hebben.

Comment

Dit was mijn eerste, ik heb hem nog steeds. Superapparaat dat veel te verduren heeft gehad.

Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Mijn eerste: Sony CMD-C5 Let wel: mijn ma gebruikt deze nog steeds!!!!!

No 2: Sony CMD-Z5

No 3: Ericsson R600

No 4: Nokia 6220

No 5: Motorola L7i i-mode

Die laatste gebruik ik nu nog steeds. Foto klopt niet helemaal, maar dit was ook een apart modelletje geloof ik. Nieuw gekocht voor weinig.

Comment

Ha, die Gummers;

Nokia 3210, net als Paco, was mijn eerste mobieltje in 2000; ik was de op acht na laatse Nederlander zonder zo'n ding.
                        Aangeschaft wegens familieomstandigheden anders had ik misschien nog steeds gsm-free rondgehobbeld.
                        Goed toestel (voor zover ik dat met mijn beperkte gebruik kan inschatten), ingeruild op een 3310 toen dat goedkoper was dan een nieuwe accu.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

1993 - KPN Pocketline Vespucci ATF3

1995 - Sony CM-DX1000 Pop-Up

1997 - Sony CMD-Z1

1997 - Motorola StarTac 85

1998 - Siemens SL10

1999 - Nokia 6150 (donkerblauw)

1999 - Panasonic GD90 (afgebladderd zilverkleurig)

2000 - Ericsson T28s

2001 - Nokia 6210

2002 - Sony-Ericsson P800

2004 - Samsung SGH-D410

2005 - Nokia 6220

2006 - Nokia 6021

2006 - Samsung SGH-X820

2007 - Nokia 6500 Classic (zwart)

Ik lijk wel niet wijs met al die shitzooi

Kap ermee
                          Last edited by Marcel323ti; 18-07-08, 23:27.

Comment

Als opvolger van de "koffer" kwam deze in beeld in 1992 ( ligt overigens nog steeds in de la :-) )

Prijs was zo'n 3000 gulden....

( ach, mobiel bellen doe ik al sinds 1987.. ;-) )
                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Hee leuk draadje.

Mijn eerste was in '98 een Motorola unit van 250 gram.
                              Een jaar later de Ericsson T18s, al een hele verbetering.

2 jaar later de Siemens C45, wat een KOLEREding was dat! Duitse kwaliteit mein arsch!

Snel vervangen door een Philips Azalis. Perfect ding, jammer dat Philips ze niet meer maakt.

Daarna de NEC 341i met i-mode, prima ding en heb 'm nog steeds.

Van het werk nu een Nokia 6230i, dat is toch wel de beste die ik tot nog toe heb gehad. Heeft alles en is toch licht en batterij gaat lang mee.

Maar ben dus nu 10 jaar mobiel. En er groeit nu een generatie die niet beter weet :-)

Comment

Grappig dit, was er ook redelijk laat bij. Eerste 2 telefoons gratis gekregen via de Postbank door te storten op een spaarrekening oid.

Eerste een Siemens M35

Toen een Siemens MC60

Afgelopen februari eindelijk een gekocht, een Sony Ericsson K800 i.

Comment

mijn eerste in 1998:

De 3e van links Daar na dat banaanmodel van Nokia:

en toen deze:
                                  Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

ik begon met een Nokia 5110

Toen een 3210

Toen een 6210

Toen een 6310i

Toen een 6230

En nu heb ik een Sony Ericsson K800i. Mijn laatste Sony-Ericsson, wat een klote software, nu al voor de 3e keer stuk.

Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ook hier eerst een 'Postbank-mobiel', de Siemens C35, daarna een Nokia 5100, nu een Sony Ericsson K75i.

Dat was het wel, ik doe lang met die dingen. Nu al weer een tijdje SIM-only, ik hoef niet steeds een nieuw hotshot-model.
                                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Mijn eerste koelkast was de Nokia 3110, was in '97

Er waren mensen die hemt wisten te 'pimpen' met een lichtgevende antenne!! hahahaha kansloos. Ik vond het een fijn toestel omdat 'ie niet zo'n chabby uitschuifantennetje had en ik niets hoefde open te klappen, dat haat ik namelijk.

Twee jaar later de 6110

In 2001 de eerste 'hippe' Nokia voor mij (nog steeds een fraai design imho), Nokia 8210. Volgens mij nog verkocht aan Beamer een paar jaar terug.

Daarna in 2003 de 6310i (die heeft mijn zwager nu nog steeds ivm carkit)

(net zoals iedereen zeg ik:) Beste toestel ooit qua bellen. Een week zonder oplader, heerlijk zakelijk toestel.

Tegelijkertijd had ik de Sony Ericsson T68i voor privé gebruik:

In het begin even wennen toen ik van de logische simpele Nokia menu's naar het uitgebreide Sony Ericsson menu ging, maar nu loopt Nokia imho nog steeds achter ten opzichte van gebruiksgemak ten opzichte van SE, imho. Iedere nieuwe Nokia is weer anders, terwijl Sony Ericsson menu'tjes volgens mij nog steeds nagenoeg hetzelfde werken als bij de T68i.

2005 overstap naar Samsung D500

Deze gebruikte mijn vriendin daarna een tijdje en nu heeft mijn schoonpa hem. Ding ziet er nog als nieuw uit en ik vind het één van de meest tijdloze ontwerpen, want ook 3 jaar later is 'ie nog erg fraai qua model. Ligt ook lekker in de hand, maakt vrij nette foto's en doet 't altijd. Eén van de beste toestellen die ik ooit heb gehad. Daarna nooit meer een mooie Samsung gezien. Dus ook nooit meer voor 't merk gekozen.

2006: Nokia 6680

Ligt alweer een tijdje in zijn doos te wachten tot 'ie als reservetelefoon gebruikt mag worden. Komt in de race-BMW als we ooit 24u van Oschersleben gaan rijden.... dus ik denk dat ie nog wel even blijft liggen daar. :)

2007: Nokia N73 (BAGGER!!!!)

Sinds een paar maanden heb ik de Nokia N95:

Bevalt in tegenstelling tot de N73 wel goed.

GF heeft na de Samsung D500 de Sony-Ericsson W880i gekozen. Bevalt ook goed, mooi toestel.

Veel mensen vinden het onzin om een camera op een telefoon te hebben, maar ik vind het onzin om een kleine snapshotcamera bij me te moeten dragen. Wij maken echt veel foto's met de telefoons en de kwaliteit is de laatste paar jaren top, en de hoeveelheid data die je weg kan schrijven is zeker met de N95 ideaal. Internetten, MP3/Radio luisteren etc., ik gebruik bijna alle functies die op de telefoon zitten regelmatig tot dagelijks. En bel er niet minder om. Mailen is echt een uitkomst, even snel mailen ipv sms-en doe ik nu wel vaker.
                                        Last edited by Dennis Cavallino; 23-07-08, 17:06.

Comment

Jemig Cav en anderen, het gaat hier over je eerste mobiel, niet de hele lelijke moderne santenkraam die je daarna nog in je broekzak hebt gepropt (puns intended of course).
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Working...
                                          X
                                          😀
                                          🥰
                                          🤢
                                          😎
                                          😡
                                          👍
                                          👎