Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HT continued

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• HT continued

Heren,

Hoe hebben jullie de DVD aan de versterker geknoopt en de versterker aan de TV?

Ik heb momenteel een HDMI kabel lopen tussen de DVD speler en de TV en een digitale nogwat kabel tussen DVD en versterker.

Maar waarom heb zo'n collectie HDMI aansluitingen op mijn versterker zitten? Moet er geen HDMI kabel komen tussen de DVD en versterker?
    Let's kick some ass and chew bubblegum...
    ----------------------------------------------------------------------------
    '71 Alfa Romeo Giulia Super
    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
    '00 BMW E39 528iA Touring
    '06 BMW Z4M Roadster
    '96 BMW E36 328i trackracer
    '07 Aprilia Tuono Factory

He prutsert, verdiep je eens in de handleidingen.
    Volgens mij zit het zo (zonder de exacte apparatuur te kennen):
    Tussen dvd en versterker kan een coax kabel worden gebruikt, die het signaal digitaal aan de versterker levert. Digitaal is dan gewoon de beste kwaliteit (even de buizen-boys jennen). In de versterker zit dan een processor die het digitale dvd signaal omzet in een digitaal video signaal (=hdmi), welke via de hdmi kabel naar de tv gaat.
    Die HDMI is een soort standaard aansluiting. Je kan je afvragen waar je de dvd->hdmi conversie wil laten plaatsvinden. In de dvd speler, in de versterker of ultiem: in de tv. Oplossing: kies de beste converter. Of de enige converter als dat alleen de versterker is.
    Overigens vraag ik me af of die versterker ook hdmi ingangen heeft of alleen hdm uitgangen.
    When men were men

Comment

Prutser reporting :-)

Hierbij de specs vd versterker: http://www.denon.co.uk/site/popup/ve...&ver=&check=1#

Op alle apparaten staan een hoop HDMI stickers en ze upscalen met zn 3-en dat het ze een ware lust is....geloof ik :-)

Ik had verwacht dat ik de DVD met een HDMI aan de versterker zou moeten knopen en de versterker via HDMI aan de TV. Kan dat? En is dat beter, of minder goed?

Vragen, vragen
      '06 BMW Z4M Roadster

Comment

*insert snedige opmerking over het aantal ingangen van dat apparaat*
        Management summary: maakt geen zak uit hoe je de dvd aan de versterker aansluit. Mits het maar digitaal (coax, optical) gebeurd.

Die versterker heeft iig 4 maal hdmi ingang en 1 hdmi uitgang. Maar ook 4 digitale optische ingangen. Volgens mij is het zo dat via die optische ingang het signaal rechtstreeks van de dvd-schijf naar de versterker gaat. Eventuele bewerkingen/conversies vinden dan volledig plaats in de versterker. De dvd-schijf wordt gelezen en die stroom van enen en nullen gaat naar de versterker. De dvd speler zelf doet er dus niets mee en heeft dus letterlijk de functie van dvd-lezer, ipv dvd-lezer en converteerder. Vergelijk het met de appratuur van bijvoorbeeld mark & levinson, waarbij ook een cd-loopwerk apart van de d/a converter wordt gebouwd. Voordeel: je kan zelf een d/a converter (of in jouw geval video converter) uitkiezen en loopwerk functionaliteit heeft geen last van storingen door het d/a conversie-proces.
        HDMI is niets anders dan een universele aansluiting. Maar wat er op een dvd-schijf staat moet wel omgezet worden naar een signaal wat HDMI is. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/HDMI
        Zolang digitaal signaal (DVD schijf) naar digitaal signaal (HDMI) wordt omgezet maakt de plek van die omzetting (in principe) niet uit. Dat dat bij jou in de versterker gebeurd is dus niet erg. Enig voorbehoud: die converter moet niet aan het signaal gaan prutsen en delen weg laten. Maar ik neem aan dat dat wel goed zit.
        When men were men

Comment

Ingmar (en/of anderen :-)),

Hoe knoop ik een laptop met HDMI aansluiting aan bovenstaande?

Wederom dank,,
          '06 BMW Z4M Roadster

Comment

Laptop op een HDMI-ingang en TV op de uitgang werkt inmiddels.

Nog maar zo'n HDMI kabel aanschaffen dan..

[edit] toch niet echt lekker, het beeld flikkert. De laptop hangt nu via HDMI aan de TV, hoe zorg ik er nu voor dat het geluid vd TV over de speakers gaat lopen?
            Last edited by Boertje; 23-10-08, 17:21.
            '06 BMW Z4M Roadster

Comment

Anyone?

HEEELLLUUUP
              '06 BMW Z4M Roadster

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                Laptop op een HDMI-ingang en TV op de uitgang werkt inmiddels.

Nog maar zo'n HDMI kabel aanschaffen dan..

[edit] toch niet echt lekker, het beeld flikkert. De laptop hangt nu via HDMI aan de TV, hoe zorg ik er nu voor dat het geluid vd TV over de speakers gaat lopen?
                Laptop heeft geen 5.1 audio out neem ik aan. Stereo via de koptelefoon/line uitgang? OF via een usb to 5.1 snoer (als dat bestaat)? Anders niet, denk'k.
                En waarom het beeld flikkert? Geen idee. [cm grap]Moet die laptop nog uit de kast komen? [/cm grap]
                Zoek eens op het www.
                When men were men

Comment

Heeft de laptop geen s/pdif uit? dan kan je daarmee geluid naar je versterker krijgen.

In hdmi zit ook geluid. Misschien kan je van de tv weer naar je versterker?
                  Analoog of digitaal.

Flikkerend beeld moet je kunnnen verhelpen door tegen je tv vertellen dat er een pc op die hdmi ingang staat.

Succes!

Jacco

Comment

Vergeet trouwens ook niet dat je een door de tv ondersteunende resolutie moet instellen!

Jacco

Comment

Boertje,

Doet ie 't al? Ik heb dezelfde geloof ik (een ieder geval een xx08 denon met 47891237348912 aanlsuitingen aan de achterkant).

Als het nog steeds kut is kunnen we wel ff wat zuipen bij jou en dan fix ik die versterker wel ff. Je kunt afstuderen op dat ding namelijk.

Heb je de nieuwe firmware er al in getrapt? En heb je 'm via UTP aan Internet hangen? Kun je mooie digitale radio ontvangen!

Comment

Nog steeds kut, ik ben mijn tijd wat aan het verdoen met sollicitatiegesprekken ipv dingen die echt belangrijk zijn...

Ik word morgen geopereerd aan mijn schouder en zal er wel een poosje afliggen, daarna even doen? Bier staat koud..
                        '06 BMW Z4M Roadster

Comment

Is goed, geef maar een belletje.

Hoe lang ben je uit de running met je schouder?

Te hard gerukt nu je geen baan meer hebt?

;-)

Nee, geef maar een belletje doen we ff gezelligheid.

Comment

Working...
                          X