Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

apple tv

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• apple tv

Bijna uit het stenen tijdperk verlost, volgens mijn zwager (apple minded for life) werd het tijd.... toe aan de iphone 4s.

bijkomend heb ik nog wat praktische wensen ; integratie met bestaande spotify server, moe kunnen, steaming via tv, daarvoor een apple tv , iemand hier ervaring mee ?

Is een soort draadloze hub met geintegreerde HD ; daarop alle muziek uit je i-tunes, films, etc. Ook mogelijk je scherm van je i-phone full hd op tv te tonen. live streaming mogelijk (films etc).

je iphone werkt daarbij als afstandsbediening.

ik weet nog niet precies van de hoed-en-de-rand want heb nog niets van steve-jobs behalve een antieke i-pod.

Simca 1000 rallye 2 (RWD)
    Peugeot 404 1961 (RWD)
    BMW 3 touring (RWD) daily
    VW POLO 1.6

De AppleTV was de best gespendeerde 99USD ooit. Voor dat geld kan je zoals je zegt een hoop dingen op je TV kijken, dat beschikbaar is rechtstreeks van het internet (youtube, vimeo, flickr, mlb,...) en wat er op je Apple devices staat (iTunes, Airplay, ...).

Met een jailbreak kan je daarbij nog een hoop dingen extra laten werken, zoals een internet browser of het streamen van videobestanden vanaf een gedeelde netwerkschijf.

Specifiek voor spotify kan ik je niet helpen, maar via Google krijg ik al een hoop opties.
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Hoe bedoel je wooter ? Krijg je al een hoop opties ?

Waarop zoek je dan ? Heb al wat gezocht op spotify maar kwam niet echt iets interessants tegen.
      Peugeot 404 1961 (RWD)
      VW POLO 1.6

Comment

Leffe: Spotify werkt prima via Airplay vanaf een iPhone/iPad naar een ATV2. Ik heb mijn ATV2 aangsloten via HDMI op mijn surround set en stream zou vanaf mijn iPhone via Airplay naar mijn ATV2.

Zeker na een jailbreak heb ontzettend veel mogelijkheden. Denk idd aan XBMC mediaplayer, waar je bijvoorbeeld ook weer veel plugins voor hebt.

Comment

Hee Leon,

Ik heb sinds kort ook een gejailbreakte (dus gekraakte) Apple TV2. Ik ben er ook wel enthousiast over. Alleen voor mij zitten er twee grote nadelen aan. Hij speelt geen .iso bestanden af (in XBMC) en kan niet goed overweg met VIDEO_TS (DVD) mappen. Als je daar niets mee doet is het een perfect ding. Airplay werkt super.

Als je het eens wilt zien, of als ik je moet helpen, dan hoor ik het wel.

Comment

Ook wel interesssant: http://tweakers.net/productreview/30805/apple-tv.html

Grootste nadeel zou kunnen zijn dat de output van de Apple TV beperkt blijft tot 720p. Dit schijnt weer te omzeilen zijn met "To watch 1080 HD videos the Broadcom Crystal HD card must be installed into Apple TV along with the corresponding driver." Maar de vraag is dan of je niet beter meteen een ander apparaat kan kopen.

http://wiki.xbmc.org/?title=XBMC_for_Mac_on_Apple_TV
            Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k33z Bekijk bericht
              Hee Leon,

Ik heb sinds kort ook een gejailbreakte (dus gekraakte) Apple TV2. Ik ben er ook wel enthousiast over. Alleen voor mij zitten er twee grote nadelen aan. Hij speelt geen .iso bestanden af (in XBMC) en kan niet goed overweg met VIDEO_TS (DVD) mappen. Als je daar niets mee doet is het een perfect ding. Airplay werkt super.

Als je het eens wilt zien, of als ik je moet helpen, dan hoor ik het wel.
              bedankt voor je aanbod K33Z !

Wordt m'n 1e iphone, ik wacht 2 weken totdat ik de 4s kan halen, dan kan het losgaan...
              Peugeot 404 1961 (RWD)
              VW POLO 1.6

Comment

den heer ook bedankt voor de toelichting ik ga me eens inlezen.
                Peugeot 404 1961 (RWD)
                VW POLO 1.6

Comment

het verhaal van DenHeer is alleen van toepassing op de Apple TV 1, aan de 2 is hardware matig niets te upgraden/veranderen.

Ik heb hetzelfde als Kees, Apple TV2 met XBMC er op die alles vanaf het NAS afspeelt. Alleen met ISO's en VIDEO TS problemen, eigenlijk een prima oplossing voor de 100$ die ik er voor betaald heb.
                  Fhrst du quer - Siehst du mehr

Comment

Die van mij is onderweg uit de US of A. Heb em volgende week. Ben benieuwd :)
                    Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Heb sinds een maandje een apple tv 2, net voordat hij in NL uitgekomen is. Ding werkt zoals alles van apple. aansluiten en gebruiken.

De interface is simpel en werkt gewoon zonder problemen. Koppelen met je itunes van je mac of pc en je kunt je bibliotheek hiervan openen op de apple tv.

Ik heb mijne niet gejailbreaked....ik zie nog niet in waarom ik er xbmc op wil hebben......bijvoorbeeld.....ding werkt nu....en goed, dus ik laat het even zo!

Foto's bekijken van je pc werkt ook erg leuk, veel effecten en leuk om gewoon een avondje aan te zetten!
                      Volgens mij heb ik er 70 euro nieuw voor betaald dus naar mijn idee een goede prijs kwaliteit!

Ohja,...een nadeel is dat ik films moet omzetten naar mijn itunes library...jailbreaken zou dit denk ik oplossen?
                      Volvo V70 D5 / Alfa 166 3.0 V6 / Lancia Beta Montecarlo 1977 / Lancia Fulvia Berlina 1C 1965 / Lancia beta coupe 2000 (klusobject)

Comment

Ik ben van plan morgen ook zo'n appeltelevisie te kopen. Maar hoe komen jullie aan die prijzen van 100USD en 70e? Bij ifactors is hij namelijk 120e.

Nog een vraagje, ik draai nu met mijn ipad1 via airplay naar mijn airport express, die dan weer op mijn stereo is aangesloten. Ik kan dat met de ATV2 straks ook doen toch? Dan zou mijn airport express dus straks overbodig zijn?
                        Mijn vraag komt eigenlijk door de volgende quote van de apple site:

AirPlay en synchrone weergave.
                        Ik zie, ik zie wat jij ook ziet.

Al je materiaal groot in beeld.
                        Je kunt muziek, foto's en video niet alleen vanaf je computer naar Apple TV streamen, maar dankzij AirPlay ook vanaf je iPhone, iPad of iPod touch.2*Wil je dus een film kijken die op een van je mobiele apparaten staat, dan hoef je die niet opnieuw te huren of te kopen. Ook kun je filmpjes streamen die je net zelf hebt gemaakt of video's van websites en voor AirPlay geschikte apps. Met n tikje start je de weergave op je iPhone, iPad of iPod touch, en vervolgens tik je nog een keer om dat wat je aan het kijken of beluisteren bent direct naar Apple TV te streamen.

En met de synchrone AirPlay-weergave kun je alles op je iPad 2 of iPhone 4S draadloos en veilig naar je HD-tv streamen. Zo kun je dus iedereen laten zien wat voor leuks je allemaal op je iPad of iPhone hebt staan. Zoals die geweldige nieuwe app of die leuke game waar je zo goed in bent (of juist niet).
                        Dus om zeker te zijn, gewoon streamen van je muziek moet goed gaan met mijn ipad1? En films moet ook goed gaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maik Bekijk bericht
                          Ik ben van plan morgen ook zo'n appeltelevisie te kopen. Maar hoe komen jullie aan die prijzen van 100USD en 70e? Bij ifactors is hij namelijk 120e.

Nog een vraagje, ik draai nu met mijn ipad1 via airplay naar mijn airport express, die dan weer op mijn stereo is aangesloten. Ik kan dat met de ATV2 straks ook doen toch? Dan zou mijn airport express dus straks overbodig zijn?

Dus om zeker te zijn, gewoon streamen van je muziek moet goed gaan met mijn ipad1? En films moet ook goed gaan?
                          Check. Hier bijv. Ipad 1 met spotify streamen via de Atv2 naar de stereo. Films gewoon via XBMC en Icefilms plugin. Wel even jailbreaken.

70e is (was) de Atv2 als je hem voor 99 Dollar (+tax) in de USA koopt.

Comment

Films omzetten doe je natuurlijk met Handbrake: http://handbrake.fr/
                            ------------------------------------------------
                            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maik Bekijk bericht

Op mijn Apple TV2 zit alleen een optische uitgang. Dit zit niet op mijn versterker dus dat is wat mij betreft de enige beperking.

Verder werkt alles gewoon zoals het hoort prima samen met allerlei andere apple apparatuur. 119 euro heb ik volgens mij een half jaar geleden betaald.
                              Volvo V70 D5 / Alfa 166 3.0 V6 / Lancia Beta Montecarlo 1977 / Lancia Fulvia Berlina 1C 1965 / Lancia beta coupe 2000 (klusobject)

Comment

Bedankt voor de reakties.
                                Hij draait hier nu ook, zonder problemen.
                                Muziek gaat samen met het beeld door HDMI naar mijn versterker, dus dat gaat prima.
                                Moet alleen nog even checken of ik er muziek uit krijg als mijn tv uit staat, volgens mij moet dat gaan lukken. Dat was namelijk het makkelijke van de airport express.
                                Grappig dat synchrone airplay (GF heeft ipad 2), daarmee kan je bv lekker simpel surfen op de tv. En de kleine van 4 kan er leuke spelletjes mee doen op tv zo, airplay aan krijgen blijkt geen probleem voor haar (ze is 4) :)

Comment

@Maik: Moet geen probleem zijn zonder TV. Jailbreak ook al uitgevoerd?

Comment

Heb gister een Apple TV 3 gekocht. Net even Beamer erbij gekocht en het draait perfect. Beter dan de HDMX speler die ik had. Gewoon weer ouderwets makkelijk. Met Beamer sleep ik een film naar dit bestand en in de huiskamer gaat de betreffende film van start. Crisp and Clear.

Ik blij.

Comment

Even een vraag over de ATV3.

Ik kijk regelmatig foto's via dat ding, via de optie 'diavoorstelling' laat hij dan de foto's zien uit een bepaalde map. Prima.

Maar na een stuk of 10 foto's gaat hij weer 5 foto's terug, waardoor ik dus best wel veel foto's 2 keer te zien krijg. Iemand een idee hoe ik dat eruit krijg?
                                      Groeten,
                                      Bats
                                      wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                      *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                      Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                      Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                      Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                      de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                      Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                      Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

geen idee, kijk nooit foto's op een TV...
                                        Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Working...
                                        X