Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Outlook express problemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Outlook express problemen

Ja, ik weet het, nooit Foutlook Express gebruiken, maar ik doe het toch.

Aan het begin van de avond liep de computer vast terwijl IE 7 en OE 6 tegelijkertijd openstonden. Alleen control-alt-delete en dan taak stoppen werkte nog.

Helaas werk OE 6 nu niet meer, hij wil niet openen met de meldingen:
    - kan de identiteitsaanmelding niet starten. Sommige onderdelen ontbreken of zijn niet goed geconfigureerd
    vervolgens:
    -Kan OE niet starten .... (0x8007007E,6)
    en dan:
    -Kan OE niet starten omdat MSOE.DLL niet kan worden geinitialiseerd. OE is mogelijk niet juist geinstalleerd.

Ik heb me al suf gezocht via google en de site van Microsoft naar een oplossing.
    Ik heb ook systeenherstel gedraaid naar een herstelpunt van gisteravond, helpt niet want hij geeft aan dat er niets veranderd is sinds gisteravond (nou echt wel :-) )

ff OE 6 SP2 opnieuw installeren is niet simpel blijkt wel.

Ik weet het ff niet meer, HELP!
    Hoe nu verder?

bvd
    Ruud

Kijk eens onder extra>account>

Kan zijn dat je instellingen zijn veranderd. Heb ik ook wel eens gehad met OE. Vraag me niet hoe het komt. Ik zeg dan maar "Bitje omgevallen". gerwoonweg even opnieuw instellen. Zowel je pop3, smtp als je gebruikersnaam en wachtwoord

Comment

ik draai nu een upgrade-installatie van windows (zit nu op de laptop dit te posten)

Maar als echte computer nono geloof ik niet dat ik je begrijp Ton.

Ik neem aan dat je bedoelt dat er per ongeluk in windows een andere account lijkt bij gemaakt?

Comment

Ik bel wel even

HELPDESK !!! :-)

Comment

Ik lees nog ff terug en voor de duidelijkheid:
          Outlook Express wil gewoon niet openen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
            ik draai nu een upgrade-installatie van windows (zit nu op de laptop dit te posten)
            Gisteravond laat was de upgrade klaar.
            Helaas liet windows zch niet via internet en telefooncomputer opnieuw activeren, en de mensjes achter de activatie-helpdesk waren al naar huis.
            Vanochtend waren de mensjes er wel weer, dus windows geactiveerd via de telefoon, en helaas pindakaas, Foutlook doet het nog steeds niet.

De simpelste oplossing is misschien wel een ander mailprogramma te gaan gebruiken, de rest van de programmatuur lijkt normaal te functioneren.

Alleen welk mailprogramma kan ik dan het beste gebruiken?
            Graag tips!

bvd
            Ruud

Comment

Outlook?
              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Mozilla Thunderbird? Lekker in combinatie met Firefox als webbrowser.
                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Outlook is misschien net zo fout, denk ik.

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                  Mozilla Thunderbird? Lekker in combinatie met Firefox als webbrowser.
                  Thunderbird zat ik ook aan te denken.
                  Kan ik daar alle oude mail in importeren?

Waarom combineert dat lekker met Firefox, wat is de meerwaarde?

Comment

Ruud, ik gebruik al een paar jaar met grote tevredenheid Firefox en Thunderbird. Neemt instellingen en adressen naadloos over en is duidelijk veiliger. Adressenboek is makkelijk aan te passen en te benaderen. Een brief schrijven kan met spellingscontrole mits je het woordenboek installeert. In Firefox kun je heel veel losse hulpmiddelen installeren. Enigste nadeel kan wel eens zijn dat iets niet werkt in de browser omdat de site alleen voor IO is ontworpen. Komt maximaal 3X per jaar voor en alleen omdat IO zich niet aan de regels houdt. Oplossing is dan om de site voor die ene keer met IO te openen.
                    Co-Pilot

Comment

*schop*

Hier weer een OE-frustratie...

Het Folders.dbx-bestand op de laptop van Junior was beschadigd geraakt. Gelukkig ergens kunnen vinden dat je het bestand dan gewoon moet wissen en dat OE dan weer een nieuwe aanmaakt. Gedaan dus.

Maar OE dondert de hiërarchie eruit die eventueel in de oorspronkelijke mappenindeling zat. En dat levert nu dus een probleem op waar ik maar niet uitkom. Ook Google is in dit specifieke geval niet mijn vriend, want ik vind alleen maar oplossingen voor het terugzetten van 'een map'.

Welnu, dat terugzetten is het probleem niet. Het probleem is dat een van de mappen vier submappen bevat, met ook nog een boel mail in elke submap. Maar die submappen zijn niet te zien. Als ik de map daarentegen open in Kladblok, zie ik de mailtjes uit die submappen wel staan.

Ik heb een recoverytooltje geprobeerd, maar dat ziet ook alleen maar de mailtjes in de hoofdmap. Ook een conversieprogrammaatje naar mbx converteert alleen maar de inhoud in de hoofdmap.

Les voor Junior voor de volgende keer: geen submappen aanmaken in dbx-bestanden. Maar wie weet de manier om die mailtjes nu alsnog in OE in beeld te krijgen?
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Niemand een idee?

Vanmiddag ook even een system restore gedaan, maar tevergeefs. Had ik kunnen weten, omdat dat folders.dbx niet als een systeembestand, maar als gebruikersbestand wordt beschouwd. En van de goeie versie heb ik helaas geen backup.
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                          Niemand een idee?

Vanmiddag ook even een system restore gedaan, maar tevergeefs. Had ik kunnen weten, omdat dat folders.dbx niet als een systeembestand, maar als gebruikersbestand wordt beschouwd. En van de goeie versie heb ik helaas geen backup.
                          ID.nl helpt je bij het kiezen én gebruiken van alles wat je leven gezonder, duurzamer, comfortabeler, slimmer, goedkoper of leuker maakt!

?
                          Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                          Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Nee, helaas, dat was een oplossing voor probleem 1, niet voor het probleem dat submappen *binnen* een dbx-bestand niet worden herkend. Ofwel submappen in een submap. Daarvoor worden blijkbaar geen aparte dbx-bestanden aangemaakt. Ik kan ze dus ook niet los terugzetten.

Comment

Ja maar, jongens, zelfs Microsoft gelooft niet meer in Outlook Express... Switch, als je de mogelijkheid hebt, naar iets beters als Thunderbird of The Bat!
                              I fart in your general direction

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                naar iets beters als Thunderbird
                                Heeft-ie inmiddels ook gedaan, maar z'n mail heeft-ie er niet mee terug...

Comment

Al een aantal jaren geleden tevreden overgestapt naar Thunderbird en Firefox.
                                  Ook bij Thunderbird is het een gebruikers bestand dat ik bij mijn laatste upgrade, handmatig, eerst op een andere partitie heb veilig gesteld en later terug gezet.
                                  C:\Users\??????\AppData\Roaming\Thunderbird\Profil es\y7uflg1q.default
                                  Er zijn progjes die dit voor je kunnen doen.
                                  Co-Pilot

Comment

Working...
                                  X
                                  😀
                                  🥰
                                  🤢
                                  😎
                                  😡
                                  👍
                                  👎