Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

12 miljoen Apple ID's op FBI laptop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 12 miljoen Apple ID's op FBI laptop

Toch wel een enge gedachte dat ze die informatie hebben. Niet in de laatste plaats omdat het kennelijk ook nog eens hackbaar is.

Hackers zeggen 12 miljoen Apple-identifiers te hebben gestolen van een FBI-agent. Volgens de hackersgroep AntiSec bespiedt de FBI via apparaten van Apple Amerikaanse burgers.
    ...
    Volgens de hacktivisten bevatte de laptop een forse lijst van meer dan 12 miljoen records van UDID's (Unique Device Identifier), gebruikersnamen, apparaatinformatie, tokens, telefoonnummers en adressen.
    http://webwereld.nl/nieuws/111654/ha...gestolen-.html

Klinkt inderdaad redelijk eng allemaal, maar dat is waarschijnlijk des tijds in deze connected wereld.
    Erg dat ze effectief toegang hebben tot die machines ...

Maar moesten ze er echt iets mee kunnen doen, zouden ze dat niet allang gedaan hebben, a la 'gat in het budget dichtrijden door boetes op illegale programma's & muziek'.
    Ze hebben erg veel (toegang tot) data, maar laat het maar over aan een overheidsinstelling om er dan niks mee te kunnen doen.
    Rock on. RS.

Comment

Erg enge gedachte idd. Vraag me werkelijk af wie die UDID's gegeven heeft. Mag toch hopen dat het Apple niet was want als dat zo is gaan ze wel ongelofelijk nat. Mijn UDID komt trouwens ook voor in die lijst :(
      Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Ik zie Apple overal voor aan. De kinderen hebben wat spelletjes gedownload en één daarvan is de Smurfen. Het is hartstikke gratis (ze mogen niet iets downloaden wat geld kost zonder overleg) en bovendien hartstikke leerzaam. Maar nu komt het: sommige activiteiten in dat spel zijn niet gratis, daar moet voor worden betaald. Dan verwacht ik dus een soort pop-up, zo van let op, die gaat je echte euro's kosten en geen smeuro's, maar er is werkelijk geen enkele waarschuwing. Mijn laatste afrekening voor die activiteiten in het smurfenspel is 380 Euro, echte euro's dus, geen smeuro's.
        Ben even wezen Googlen, iedereen heeft hetzelfde probleem, spel moet je gewoon verwijderen.
        Kijk, als je op dergelijke slinkse wijze via kinderen geld afhandig wilt maken van de ouders, en best veel geld ook trouwens, dan geloof ik ook wel dat Apple iets met jouw gegevens doet. Ze zijn net zo erg en eng als de rest.
        Groeten,
        Bats
        wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
        *klopt zelf op schouder* --- TSM
        Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
        Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
        Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
        de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
        Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
        Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

EUR 380 voor smurfenpret!!!! Een Gummen donatie is EUR 7,50 per jaar, en dat levert mij al sinds 2006 onbeperkte smurfenlol op. :)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
            Ik zie Apple overal voor aan. De kinderen hebben wat spelletjes gedownload en één daarvan is de Smurfen. Het is hartstikke gratis (ze mogen niet iets downloaden wat geld kost zonder overleg) en bovendien hartstikke leerzaam. Maar nu komt het: sommige activiteiten in dat spel zijn niet gratis, daar moet voor worden betaald. Dan verwacht ik dus een soort pop-up, zo van let op, die gaat je echte euro's kosten en geen smeuro's, maar er is werkelijk geen enkele waarschuwing. Mijn laatste afrekening voor die activiteiten in het smurfenspel is 380 Euro, echte euro's dus, geen smeuro's.
            Ben even wezen Googlen, iedereen heeft hetzelfde probleem, spel moet je gewoon verwijderen.
            Kijk, als je op dergelijke slinkse wijze via kinderen geld afhandig wilt maken van de ouders, en best veel geld ook trouwens, dan geloof ik ook wel dat Apple iets met jouw gegevens doet. Ze zijn net zo erg en eng als de rest.
            Groeten,
            Bats
            Is inderdaad niet fijn, maar je kan toch gewoon in-app aankopen uitzetten. Staat bij standard op uit. Daarnaast is het vaak mogelijk ok dt geld gewoon terug te krijgen. Is ergens anders een draadje over, waar dat een mede-gummer ook gewoon gelukt is.

Groet
            GJ

Comment

@Bats, zoals GJ zegt. Kan je uitzetten, staat standaard uit dus je zal ergens anders moeten zoeken waar het fout is gegaan...
              Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Een tijd terug verscheen er op mijn iPhone en iPad ook een spel dat ik niet had besteld. 78 euro werd er van mijn rekening afgeschreven. Na mijn klachtenmail die keurig afgehandeld werd, kreeg ik 81 euro retour van Apple.

Verder zeg ik voor de gein weleens: wie zegt dat de FBI en bijvoorbeeld CIA geen eigenaar zijn van Apple, Google en Facebook?

*Plaatst zich naast Paco en Patrick op de bank*

Comment

Working...
                X