Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB stick overleden...?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• USB stick overleden...?

Help! Mijn usb-stick wordt niet meer herkend! Gelukkig heb ik maandagochtend een backup gemaakt zodat de meeste documenten gered zijn. Maar net die twee bestanden die ik maandagmiddag en dinsdag heb bewerkt. En laat ik net die twee dringend nodig hebben. Welke whizkid heeft een goede tip voor mij om de bestanden terug te halen?

Groeten,
    Maurice
    www.carscoffeecigars.nl

Zero Assumption Recovery heb ik goede ervaringen mee. Met de gratis versie kun je alleen afbeeldingen terugvinden. Ik had een SD-kaartje uit een camera dat niet meer herkend werd, en met ZAR heb ik verreweg de meeste foto's teruggekregen. Of je het de 60 dollar waard vind moet je zelf maar beslissen.

Comment

waarschijnlijk gewoon een probleempje met vergeten te un-mounten.

google maar eens op USB-stick inaccessible
      daar staan wel een paar methoden om er vanaf te komen.

probeer dat eerst voordat je rare dingen gaat doen zoals dure software kopen of formateren.... ;-)

Comment

Inmiddels heb ik een aantal Google-oplossingen geprobeerd maar helaas waren alle pogingen zonder het gewenste resultaat. Ik heb het maar opgegeven, de bestanden die verloren zijn gegaan opnieuw gemaakt en een nieuwe usb-stick aangeschaft.

Nu hoef ik alleen maar op zoek te gaan naar een programma dat automatisch een synchronisatie opstart telkens als ik de usb-stick in de laptop schuif.
        www.carscoffeecigars.nl

Comment

Ik heb goeie ervaringen met Nucleus. Er is een gratis versie van beschikbaar. Zie info en feautures: http://www.nucleustechnologies.com/W...-Software.html

edit: ik gebruik ze niet, maar er zijn wel tools die precies doen wat jij wil qua synchronisatie. Wat ik zelf altijd gebruik voor back-up doeleinden is Synctoy. Doodsimpel, maar juist daardoor heel effectief in het op juiste wijze uitvoeren van synchronisatie tussen devices/mappen.
          Last edited by Eddieee; 12-11-12, 12:47.
          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Help,
            heb een USB stick vol met muziek gezet voor in de auto en nu sinds gisteravond werkt de stick niet meer. Lampje gaat niet branden en wordt nergens (ook niet in de pc herkent). Terwijl ik h'm 's-ochtends nog beluistert heb.

Uithuilen en opnieuw beginnen of is er nog hoop?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoefie Bekijk bericht
              Help,
              heb een USB stick vol met muziek gezet voor in de auto en nu sinds gisteravond werkt de stick niet meer. Lampje gaat niet branden en wordt nergens (ook niet in de pc herkent). Terwijl ik h'm 's-ochtends nog beluistert heb.

Uithuilen en opnieuw beginnen of is er nog hoop?
              Probeer het eens door de stick een stukje terug te trekken. Millimeter kan genoeg zijn

Comment

Indien de stick in een laptop gaat: zet de laptop uit, trek de stekker eruit en trek daarna de accu('s) eruit. Daarna alles weer aansluiten en opnieuw proberen.
                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Heeft dat verder geen consequenties voor de laptop Paco?
                  Of te wel: ik snap niet helemaal hoe dat zou werken, maar wil het wel proberen.

Comment

Hier ook weleens meegemaakt met een HP-laptop waarbij de externe apparaten opeens niet meer werken (zoals de ingebouwde microfoon en webcam) en hij dus ook niet meer de USB-stick ziet. De reden daarvan hebben we nooit achterhaald, maar het compleet resetten van het systeem was dan de truuk. Naar mijn ervaring heeft dat verder geen negatieve gevolgen voor je laptop.
                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Paco, sorry voor mijn late reactie.

Maar nu is het mij duidelijker, echter ligt het denk niet aan de laptop, want in de auto / pc wordt hij ook niet herkend.

Dus begin ik maar opnieuw, maak maar iedere keer een back-up.

Comment

Nog een vraagje,

Om de USB-stick te verwijderen moet je: veilig hardware verwijderen aanklikken?
                        Echter bij de pc stopt hij dan "onmiddelijk", bij de laptop komt er te staan: er zijn nog programma's actief wacht met verwijderen. Maar de werkbalk is dan leeg en na een "kwartier" mag ik h'm nog niet verwijderen!

Is dat een instelling ergens? en kan ik daarmee mijn vorige USB-stick gemold hebben door h'm te vroeg te verwijderen?

Comment

Working...
                        X