Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Home Cinema/Netwerk speler

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
    @PACO, ja, je kunt er ook van buitenaf bij. Ik zou bij wijze van spreken in het buitenland via een wifi verbinding een film kunnen kijken op mijn tablet, smartphone, you name it. En de userinterface is super. Op alle mogelijke manier door je verzameling films, series etc heen zoeken en bladeren. Alles voorzien van metacontent (omschrijving, genre, ratings, plaatjes etc).
    Dat klinkt goed!!

Ik neem aan dat je dan ook kunt streamen naar mobiele telefoon (je hebt dan alleen nog maar de kosten voor het internetverkeer naar je telefoon) dan heb je ook geen Spotify meer nodig. Ik kan me voorstellen dat je in dit geval iets met maximale bestandsgrootte doet, tenzij je (per ongeluk) FLAC-muziekbestanden naar je telefoon wil streamen ;-)
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

CM, ik denk dat je heel blij wordt van Sonos. Koop dit apparaat (http://www.sonos.com/shop/products/connect) en je kunt zowel je lokale muziek als Spotify premium draadloos streamen naar je muziekinstallatie. Sonos levert er een geweldige applicatie bij die je op je iPad installeert. Hiermee heb je je muziekcollectie in beeld, kun je alles eenvoudig beheren en afspelen én Spotify is geïntegreerd in die app. Ik heb er vorige week mee zitten spelen en dit is echt geweldig spul!
      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
        CM, ik denk dat je heel blij wordt van Sonos. Koop dit apparaat (http://www.sonos.com/shop/products/connect) en je kunt zowel je lokale muziek als Spotify premium draadloos streamen naar je muziekinstallatie. Sonos levert er een geweldige applicatie bij die je op je iPad installeert. Hiermee heb je je muziekcollectie in beeld, kun je alles eenvoudig beheren en afspelen én Spotify is geïntegreerd in die app. Ik heb er vorige week mee zitten spelen en dit is echt geweldig spul!
        Fungeert dit dan beter dan Apple Airplay Express of Apple TV?
        Mooiste is natuurlijk om Spotify af te spelen zonder ipad/laptop...
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

PACO, Plex past transcoding toe. Feitelijk detecteert en analyseert Plex het device waarop iets moet worden afgespeeld (mogelijke codecs, resolutie, verbinding) en transcode de film dan in een formaat dat het device ondersteunt en met een bitrate die het device aankan.
          Plex kun je draaien op een NAS met voldoende CPU power of een (HT)PC.
          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
            Fungeert dit dan beter dan Apple Airplay Express of Apple TV?
            Mooiste is natuurlijk om Spotify af te spelen zonder ipad/laptop...
            Het mooie is dat je via een gebruiksvriendelijke interface zowel je eigen digitale muziekcollectie als Spotify kunt beluisteren. Ik ben niet thuis in de Apple spullen, maar dit werkt goed. Die app kan ook op je iPhone of Android phone. Je hebt (en ik neem aan ook met Apple) toch ergens een beeldscherm (tv/laptop/phone) nodig om je muziek te kunnen zoeken/beluisteren.

Heb ff gezocht en ja, het kan ook met AppleTV: http://appletv.nl/spotify-en-apple-tv/
            Van sommigen hoor ik goede berichten over Apple TV, maar ik koop het niet, omdat ik dan weer vast zit aan die iTunes software en die haat ik. Ik wil mijn muziek gewoon in een mappenstructuur kunnen beheren en kopiëren.

Comment

Dat sonos werkt super. Ik heb dat vorige week voor iemand geinstalleerd, dat is zo gedaan. Die app is ook heel mooi.

Comment

Cobraman: mooi alternatief is een surround versterker met netwerkingang en spotify- enabled. Ik heb zelf een Yamaha en ben er zeer blij mee. Ik doe niks met Spotify, maar trek wel de MP3's en FLAC's over het netwerk van de NAS met dat ding. Lijkt me by far betere geluidskwaliteit dan iets streamen vanaf je iPad. Bediening van de Yamaha gaat wel met de iPad via een schitterende app, maar content gaat dus niet door de lucht.

Het leuke van de Yamaha is dat je 'm ook aan kan zetten over het netwerk; erg grappig om de kinderen met Sinterklaas te verassen met muziek bij de "schoentjes", terwijl wij boven op bed lagen.
                Last edited by ZamBeZi; 28-03-13, 00:38.
                “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

Working...
                X