Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GT6 Academy 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• GT6 Academy 2013

We hebben natuurlijk al de nodige succesen gezien van GT5 academy.
    Rijders die van puur digitaal racen vooraan meedoen in het echte werk.
    Sterker nog, die flink sneller zijn dan de gevestigde orde, oorzaak van het aanpassen van regels, en individueel absurd goed.

Nu is er gestart met academy 2013 i.s.m. Nissan wederom en de volgende winnaar moet wederom erg goed zijn.

De GT6 engine lijkt flink beter dan de gt5 versie. Maar er zitten nog wel wat gekke dingen in....

Iets waar ik erg om moest lachen toen het gebeurde...

GT6 en Forza 5 zijn nu eigenlijk geen directe concurrenten meer. Forza gaat op de XBOX one door en GT6 blijft voorlopig op de PS3. Dus qua verkoop aantallen zal Forza 5 nog wel een tijdje in de schaduw staan van GT6, al was het alleen maar vanwege het verschil in verkochte consoles. Er zijn veel meer PS3's dan XBOX one's voor de komende tijd.

Ik vindt Academy 2013 erg leuk sturen, los van de gekke situaties zoals in mijn filmpje en een flink stuk fijner dan GT5. Forza 5 lijkt juist nog meer arcade te worden dan Forza 4 en is al jaren berucht vanwege de absurd slechte ondersteuning van stuurjes. Sim racen met een controler van een PS3/PS4 danwel Xbox360/Xbox one blijft natuurlijk bespottelijk stupide.
    En alleen Fanatec stuurtjes werken fijn op een Xbox. waarbij je dus direct 300+ euro af mag tikken.

Aangezien de PS3 eigenlijk alle stuurtjes ondersteunt die maar enigzins in orde zijn is alleen al daarom de keuze makkelijk.

*wacht met smart op GT6 eind van dit jaar*
    http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
    Ik vindt Academy 2013 erg leuk sturen, los van de gekke situaties zoals in mijn filmpje en een flink stuk fijner dan GT5. Forza 5 lijkt juist nog meer arcade te worden dan Forza 4 en is al jaren berucht vanwege de absurd slechte ondersteuning van stuurjes. Sim racen met een controler van een PS3/PS4 danwel Xbox360/Xbox one blijft natuurlijk bespottelijk stupide. En alleen Fanatec stuurtjes werken fijn op een Xbox. waarbij je dus direct 300+ euro af mag tikken. Aangezien de PS3 eigenlijk alle stuurtjes ondersteunt die maar enigzins in orde zijn is alleen al daarom de keuze makkelijk. *wacht met smart op GT6 eind van dit jaar*
    Een Fanatec CSR kost je 250 euro. En ja jammer dat de andere stuurtjes niet werken, maar Forza 4 voelt op mijn CSR fijner dan GT5 op mijn T500rs... Heb laatst GT5 na bijna 2 jaar weer eens aan een stuur gegooid(toen had ik nog een G25 nu dus een T500) en het verschil is behoorlijk duidelijk als je hem back to back met FM4 test. GT5 voelt (erger dan met de controller) minder levendig dan menig andere (sim)racer. IMHO is het nog steeds een kille bende gemaakt door kantoorpikkies met een passie voor auto's, grinding en mooie plaatjes in photomode. Aan de sturen kan het niet liggen, de CSR is het FM4 stuur en de T500 het GT5 stuur(en in alle andere spellen ongelofelijk superieur aan de Fanatec, die 150 euro extra zijn het dubbel en dwars waard, behalve als je op een XBox wil racen...).

Eerlijk is eerlijk, auto's zijn in FM4 soms minder handelbaar dan je in het echt zou verwachten(je raakt de achterkant iets te makkelijk kwijt en terugkrijgen is dan soms (te)moeilijk), maar ls er van n van beide een opvolger komt, dan is dat waarschijnlijk niet n in de GT reeks. Of ze moeten naast de genoemde punten ook iets ongelofelijk revolutionairs met de UI gaan doen, want het blijft net een JRPG en van de muzak krijg ik vervelende neigingen(ja die kan uit, maar toch..). Het autoaanbod van PM4 vind ik ook veeeeel interessanter trouwens, en dat is zonder de discussie over standard en sub-standard cars(niks premium en standard...).
    Every second of your life is a part of your song

Comment

Cool filmpje Q4 ;)

Comment

Working...
      X