Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Home Cinema (Audio)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Home Cinema (Audio)

Ik vond dit niet passen in het Home Cinema (Beamer) draadje van Bats; Dit gaat over geluid. De Beolabs 6000 hebben hun langste tijd gehad. Ik wil een nieuwe TV maar om hardware te krijgen die vanuit een Samsung TV deze speakers én een centerspeaker én een Sub gaan aansturen... Het wordt een drama 3.0. Ben ik alweer E 900,- kwijt aan een vaag kastje en daar kan de Sub weer niet bij en zo gaan we maar door. Moet er een tweede hands Center Speaker bij (7.1) van B&O maar die kosten ook nog wel wat.

Tijd om eens verder te kijken;

Voor muziek gebruik ik elders in de huiskamer Beolabs 5000 die daar mooi aan de muur hangen met een retro jaren 90 set van B&O. Hangt ook een Airport aan voor de nodige streaming muziek. Dat is verder prima zo. En staat ook nog mooi.

Heeft er iemand ervaring met Sonos in een 5.1 opstelling? Dan hebben we het over de Playbar die zorgt voor links, rechts en center en dan 2 Ones of 2 Play 1s. En misschien nog een Sub. Is allemaal een aderlating maar ik hoop nog wel wat voor mijn opstelling te krijgen en ben dan wel weer klaar voor de komende jaren. Elektra ligt op de juiste plaatsen en speakerdraad is niet meer nodig.

Iemand ook ervaring met Denon Heos AVR?

Ik wil zo weinig mogelijk toestanden en het moet gewoon aan staan als TV aan gaat.

In oplopende volgorde van geluidskwaliteit kun je de volgende merken eens proberen:

Sonos - Heos - Bluesound

Als jij tevreden bent met het geluid va Sonos dan is dat dus wat je moet hebben. Gewoon gaan luisteren dus.
    Last edited by Brahma; 21-02-18, 23:34.

Comment

Ga dit weekend maar eens beginnen met Sonos. Wel lastig als je in een ruimte staat die niet lijkt op je huiskamer. :-). Grappig; Op mijn Google zoektocht ben ik Bluesound niet eens tegen gekomen.

Comment

Via Beoworld forum komt er nu toch een betaalbare optie langs. Koste circa € 125,- dus dat wil ik eerst nog proberen.

En op diverse Fora blijken mensen rond te lopen met wel én geen verstand van zaken. Lees nu net weer dat dit een slecht advies is. We gaan verder met lezen.
        Last edited by Kleintje; 22-02-18, 19:21.

Comment

Ha, dat Kleintje;

Advies van anderen, al dan niet met verstand van zaken, is mooi meegenomen maar uiteindelijk zijn de belangrijkste raadgevers nog altijd je eigen oren. Oh, wacht....
          Last edited by Hansv; 22-02-18, 21:49.
          Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
            Ha, dat Kleintje;

Advies van anderen, al dan niet met verstand van zaken, is mooi meegomen maar uiteindelijk zijn de belangrijkste raadgevers nog altijd je eigen oren. Oh, wacht....
            Heel leuk Lange :-)

Dat met B&O is gewoon een gedoe. :D
            Last edited by Kleintje; 22-02-18, 19:39.

Comment

Tip: neem geen draadloze speakers zoals die van Sonos of Heos (Denon). Ga voor high end spul met goede bedrading naar de speakers. Eventueel bi-amp aangesloten.
              De rest is gewoon meuk.
              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

B&O is geen high end en voor beetje geluid uit je TV is dat toch niet nodig?

Comment

Bluesound is serieus geen meuk, maar dat is in de Meern nog niet doorgedrongen. Ook Dali heeft inmiddels draadloze luidsprekers die in het BluOS van Lenbrook (Bluesound) gekoppeld kan worden. BluOS kan ook High Resolution audio aan, dus dat is in de basis prima. En als je gewoon een goede versterker hebt is bi-amping zinloos in die zin dat je voor het zelfde geld dat je daar aan uit geeft meestal veel meer resultaat kunt krijgen door andere zaken te verbeteren.

Comment

Working...
                  X