Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Begin tijdig met verlenging rijbewijs - lees en huiver

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Nou ik zit nog steeds op die gezondheids te wachten,en ook op mailtjes krijg je gewoon geen antwoord . Dus binnenkort maar plan b uit de kast trekken,en zo'n ding bij het gemeentehuis halen.
    Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Ik zou zeker niet te lang blijven wachten en actie ondernemen. Een ander doet het niet voor je en uiteindelijk ben jezelf de dupe.

Comment

Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat het ze spijt dat het antwoordt op mijn vraag wat langer duurt, maar ze hopen binnen 6 weken antwoord te kunnen geven. Ik denk dat ik ze hele zooi maar voor 25 euro in RoemeniŽ ga kopen...

Comment

Ok. Ik ben mijn rijbewijs afgelopen zaterdag verloren.
          Vrijdag ben ik op het gemeentehuis voor een nieuwe.
          Ga ik ook deze shit krijgen ?
          Zal toch niet ?
          (geen idee hoor, zal er ook geen meter minder om rijden, met mijn rijvaardigheid is iig niets mis)
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Zolang jij geen gezondheidsverklaring nodig hebt gaat het goed. De problemen komen zodra het CBR er een extra handeling, stempel, goedkeuring, oordeel oid voor moet geven.

Comment

Los van de gezondheidsverklaring is het vervangen van een zoekgeraakt rijbewijs wat anders als er verlengen van een rijbewijs.

Comment

Ik heb een bericht van het CBR,
                maar nu is hun website getroffen door een storing :-)

Comment

Ik kreeg vanmiddag een mailtje van het CBR dat ze er naar streven om binnen 15! weken de gezondheids verklaring op te sturen. Dan zouden we dus 27 weken verder zijn. ..Als ze dat ding hadden opgestuurd ipv dat mailtje waren ze net zo snel klaar geweest. Wat een incompetente kut toko!
                  Last edited by Lars Veenstra; 02-07-19, 21:59.

Comment

Ja :)
                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Na 16 weken heb ik nu bericht dat ik naar het gemeentehuis mag om een nieuw rijbewijs aan te vragen, echter wel met de mededeling dat ik altijd m'n brilletje draag bij het besturen van een voertuig.

Nou dat ik een brilletje nodig heb om goed te zien, weet ik al vanaf de 5e klas toen ik een bril kreeg en de wereld een heel stuk groter bleek dan ik dacht ;-)

Verder wat Lars zegt.

Comment

Ehm...
                        Rijbewijs categorie C/D weer activeren houdt in gezondheidsverklaring en vervolgens keuren.
                        Ik kijk alvast op rijbewijskeuring. nl wanneer er weer een plekje in de nabije toekomst vrij is en maak een afspraak voor "over een week of wat".
                        Krijg een bevestiging retour met informatie en dat de gezondheidsverklaring papieren via gemeente of CBR te verkrijgen zijn.
                        Nah, gemeente is vast sneller he..
                        Zaanstad.nl verwijst door naar het CBR..
                        GrmbÄ@
                        Inloggen op mijncbr.nl( kan gelijk kijken naar geldigheid andere passen :) ) invullen gegevens, betalen en lezen dat ik binnen 8 weken bericht krijg en dan vervolgens naar de keuring kan.
                        Week of 6 is gebruikelijk.
                        Pffff...
                        Log uit op mijncbr.nl , log nog eens in en...

Brief staat klaar met ZD nummer(heel belangrijk..) leeg formulier Keuringsverslag groot rijbewijs en een brief met het verzoek om eea voor 08-08-2019 retour te sturen zodat er geen verdere vertraging ontstaat.

Ik bel vervolgens met rijbewijskeuring.nl, vertel de ervaring met het CBR en vraag of de keuring niet een week of wat eerder kan.
                        " Welke plaats woont u??"
                        Boerendorp..
                        "Maandag 15 juli 09.30 uur"
                        Doemijdiemaa... :)

Zal het vervolgens wel 20 weken duren he.. :)

Comment

Ik ben wel benieuwd wat de hoge raad zou beslissen in geval dat iemand gewoon die keuring heeft voldaan, verklaring van geen bezwaar van de arts heeft gekregen, en het CBR verzuimd tijdig te verlengen. Het feit dat het bij het CBR een zootje is heeft namelijk geen enkel causaal verband met je rijvaardigheid en medische geschiktheid, noch met je rijbevoegdheid. Die is namelijk niet ingetrokken, en feitelijk ook niet opgeschort als ze niets van zich (kunnen) laten horen. Er zou dus iemand zichzelf moeten laten aanhouden om precedent te creŽren. Daarmee is dan wel pandorra's box open, want als dan de staat aansprakelijk wordt gesteld, dan zijn ze dat ook voor gereden schades indien verzekeringen op de letter gaan (en dat doen ze). Moet je eens zien hoe snel die shitzooi bij het cbr wordt opgelost.

Mijn rijbewijs was binnen 2 dagen gereed om af te halen. Ook bizar, maar wel op een geheel andere manier. Ik had natuurlijk geen pasfoto, behalve dezelfde als die van 10 jaar geleden, dacht probeer het gewoon. En dat lukte uiteraard. Dat kan twee dingen betekenen: 1) ik ben goed geconserveerd 2) dat wijf was stekelblind. Nou reken maar op 2. Want gemeente Bergen NH (opstandelingen).

LOL

يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Nou na ik denk 5 maanden in z'n totaliteit "bezig" te zijn geweest, heb ik mun nieuwe rijbewijs in handen.
                            Zit er nog een gat in ook '-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                              Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat het ze spijt dat het antwoordt op mijn vraag wat langer duurt, maar ze hopen binnen 6 weken antwoord te kunnen geven. Ik denk dat ik ze hele zooi maar voor 25 euro in RoemeniŽ ga kopen...
                              Sowieso doen? als plan-B voor het geval dat? ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                Ik ben wel benieuwd wat de hoge raad zou beslissen in geval dat iemand gewoon die keuring heeft voldaan, verklaring van geen bezwaar van de arts heeft gekregen, en het CBR verzuimd tijdig te verlengen. Het feit dat het bij het CBR een zootje is heeft namelijk geen enkel causaal verband met je rijvaardigheid en medische geschiktheid, noch met je rijbevoegdheid. Die is namelijk niet ingetrokken, en feitelijk ook niet opgeschort als ze niets van zich (kunnen) laten horen. Er zou dus iemand zichzelf moeten laten aanhouden om precedent te creŽren. Daarmee is dan wel pandorra's box open, want als dan de staat aansprakelijk wordt gesteld, dan zijn ze dat ook voor gereden schades indien verzekeringen op de letter gaan (en dat doen ze). Moet je eens zien hoe snel die shitzooi bij het cbr wordt opgelost.

Mijn rijbewijs was binnen 2 dagen gereed om af te halen. Ook bizar, maar wel op een geheel andere manier. Ik had natuurlijk geen pasfoto, behalve dezelfde als die van 10 jaar geleden, dacht probeer het gewoon. En dat lukte uiteraard. Dat kan twee dingen betekenen: 1) ik ben goed geconserveerd 2) dat wijf was stekelblind. Nou reken maar op 2. Want gemeente Bergen NH (opstandelingen).

LOL

Mijn ervaring is dat keuringsartsen pas een afspraak willen maken als je je verklaring hebt. Verder willen hun hun vingers er niet aan branden. Probleem is dat je rijbewijs verlopen is en dat je dus geen vrachtwagen mag besturen. Een collega van me heeft dat gehad,en eindelijk heeft de verzekering van mijn baas toestemming gegeven om hem zonder geldig rijbewijs te rijden. Wel alleen in Nederland,omdat ze geen idee hebben hoe ze deze incompetentie in het buitenland moeten uitleggen als er wel wat gebeurd.En dan maar hopen dat je geen controle krijgt....

Mijn idee om een gezondheids verklaring bij de gemeente te gaan halen schiet ook niet op,want sinds 1 Januari moeten deze ook eerst naar het cbr opgestuurd worden voor je te keuren kan. Ga er even zo goed maar een halen morgen en opsturen,misschien heb ik dan wel een keer mazzel. En morgen maar weer eens een rondje mailen met die kut toko en eens vragen waar ik straks mijn gederfde inkomsten kan verhalen. Vanaf zaterdag zit ik weer 3 weken in Nijmegen voor de 4 daagse en ik heb eigenlijk helemaal geen tijd voor dit gezeik.

w220l Bij de een gaat het heel snel en bij de ander is het een drama. Wel valt het op dat veel niet chauffeurs het snel voor elkaar hebben,en de gene die beroepsmatig het nodig hebben veel meer wachttijd hebben.

janspeed Er vallen er net even wat te veel door de mand met een vals rijbewijs de laatste tijd. :-)

Comment

Kuch..
                                  Het is voor mij ook beroepsmatig :)
                                  Het was echt binnen 5 minuten geregeld via mijncbr.nl, aanklikken, digitale vragenlijst invullen( het bekende rijtje van zicht etc. ), 37,80 afrekenen via iDeal en vervolgens de benodigde formulieren printen.
                                  Afspraak met rijbewijs keuring.nl duurde bij wijze van spreken langer.

Comment

Dat is wel heel bijzonder dan. Hopelijk gaat de rest net zo snel. Ik heb het hele rijtje via mijn cbr ook gedaan,alleen dat terug sturen van die papieren lukt dus niet.

Comment

*zucht* En nu werkt inloggen via digid weer niet. Wat wordt je er toch moedeloos van!

Comment

Lars, heb je het vragenformulier digitaal ingevuld? Je weet wel, de standaard vragen over ogen etc.
                                        Na invulling krijg je dit rijtje.
                                        Downloaden, printen..
                                        En ik log net in via de DigiD app.
                                        Screenshot_20190712-122006.png

Comment

Die heb ik inderdaad in gevuld en betaald ja. En alles met nee beantwoord. Het enige wat ik kreeg was een ontvangst bevestiging. Ik heb de app maar eens op nieuw geinstalleert en dat helpt.Ik kan nu weer inloggen.
                                          Last edited by Lars Veenstra; 12-07-19, 12:20.

Comment

De app staat op m'n telefoon, pincode is genoeg en hoef geen code te scannen..;)

Comment

*duimt voor Lars.

Comment

De app staat wel op de telefoon,maar inloggen doe ik meestal via de computer. Heb net de papieren variant ingevuld en zal die ook op de bus doen. Eens kijken of dat wat uit haalt.

Dank je.

Comment

als ik dit draadje zo lees ga ik ook maar eens met de gemeentebalie bellen en navragen want ik moet ook verlengen (geen C dus geen keuring ) in september en aangezien het vakantietijd is ...
                                                  Succes Lars!
                                                  Last edited by janspeed; 12-07-19, 14:05.

Comment

Zolang je niet via het cbr hoeft is er niks aan de had Jan. Het gemeentehuis is meestal binnen 5 werkdagen klaar.

Dankje.

p.s. weet iemand wat voor bloeddruk pillen Bats gebruikte,want op deze manier kom ik nooit door de keuring heen met mijn bloeddruk.

Comment

Kom je nog in Spanje Lars ??
                                                      Selokeen werkt prima ;)

Comment

Nee de laatste tijd niet w220l. Maar ik zal wel eens bij collega's horen. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                                                          Zolang je niet via het cbr hoeft is er niks aan de had Jan. Het gemeentehuis is meestal binnen 5 werkdagen klaar.
                                                          Lars, je had gelijk. Het duurde maar 3 werkdagen + een weekend er tussen. Ik kan weer rijden tot 2029

Comment

Ik wacht nog steeds geduldig...

Comment

Ik ook, hoewel geduldig... Gistermiddag werd ik opeens gebeld door het CBR na dat ik maar weer eens een klachten formulier had ingevuld . Als hun vinden dat er nog tijd genoeg is,wordt een aanvraag voor een gezondheids verklaring 16 weken of langer aan de kant gelegt om urgente aan vragen te kunnen helpen . Dat op zo'n manier iedereen urgent wordt vergeten ze maar ff voor het gemak . Maar als het mee zit sturen ze binnen 10 dagen de keurings papieren op. Ik ben benieuwd ....

Comment

Maar ben je nu al gekeurd ??

Comment

Nee,dit zijn de papieren die je nodig hebt om uberhoud te kunnen gaan keuren. Dan komt de rest van de ellende nog....

Comment

Working...
                                                                  X