Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslag sleutelruimte gezocht 400-600m^2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Helemaal eens met Pakkie. Koop niet zo'n handblazer als je meer schoon te maken hebt dan een enkele auto oprit. BR600 is the way to go.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
    1984 Saab 900 Turbo T8
    1981 Mercedes RMB 207D
    1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Maik
      :-)

@gait156 De gedacht is dat ik het dan ook meteen kwijt ben :-) De kinderen hebben het kippenhok uitgeruimd en met een kruiwagen op een hoop gegooid. Ze waren toch thuis met de staking en het was mooi weer.

Pakkie woes
      Die Stihl is een serieus ding. Het lijkt me wel praktisch dat er ook een maalfunctie op zit met een opvangzak(de praktijk zal uitwijzen of dat ook echt nuttig is).
      Een maand of twee geleden heb ik gewerkt met een combitool, die wat zwaarder en minder handzaam is. Met dat is als referentie lijkt me dit qua zeulen geen probleem. De handblazer is vanochtend al bezorgd. Ik zie morgen wel of ik beter een professionelere/duurdere had kunnen bestellen.
      .
      Met de grondfrees ging het gisteren wel goed. Alleen met grote regelmaat diende de frees schoon geplukt te moeten worden van de oude wortels/. Die wikkelen zich om de frees.
      Het stickertje gaf 10W40 gaf aan, maar ik had nog 10w30 voor de grasmaaier liggen. Het zal weinig uitmaken met deze temperaturen.
      8.2 met supercharger?

Comment

Het is ook maar net op hoeveel m2 je die bladblazer gaat gebruiken natuurlijk. In mijn geval blaas ik er ca 5.000m2 gras mee schoon waar toch wel het nodige blad op ligt. Opzuigen en vermalen is met die hoeveelheden geen doen. Daarnaast gebruik ik hem regelmatig om de borders te ontdoen van blad en om de oprit schoon te blazen want 800m2 opritverharding ga ik niet met het handbezempje bijhouden :). Hopelijk is de handblazer voldoende voor jouw werk.

Comment

Ik houd 479 m2 bladvrij met een elektrische Stihl handblazer (BGE81); lekker stil en handzaam en krachtig genoeg voor het elk jaar wegblazen van HEEL VEEL bladeren...:-)

Comment

Een paar liter v-power gehaald, mixen in een flesje en erin gegoten.
            Gisteren heb ik hem gebruikt en dat ging prima. Voldoende kracht en ook niet vermoeiend(anderhalve uur). Daarbij moet ik wel zeggen dat ik het gras niet schoonblaas.
            De grasmaaier gaat er overheen en dat vind ik voldoende. De rest laat ik liggen.

@Pakkie
            Voor een groter oppervlak een ruggedragen blazer inderdaad beter. Ik ben anderhalve uur bezig geweest en zou niet veel langer met zo'n ding in mijn hand willen lopen weet ik nu.
            Nadeel van een ruggedragen model is dat die 2 a 3x zo duur is.

raspaardje
            ​​​​​​​Als de accu lang genoeg meegaat zal het wel goed zijn.

In de woning wordt momenteel op de bovenverdieping de vloer gelegd. Mooi om te zien hoe het eindresultaat wordt. Ik zal later een foto toevoegen.
            8.2 met supercharger?

Comment

Niks accu, gewoon met een snoer eraan. Inpluggen en gaan, geen gedoe en onderhoud.

​​​​

Comment

Zo is het ;)

25 Euro bij de ac Tion en geeft ie de geest haal je weer een nieuwe.
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                X