Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trump en Rusland.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Trump en Rusland.

Vast al een draadje over hier, maar kon ik ff niet vinden. Onderstaande leek me aardig verwoord:

Alhoewel het best een gecompliceerde zaak is, wil ik toch proberen uit te leggen wat er speelt:

Er was GEEN samenwerking tussen Trump en de Russen. Een team van 12 mensen die Trump in en in haten, onder leiding van Mueller, zijn 2 jaar bezig geweest om dat te proberen te bewijzen. Dat is ze niet gelukt. Dat feit alleen al zou iedereen, ongeacht zijn of haar politieke voorkeur, blij moeten maken. In het kort gezegd: De huidige president van de Verendigde Staten heeft niet valsgespeeld en terecht de verkiezingen gewonnen.
    Helaas. De meeste mensen hebben door hun politieke voorkeur en de media zo'n haat tegen Trump opgebouwd dat ze juist stiekem hoopten dat het wel zo zou zijn.

So far so good.

Maar nu komt het: Dat er geen samenwerking tussen Trump en de Russen kan worden aangetoond is niet meer dan logisch, want het hele onderzoek is in gang gezet op basis van een vervalst rapport vol onwaarheden. Onwaarheden waarvan de FBI wist. Desondanks hebben ze, in samenwerking met de Democraten, dit rapport (zelfs meerdere keren) gebruikt om van de FISA toestemming te krijgen een Amerikaans staatsburger, onderdeel van het Trump team, en uiteindelijk Trump zelf, af te luisteren en te bespioneren. Ze hebben daarbij dus de FISA misleid door hen niet te vertellen dat ze wisten dat het rapport onwaar was of de FISA heeft het geweten, maar desondanks haar toestemming gegeven. Zo'n misbruik van door het publiek toegekende macht zou iedereen die ook maar een beetje geloof wil blijven houden in democratie, wederom ongeacht zijn of haar politieke voorkeur, verschrikkelijk moeten vinden en zou iedereen van moeten willen dat er tot de onderste steen boven ligt wordt uitgezocht wat er is gebeurd. Echter, ook hier geldt dat de meeste mensen door hun politieke voorkeur en haat jegens Trump dit niet kunnen of willen zien. Ze balen al dat samenwerking tussen Trump en de Russen niet aangetoond kan worden. Als nu ook nog blijkt dat ze zelf zijn misleid stort hun wereld helemaal in. Het is makkelijker iemand te misleiden dan iemand ervan te overtuigen dat hij misleid is.
    Het wordt nog erger. Wat blijkt? Het vervalste dossier is gekocht en betaald door het Clinton team en door hen aangeboden aan de FBI.
    M.a.w. en de FBI en de Democraten hebben samengewerkt om onder valse voorwenselen in eerste instantie de verkiezingen te be´nvloeden en hebben, na die verkiezingen verloren te hebben, onder diezelfde valse voorwenselen geprobeerd een eerlijk gekozen president afgezet te krijgen.

Inmiddels zijn mijnheer Barr en wat andere mensen dus een onderzoek gestart om wat ik hierboven beschrijf bloot te leggen.
    Ik voorspel nog heel veel meer berichtjes op nu.nl dat er mensen op het matje worden geroepen. Tot hoe hoog in de boom zal nog moeten blijken, maar het lijkt er verdacht veel op dat in iedergeval zowel het hoofd van de FBI als Clinton en zelfs Obama op de hoogte waren. Ik voorspel ook dat de Trump-haters nooit zullen willen toegeven dat ze misleid zijn en tot het bittere einde zullen blijven roepen dat het om een "conspiracy theory" gaat. Nogmaals. Het is makkelijker iemand te misleiden dan iemand ervan te overtuigen dat hij misleid is.

Ja, dit is het moeras waarvan Trump heeft beloofd het droog te leggen.

Voor een ieder die de Amerikaanse politiek een beetje volgt worden het in ieder geval geen saaie maanden.
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Voor het hele verhaal:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht

Alhoewel het best een gecompliceerde zaak is, wil ik toch proberen uit te leggen wat er VOLGENS MIJ speelt:

Ik heb het even aangepast voor je. ;-)

Comment

Tja. Ik kan er heel veel over schrijven, of heel weinig. Eerlijk gezegd neig ik naar het laatste, omdat je (sorry) net zo vooringenomen lijkt als de mensen die je beticht van blinde Trump haat.
        ​​​​​​
        Persoonlijk haat ik die man niet, want daar kan ik hem niet goed genoeg voor. Dat hij een privileged bosmongool is die ongeschikt is voor de job, is me dan weer wel helder.

Voor wat betreft deze al dan niet conspiracy theory is er eigenlijk maar ÚÚn simpele vraag. Dus niet meegaan in het sappige verhaal, maar de boel plat slaan en versimpelen.

Wat is er waarschijnlijker?

1. Politieke partij onderschat tegen kandidaat door domheid, na´viteit, arrogantie, of een mix van die zaken en verliest de verkiezing, mede dankzij een achterhaald kiesstelsel dat een te hoge nadruk legt op een kleiner aantal rurale, dus conservatieve, stemmen.

2. Politieke partij zet meerjaars geheim programma op, waarbij de vorige president, de zogenaamd onafhankelijke veiligheidsdiensten, een uit dezelfde partij als het beoogde doelwit afkomstige onderzoeker, allemaal deelgenoot zijn om een kandidaat kapot te maken, ook al stond die kandidaat ten tijde van de start van het geheime programma nog op kansloos in de peilingen. Het programma wordt bovendien voortgezet terwijl de oude president wordt vervangen door het doelwit, want dat zal hem zeker niet op vallen.

Zeg het maar.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ach, wat het ook is, ik denk dat het onderzoek dat die Barr commissie gaat doen goed is.

Als daaruit blijkt dat er macht is misbruikt, en DoJ en FIS zijn misleid, zullen de betreffende lui van de FBI hangen. Zo niet, dan is de kous ook af. Prima toch?

Comment

QAnon arrives @ gummen.org. LOL

Comment

Het trollenleger rolt het weekend in.

Eerst maar eens het volledige rapport zien in plaats van een samenvatting van een A.G. die kort voor het verschijnen van het rapport is aangesteld door degene die onderwerp was van het onderzoek.

Dat er geen samenwerking is is een stuk van een zin in het rapport en niet eens de volledige zin.
              ô[T]he investigation did not establish that members of the Trump Campaign conspired or coordinated with the Russian government in its election interference activities."

Welk woord zou er direct voor staan en wat is de volledige zin? Wat de zin wel duidelijk maakt is dat vastgesteld is dat de Russische regering activiteiten heeft ondernomen de verkiezingen te be´nvloeden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Persoonlijk haat ik die man niet, want daar kan ik hem niet goed genoeg voor. Dat hij een privileged bosmongool is die ongeschikt is voor de job, is me dan weer wel helder.
                Ik filter er even 1 specifieke zin uit. Dit vind ik wel interessant. Welke presidentskandidaat of president vind/vond je wel ter zaken kundig?

Het defacto bipolaire systeem van in de USA trekt m.i. lieden van bedenkelijke allooi aan. Wonderkind Cortez is daar ook een interessant voorbeeld van. Het is een mooi hoefijzermodel aan het worden.

Comment

Nou ja, je kunt veel zeggen over zowat elke voormalige of zittende president. Er over de kandidaten die dat station niet halen.

Je punt over het twee partijen stelsel is helder, de nuance is behoorlijk weg.

Van de presidenten die ik in mijn leven heb meegemaakt zou ik Clinton en Obama wel als de beste noemen. En ja hoor, ik weet dat dat geen pacifisten waren en dat die ook doden op hun geweten hebben.

Een fatsoenlijke republikeinse president kan ik me eigenlijk niet heugen. Op Bush Sr na waren ze allemaal te dom voor de functie. Met als gevaarlijkste voorbeeld Reagan: die heeft de sleutels van de republikeinse partij onomkeerbaar aan de christen fundamentalisten gegeven, en het land onder de noemer 'small government' gruwelijk in de schulden gestoken.

Trump is daarbij vergeleken minder gevaarlijk, want die heeft een vrij simpele missie: zijn en de zijnen van goed gevulde zakken voorzien terwijl hij zijn middelvinger opsteekt naar al die dombo's die er in trappen. Frusterend, maar ik zie hem niet snel een nuke de lucht in jassen.

Zijn vice president dan weer wel ...
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Jij redeneert vanuit Amerikaans perspectief, en dan volg ik je wel.
                    Vanuit de rest van de wereld geredeneerd zijn obama en clinton misschien wel het duo met de meeste doden en verwoesting van andere landen op hun geweten, dus ik denk daar anders over.

Comment

Wat een onzin. Bush sr en jr hebben met zo hoed veel doden op hun conto staan en wil je echt beweren dat Obama en Clinton meer burgerdoden op hun conto hebben staan dan Franklin D Roosevelt of Harry Truman. En dan tel ik WO1 nog maar even niet mee. Die hyperbolen word ik wel een beetje moe van.

Comment

Auw, zelfs de linkse media wordt wakker en begint er nu over te schrijven:

It behooves serious journalists to delve into a story that might actually be worthy of Watergate comparisons.

Comment

Als je 11x met inbrekerswerktuig voor een deur staat maar tegengehouden wordt door je vrienden dan ben je inderdaad geen inbreker. :-)

Comment

Toch heb ik het vermoeden dat dit nog een staartje gaat krijgen..

https://twitter.com/peterbakernyt/st...02111693230081

Comment

Yup. Helaas is het aantal mensen dat leeft op social media sound bites groot, zeker in Amerika. Hier is het met name ionline. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

De ironie is dat met dit hele circus is aangetoond dat een groot aantal mensen heeft geleefd op de soundbites van de Betrouwbare media als CNN en WAPO en NYT en in het kielzog ook de NL media.

Ondertussen is bij diezelfde grote groep mensen onderbewust in de hersenpan ingebrand dat wanneer je contact hebt met Rusland, je een ernstig misdrijf begaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                  Ondertussen is bij diezelfde grote groep mensen onderbewust in de hersenpan ingebrand dat wanneer je contact hebt met Rusland, je een ernstig misdrijf begaat.
                                  Contact hebben, daar is niks mis mee, maar ondersteund worden, dat is iets anders. Begrijp jij eigenlijk wel waarom de Russen kiezen voor Trump, en voor de extreemrechtse partijen in Europa?

VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht

Contact hebben, daar is niks mis mee, maar ondersteund worden, dat is iets anders. Begrijp jij eigenlijk wel waarom de Russen kiezen voor Trump, en voor de extreemrechtse partijen in Europa?
                                    Precies. En dan andere verwijten obv soundbites te oordelen en zelf afgaan op een partijdige en op zijn minst discutabele samenvatting van de minister van Justitie. Zucht!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht

Gokje: (extreem) rechtse partijen en bewegingen kunnen meer onrust veroorzaken, kunnen de EU meer problemen opleveren, en in het algemeen de "rechtsstaat" (pun intended), de economie en de maatschappij als geheel meer schade toebrengen.
                                      Zie bv het gedonder met Brexit en binnenkort de relletjes die de EU aangaat met oostelijke leden: Putin lacht zich n breuk.

ter overdenkng hier wat linkse propaganda:
                                      https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/30...uropa-a3958528

en :
                                      https://rsf.org/en/ranking/2019#

ik weerhoud me ervan om een Goodwin te doen, maar ik zie wel een trend.

(brexit wise: heeft iemand nigel horen schreeuwen bij BBCQT ? )
                                      It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Working...
                                      X