Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers United!!

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mountainbikers United!!

Omdat we moesten optieven uit het reetfietsers draadje, dan maar een MTB draadje :)
    Ik schop af met Jr (net 8) op zijn nieuwe fietsie, een Vpace 26".
    Er gaat nog veel veranderen op MTB gebied nu de jeugd van de grondleggers van de sport beginnen te rijden.
    En hoe ?

Hier zit er meer lucht onder zijn wielen dan hij zelf lang is, en het moet nog hoger zegt ie !

Mountainbike Meet ben ik erbij als de agenda het toe laat.
    Kan hier in Schoorl (fraaie omgeving waarbij ik wel wat illegale hotspots kan laten zien) maar ook elders natuurlijk.

يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Ah leuk, doe het zelf ook af en toe MTB, blijft toch wel leuk idd!
    http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
    Citroen 2CV 1982
    Saab 9-3 2.0T 2002
    Citroen C1 2014
    Solex 3800

Comment

Zo hoog ben ik in mijn leven nog nooit gegaan, en dat ga ik ook niet doen. Niet geveerd zie ik, de fiets van je zoon? Lijkt mij wat oncomfortabel, maar mijn BMX had vroeger ook geen vering. ;-) MTB moet ik nodig weer aanslingeren, maar een verhuizing en een stijve rug gooit wat roet in het eten vooralsnog.
      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Hij wil graag een fully, maar moet eerst leren sturen van mij.
        Het is dus een alu hardtail met een carbon voorvork.
        Knalhard, weinig ruimte voor error, zo leert hij het wel.
        Vallen en opstaan.

Comment

Van het weekend een Garmin Edge 130 fietscomputer met hartslagmeter, cadans en snelheidsmeter op de mountainbike meegenomen. Toch wel grappig om eens in te zien wat ik allemaal doe onderweg, behalve de tijden op Strava. Cadans ver onder de 80, hartslag stabiel op 150 en snelheid op parcour rond Dorst en Cadettenkamp 23,5 km/uur. Eindelijk eens trainen op feiten in plaats van gevoel.
          Reden van aanschaf was om meer routes te verkennen in de buurt. Zodat ik niet alleen op het parcour Dorst, Cadettenkamp en Vraggelen blijf hangen ;)
          Binnenkort maar eens een nieuw frame kopen, ondertussen een Brain voorvork en een oud Cube GTC race 2013 carbon frame. Rare combinatie, maar het fietst.
          Iemand nog tips voor interval trainingen? Heb er namelijk niet veel kaas van gegeten.

Comment

Eindelijke een eigen draadje! ;-)

Ben al jaren enthousiast mountainbiker, Schoorl mijn thuis parcours. Maar liever hoger en sneller, dus begin juli weer een tripje Oostenrijk - Italië - Zwitserland. 2 Jaar geleden een week in de Dolomieten van berghut naar berghut gereden, ook erg mooi.

Een meet in Schoorl met illegale hotspots leuk!

Comment

De oude draadjes..
              https://www.gummen.org/forum/diverse...n-en-zo/page15
              https://www.gummen.org/forum/diverse...ntainbike-tips
              Veritatis simplex oratio est

Comment

Die voldeden voor mij ook. Ik begreep in ieder geval niet waarom er nu een nieuw draadje opgestart werd.

Comment

Vulles, Schoorl je thuis parcours, ik ben benieuwd :)
                  Heb hem in 96 aangelegd, en ook de nieuwe lussen die er nu liggen zijn van mijn (en anderen) hun hand.

Ben blij dat ook de andere mountainbikers zich gemeld hebben om ons te vertellen dat we in een ander draadje moeten posten.
                  Prima. Gaan we mooi hier verder. Kansloos weer.

Comment

Gristustepaard TSM...

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Mountainbikers United! draadje gestart (we hadden een andere, niet meer te vinden) :)
                    En dan vind ik ze terug, plaats de linkjes en dan is het vervolgens kansloos.

Ach ja...
                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik reageer toch netjes, Erik? Waarom dan gelijk dat toontje terug?

Comment

Ik reageer ook netjes Brahma.
                        Zelfs op W220L onze eigen volwassen 50+ huis azijnpisser die me hier stalkt in alles wat ik post.

Comment

Volgens mij hebben TSM zijn nieuwe draadje en w220l zijn zoekactie elkaar gewoon gekruist, of niet?

Anyway. Met de lawine aan nieuwe draadjes hier is het inderdaad zaak om de boel strak te modereren. :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Mountainbikers zijn vaak mannen die geen kloten hebben.....

komt door dat fietszadel ;-)
                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Wat een gezeur ook. Lekker een vers MTB draadje, en voortaan makkelijk terug te vinden. Helemaal goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                Mountainbikers zijn vaak mannen die geen kloten hebben.....
                                komt door dat fietszadel ;-)
                                Ken je die van die 3e bal niet ?
                                De scan beelden zijn nog wel ergens terug te vinden.
                                Zo. En nu mag jij bewijzen dat je geen platte plasser krijgt van Linedancen :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                  Ik reageer ook netjes Brahma.
                                  Zelfs op W220L onze eigen volwassen 50+ huis azijnpisser die me hier stalkt in alles wat ik post.
                                  Dat ben ik niet met je eens, je lijkt nogal op je teentjes getrapt:

'Ben blij dat ook de andere mountainbikers zich gemeld hebben om ons te vertellen dat we in een ander draadje moeten posten.' Dat klinkt mij redelijk sarcastisch, want je maakt mij niet wijs dat je blij bent. Bovendien lijk je je vooral te storen aan W220, die geen mountainbiker is, waarmee ook de verwijzing naar mountainbikers sarcastisch lijkt te zijn.

En je sluit af met 'Prima. Gaan we mooi hier verder. Kansloos weer.'. Weer sarcastisch, ondanks de verwijzing naar de bestaande draadjes toch je eigen draadje blijven gebruiken, en een sneer aan het einde.

Jouw kwalificatie van netjes is echt een andere dan de mijne. Als jij issues met W220 hebt handel ze dan met hem af, maar laat anderen er buiten. Dát zou ik netjes vinden.

(en voordat iemand denkt dat ik me nu druk maak: Dat bewaar ik wel voor de echt belangrijke dingen in het leven :-) )

Wel een gave fiets trouwens (zit ook naar nieuwe MTB voor zoon Koen te kijken, maar deze is mij te duur en 99% van het aanbod is mij te zwaar) en ook ik heb nog nooit zo hoog gesprongen als hij nu al doet... Ik probeer wel eens over boomstammetjes te springen die op het pad liggen maar dat loopt bij mij alleen goed af als ze maximaal een cm of 15 dik zijn....

Comment

Brahma, man, man man, Titsup en stoppen met janken en over MTB's lullen hier :)
                                    (ik heb geen issues met W220L, hij heeft ze overduidelijk wel met mij, bekijk zijn post gedrag maar eens, alles wat ik post moet hij wat van vinden terwijl ik bewust gewoon uit zijn draadjes blijf, sorry als ik je over 1 kam heb geschoren was zeker niet de bedoeling !)

Scott Scale is misschien een goede optie met 24" wielen, kunnen ze tot 1.45m wel op terecht.
                                    De onze oude (in zeer goede staat) staat in Steenbergen bij Funride in cosignatie.
                                    Peter de eigenaar (goede vriend van me) kan je er alles over vertellen en je kunt even proefrijden met je kleine man!

Comment

Janken bewaar ik ook voor belangrijkere zaken in het leven :-)

Mijn zoon is voor zijn 10 jaar naar Nederlandse begrippen redelijk klein met 1.41, maar groot genoeg om van zijn 24 inch Islabikes over te kunnen stappen naar een grotere framemaat. En dan zien er vaak al 26 inch wielen onder.

Dochter is 11 en die kan inmiddels op de Trek 6700 waar mijn vriendin normaal op fietst. Zadel wat naar voren gezet en een korte stuurpen van 50mm er op gezet en ze ging de eerste keer zowaar een rondje MTB mee van 37 km waarvan ongeveer 29 onverhard. Vond ik niet slecht.

Er zijn hier weinig mogelijkheden tot sprongen, maar ik probeer ze in ieder geval steeds vaker te laten slippen op het zand zodat ze steeds beter voelen wat de fiets doet en ze er steeds meer mee durven.

Comment

Dat komt helemaal goed met je koters.
                                        Slippen voor die kinderen is essentieel, en een schans van een paar bakstenen en een plank is het begin!
                                        Islabikes zijn wel fraai !

Comment

Zo, kleine update (had ook in "wat heb ik nieuw" draadje gekund)
                                          Wij rijden morgen naar Livigno, It, voor een weekje fietsen.
                                          Dat wordt nog wat, want de sneeuw is nog lang niet weg, sterker nog op sommige van de Carousello trails ligt nog 5( vijf!!) meter sneeuw.....

Heb nog even snel een custom wielsetje gescoord bij Wheeltec Alkmaar (aanrader).
                                          Naven Chris King, maat boost
                                          Platte aero spaken
                                          Alu nippels
                                          Flite X carbon velgen, 30mm interne breedte
                                          Tubeless
                                          Gewicht wielset setup rond de 1600gr (excl tandwielen en remschijven)

Banden: Specialized Eliminator Gripton Grid 2.6"

Dit alles in de Sworks Stumpjumper Short Travel 120mm achter 130mm voor, maat XL
                                          Gewicht fiets met deze hele zware banden 12.8kg.....(met normale banden net onder de 12kg)
                                          Voor het ruige werk hebben we de Sworks Enduro nog 165mm veerweg v+a

Wielset voor het leven zegt men, met name de naven worden zo ongeveer het summum genoemd.
                                          Me happy fokker :)
                                          Last edited by TSM; 13-06-19, 15:08.

Comment

Dat is een mooi setje idd, maar jou kennende halen ze 2020 niet ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gaaf spul!

Comment

Dat zijn dan inderdaad wel zware banden voor tubeless. Dan zullen het wel extra robuuste banden zijn die ook beter tegen scherpe leisteen en dergelijke kunnen?

Qua naven vraag ik me ook wel eens af wat extra goede naven uit zouden kunnen maken. Ik las deze week nog ergens een test waaruit bleek dat er qua weerstand niet veel winst zat in naven met ceramische lagers. Dat een goede afstelling van een lager daar op een veel grotere invloed heeft. Aan de andere kant heb ik wel gemerkt dat ceramisch gelagerde derailleurwieltjes een enorm verschil maken met het standaard shimano spul die uit de fabriek al niet super soepel lopen en na een tijdje mtb'en steeds meer weerstand krijgen. De SRAM X-nogwat op de islabikes van de jongste was wat dat betreft nog een stuk erger, herinner ik me nu. Daar heb ik 1 van de wieltjes dan weer vervangen door een aangepast shimano XT wieltje wat ik toch had liggen maar het geheel draait nog te stroef naar mijn zin.

Heel veel plezier daar in Italie, en kom heel weer terug. Die nieuwe naven mogen best stuk gaan, maar een been of een arm aan gruzelementen is net wat vervelender zal ik maar zeggen :-)

Comment

Verwacht je nu geen ruig werk in Livigno omdat je de Enduro niet mee neemt?

Comment

Zo’n dure broke back mountain bike in het zwart, had je voor dat geld geen mooiere kleur kunnen kiezen?
                                                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                      Dat is een mooi setje idd, maar jou kennende halen ze 2020 niet ;-)
                                                      Dit zijn wielen gebouwd door Wheeltec, mijn setje van 2016 zit nog steeds in de Enduro. Absoluut een van de beste wielenbouwers (mondiaal).
                                                      Die is overigens ook mee de Enduro, voor in het bike park. Het verschil tussen de Stumpjumper en de Enduro is nog wel fors hoor, 120mm achter vs 165mm.

Vandaag epische rit, alles zit nog potdicht met sneeuw, wel smeltend, dus de trails zijn rivieren, rotsblokken erop, en soms een waterval.
                                                      We lachen ons kapot. Tot onze knieen in kolkend water gestaan van 0 graden, denk dat een amputatie onder de knie ongeveer zo voelt.

Goede naven hebben vooral goede garantie, en de lagers gaan niet snel kapot. Je hebt er geen omkijken naar.

Cobraman, die fiets is niet zwart gespoten, komt zo uit de (carbon) mal, je ziet elke mat zitten, wat je ziet is de gelcoat. Die heb ik in de keramische coating staan, zelfde als op de auto. Ik wil geen lak, dat kan alleen maar beschadigen. Mijn Enduro is ook zo uit de mal. Prima. Fancy kleurtjes is meer iets voor de poetsers :)

Brahma, ik doe uiteraard voorzichtig ;-) vandaag door dat watervalletje was wel een dingetje.
                                                      Attached Files

Comment

Laat maar smelten, ik zit er over 2 weken. Dus doe nog maar wat ploatjes!

Comment

Ik wilde net zeggen dat ik dit weekend lekker gereden heb op de Utrechtse Heuvelrug, maar laat maar :-) Eens wat betreft de lak, ik heb nu een zwarte fiets, en helaas niet mat. Zie je alles op. In tegenstelling tot bij een auto heb je weinig keuze bij een nieuwe fiets.

Comment

ow gave reis!

Ik heb niets tegen zwart....sterker nog al mijn fietsen zijn zo ongeveer zwart ;-)

http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                                            Citroen 2CV 1982
                                                            Saab 9-3 2.0T 2002
                                                            Citroen C1 2014
                                                            Solex 3800

Comment

Nou Vulles, hier komen ze :)
                                                              Gisteren een 50km toertje met ca 1400 hoogtemeters, hebben wat moeten improviseren ivm door sneeuw geblokte trails, maar echt enorm gaaf.
                                                              Netto rijtijd ca 4.10uur maar zijn 6.30 uur onderweg geweest.

Vandaag dagje bikepark, altijd leuk, ook toen er gesprongen moest worden op het springkussen.
                                                              De Enduro staat vooraan op de foto, mooi dirty, de trails waren wat sompig door het smeltwater maar dat mocht de pret niet drukken.

Comment

Gaaf, dank je wel!! Kom wel een beetje in de stemming zo ;)

Comment

Working...
                                                                X