Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers United!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeroen
    replied
    Hmm, moet ik ook nog aanschaffen. Mijn katrol systeem uit het vorige huis kan ik hier niet opnieuw plaatsen. Ik wacht ff totdat dat ding van de Lidl weer beschikbaar is. Die uit de link van TSM is vast goed, maar is me iets te gek voor kleine klusjes.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Neen :)
    Na verschillende van die dingen met veel gevloek buiten te hebben gezet is mijn hele fietsvrienden groep er wel achter.
    Dit is de enige goede:
    https://www.chainreactioncycles.com/...d/rp-prod12968, is ook nog opvouwbaar dus als je gaat biken in het buitenland kan hij mee !

    Leave a comment:


  • ExTaxi
    replied
    wat voor jullie? https://www.ibood.com/diy-nl/nl/prod...4d1957fd571669

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht

    Ik zal het vanmiddag de jongens even vragen, daar zitten wel wat klimgeiten tussen.
    Gefeliciteerd, CM, ik heb zojuist even hardop moeten lachen om dit grapje!

    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
    Maat XL, vaste prijs 6k (np 9+k)
    Ik zal het vanmiddag de jongens even vragen, daar zitten wel wat klimgeiten tussen.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Maat XL, vaste prijs 6k (np 9+k)

    Leave a comment:


  • MIOB
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
    Sworks Epic te koop !!!! (serieus).
    Dit is het Heritage 40Y Sworks model.
    Zijn er niet zoveel van.
    Hoef je niet te vertellen wat hij nieuw gekost heeft denk ik ;-)
    Die rode handvatten zaten er tijdelijk op, is inmiddels gewoon zwart.

    Eagle afgemonteerd
    Hope X2 remmen
    Ceramic Speed BB
    Carbonnen vork Rockshox
    Custom wielset met Nox velgen om Industry Nine naven.
    Eggbeater titanium pedalen
    Raceface stuurpen
    Raceface stuur.
    Evt ook met dropper post.
    Prachtig ding, doet de term z.g.a.n. echt eer aan.
    Ik heb net mijn halve fiets laten vernieuwen...

    Maar wat is de maat? En de richtprijs?

    Leave a comment:


  • Beestemans
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
    Sworks Epic te koop !!!! (serieus).
    Dit is het Heritage 40Y Sworks model.
    Zijn er niet zoveel van.
    Hoef je niet te vertellen wat hij nieuw gekost heeft denk ik ;-)
    Die rode handvatten zaten er tijdelijk op, is inmiddels gewoon zwart.

    Eagle afgemonteerd
    Hope X2 remmen
    Ceramic Speed BB
    Carbonnen vork Rockshox
    Custom wielset met Nox velgen om Industry Nine naven.
    Eggbeater titanium pedalen
    Raceface stuurpen
    Raceface stuur.
    Evt ook met dropper post.
    Prachtig ding, doet de term z.g.a.n. echt eer aan.
    Ben opzoek naar een fully, de hardtail laat ik voor wat het is. Ben trouwens opzoek naar enkel een frame, aangezien ik alle andere spullen reeds heb op mijn hardtail.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Sworks Epic te koop !!!! (serieus).
    Dit is het Heritage 40Y Sworks model.
    Zijn er niet zoveel van.
    Hoef je niet te vertellen wat hij nieuw gekost heeft denk ik ;-)
    Die rode handvatten zaten er tijdelijk op, is inmiddels gewoon zwart.

    Eagle afgemonteerd
    Hope X2 remmen
    Ceramic Speed BB
    Carbonnen vork Rockshox
    Custom wielset met Nox velgen om Industry Nine naven.
    Eggbeater titanium pedalen
    Raceface stuurpen
    Raceface stuur.
    Evt ook met dropper post.
    Prachtig ding, doet de term z.g.a.n. echt eer aan.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Beestemans
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
    Heb voorloper ervan, nu 3 seizoenen op gereden (unicum).
    Deze heeft een slackere geometrie en een ander axle path van het achterwiel.
    Dat houdt in de praktijk in dat je meer flow hebt, hij rolt beter.
    Verder zitten er nog wat fraaie kleinere details in verwerkt.
    4 seizoenen op een carbonnen frame rijden zie ik niet zitten, er is een moment dat hij gewoon krak zegt en dan ligt hij gewoon in tweeen.
    (ik weeg 105kg, aan rechterzijde van het design spectrum zegmaar, een rijder van 80kg kan hier rustig nog 3 seizoenen op rijden, carbon sturen worden om die reden jaarlijks vervangen)
    Dit is hem in de juiste paintjob trouwens. Full carbon.
    Hmmm rij ondertussen op een hard tail carbon frame uit 2010! Hoe serieus moet ik dit nemen? Want heb tot en met nu toe geen enkele klacht over het frame, behalve dat ik een Sworks Epic zoek ;)
    Vandaag overigens een nieuwe set remmen gekocht. Voor de Shimano XTR gegaan, geen gezeur, prima kwaliteit en beter dan de Magura's die ik nu heb. Achterrem is helemaal op en die is toch wel het belangrijkste!

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Hoe recent ben je nog gemeten? Want ik ben ook al een centimeter kwijt. Alleen in de lengte dan hè! 1,85. :)

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Ik ben 193 Jasper. Niet 153 zoals jij LOL

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Bmi zegt weinig, weet ik als iemand met een Bmi boven de 25. :)

    Maar als je 105 weegt zit je gewoon in mijn categorie en ben je dus een vetklep. :))))

    (smilie met onderkinnen!)

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht

    Wat je zegt ben je zelluf :-)
    Vanuit Jasper zijn onderkinnen perspectief is het toch logisch dat hij bij gewichtstoename aan lillende vetranden denkt ?
    Het is nu afwachten tot hij naar je BMI informeert, wedden ?
    :-)

    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Vetklep!
    Wat je zegt ben je zelluf :-)

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
    Altijd weer genieten met die dikke fietsen! Specialized houdt het dus goed vol bij je?
    Idd !!

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Altijd weer genieten met die dikke fietsen! Specialized houdt het dus goed vol bij je?

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Vetklep!

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Heb voorloper ervan, nu 3 seizoenen op gereden (unicum).
    Deze heeft een slackere geometrie en een ander axle path van het achterwiel.
    Dat houdt in de praktijk in dat je meer flow hebt, hij rolt beter.
    Verder zitten er nog wat fraaie kleinere details in verwerkt.
    4 seizoenen op een carbonnen frame rijden zie ik niet zitten, er is een moment dat hij gewoon krak zegt en dan ligt hij gewoon in tweeen.
    (ik weeg 105kg, aan rechterzijde van het design spectrum zegmaar, een rijder van 80kg kan hier rustig nog 3 seizoenen op rijden, carbon sturen worden om die reden jaarlijks vervangen)
    Dit is hem in de juiste paintjob trouwens. Full carbon.
    Attached Files
    Last edited by TSM; 15-08-19, 21:44.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Dat is echt een hele flinke sprong, inderdaad! Ga ik in ieder geval totaal niet redden. Niet met een veilige landing iig.

    Wat is er anders aan het nieuwe frame? Want je hebt toch al een fiets met dat frame, of de voorloper er van?

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Zo, nou we hebben gezinsuitbreiding. Fiets technisch dan.
    Een hele fraaie 2014 Specialized Enduro SX, behoorlijk customized.
    Hij heeft wat TLC nodig, maar Lars is er blij mee.
    Het is zijn eerste fully, en hij moest van zijn 2 fietsmaten (de ex eigenaartjes zegmaar) Thomas (16) en Mathis (13) gewoon op die fully gaan rijden.
    Zo geschiedde.
    Vanmorgen op pad met mijn beste maat Roy, met zijn zoontje Hidde en een loge bij ons thuis.
    Ze zitten allemaal op fietsrelevante sporten, BMX, mountainbiken, en dan Roy en ik, fietsmaten sinds 1987.....
    Dus wij zeggen nog tegen Lars (hij is namelijk precies zijn vader) doe je wel ff rustig in het begin ?
    Niet dus. Volle pijp rammen. Onze kinnen vielen op de bosbodem. In MTB termen : He fucking sendet it!
    Let op, hij is nog maar 8 (vergeet ik wel eens).
    Hier rijdt hij nummer 2 in de train:


    Tevens nieuw fietsie die ik me kado gedaan heb, de nieuwe Sworks Enduro, mijne is dan wel niet wit maar grafiet, maar ter illustratie de af fabriek versie als laatste foto hieronder (ik bouw hem uiteraard zelf op).
    Attached Files
    Last edited by TSM; 15-08-19, 17:44.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Zo, terug van IJsland, direct de nieuwe spulletjes gemonteerd.
    Als het er eenmaal op zit is het super, maar wat een slecht doordacht systeem.
    Dit is wat je krijgt als je een engineer een vrijbrief geeft:
    Niet te monteren, niet compatibel, moet je halve fiets demonteren om je remhendel positie te wijzigen, of de remmen ontluchten.
    Zucht. Ik ga ze maar (weer) eens mailen.
    :-)
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Vanmorgen om 7:40 zaten we op de fiets. Het was vannacht niet koeler dan een graad of 20 geworden dus het leek ons fijner om maar op tijd te vertrekken zodat we voor het heetste van de dag weer terug zouden zijn.

    De route naar deze col loopt via Chatillon en Diois door de Gorge des Gats. Een smalle kloof zodat je daar ook 95% van de tijd in de schaduw kunt fietsen.

    Deze Col leek wat weerbarstiger dan de Col de Menée doordat ik de indruk kreeg dat er wat grotere verschillen in stijgingspercentage in zitten. Een km met gemiddeld 2,4% wordt gevolgd door één met 7,9 gemiddeld. En binnen die kilometer zat ook een vrij vlak stuk zodat de max volgens mij echt hoger lag.

    Ik ben in ieder geval toch lekker op het middenblad omhoog gefietst. GF uiteraard weer op binnenblad met hogere trapfrequentie. Ze durfde deze keer wat meer kracht te gebruiken onderweg, daar was ze vorige week nog wat voorzichtig mee. Tot 5 kilometer van de top hebben we daardoor lekker samen gefietst. Toe heb ik in dat laatste stuk mijn resterende krachten gebruikt en was daardoor een paar minuten eerder boven.

    Onderweg enorm genoten van de prachtige omgeving. Echt een aanrader.
    Last edited by Brahma; 06-08-19, 12:43.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Afgelopen week met de MTB samen met Brahma GF de (verharde) Col de Menée opgefietst. Morgenvroeg de Col de Grimone maar eens proberen. Ongeveer dezelfde afstand en pakweg dezelfde hoogte dus dat zou ze zeker moeten kunnen. Vooral nu ik de banden en de vering iets harder heb opgepompt, want de banden stonden nog maar op zo'n 2 bar.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Zowel ikzelf als diegene die meestal achter mij rijdt, hebben behoorlijk problemen met Hope gehad.
    De rest zit er altijd wel stukje achter, die hebben geen problemen.
    Gewoon op de meest achterlijke momenten geen remdruk en geen vertraging.
    Als je 1op1 omlaag rijdt, waarbij je rechts een bergwand en links een ravijn hebt, en je dus vol in je ankers omlaag de boel kers rood stookt (met 40kmh) wil je geen gesodemieter. En als je dan in het dorpje beneden zonder problemen bent aangekomen, remmen ze niet ? Of is de remvloeistof via de ontluchting (minuscuul gaatje in reservoir, afgedicht met een membraan). Bij Hope staan ze voor een raadsel, wisselen van de remhendels voor andere (nieuwe) gaf geen verbetering.

    Ik reed al met de blokken van Trickstuff, nu dus de hele remmen.
    Enig nadeel, de levertijd is momenteel bizar lang.
    Als ik straks terug ben uit IJsland kan ik de achterrem monteren en gaan we genieten.
    Heb een voorraadje spareparts aangelegd, die waren op voorraad en zijn inmiddels in huis.
    Prijs van een setje Dirretissima's is ongeveer 2x de prijs van een setje Hope tech3E4, en dan heb je nog geen schijven.......

    Heb even wat afmetingen genomen, ben er wel achter waarom ze zo hard remmen.
    De Caliper heeft een grote en een kleinere zuiger, idem de V4 van Hope.
    De doorsnede van de remcylinder is ietsje kleiner, de leidingen zijn 600bar leidingen (ipv 300bar van Hope).
    Door die stijvere leidingen heb je minder rek (sponzig) in je systeem.
    Tel daarbij op de blokken die ze gebruiken (+20% wrijving) en je snapt waarom ze zo hard remmen.
    De feel komt van de 4 voudig gelagerde remhendels, zit 0,0 speling op.
    Als je deze remmen gevoeld/geroken/geproefd hebt, is Hope 100 jaar terug in de tijd.
    En dat is vreemd want tot voor een jaar was Hope voor mij de beste rem die er bestond.

    Last edited by TSM; 02-08-19, 01:32.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Mooi! Ik ken het merk/de spullen niet. Hope uiteraard wel. Lijkt me nu dat je banden en/of de ondergrond de beperkende factor zijn. Vast niet overbodig bij lange afdalingen waarbij de boel flink warm loopt.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Was eigenlijk al vergeten dat ik ze besteld had, en opeens was daar een soort van houten wijndoos, 11 maanden na bestellen.
    De krachtigste mountainbike remmen ter wereld, Tr!ckstuff.
    Hoe hard remt dat dan ? Nou, zo hard dat ik na . jarenlang met Hope gereden te hebben (de sterkste remmen tot voor kort) gewoon opnieuw moet leren remmen met de voorrem.
    Als ik zo rem als met de Hopes, ga ik gewoon over de kop.
    Dit remt zo gruwelijk hard dan ik ervan onder de indruk ben :)
    Look and feel ook uit de kunst.
    Me happy mofo :)

    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Thnx, ga ik mee aan de slag. Vanavond nog een rondje Amerongen gedaan, beetje rustig aan met de jumps daar. Ik was flink af, trouwens. Goede training. ;-)

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
    Probleem met springen (afgezien van gebrek aan talent en lef) is bij mij vooral dat mijn voorvering té snel terug komt. Ik krijg als het ware een terugslag bij het landen wanneer ik een (te hoog) stukje door de lucht vlieg. Geen idee of dat aan de afstelling van de vork ligt of aan mijn techniek.
    Het is al gezegd zag ik, even je demping knop opzoeken, meestal onderop 1 van de vorkpoten.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
    Kan Dirk-Jan het een beetje of is het net als op de tennisbaan...? :-)
    DJ rijdt op een fiets die ongeschikt is om te doen wat wij ermee doen.
    Pure XC bak waarbij je reet hoger zit dan je helm.
    Wat hij op de tennisbaan allemaal doet weet ik niet, maar het zal er vreselijk gezellig moeten zijn met DJ erbij zeker als ie een paar glaasies op heeft.
    Top week gehad. Doe hem de groeten!

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Ik geef dat ook een goede kans. Moet ik me maar eens in verdiepen. Ik ken de knop, maar tot nu toe deed ik daar niks mee.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
    Probleem met springen (afgezien van gebrek aan talent en lef) is bij mij vooral dat mijn voorvering té snel terug komt. Ik krijg als het ware een terugslag bij het landen wanneer ik een (te hoog) stukje door de lucht vlieg. Geen idee of dat aan de afstelling van de vork ligt of aan mijn techniek.
    Zonder praktijkkennis zeg ik dat dat een te geringe demping op het terugveren betreft. Bij veel voorvorken kun je de rebound instellen met een draaiknop aan de onderkant van de demperpoot.

    Leave a comment:

Working...
X