Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke nieuwe hobby heb jij opgepakt in Corona time?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• welke nieuwe hobby heb jij opgepakt in Corona time?

Ik had natuurlijk zo nu en dan al eens een fotocamera in mijn handen (heel af en toe maar hoor) maar heb (bij gebrek aan auto evenementen) nu een half jaar mijn onderwerp van fotografie gewijzigd naar vogels! Dikke lens gekocht en elke dag een beetje rondwandelen. 1) ik kom nog eens buiten 2) ik verrijk mijn fotografiekunsten 3) ik vind het eigenlijk altijd al superleuk om te doen, maar had de apparatuur er niet echt voor.

Waar zijn jullie mee gestart in Corona time? Of hebben jullie weer opgepakt na lange tijd?
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Leuk onderwerp! Fotograferen ligt een beetje stil hier, soms nog wat analoogs op rolfilm maar dat is het dan wel. Ik heb Wel heel veel tijd gestoken in het inrichten van de studio in de omroepwagen. Leuk werk wel.

https://youtu.be/Iid5O67wYC4

Comment

Game PC en FS 2020. Alleen we houden het nog even bij Youtube video’s kijken van beide. Weet inmiddels wat ik wil maar wordt toch wat duurder dus nog even YT filmpjes blijven kijken tot kerst. En ik heb mijn eigen jogging clubje opgericht. Gaan 3x per week en dat gaat goed. Gem leeftijd 50 en morgen gaan we proberen de Bosbaan te verslaan. Allemaal buurtgenoten. We lopen met max 4 personen (gemixed clubje van slakken en hazen) en de hazen beginnen eerder. Maar echt gezellig. En conditie gaat er op voorruit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
        Game PC en FS 2020. Alleen we houden het nog even bij Youtube video’s kijken van beide. Weet inmiddels wat ik wil maar wordt toch wat duurder dus nog even YT filmpjes blijven kijken tot kerst. En ik heb mijn eigen jogging clubje opgericht. Gaan 3x per week en dat gaat goed. Gem leeftijd 50 en morgen gaan we proberen de Bosbaan te verslaan. Allemaal buurtgenoten. We lopen met max 4 personen (gemixed clubje van slakken en hazen) en de hazen beginnen eerder. Maar echt gezellig. En conditie gaat er op voorruit.
        haas of slak?

;-)

Comment

Of je het een hobby kan noemen..nee. Niet echt. Sinds maart ben ik vooral aktief geweest met nieuwe baan en verhuizing. tevens met zoeken/kopen van nieuw blik en...wat dichtst bij een nieuwe hobby komt (al m'n andere activiteiten deed ik al): Hiken.

Morgen 'klim/loop' ik een berg op in Albanie, verleden maand was ik op 'huttentocht' in de Oostenrijkse Alpen. Maand ervoor een mooie tocht in de zuid Duitse Algau.

Comment

Wat een apparatuur in de omroepwagen. Werkt alles ook?
            8.2 met supercharger?

Comment

Zuipen om 10 uur 's ochtends, mijn vrouw de hut door meppen, multitasken tussen een Teams meeting en een LiveJasmin sessie. Gewoon, wat iedereen doet nu we allemaal thuis zitten.
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Actief beleggen/aandelen handelen. Zit doordeweeks alleen op een hotelkamer en ben lekker mijn salaris aan het verdubbelen. In het weekend een beetje van hetzelfde als Jasper

Comment

Ons nieuwe huis ontwerpen ;-)
                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht

haas of slak?

;-)
                    Slakken! Nog wel :-)

Comment

De bouw van ons huis viel samen met Corona - is veel tijd in gaan zitten, en we zijn nog even niet klaar ;-)
                      2019 Volvo V60 T6

Comment

Zuurdesem brood bakken.
                        ------------------------------------------------
                        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht
                          Wat een apparatuur in de omroepwagen. Werkt alles ook?
                          Jazeker ! Het spul werkt allemaal hoewel er de laatste keer een apparaat geploft is, daar moet nog een nieuwe voeding in maar die hebben we nog.

Comment

Hobby's... Hmm, ik ben weer voorzichtig begonnen met de bouw van mijn nieuwe keuken (dus nieuw plafond erin, muren strak maken, alles schilderen, elektra en leidingen aanleggen en dan moet er nog een keukenblok in.

En ik knap tweedehands modeltreinen op, met het doel om ooit een keer een demontabele baan door het hele appartement te bouwen. :-)

En solderen... Elektronica repareren dan wel nieuwe in elkaar zetten. Heb eerst een tweedehands ECU voor mijn urquattro gerepareerd en ik ga het analoge deel ervan nog ombouwen zodat hij werkt met een moderne luchttemperatuursensor, omdat de oude sensor nergens meer verkrijgbaar is. Ook komt er dan een schakelmogelijkheid waarmee je het ontstekingstijdstip handmatig kunt aanpassen als je met Aral 102 rijdt (wat extra pk's oplevert).

Datzelfde elektronicageknutsel doe ik ook voor diezelfde modelspoorhobby overigens. Oude rijregelaar repareren of een nieuwe regelaar bouwen. Ik was echt totaal vergeten hoe eindeloos rustig ik word van het prutsen, meten en solderen aan een printplaat.
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Goh dat had ik moeten weten brun......heb een paar jaar geleden een hele collectie Fleischmann H0 verkocht

Comment

Mijn zoon is helemaal weg van modelspoor. Ik mag het financieren allemaal, maar die jongen wordt er zo blij van he

IMG-20200923-WA0011.jpg IMG-20200923-WA0010.jpg IMG-20200923-WA0009.jpg IMG-20200923-WA0008.jpg

Zelf wacht ik (net als Kleintje?) op de RTX3080 kaart en een mooie PC eromheen voor het echte (truck/trein/vlieg/race) simulator geweld.
                                ----------------------------------------------------
                                F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Mooi man :-))))

Zit zelf meer in de klassieke hoek.. Van die modellen die ik vroeger niet kon betalen. Is ongelooflijk leuk om ze nu te restaureren:

Last edited by brun; 18-10-20, 13:32.
                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ook hier een nieuwe game-pc samengesteld voor FS2020.

Omdat ik nog wacht op een RTX 3080 zit er voor de tussentijd een RTX 2080 Super in. En omdat ik ook nog wacht op de AMD Ryzen 9 5950X zit er voor de tussentijd een Ryzen 5 3600 in.

Met de huidige CPU netjes overclocked naar 4.2Ghz loopt FS2020 met bijna alles op Ultra settings eigenlijk wel soepel.

Ook hebben we sinds COVID-19 met onze vriendengroep standaard elke zaterdagavond een online mancave, de afgelopen keer zijn we in FS2020 samen gezellig gaan vliegen.
                                    Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Kasten maken, klussen. Dingen die ik mn vorige huis moest doen, en nu weer. Werkt wel ontspannend.

Comment

Ha, die ExT;

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                        Goh dat had ik moeten weten brun......heb een paar jaar geleden een hele collectie Fleischmann H0 verkocht
                                        Hier in huis liggen nog flink wat H0-erfstukjes (locs, wagons, rails) van Chrisv. Wat voor kanaal heb jij gebruikt om het spul te verkopen?
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Het oude spul is meestal niet veel meer waard, maar via Marktplaats of eBay kom je soms een best eind.

Comment

Liliput? Rivarossi?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                              Het oude spul is meestal niet veel meer waard, maar via Marktplaats of eBay kom je soms een best eind.
                                              volgens mij marktplaats ja.....ik heb er toen uiteindelijk 1000 euro voor gekregen.
                                              De zooi stond al 20-30 jaar stil en dan moet je echt alles reviseren

Comment

Op Catawiki wordt nog volop gehandeld. Met name NS materieel is poplair. De 'vlavlip' sprinter met 3 bakken gaat er bijvoorbeeld voor 700 euro uit laatst. Gewoon een Fleishman treintje van destijd in de winkel 250 euro gok ik.

ik verbaas me hoeveel mensen nog bezig zijn met modelspoor.
                                                F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

toch eng he......ik heb iets over modelspoor geschreven hier en ik krijg meteen een advertentie op Facebook van ModeltreinCentrum Amersfoort

Comment

Ja.
                                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                      toch eng he......ik heb iets over modelspoor geschreven hier en ik krijg meteen een advertentie op Facebook van ModeltreinCentrum Amersfoort
                                                      Mazzel dat je nieuwe hobby "Naaktkatten aaien" hebt vermeld hier...

Comment

ComplottheorieŽn. Interessant!

Comment

Nu ik weer wat vaker op Gummen kom, krijg ik ineens advertenties met trapliften en incontinentieluiers. Toch knap, hoe ze dit forum weten in te schatten.
                                                          Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                                                            Nu ik weer wat vaker op Gummen kom, krijg ik ineens advertenties met trapliften en incontinentieluiers. Toch knap, hoe ze dit forum weten in te schatten.
                                                            Sorry, ik ben ook weer teruggekomen een kleine 2 maanden terug...

Comment

nou weinig nieuwe hobby's ik zie het al! ;-)

Comment

Er zijn ook mensen die gewoon werken.
                                                                Buitenshuis, en 5 dagen per week.
                                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                                                                X