Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het groter “Wie kan dit repareren” ipv weggooi draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het groter “Wie kan dit repareren” ipv weggooi draadje

Omdat er tegenwoordig veel dingen vervangen ipv repareren dacht ik dat het leuk was om een nieuw draadje te beginnen.

Mijn moeder heeft in haar logeerkamer een inklap bed staan. Bij het uitklappen staan de poten niet meer recht onder het bed en het ziet er naar uit dat er een stang is verbogen. Mijn moeder is een klein vrouwtje en bed wordt amper gebruikt dus ik denk day bij het opklappen de stang is verbogen. Het is een platte stang met 2 bochten er in en wat gaten voor schroeven. Ik zoek iemand die een kopie van die stang kan maken. Moeder en ik zaten aan het hekkenmaker te denken. Een smit. Iemand een idee beetje in de randstad die dat kan?

Is de stang te demonteren? Dan zou je hem in een bankschroef kunnen klemmen en weer in de gewenste vorm kunnen buigen.

Heeft Kleintje een bankschroef in de mancave? :)

(Ik zelf niet trouwens... klusser van niks ;))
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik heb natuurlijk wel een bankschroef in de sm-kelder, maar ik woon niet in de randstad.
      Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

g15b.gif

Morgenochtend staat hij voor de deur, zat nog in mijn WhatsApp contacts.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Lol. Ik denk dat de sterkte uit de stang is (....). Denk
          meer aan een kopie.

Comment

Je kunt het beste een landbouwmechanisatiebedrijf zoeken (de vroegere smid, zeg maar). Die hebben vaak nog een eigen constructieafdeling met voldoende buis/plaatmateriaal.
            Je loopt dan wel het risico dat het dusdanig stevig materiaal is, dat het bed met die ene poot 2x zo zwaar wordt :-p
            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Heb laatst wat spullen laten maken bij Zelfdesign. Kunnen vast helpen. Zitten in Wormerveer, en ja, dat is buiten de ring maar nee, zeker niet het einde van de wereld.

Comment

Gewoon een metaalbewerkingsbedrijf zoeken.
                Als ik iets gemaakt moet hebben, dan ga ik in A'foort naar http://www.h-metaal-engineering.nl/

Die kan ik je zeker aanraden. En anders even in jouw regio zoeken naar een metaalbewerkingsbedrijf. In A'dam-West moet toch ook wel een dergelijk bedrijf zitten?

Edit: ik heb zelf een kwartje in de Google machine geworpen:
                https://pe-ma.nl/diensten/
                http://www.jaapmetaal.nl/
                http://superlasamsterdam.blogspot.com/
                Last edited by Eddieee; 18-11-20, 11:45.
                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Maak eens een foto van die stang?

Laten we wel zijn - als de moeder van Kleintje die stang al kan verbuigen, kan het niet zo moeilijk zijn om 'm weer terug te buigen.

Kleintje: ga anders even hierheen met die stang: https://www.metaalwinkel.nl/

Heb daar goede ervaringen. Zit in Zuidoost, zelfde afrit als de Ikea, maar dan aan de andere kant van de A9, bij die grote Praxis.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

O ja, die heb ik wel eens gebruikt, de vestiging in Utrecht dan. Die zijn niet van het fijne werk trouwens, doen grovere afwerking.

Comment

IMG_1389.jpg IMG_1388.jpg IMG_1387.jpg IMG_1390.jpg

Comment

Ah.

Stangetje loshalen, in de bankschroef, weer recht buigen, klaar.
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                          Ah.

Stangetje loshalen, in de bankschroef, weer recht buigen, klaar.
                          Ik denk dat stangetje zijn stijfheid heeft verloren. Daarom dacht ik er aan om een nieuwe te laten maken. Denk je niet? Volgens mij komt er ook geen kracht op als bed eenmaal is uitgeklapt want het zorgt er alleen maar voor dat de poten naar beneden klappen en recht (horen) te staan. Dus jouw idee is natuurlijk een idee als ik een bankschroef zou hebben :-)

Comment

Gezien de dikte van het staal zou de "over de knie en trekken" methode ook wel moeten werken hoor.

Stijfheid zal wel meevallen, hij is gewoon 1 keer verbogen dus de metaalmoeheid van een 737 die 3000 keer is opgestegen en geland zal erger zijn. Gewoon proberen, iets nieuws en duurs doen kan altijd nog. Doppenset mee naar moeders en sleutelen maar.
                            Mini Cooper Clubman
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                              Ik denk dat stangetje zijn stijfheid heeft verloren.
                              Nudge nudge, wink wink

Is gewoon de leeftijd. :-)

Comment

*zat er op te wachten
                                *rolt ogen
                                *dikke smiley

Comment

Metaalwinkel, hierboven aangehaald door brun, heeft die strippen zo liggen, kun je online bestellen obv dikte en diepte. Juiste hoekt erin vouwen in een bankschroef, 2 gaatjes boren, een financieel adviseur kan de was doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                    2 gaatjes boren
                                    Die uitspraak kennen we ook!

hebbie-daar-dan-zelluf-aan-lopen-te-hannussen.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                      Metaalwinkel, hierboven aangehaald door brun, heeft die strippen zo liggen, kun je online bestellen obv dikte en diepte. Juiste hoekt erin vouwen in een bankschroef, 2 gaatjes boren, een financieel adviseur kan de was doen.
                                      Juist, het is helemaal geen stang maar een strip. Het enige wat onze financieel adviseur verder nodig heeft, is een bankschroef, een speciale tweegaatjesboor en een wasmachine.
                                      Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

Stang of strip, bijna hetzelfde.
                                        Net als hypotheek of lening in je contract. ;-)
                                        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik heb vorig jaar bij kleintje een depot van bijna een half miljoen gesloten, en daar betaalt hij me rente over. :)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Tegen mij zei ie nog dat ik kon gaan leven van de rente van mijn schuld. :-)))

Comment

Working...
                                            X