Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IceSave - te mooi om waar te zijn?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• IceSave - te mooi om waar te zijn?

Ik hoor hele positieve verhalen, vooral ook vanwege de hoge rente van 5,25% op jaar basis.

Ziet er redelijk koosjer uit, maar is het dat ook?

www.icesave.nl
    Last edited by Ruud; 08-10-08, 15:25.

Gewoon een internetspaarbank die met een stuntrente een brokje van de Nederlandse markt wil veroveren. Verder niks mis mee.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Laatste berichten dat ik heb gehoord, waren dat de IJslandse moederbank, Landsbanki, in zwaar weer zat, en een grote winstdaling had gehad, andere berichten melden weer dat ze bijna omvielen. Om de zaak te redden hebben ze constructies verzonnen om buitenlands kapitaal aan te trekken, onder hogere rentepercentages dan de concurrentie, maar ook zonder garanties.

Maar, ik ben geen expert hoor, misschien dat JB e.a. er wat meer over kunnen vertellen?
      "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Gaat prima.
        Geen klachten.
        Ja, toch één: m'n saldo is te laag...;)

Comment

Je geld is iig 100% save tot 20k, en voor 90% tot 40k.

Net als bij alle andere spaarbanken die een volledige (gehele garantie door Nederlandse Staat) of gedeeltelijke vergunning hebben (deel garantie door IJsland).

Comment

Raspaardje vult hem al in. Tenzij je daar echt een paar ton gaat stallen, zou ik me geen zorgen maken. 't Klopt dat het niet de meest solide bank ter wereld is, maar dat betekent ook nog niet dat ze morgen failliet gaan. En indien wel, dan: zie post RP.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Net iets minder rente, maar dit kun je ook nog doen als je tot 1 januari in één keer 10 mille hebt weg te zetten, en met Femke-stempeltje erop zelfs:

http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9388

Daarna minstens 50 euro in de maand erop, maar je kunt er daarna meteen afhalen wat je wilt (en rechtstreeks vanaf betalen), dus da's een beetje een wassen neus...
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
                maar ook zonder garanties.
                c/p van de Website:

Het depositogarantiestelsel is een regeling die de belangen van de rekeninghouders waarborgt. Particulieren en kleine ondernemingen (te weten ondernemingen die een verkorte balans mogen publiceren) kunnen een beroep doen op het depositogarantiestelsel.

Landsbanki is genotificeerd door De Nederlandsche Bank voor het voeren van een bijkantoor in Nederland. Alle activiteiten van Landsbanki in Nederland vallen volledig onder toezicht van de IJslandse toezichthouder FME. Daarnaast voert De Nederlandsche bank liquiditeitstoezicht op de activiteiten van Landsbanki in Nederland.

Buitenlandse banken die in EU-landen of de Europees Economische Ruimte gevestigd zijn, vallen onder de deposito garantieregeling van dat betreffende land. Daarnaast neemt Landsbanki deel aan het Nederlandse deposito garantiestelsel.

Het IJslandse garantiestelsel (Icelandic Guarantees and Investor-Compensation Scheme) garandeert aan Icesave rekeninghouders bescherming tot minimaal € 20.887 van het totale bedrag op de spaarrekening. Naast deze bescherming door het IJslandse garantiestelsel garandeert het Nederlands depositogarantiestelsel het bedrag tussen de € 20.887 en € 40.000. Voor de aanvullende bescherming vanuit het Nederlands depositogarantiestelsel geldt een eigen risico van 10%. De vergoeding die van de depositogarantiestelsels verkregen kan worden kan dus niet meer bedragen dan € 38.000 per persoon ongeacht het aantal rekeningen.
                Is dat dan onzin wat er op die website staat?

EDIT: ik was niet snel genoeg.
                Last edited by Ruud; 28-08-08, 09:14.

Comment

DNB-link over het depositogarantiestelsel, met doorkliklink naar WFT-register

Niet te verwarren met het WTF-register. :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Staat er wel wat rooskleuriger dan dat het is, je zal namelijk wel de IJslandse nationale bank moeten aanschrijven om je geld terug te krijgen ipv de NL-bank, lijkt mij geen appeltje-eitje verhaal, maar OK...
                    Verder zal de IJslandse Kroon wel de 'drager' zijn van jouw geld, IJsland is best wel hard getroffen door de kredietcrisis door al die banken daar, staatsobligaties zijn inmiddels al gedevalueerd van AAA naar AA1 als ik het goed heb, de Kroon wordt ondersteund door DK en S, maar dat hoeft op zich niets te betekenen alleen dat de IJslandse Kroon stuk gevoelig kan worden voor koerswisselingen.

Comment

Als het depositogarantiestelsel in het land van herkomst een beperktere dekking kent dan het Nederlandse depositogarantiestelsel, dan bestaat voor deze bijkantoren de mogelijkheid om aanvullend deel te nemen aan het Nederlandse depositogarantiestelsel.
                      Van de DNB-link.

Dat doet IceSave dus. Volgens mij betekent dat in de praktijk dat je je claim bij DNB neerlegt voor het relevante bedrag (voor dekking die post RP), en dat DNB een deel van die claim weer verhaalt op de IJslandse nationale bank.
                      Mini Cooper Clubman
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Jasper, dat kan dus niet.

Je moet je claim neerleggen bij de IJslandse bank, zie ook de diverse berichten op forum.SpaarInformatie.nl

De eerste 20k vallen niet onder de NL-bankdepositogarantie, dit is ook uitgesproken door de DNB.

Comment

http://forum.spaarinformatie.nl/ en http://www.spaarinformatie.nl/
                          Daar zitten echt rente-jagers, die ook al gaan mekkeren als je een dag rente mist door een trage bank. Dus als je meer wilt weten, moet je daar even browsen.
                          Dit gaat over icesave
                          When men were men

Comment

Waar is Erik (de B.) ? Die werkt toch voor deze bank?

Comment

Na jaren genept te zijn door een zeer stilgezwegen dalende rente bij 2 grote banken naar een klotenrente van 2%, had ik geen moeite om die 5.25% te willen. Ik ben dus wel overgestapt.
                              ---------------------------
                              Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Erik de B mag niet reageren :-) (werk overigens niet voor Icesave, maar een andere tak vd bank), maar vraagt zich wel af waar Henk zijn eerste "info" vandaan komt?

Op www.landsbanki.com is vrij veel info te vinden over de winstgevendheid, credit ratings, etc.
                                Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                ----------------------------------------------------------------------------
                                '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                '00 BMW E39 528iA Touring
                                '06 BMW Z4M Roadster
                                '96 BMW E36 328i trackracer
                                '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

@Erik: Dan zat ik toch in de goede richting. Ben trouwens pasgeleden bij de buurtbewoners iets hoger gelegen in dezelfde flat daar op de Zuid-As geweest om koffie te drinken. Daar is het wat mij betreft ook bij gebleven. Veel geblaat weinig wol, zogezegd ;)

Comment

Heb je een eerste letter voor me? :)
                                    '06 BMW Z4M Roadster

Comment

A :) Dan weet je wel genoeg. denk ik.

Comment

Als je twee rekeningen opent op ieder zijn/haar eigen naam ben je twee voor twee keer het bedrag gedekt.
                                        Wij hebben ook de stap gezet en geld overgeheveld. Leuk om dagelijks te zien hoeveel rente je opbouwt met 5,25%.

Comment

Zojuist ook een rekening geopend! Ik had mijn collega's hier ook al over gehoord.
                                          Nu afwachten hoe snel ik rijk wordt...
                                          Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
                                          Lancia Thema 8.32 1988
                                          Bimota SB6 1995
                                          Suzuki GSX-R750 1985
                                          Suzuki GSX-R750 1985
                                          Suzuki GSX-R50 1987

Comment

ze zoeken in NL veel personeel (intermediair van gisteren)
                                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ook net een rekening geopend. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                                ze zoeken in NL veel personeel (intermediair van gisteren)
                                                Yep, o.a. "allround IT-er , 55-75K" Misschien toch maar ff bellen maandag ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                  Yep, o.a. "allround IT-er , 55-75K" Misschien toch maar ff bellen maandag ;-)
                                                  Daar doen we het toch niet voor? Je moet gewoon meteen een 530D kunnen ophalen. :-)
                                                  Last edited by Eddieee; 02-09-08, 08:13.
                                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Gezellig jongens :-)
                                                    '06 BMW Z4M Roadster

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                                      Daar we het toch niet voor? Je moet gewoon meteen een 530D kunnen ophalen. :-)
                                                      Dat komt ter tafel in het gesprek over de secundaire arbeidsvoorwaarden. ;)

Comment

*schop*

je kon er op wachten:
                                                        http://www.telegraaf.nl/2123754/__Mo...__.html?p=15,2

In een van de reacties onder het bericht wordt de berichtgeving van de Telegrof in twijfel getrokken. Terecht !?
                                                        Last edited by Ruud; 07-10-08, 07:50.

Comment

Heel IJsland sowieso op rand van afgrond, als ik 't zo begrijp. Inflatie inmiddels 14%, etc. Die drie IJslandse banken zijn na de deregulering aldaar natuurlijk groot geworden met geleend geld, dus dat komt nu niet zo prettig uit.
                                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Hoewel ik het waarheidsgehalte van de Telegraaf niet hoog inschat, maak ik toch even pas op de plaats met overboeken naar de geopende IceSave rekening.

Comment

En, wie gaat IJsland kopen?
                                                              fka v164

Comment

Lijkt me het ideale testparcours c.q. "Client Experience Venue" voor deze jongens: http://www.bowler-offroad.com/ :)
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X