Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het tandartsdraadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het tandartsdraadje

Zo, laten we deze ook maar eens optuigen, succes gegarandeerd :-)

Afgelopen zondag brak er een stukje kies af, deed verder geen pijn maar toch maar even naar de tandarts gegaan vanmorgen.

"Ja, ik zie het.....maar er zit ook wat cariës onder"
    "En direct daar tegenaan zit een vulling, die moet ik dan ook direct vervangen"

Yi-fucking-ha......

"Verdoven maar?"

Als ze dat zeggen weet je dat het een GOED idee is! Ja hoor, leef je uit.
    Behandeling is on the way, tandarts gaat uit z'n dak want hij kan z'n hele arsenaal boren een keer inzetten, op één patient, in één behandeling!

Opeens voel ik een brokje oude vulling achter in m'n keel vallen....

Assistente: "Ik zie het hoor, daar kan ik bij!" En steekt zo die afzuigstok diep achter in m'n keel!

Nou ik kan je melden, het is dat ik al het gereedschap met één beweging uit m'n bek kon trekken anders was mijn 18-jaar-niet-kotsen record vanmorgen geeindigd! :-)

Wat boren en vullen later, plus een mooie bloedvlek op m'n overhemd mocht ik weer gaan. Buiten direct peukie gerookt maar dat valt ook niet mee met een half verlamd gezicht :-) Kut tandartsen :-)

(moet toegeven, deed verder geen centje pijn, hulde.)
    Last edited by Arjan; 28-08-08, 14:11.

Naar de tandarts gaan zuigt idd.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

En dan zijn het ook nog vaak duitsers die hier (en zeker in schoonhoven bij ivory) de tandarts zijn. Cue marathon-man en dustin hoffman.
      When men were men

Comment

*begint te kontendraaien*

ehm fuk waar is het tel nummer van de tandarts

(was het geen 1998 dat ik voor het laatst ben geweest.......................)

E
        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

*Ziet de tandarts in Vianen al handenwrijvend bij de telefoon wachten*

En, net als TSM zelf overdrijft z'n tandarts ook graag...

;-)
          Last edited by Arjan; 28-08-08, 15:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
            "Verdoven maar?"

Als ze dat zeggen weet je dat het een GOED idee is!
            De mijne vraagt het ook altijd, maar alleen het met lucht drogen van de boorput doet eigenlijk echt pijn, dus .....

Laatst gevraagd waar dat aan ligt, want vroeger was verdoven echt wel nodig (echt wel!). Komt omdat de zenuwen zich langzaam terug trekken (onder een vulling iig). En bij mij is het tegenwoordig alleen vervangen van vullingen. Wel soms een beetje links en rechts uitboren, maar eigenlijk nooit meer naar onderen.

Toch een voordeel aan ouder worden :-)
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik vind naar de tandarts eigenlijk geen straf ;-)

Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
                anders was mijn 18-jaar-niet-kotsen record vanmorgen geeindigd! :-)
                Wat!!!! 18 jaar???

Man, ik dacht alleen Dutch voor me te moeten dulden in deze officieuze competitie. Laatste keer Van Braekhooven was voor mij augustus 1994. Shit, ik sta dus op brons!

Overigens: altijd verdoven. Nou ja, ik heb welgeteld één vulling. Vroeger waren dat er vijf, maar allevier die verstandskiezen zijn inmiddels pleite, dus sta ik weer op één. Maar die verstandskiezen, die heb ik dus eens laten vullen toen ik een jaar of 19 was. Zonder verdoving. Godsallejezus, nooit meer. Spuit mij maar plat (cue TM) hoor, ik heb niet voor niets 5 miljoen jaar evolutie doorstaan. Laat een ander maar stoer doen. Zoals TSM, 10 jaar niet naar de tandarts man, eek. Hoeveel gaatjes zou je hebben? :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                  Shit, ik sta dus op brons!
                  Man, da's nog minder erg dan je gouden medaille te moeten inleveren!
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

18 jaar niet kotsen..?!?

Nou, gezellig zuipen met jou dan, valt me toch een tikkie tegen! :)
                    Aprilia RSV Mille '01

Comment

Wat!! Heb ik iets gemist? Insinueer je daar dat er recentelijk antiperistaltisch is achteruitgegeten, qua vomerend regurgiteren? :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
                        18 jaar niet kotsen..?!?

Nou, gezellig zuipen met jou dan, valt me toch een tikkie tegen! :)
                        haha :-) Reuze gezellig! Voor ik de kotsen-door-teveel-zuipen-grens haal ben ik al in slaap gevallen. Waar dan ook. :-)

Comment

Schop!

Vanmorgen controle en......*insert hoempapa-band*......helemaal niets! :-)

Tussen de start van dit draadje en nu nog wel twee keer tussentijds geweest voor nieuwe vullingen maar dat doet niets af aan dat geweldige gevoel dat 'ie na drie keer keer kijken zegt: "ziet er goed uit, ga maar!"

@TSM: Al gebeld? :-)

Comment

Dat met die oude vullingen vervangen begint me ook tegen te staan overigens...

Volgens mij moet ik ook nog 2 laten doen en heb ik daar geen zin in. :-)
                            Toch maar even bellen volgende week...

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                              Dat met die oude vullingen vervangen begint me ook tegen te staan overigens...

Volgens mij moet ik ook nog 2 laten doen en heb ik daar geen zin in. :-)
                              Toch maar even bellen volgende week...
                              Ach Harry, dat kun je ook prima zelf, man. Hoe moeilijk kan dat zijn?

* maakt nieuw "plomberen met kijkers"-draadje voor Harry aan *
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

ik heb een vrij slecht gebit. *insert zielig verhaal over nalatige ouders ;)* en heb daardoor 9 vullingen. Voorheen 10, maar door verwijderen van 1 verstandskies is er 1tje af. Ook ik was een jaar of 4 niet meer naar de tandarts geweest, en toen ik eindelijk weer eens voor controle ging, konden er mooi 6 vullingen worden vervangen. (was 2 flinke vervolgafspraken)

Man, wat een ramperij, ik ga sindsdien netjes ieder halfjaar en ik stoker + spoel iedere dag.
                                Forza!

Comment

Nou ik heb toen in aug 08 niet gebeld
                                  Ietsje later, ik was uigesaneerd uit het archief van het archief, laatste bezoek 2000...........
                                  Voor straf kreeg ik een duitse kenau als tandartsin (praktijk nieuwegein zitten er 8 bij elkaar)
                                  ja menier der mann dat ist niet zo moi dat u drei jahre niet gewesen bist
                                  LOL
                                  Ja iek zie het al een bijna gaatje even foto maken
                                  Foto gemaakt
                                  Nou meneer de Man aan u kan iek nichts verdienen
                                  Geen tandsteen geen gaatjes :-)
                                  Tot over 8 jaar mevrouw :-)
                                  Ehm nee zegt ze volgend jaar zie iek u gern wieder
                                  Uw mond is vrij van caries bacterien
                                  (ik heb helemaal geen gaatjes)
                                  LOL
                                  Zal wel iets met het beffen te maken hebben
                                  UBERLOL
                                  E
                                  Last edited by TSM; 06-03-09, 17:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                    *begint te kontendraaien*

ehm fuk waar is het tel nummer van de tandarts

(was het geen 1998 dat ik voor het laatst ben geweest.......................)

E
                                    LOL

Gr Jeroen
                                    Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

waaaaaat, das bizar ?

Comment

Ik ga keurig elk half jaar. En ik moet zeggen dat ik langzaam over m'n angst voor de tandarts aan het heengroeien ben. Da's maar goed ook, penicilline in je jeugd schijnt niet zo lekker te zijn voor je gebit.

Voor mij bestaat de tandarts altijd uit een keuze tussen twee kwaden: boren zonder verdoving en een spuit. Dus wat doe je dan?

Juist.

De pijn verbijten en hopen dat het snel ophoudt. Alles beter dan een injectienaald namelijk. Ik heb daar zo'n teringhekel aan.

Nu ben ik een periode niet naar de tandarts geweest. Dat duurde 2 jaar. Gedurende die tijd wel een hevige kiespijn gehad, maar die was na een week wel weg. Toch maar naar de tandarts. Die aan de hand van een A4 foto 4 gaten en een weggerotte zenuw constateerde.
                                        Alles zonder verdoving, nog nooit zo'n hard klapperende kaak gehad..
                                        Die wortelkanaalbehandeling was niet zo erg. De zenuw was al helemaal weggerot, dus dat voelde je nauwelijks. De stank was veel erger...

Het aantal gaten in m'n mond is inmiddels niet meer te tellen. En eigenlijk altijd zonder verdoving gevuld. De laatste tijd gaat het goed, maar dat kan ook omdat alle zwakke plekken al zijn opgevuld.

Comment

Man gaatjes boren gewoon lekker zonder verdoving. Vind die verdoving veel beroerder. Het meest 'pijnlijke' is die koude lucht waarmee hij de bende schoonspuit.

Voor de rest, oogjes dicht, denk aan wat leuks en voordat je 't weet is het klaar denk?

Ik 'moest' eens een injectie. Wat een drama. Halve ochtend zo'n hangbek, niet normaal kunnen praten.

Mijn huidige tandarts vraagt het gewoon, die begint en zegt als het een gat is dat diep is, dat ik het mag aangeven als het echt zeer gaat doen.

Comment

Die lui die zeggen dat boren geen pijn doet, hebben waarschijnlijk nog nooit een fatsoenlijk gat in een kies ofzo gehad. Of het zijn echte bikkels, maar ik lees nu dat Rutger dit ook zegt dus dat kan niet meer. ;-)

Verdoving is echt kut idd, maar als die tandarts echt diep in je kies zit te boren, dan doet dat serieus pijn hoor. Vooral ook een irritante soort pijn, waar ik blijkbaar slecht tegen kan. Heb ik liever dat ze in mijn arm gaan snijden ofzo.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                                              Mijn huidige tandarts vraagt het gewoon, die begint en zegt als het een gat is dat diep is, dat ik het mag aangeven als het echt zeer gaat doen.

en dan krijg je te horen 'nog heel even' ;)
                                              Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                              A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                                                Man gaatjes boren gewoon lekker zonder verdoving. Vind die verdoving veel beroerder. Het meest 'pijnlijke' is die koude lucht waarmee hij de bende schoonspuit.

Voor de rest, oogjes dicht, denk aan wat leuks en voordat je 't weet is het klaar denk?

Ik 'moest' eens een injectie. Wat een drama. Halve ochtend zo'n hangbek, niet normaal kunnen praten.

Als je de verdoving zo erg voelt, heb je gewoon een slechte tandarts.
                                                (die heb ik ook eens gehad) De mijne kan serieus verdoving toedienen zonder dat je er iets van voelt, en precies in het gebied wat nodig is. Dus niet dat je halve bek de rest van de dag gevoelloos is.
                                                En boren zonder verdoving? Je bent gek. Waarom zou je de bikkel uit gaan hangen? Voor de tandartsassistente? :-)

Comment

Ik heb totaal geen angst voor de tandarts, dat terwijl ik vroeger een ontsnapte nazikamparts had voor een tandarts. Die man was een eerste klas prutser en heeft de gebitten van bij ons thuis meer slecht dan goed gedaan. Boren en kiezen trekken gebeurde dan ook altijd zonder verdoving en mijn verbazing was groot toen ik 20 jaar geleden bij mijn huidige tandarts kwam die wel wist wat hij deed: alles werd netje uitgelegd en hij werkte secuur en goed.

Wel moest die man de schade herstellen van die andere prutser en dat betekende oude vullingen uitboren, saneren en opnieuw volstorten. Toen hij dan ook met de spuit aankwam vroeg ik hem of dat nou echt nodig was. Ehm, "ja" zei hij en hij had gelijk. Sindsdien heb ik eigenlijk nooit meer wat, afgezien van wat licht schoonmaakwerk.
                                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

@Paco : maar die puisten op je voorhoofd (zie avatar) zitten er nog wel? :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dat zijn geen puisten.
                                                      Attached Files

Comment

Okay...
                                                        Hoe kom je eigenlijk aan die foto van CM zijn tweelingbroer? :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                          Als je de verdoving zo erg voelt, heb je gewoon een slechte tandarts.
                                                          (die heb ik ook eens gehad) De mijne kan serieus verdoving toedienen zonder dat je er iets van voelt, en precies in het gebied wat nodig is. Dus niet dat je halve bek de rest van de dag gevoelloos is.
                                                          Inderdaad, same here.

Comment

Mijn vorige tandarts was er ook niet zo goed in, met als gevolg dat een van mijn beide bovenste verstandskiezen zonder verdoving getrokken is....

Mijn nieuwe tandarts wilde me ook verdoven, maar kom op zeg...
                                                            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

/*CM on */

Ik laat me altijd zonder verdoving trekken.
                                                              SATIRE!!!!

/*CM off */

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                                Dat zijn geen puisten.
                                                                Imponeert meer als Lues in het 2e stadium.............:-)
                                                                If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎