Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik was vandaag jaar oud...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik was vandaag jaar oud...

Ik was vandaag jaar oud toen ik de uitdrukking "Ik was vandaag jaar oud" ontdekte. Het is op de sociale media een manier om te bekennen dat je op latere leeftijd iets ontdekt wat eigenlijk voor de hand ligt. De betekenis van een woord bijvoorbeeld. Of dit:

Vandaag jaar oud.PNG
    Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Ja die term is uit Amerika komen overwaaien een paar jaar terug. En toen hebben we hem deze week op de trein naar Luxemburg gezet. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik was vandaag jaar oud toen ik ontdekte dat Luxemburg een spoorwegverbinding heeft.

EDIT: Oeps, de uitdrukking I was today years old wordt al gebruikt sinds 2015.

*kruipt weer terug onder zijn steen*
      Last edited by WimD; 13-10-21, 16:40.
      Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

En toevallig net deze week ook een verhaal in Onze Taal waarin een of andere Twitter-taalmuts beweert dat het hoogst creatief taalgebruik is van onze eigen vrolijke socialmediagebruikers en toch echt geen anglicisme.
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Het enige antwoord daarop is GTFOH. :)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Of in goed Nederlands: je kunt me nog meer vertellen. Of misschien denkt ze dat 'ga de neuk weg van hier' ook Nederlands is.
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

De Nederlanders houden zich wel beter aan het eigenlijke idee: een bekentenis dat je iets hebt "ontdekt" dat eigenlijk wel duidelijk was. Voor de Amerikanen is het meer een alternatief geworden voor "Hey, check this out". Of het irritante "Did you know that..."

Comment

Ik heb het oude Fiat-logo uit de jaren 90 altijd verkeerd begrepen. Een Italiaanse collega parkeert zijn Fiat coupé altijd naast mij, dus ik zie het nog regelmatig. Ik dacht dat die schuine chromen streepjes de letters FIAT moesten voorstellen, maar dat kan niet, want het zijn er vijf.
                Fiat-coupé.jpg

Meneer internet bracht uitkomst. Die lijntjes moeten juist de hiaten tussen de letters uit het eerdere logo voorstellen. De letters FIAT werden gewoon weggelaten. Wel een waardeloos logo trouwens. Alsof Fiat zich voor zijn eigen merk schaamde. Of dat terecht was, laat ik in het midden :-)
                FIAT.jpg
                Last edited by WimD; 14-10-21, 12:50. Reden: Typo

Comment

Ik was vandaag jaar oud toen ik ontdekte dat VW sinds 2019 een "ouderwets" nieuw logo heeft. Naar mijn gevoel was het altijd hetzelfde gebleven, maar het is in de loop van de jaren toch vaak aangepast.

Volkswagen_Logo_history.jpg

Comment

de letters zijn wel steeds hetzelfde.
                    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ha, die Gummers;

Vooral de periode 1978 - 2012 toont aan hoe innovatief VAG bezig was.
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                      X