Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparatie koelkast (motor defect)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Reparatie koelkast (motor defect)

Dat dus, mijn wijnkoelkast heeft een defecte motor / compressor en die moet worden vervangen, ik heb de motor getest door deze door te meten op de 3 pinnen en er is geen verbinding meer. Een nieuwe koelkast kost een kleine 2k dus repareren lijkt mij zinvol, zeker omdat de motor zelf rond de 200 euro kost. Wat moet gebeuren is dat het koelmiddel moet worden afgevangen, de motor moet worden geplaatst en gesoldeerd waarna het geheel moet worden afgeperst en getest.

Nu zoek ik mij rot maar kan geen bedrijf vinden die dat doet? Wel een miljoen witgoedboeren die druk zijn met zoveel mogelijk reclameruimte in te kopen rondom reparatiecontracten van wasmachines en drogers maar geen koelkasten (of althans die echt de compressor vervangen want lampjes vernieuwen doen ze allemaal wel)

Een professioneel reparatiebedrijf hier lokaal die druk is in winkelkoeling (vitrines ed.) levert deze service niet en had ook geen idee wie dat wel kan.

Kortom, wie kent iemand die mijn wijnkoelkastje kan voorzien van een nieuwe motor ? Bij voorkeur in de omgeving van Amsterdam - Den Haag en ik kan hem komen langs brengen.

Misschien kan Renaud in Wormerveer het fixen...
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Je kan een poging wagen via www.partsnl.nl. Zij werken ook met afhaalwinkels dus ik kan me voorstellen dat die winkels ook installateurs hebben. En anders electroworld? Zij zitten ook wat meer op de reparatiekant in plaats van wegdonderen en nieuw kopen.

Comment

Ik zou eerder denken aan een bedrijf die onderhoud doet aan koelcellen. VB: Koelcel onderhoud | Koelcellen en Vriescellen | Koelcel Vriescel Vink

Onderdelen die wij wellicht zouden moeten vervangen tijdens het onderhoud zijn:
        • koelcelpanelen
        • de motor van de koelcel
        • de verdamper
        • de koelceldeur
        • de stelling in de koelcel
        8.2 met supercharger?

Comment

Probeer het hier eens:

www.he-techniek.nl

Zag ik net in een of ander klusforum.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Wat is het merk en model van die koelkast? Ik weet dat Miele bijvoorbeeld een eigen reparatieservice heeft (die ik nodig had nadat een splinternieuwe wijnkoelkast een kapotte ventilator bleek te hebben).
            2019 Volvo V60 T6

Comment

Werkspot? Je zoekt eigenlijk een installatie bedrijf, wellicht een fanatieke hobbyist die op werkspot een leuke uitdaging ziet. Airco monteur zou dit ook kunnen, maar wel eentje die gewend is buiten de gebaande paden te gaan.
              Ik zou het zelf proberen, het opvullen van een compressor is redelijk eenvoudig. Alleen het juiste gereedschap heb je nodig.

Comment

Dank voor de suggesties mannen, ik ga ermee aan de slag !

Comment

Heej, euh. Even een checkvraag. Ben ik de enige Gummer zonder wijnkoelkast? :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Jij. Hebt. Geen. Wijnkoelkast?

*deinst geschokt achteruit*
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik heb wel een bieahkoelkast. In de garage. Maar dat is eigenlijk gewoon mijn oude koelkast uit de Rivierenbuurt, die nu als extra capaciteit dient bij feesten en partijen.

Dus dat is ook niet echt premium, een 23 jaar oud lerp in de garage? :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                        Nee, wij ook niet, wij hebben gelukkig wel een kelder die koel blijft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                          Geen koelkast hier..
                          Maar, een beetje huis heeft toch een wijnkelder ?
                          het huis waar de ex nu woont heeft een Flinke Wijnkelder, waar ook nog ruim proviand in kon.
                          (in NL, met vaak hoog grondwater, is een kelder altijd al een stuk minder gebruikelijk, lijkt me)
                          It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Nah, mijn keuken zweeft in de winter rond de 17 graden en bereikt alleen op hele warme zomerse dagen 21-22 graden. Dus voor rode wijn is dat een perfect klimaat. Witte wijn drink ik nauwelijks nog, hooguit op die laatst genoemde hele warme zomerse dagen en dan is 't een licht slobberwijntje zonder pretenties.

Maar als ik de keuken naar de andere kant van het huis verplaats (duurt nog ff, budget is op) dan wil ik ook een wijnkoelkastje.

Comment

Working...
                            X