Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kunstmatige intelligentie + robots

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• D'r is nog niemand op deze planeet die precies snapt hoe kwantumverstrengeling precies werkt. Dus weten we ook nog niet zeker of het zich strikt volgens wetten en/of regels gedraagt. Best mogelijk dat e.e.a. wel verklaarbaar wordt als je alle wetten en regeltjes zou kennen...zover is het nog lang niet.

Toeval bestaat niet. Maar dat is iets waar het menselijk brein moeite mee heeft. Ik zie het zo: als je een dobbelsteen onder precies dezelfde condities zou gooien, zou je iedere keer dezelfde resultaten krijgen.Het probleem zit 'm natuurlijk in het feit dat wij diezelfde condities niet kunnen realiseren. De mens leeft niet voor niets in een wereld waar we moeten leven met toleranties in alles wat we maken.
    All you need to remember is the number '70' .

Comment

• http://www.handelsblatt.com/my/techn...0djQcvfFcf-ap3

Da's dus in de USA.

Ook nog een artikel over de verwachting van 1,5 miljoen minder banen door automatisering tegen 2025 in duitsland....: https://www.welt.de/wirtschaft/bilan...eitsmarkt.html

Langzaam zien steeds meer mensen ook de nadelen van die vergaande automatisering / robotica. Interessant dat het persoonlijk basis-inkomen als mogelijke oplossing wordt gezien? Wie gaat dat allemaal betalen, dan? Grote bedrijven, die eindelijk belasting gaan betalen?......da's nooit voldoende. D'r zal toch veel meer geld gegenereerd moeten worden om die inkomens te betalen.

Hele grote uitdaging.

Comment

• Ik kwam deze film tegen: http://fmovies.org/watch/JdAmqYdL-co...n-project.html

http://www.imdb.com/title/tt0064177/...ef_=tt_trv_trv

Ik kan me niet herinneren dat ik de film ooit eerder had gezien.
        De film dateert uit 1970 en is gebaseeerd op de boeken van D.F. Jones. Als je bedenkt dat de film 47 jaar oud is, is het bijna ongelooflijk hoe goed die film is.Een echte aanrader.
        Wat heel erg opvallend is, is het moment waarop de supercomputer communicatie zoekt met z'n rivaal en er een nieuwe, snellere taal wordt ontwikkeld.
        Ik moest meteen aan het AI projekt van facebook denken, waar de AI ook met een eigen taal op de proppen kwam.

Toch eens kijken of ik een digitale versie van die boeken van Jones ergens kan vinden.

Comment

• Leuke site, Zelfs Dunkirk (2017) staat erop.
          Vanavond even aanslingeren.

Comment

• Leuke site voor oud spul. Nieuw spul is nogal virus-gevoelig.

Comment

• Next objective....Find Sarah Conner.

Comment

• Boston Dynamics. Die houden zich meer bezig met viral videos dan robotics..
                "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door smileyspeedster Bekijk bericht
                  Next objective....Find Sarah Conner.
                  Maar Eerst even Cherry-2000 herstellen.
                  It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• leuk ?
                    dit zat er aan te komen: permanente commerciele satelliet bewaking:
                    https://www.youtube.com/watch?v=gpur7aMU6ww

ik wacht eigenlijk op de google-maps or andere provider die alle CCTV camera's in een straat (gehacked of niet) gewoon clickable maakt, inclusief een scroll-back-in-time.
                    Kan je altijd even kijken waar je dochters gewinkeld hebben...
                    Lijkt me dat NSA en FSB en Mossad dit wel kunnen, maar wanneer mag ik eens meekijken ?

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Telkens als ik denk, "Zo snel zal het toch niet gaan", word ik weer verrast.

Er is sinds een tijdje een vertaal-website online, https://www.deepl.com/translator - die draait op machine learning-technologie. Het kreng wordt met de dag beter en ik heb er net voor de grap even een lang Nederlands artikel doorheen gejaagd omdat de klant ook graag een Engelse versie wilde.

Foutloos. Serieus. Foutloos. Google Translate komt niet eens in de buurt.

Hij werkt vooral bij langere teksten goed. Vertalingen die om heel veel 'blokjes' draaien (bijvoorbeeld alle knoppen en hulptekstjes van een inlog-omgeving of een server) snapt ie natuurlijk niet zo goed, omdat hij de context niet kent. En als de brontaal een klein taalgebied heeft (Nederlands bijvoorbeeld) hapert 't ook hier en daar nog. Maar dat zijn kinderziektes.

Vertaler is een heel snel uitstervend beroep. Grappig genoeg wil geen vertaler dat accepteren. Heb 't er de laatste al vaak over gehad met vakgenoten en ze komen allemaal met dezelfde ivoren toren-argumenten, "Een computer kan nooit snappen waar een tekst over gaat!"

Dat kan ie dus wl.
                      Last edited by brun; 02-03-18, 15:59.
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Enorme rekenkracht in combinatie met self-learning.....op een gegeven moment gaat de ontwikkeling exponentieel. Daarom 'schrikken' veel mensen hoe snel het allemaal gaat: even niet opletten en hoppa, er is weer een benchmark bereikt waarvan men eerst dacht dat die pas in een jaar of 5-10 bereikt zou worden.

Comment

• Het gaat nog veel verder; de "translator" van Star Trek staat om de hoek. Je kunt straks gewoon een simultaanvertaling krijgen van iemand die in een vreemde taal tegen je spreekt. Gewoon via je telefoon. Die software is er al in rudimentaire vorm, net als software die een foto kan nemen van een tekst en vertalen.

Dus ook mensen met een talenknobbel worden straks overbodig. Zoals ik :)
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Dus.....woordspelling is straks pies of kak?
                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Native speakers hebben denk ik altijd een streepje voor, zegt iets over de persoon. Internationaal zaken doen wordt een stuk makkelijker naar mijn mening

Comment

• Gaat inderdaad "whoeiii-leker-snel".

Taal.. : als het "vertalen" automatisch gaat (start trek of zelfs google), dan kunnen we focussen op echte communicatie: "wat bedoeld die vent nu... ?"

Leukste vertaalmoment: St Petersburg in July, Russische taxischauffeur die een extra gsm voor passagiers op dashboard had met ... Google Translate.
                                Hij deed voor en wij konden het na 1min ook: hij praat in het apparaat, kijkt of de voice-recognition werkt, Cyrillic en al, en drukt -voila- op "translate".
                                Stukje taart...
                                Was leuk ritje, en o.a. dankzij google-maps op zn eigen GSM: geen omrijden of gedoe, gewoon even lachen met de gadgets.

Vraag me nog steeds af of FSB een directe lijn van/naar die GSM had...

Comment

• Gewoon even afkijken deze..

Comment

• ... opgerakeld na meer dan een jaar. Kwam er laatst achter dat we een nationale AI cursus hebben: https://www.ai-cursus.nl/ Streven van de makers is dat 1% van de bevolking die cursus doet. Ik heb m'n getuigschrift binnen :). Stelt niet veel voor, maar die cursus belicht wel wat verschillende aspecten van AI. Dus als je wat tijd over hebt ...

Comment

Working...
                                    X