Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hangjongeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hangjongeren

Zo. Weer eens een nieuw draadje. Paar jaar geleden voor mijn dochter een mooie flat gekocht in Utrecht. Gebouwd in 2009 boven een winkelcentrumpje. Echt netjes. Lift er in. Actieve VVE. De laatste tijd hebben ze last van hangjongeren die IN het trappenhuis rondhangen. Dat is interessant daar je het gebouw niet binnenkomt zonder ze binnen te laten. Mijn dochter krijgt er een onveilige gevoel bij.

morgen heb ik een bel afspraak met de voorzitter VVE (en ook bewoner). Door de corona al jaren niet echt meer kunnen vergaderen dus hoorde ik dit net voor het eerst.

ik zat even te kijken naar een systeem dat Mosquito heet. Een hoge piep die jongeren wel kunnen horen. In te stellen op tijd en beweging. Maar ik zit ook te denken aan hele felle lampen.

Iemand hier ervaring mee? Tips? Jammergenoeg een grote VVE maar als mijn dochter zich niet meer veilig voelt….

Als de jongeren in kwestie niet in het gebouw wonen, zijn het insluipers en dus je kun gewoon de politie (*) bellen.

* = waarschijnlijk familie of buren van MTS, dus dat moet goedkomen
    netraam
    -zelfbenoemde veteraan-
    Last edited by netraam; 14-01-22, 11:44.
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Een ouderwets Gummen knokploegje? ;-)

Het begint trouwens met een simpel gesprek/vraag wat ze daar doen en of ze zich daar niet meer willen ophouden als ze daar niet wonen? Of is ze dat al gevraagd?

Comment

Morgen bel afspraak met voorzitter VVE. Er speelt ook iets met een gezin die overlast geeft. Gelijk morgen ochtend even kadaster check doen (is openbaar). Of de bewoner ook de eigenaar is en of er hypotheek op rust…

Comment

Mosquito hangt hier ook in het winkelcentrum Saendelft. Werkt prima. Ze gaan 25 meter verderop staan...
          Veritatis simplex oratio est

Comment

Ah. Dat zou prima zijn.

Comment

Kanaleneiland blijft problematisch, he.

*rent draadje weer uit*
              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                Als de jongeren in kwestie niet in het gebouw wonen, zijn het insluipers en dus je kun gewoon de politie (*) bellen.

* = waarschijnlijk familie of buren van MTS, dus dat moet goed komen
                "Bij ons bij de commando's..."
                Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Paar jaar geleden hing er zo'n kattenverjager (zelfde principe, hoogfrequent geluid) in een tuin langs het paadje naar de achterkant van ons huis. Goed hoorbaar voor mij en leeftijdsgenoten (was 26/27?), maar de oudere buren in de omringende tuinen leken er geen last van te hebben. Dus ja dat werkt wel - maar je dochter gaat zich er zelf ook aan irriteren, en ik weet niet in hoeverre dat gneert voor de mensen direct naast het trappenhuis

"There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

Dat probleem hadden ze in mijn geboortedorp ook. Maar dan iets anders.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hangoudere
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

LOL, geweldig, samenscholende Groningse bejaarden die anderen afzeiken. :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik vind het wel bijzonder dat ze in Wikipedia zo herkenbaar worden afgebeeld als probleemgroep.
                        Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niels Bekijk bericht
                          Paar jaar geleden hing er zo'n kattenverjager (zelfde principe, hoogfrequent geluid) in een tuin langs het paadje naar de achterkant van ons huis. Goed hoorbaar voor mij en leeftijdsgenoten (was 26/27?), maar de oudere buren in de omringende tuinen leken er geen last van te hebben. Dus ja dat werkt wel - maar je dochter gaat zich er zelf ook aan irriteren, en ik weet niet in hoeverre dat gneert voor de mensen direct naast het trappenhuis
                          Ik hoor die dingen nog steeds. Bloed irritant.

يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                            Ik vind het wel bijzonder dat ze in Wikipedia zo herkenbaar worden afgebeeld als probleemgroep.
                            Foto uit 2006. Al die relschoppers zijn allang dood.
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                              Ik hoor die dingen nog steeds.
                              Waarom verbaast ons dat nou niks? Jij springt vanuit stilstand toch zo drie meter de lucht in? :-)

Comment

Ja maar het kan wel, in dit geval. Mijn vrouw heeft ook zo'n vleermuisgehoor. Hoort ook die anti muggen dingen met hoge toon. En die is 50. TSM is jonger geloof ik.
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Ligt ook enorm aan je voorgeschiedenis. In bandje gespeeld, veel naar de disco geweest, veel hoofdtelefoon op gehad, in luide auto's gereden, dat alles vreet aan je gehoor. Niet als je 25 bent, maar rond de 50 merk je dat verschil echt wel.
                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik wilde eigenlijk posten dat ik die krengen ook kan horen- wat in ieder geval een paar jaar geleden nog het geval was, ondanks de bandjes en concerten. Maar het leek me typisch Storm-commentaar, en jawel :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                      Ik wilde eigenlijk posten dat ik die krengen ook kan horen- wat in ieder geval een paar jaar geleden nog het geval was, ondanks de bandjes en concerten. Maar het leek me typisch Storm-commentaar, en jawel :-)
                                      Het is bloed irritant anders, als je alles en dan nog meer, hoort. Regelmatig niet te doen.
                                      Storm waardig is het niet hoor, ken wel meer mensen die dat hebben, en er is maar 1 STorM.

:)

يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Vroeger heel veel afgetrokken. Misschien ook de reden dat ik die katten toon verjagers niet meer hoor.
                                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Working...
                                        X