Je maakt wat mee. :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper
    Relsmurf Emeritus
    • 06-06-08
    • 50815

    Je maakt wat mee. :)

    ROFL

    OK, vanochtend is onze geliefde sapcentrifuge geëxplodeerd. En dan bedoel ik dus ook echt: gedesintegreerd, in meerdere stukken uit elkaar gereten. De snel ronddraaiende raspschijf heeft het begeven, en door de middelpuntvliedende kracht (of als het een andere kracht is, dan komt Geelhoed dat wel toelichten) vlogen de stukken plastic, vlijmscherp raspmetaal, alsmede wortelsmurrie door de hele godvergeten keuken heen. Je bent gelijk wakker, en zielsgelukkig dat er niet één van die pasgeboren ninjasterren zich door je scrotum heeft geboord, qua in je boxershort wortelsap persen.

    *deelt obligaat vorken uit aan goegemeente t.b.v. visualpreventie*

    Goed, dat is op zich al een avontúúr van jewelste, natuurlijk. Met iets meer bravoure stort je je de A4 op. Wat kan je gebeuren, tenslotte. Je hebt de echte proef al doorstaan. Wie dut mien wat. Et cetera.

    Ik denk kom, kijk toch eventjes of er meer mensen met die specifieke type soortgelijke problemen heeft gehad. Hmmm. Valt tegen, als het internet enige leidraad is, was het alleen de mijne die er castratieve neigingen op na hield. Pfffff.

    Na de onvermijdelijke Hoge Poten e-mail naar de importeur van dit stuk schroot, maar eens een beetje gaan pluizen naar een nije sapcentrifuge. Je wilt tenslotte wel een beetje kek wortelsap kunnen slempen 's ochtends. Jahaa.

    Nou dacht ik dat IK mijn sapje op prijs stelde, maar 't kan er nog een stuk heftiger aan toe gaan, zo las ik in de reviews van één of andere premiumcentrifuge.
    DE ERVARING VAN M'N LEVEN....33jaar heb ik erg veel moeite gehad om voldoende fruit en groente binnen te krijgen...te omslachtig, te veel gekauw, kost teveel tijd, te goor...noem maar op!!! Vitaminepillen en regelmatig bij familie en vrienden eten (eten wat de pot schaft, dus ook groente!) zorgde voor mijn (veel te weinig) portie groente&fruit....2 stuks en ons per dag? Ben daar NOOIT aan gekomen....Wat was ik blij toen Knorr en al die andere fabrikanten met van die kleine flesjes kwamen...of Appie met z'n Vers Geperst Fruit!!!....Nou, die zien geen cent meer van me....de laatste anderhalve maand heb ik nog nooit zoveel GROENTE&FRUIT gegeten als in mijn HELE LEVEN!!!!
    Ik heb zelfs selderie, knolselderie, venkel, bieten en gember gekocht....mijn halve koelkast ligt vol....WANT PURE VERSE SAP IS HET HELEMAAL....en het gaat super met dit apparaat!!!! Kiwi's gewoon met schil, citroenen ook (niet te veel voor lekker resultaat) idem voor lemoen...alleen mandarijnen en sinaasappelen schil ik (oliën in de schil maken het bitter...maar als je daar van houdt kan het best!!)....Echt als je twijfelt...stop daar mee...want ELK SAPJE is PUUR LEVEN!!!!
    Appels, peren, spinazie, broccoli, komkommer, ananas, perziken, pruimen....GEWOON DOEN...en GENIETEN!!!! Je wilt nooit meer iets anders....en dat schoonmaken? Ach, gewoon aanleren om het meteen effe schoon te spoelen en voila...hij is weer klaar voor de volgende keer!!!! (een maand in bezit)
    Goed, tot zover mijn portie nutteloos vermaak voor vandaag. Ik ga even een toque halen bij de sportzaak, kan ik morgen tenminste veilig sapjes persen. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH
  • iOnline
    Senior Member
    • 10-06-08
    • 3149

    #2
    Wauw Jasper, wat een spannend leven heb jij! ;p
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

    Comment

    • w220l
      Senior Member
      • 05-06-08
      • 32230

      #3
      Zeg vloeibaar konijnevoergebruiker...

      Heb je je al laten keuren ????

      Goed gezond hoor he..... ;-))

      Zal je net zien dat de maand die je nu langer leeft door dit soort semigezonde gedrag, het oudHollandsch k*tweer is........

      Wortelsap..... pfffffffft

      Dat vind ik erger dan de visuals van JB in een boxershort als je hem al een keer IRL ontmoet heb.

      Gekker moet het niet worden, Jasper en gezond eten/drinken.....

      Toch wel goed, zo'n vrouw... :-))
      Veritatis simplex oratio est

      Comment

      • Jasper
        Relsmurf Emeritus
        • 06-06-08
        • 50815

        #4
        Nee, w220L in een Speedo, daar worden we geil van! :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

        Comment

        • w220l
          Senior Member
          • 05-06-08
          • 32230

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
          Nee, w220L in een Speedo, daar worden we geil van! :)

          Speedo ???
          Jasper, ik ben nog uit de tijd van de gebreide wollen onderbroeken met ingebouwde eierwarmers.. ( met dank aan FdJ..)

          Boxershorts zijn onhandig boven een bepaalde lengte van wormvormige aanhangsels..... Opgerold in de Hema-slip loopt lekkerder.

          Daaaaaaaaaaaaaaaaag. ;-)
          Veritatis simplex oratio est

          Comment

          • Jasper
            Relsmurf Emeritus
            • 06-06-08
            • 50815

            #6
            *pakt handvol vorken* :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

            Comment

            • Steven
              Iets beters wist ik niet
              • 05-06-08
              • 4194

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
              Kiwi's gewoon met schil
              Eentje in het kader van vvdg!
              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

              Comment

              • Cobraman
                Boob expert
                • 05-06-08
                • 12317

                #8
                <TM/CM>
                Ach ja, mijn komkommer verdwijnt ook wel eens in een 'sapcentrifuge' wat dan na enige tijd tot een explosie leidt :-)
                <TM/CM>
                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                Comment

                • Steven
                  Iets beters wist ik niet
                  • 05-06-08
                  • 4194

                  #9
                  Tjees als zelf CM TM/CM haken gaat gebruiken .....
                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                  Comment

                  • Cobraman
                    Boob expert
                    • 05-06-08
                    • 12317

                    #10
                    Euhm, wortelschieten en sap o.i.d.


                    :-)
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                    Comment

                    • geelhoed
                      Serious gourmet shit
                      • 08-06-08
                      • 4796

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                      en door de middelpuntvliedende kracht (of als het een andere kracht is, dan komt Geelhoed dat wel toelichten)
                      Ik zal het je besparen, ik volsta met de opmerking dat een middelpuntvliegende kracht niet bestaat. ;)
                      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                      Comment

                      • Jasper
                        Relsmurf Emeritus
                        • 06-06-08
                        • 50815

                        #12
                        Dan volsta ik met de opmerking dat jij slecht leest. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

                        Comment

                        • Cobraman
                          Boob expert
                          • 05-06-08
                          • 12317

                          #13
                          Moet natuurlijk middelpuntverliezende kracht zijn bij zo'n grote sapexplosie :-)
                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                          Comment

                          • geelhoed
                            Serious gourmet shit
                            • 08-06-08
                            • 4796

                            #14
                            Ok, kleine toelichting: de wortelsmurrie vervolgt gewoon zijn weg in rechte lijn, ongehinderd door de eens wel aanwezige kom, daar komt geen kracht aan te pas.
                            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                            Comment

                            • Jasper
                              Relsmurf Emeritus
                              • 06-06-08
                              • 50815

                              #15
                              Euh. OK. Is het niet zo dat er wel een middelpuntvliedende kracht is - namelijk die van de plots los rondvliegende stukjes raspschijf - die door hun momentum dwars door het plastic van de behuizing heen schieten?

                              Shit man, ik kreeg vroeger altijd al onvoldoendes voor natuurkunde, wist ik veel dat ik op mijn 35e NOG een practicum moest doen. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

                              Comment

                              • Jasper
                                Relsmurf Emeritus
                                • 06-06-08
                                • 50815

                                #16
                                Oh, wacht. Denk da'k het snap. De kracht was eerst gewoon lineair, althans, cirkelvormig lineair (je ziet wel waarom ze mij een 4 gaven), maar doordat die schijf breekt gaan die stukjes rechtdoor, waardoor de kom breekt.

                                De kracht verandert niet, de richting wel. Zoiets?

                                Anyway: 't was een ZOOI in de keuken vanochtend. En da's wat telt. :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

                                Comment

                                • geelhoed
                                  Serious gourmet shit
                                  • 08-06-08
                                  • 4796

                                  #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                  Euh. OK. Is het niet zo dat er wel een middelpuntvliedende kracht is - namelijk die van de plots los rondvliegende stukjes raspschijf - die door hun momentum dwars door het plastic van de behuizing heen schieten?
                                  Dat is gewoon impuls, ook die stukjes werpster vliegen in rechte lijn.
                                  Als je ze uit een pistool zou afschieten krijg je hetzelfde effect.


                                  Mazzel trouwens dat je er heelhuids bent afgekomen. (tu)
                                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                  Comment

                                  • geelhoed
                                    Serious gourmet shit
                                    • 08-06-08
                                    • 4796

                                    #18
                                    maar doordat die schijf breekt gaan die stukjes rechtdoor, waardoor de kom breekt.
                                    precies.


                                    De kracht verandert niet, de richting wel. Zoiets?
                                    Mwoah, voor richtingverandering heb je juist een kracht nodig, dat is wat de kom levert op de smurrie om hem niet rechtdoor te laten gaan maar netjes in een cirkel rond het middelpunt.
                                    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                    Comment

                                    • Cobraman
                                      Boob expert
                                      • 05-06-08
                                      • 12317

                                      #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                      Mazzel trouwens dat je er heelhuids bent afgekomen. (tu)

                                      Ja gelukkig is hij er 'geelhoeds' vanaf gekomen :-)
                                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                      Comment

                                      • Jasper
                                        Relsmurf Emeritus
                                        • 06-06-08
                                        • 50815

                                        #20
                                        Ploatje voor Ralph:



                                        :)
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

                                        Comment

                                        • Cobraman
                                          Boob expert
                                          • 05-06-08
                                          • 12317

                                          #21
                                          *Zoekt wanhopig naar een 'big cup' op de foto maar ziet slechts een 'mess tin'*

                                          Voor de ex dienstplichtigen hier een wel bekend gebruiksvoorwerp ;-)
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                          Comment

                                          • rocketscience
                                            Senior Member
                                            • 05-06-08
                                            • 2856

                                            #22
                                            Deze morgen op de radio: BMI van bven de 25 is gezonder dan een BMI tussen 20 en 25. Schoonheidsideaal botst met de meest gezonde levensstijl. 't Schijnt dat je minder vatbaar bent voor infecties, en ziektes, minder longklachten en aandoeningen, en dat zelfs met een hartaandoening je nog meer kans hebt om langer te leven.
                                            Ontopic: vroegah ook nog gedaan - toen ik de 'Magic Bullet' (zie Homeshopping network: tag '10 second recipies') een van de eerste weken had, geloof ik. Maar het is me teveel poehaa. Ik drink fruitsap uit glazen flesse, zogezegd 100% geperst van de lokale grootgrutter, eet minstens twee soorten verse groenten elke dag (aardappelen niet incluis), ga tenminste 4 keer per week 5km lopen en ben terug begonnen met Mountainbiken (iets moeizamer). Dus ik zie het wel ... if my day comes, it'll be there.
                                            Beetje sap uit wortels staan persen 's morgens in de keuken, how gay can you go :-)
                                            Rock on. RS.

                                            Comment

                                            • Jasper
                                              Relsmurf Emeritus
                                              • 06-06-08
                                              • 50815

                                              #23
                                              Ja hallo, 't was natuurlijk dichterlijke vrijheid he, dat ik daar in mijn boxershort sta te wortelpersen.

                                              In realiteit kijk ik het journaal, en perst mijn vrouw het wortelsap. :)

                                              BMI > 25 hier trouwens, en eindelijk blijkt het nog goed voor me te zijn ook!
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

                                              Comment

                                              • Jasper
                                                Relsmurf Emeritus
                                                • 06-06-08
                                                • 50815

                                                #24
                                                Overigens is de mailconversatie met de importeur ook wel hilarisch.

                                                Gaat ongeveer zo.

                                                Ik: "M'n Power Juicer is geëxplodeerd en m'n hele keuken ligt vol met Bugs Bunny-braaksel."
                                                Hullie: "Jezus, da's nie best! Doet-ie anders nooooooit!"
                                                Ik: "Ja en nou?"
                                                Hullie: "Terug naar de winkel met bon, dan krijg je een nije. Wij krijgen de kapotte machine dan terug en kunnen onderzoeken wat er fout aan is."
                                                Ik: "Doos en bon weggeflikkerd i.v.m. verhuizing vorig jaar. Ding is anderhalf jaar oud of zo."
                                                Hullie: "Oh ja nou nee dan krijg je inderdaad geen garantie bij de winkel. We hebben momenteel ook geen power juicers meer in het assortiment, sorry. Je kunt de kapotte machine versturen aan ADRES POSTCODE PLAATS."
                                                Ik: "Ja ik ga een beetje op eigen kosten de helft van de aankoopprijs van dat kutding in verzendingskosten besteden om jullie te helpen met je R&D, zonder dat ik daar wat voor terugkrijg. Enkele reis kliko voorzie ik voor dit moordwapen."

                                                .... ik heb nog niks terugvernomen. :)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

                                                Comment

                                                • Lennart
                                                  Senior Member
                                                  • 07-06-08
                                                  • 14955

                                                  #25
                                                  *zit met pijn in mijn buik van het lachen achter de pc*

                                                  Comment

                                                  • PACO
                                                    Ohjajoh??!!
                                                    • 13-06-08
                                                    • 19576

                                                    #26
                                                    Wortelsap...

                                                    Een castratie door juicer was nog te mild geweest. Homo!
                                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                                    Comment

                                                    • iOnline
                                                      Senior Member
                                                      • 10-06-08
                                                      • 3149

                                                      #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                      Overigens is de mailconversatie met de importeur ook wel hilarisch.

                                                      Gaat ongeveer zo.

                                                      Ik: "M'n Power Juicer is geëxplodeerd en m'n hele keuken ligt vol met Bugs Bunny-braaksel."
                                                      Hullie: "Jezus, da's nie best! Doet-ie anders nooooooit!"
                                                      Ik: "Ja en nou?"
                                                      Hullie: "Terug naar de winkel met bon, dan krijg je een nije. Wij krijgen de kapotte machine dan terug en kunnen onderzoeken wat er fout aan is."
                                                      Ik: "Doos en bon weggeflikkerd i.v.m. verhuizing vorig jaar. Ding is anderhalf jaar oud of zo."
                                                      Hullie: "Oh ja nou nee dan krijg je inderdaad geen garantie bij de winkel. We hebben momenteel ook geen power juicers meer in het assortiment, sorry. Je kunt de kapotte machine versturen aan ADRES POSTCODE PLAATS."
                                                      Ik: "Ja ik ga een beetje op eigen kosten de helft van de aankoopprijs van dat kutding in verzendingskosten besteden om jullie te helpen met je R&D, zonder dat ik daar wat voor terugkrijg. Enkele reis kliko voorzie ik voor dit moordwapen."

                                                      .... ik heb nog niks terugvernomen. :)
                                                      Whahaha, geweldig verhaal. Kan niet wachten op het vervolg.
                                                      Iedereen heeft recht op mijn mening!

                                                      Comment

                                                      • Cobraman
                                                        Boob expert
                                                        • 05-06-08
                                                        • 12317

                                                        #28
                                                        Wat een sappige verhalen allemaal ! :-)
                                                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                                        Comment

                                                        • Rutger
                                                          Jezus Christ SuperStar
                                                          • 05-06-08
                                                          • 1556

                                                          #29
                                                          Ralph, kan jij niet bij de Gamma solliciteren. Die zijn ook van de flauwe woordgrapjes ...

                                                          Comment

                                                          • Jasper
                                                            Relsmurf Emeritus
                                                            • 06-06-08
                                                            • 50815

                                                            #30
                                                            SKUP

                                                            Getuige de stukjes plastic in mijn wortelsap, en de rare geluiden die het kreng maakt, is ook de Philips juicer die we als vervanging kochten geen lang leven beschoren. Was nochtans een ding van EUR 120 of zo. Uiteraard keurig buiten de garantieperiode.

                                                            Misschien ben ik een ouwe lul of zo, maar ik word onderhand wel een beetje schijtziek van onze wegwerpcultuur waarbij zelfs een product van meer dan een meier precies buiten de garantie weer stuk gaat, en je weer wat nieuws kunt kopen.
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                            "Jasper val dood." - RH

                                                            Comment

                                                            • w220l
                                                              Senior Member
                                                              • 05-06-08
                                                              • 32230

                                                              #31
                                                              Goh, wortelsap drinken en je draagt nog steeds een bril ??
                                                              Veritatis simplex oratio est

                                                              Comment

                                                              • Jasper
                                                                Relsmurf Emeritus
                                                                • 06-06-08
                                                                • 50815

                                                                #32
                                                                Tja. Ik eet ook elke dag oesters, en toch slik ik nog steeds viagra!
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                                "Jasper val dood." - RH

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X