Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemde voorwerpen in lichamelijke openingen draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vreemde voorwerpen in lichamelijke openingen draadje

Ik begin;

Ik liep gister avond in de gang van ons huisje toen er een beestje in mijn oor vloog. Het brombe flink in mijn oor en mijn trommelvlies deed vreselijk pijn. Dus heb ik de aanval geopend met; Een wattenstaafje, een stokje met een stuk plakband er aan, een douche (om het beest te verzuipen) maar niets hielp. Ondertussen staan schreeuwen tegen mw Kleintje dat ze rustig moest blijven en vooral niet in paniek moest raken (wat ze uiteraard wel deed). Beelden uit Startrek the wrath of khan schoten voor mijn ogen voorbij.

De pijn was niet prettig en mw Kleintje rende naar de buren. (Picture this; We zitten de eerste dag in ons nieuwe huis op Whidbey Island voor de kust van Seattle). Ondertussen (wel gedoucht) zat ik achter de computer te Googlen voor een dokter, ziekenhuis, eerste hulp of wat dan ook.

Ondertussen had onze buurman (hallo buurman, wij zijn de nieuwe buren) 911 gebeld (zo gaat dat in Amerika) en prompt stonden er twee alleraardigste brandweerlieden voor mijn neus. Mw Kleintje nog uitleggen dat er echt geen brand is en dat er een beestje in haar mans hoor zit. Niks mee te maken....regels zijn regels en hier komt eerst de brandweer om zaken op orde te stellen. Daar lag ik dan. 2 Knoestige brandweerlieden druk overleggen en mijn bloeddruk opnemen. Ondanks de pijn was ik best bij de pinken en zo werd het toch nog gezellig in (huur) huize Kleintje. Ook toen de ambulance arriveerde.

Met 2 buisjes vloeistof hebben ze het beestje verdoofd. De vloeistof werkte ook gelijk verkoelend dus niet alleen voor beestje was het even tijd om te relaxen maar ook voor mijn oor.

De paramedics konden niets zien in mijn oor en er werd besloten mij mee te nemen naar het lokale ziekenhuis zo'n 50 kilometer verder op land inwaarts (noorden van het eiland).

Geanimeerd gesprek gehad met de dame die bij mij in de ambulance zat. Maar ja, ik MOEST wel gaan liggen. Mocht niet meerijden op het bankje. En daar ik mij lichamelijk helemaal goed voelde was het een vreemde gewaarwording om zo vervoerd te worden.

Ook in het ziekenhuis aangekomen mocht ik niet lopen. Gelukkig mocht ik mezelf nog wel op het andere bed hijsen. Na paar minuutjes kwam de dokter al. Ook voor hem was dit een bijzonder geval. Het heeft toch nog 15 minuten (en mijn oorharen) gekost voor dat "the bastard" naar buiten kwam. Dood.

Foto's volgen......

Klinkt lekker kleintje!

En wil je die fotos aub niet direct hier neer zetten maar er alleen naar linken? Dan kan ik ze voor of na het eten bekijken ;-)

Maar wat voor bastard beestje was het trouwens?

Comment

Dat klinkt idd niet prettig!

Ben benieuwd wat voor een motherPEEP het was.

Comment

wat een verhaaaaaaaaaaaaal man !
        nou ja je oren dienen dus een hoger doel :-)
        E
        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Zijn het foto's van de ambulance dame, laat anders de fotografie denk ik maar even zitten.

Wat voor beestje was het?

Comment

Ha, dat Kleintje;

Gruwelijk verhaal en voor mij nog ietwat herkenbaar ook.
            [hoort goegemeente "we dachten al, waar blijft'ie?" mompelen]
            Vanwege een zwemverleden (schijnt tot botaangroei in de buis van Eustachius te kunnen leiden) heb ik nogal nauwe gehoorgangen en heb in het verleden meermaals de hulp van arts of poli in moeten roepen om een losgeraakt plukje katoen van een wattenstaafje te laten verwijderen. Minder eng en gelukkig steeds zonder tussenkomst van de brandweer kunnen oplossen; wel met behulp van water overigens, want het uitspuiten van het oor (wat een lekker gevoel!) in kwestie gaf altijd het gewenste effect.
            Scherven brengen gelul.

Comment

Wattenstaafjes zijn overigens niet goed voor je oren!
              Er zat laatst ook iets in mijn oor en toen heb ik zo ook even laten uitspuiten. (mijn moeder heeft jaren geroepen dat ik dit eens moest laten doen, maar dat had geloof ik hele andere redenen :-) )
              Ik vond het uitspuiten overigens erg meevallen.
              De arts raadde toen het gebruik van wattenstaafjes af. Gewoon goed afdrogen na het douchen is beter.

Comment

Waar blijven de foto's??
                Ben wel benieuwd wat voor beest er in je oor zat. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik denk, dit wordt zo'n "So I slipped in the shower, and landed on a ..."-draadje. :)

Maarreuh, dit is ook goed. Tenminste, de goede afloop. Shit in je gehoorgang is echt niet gaaf, heb zelf ook "moeilijke" oren (43 middenoorontstekingen als kind, allemaal doorgeprikt, buisjes, whatever), en moet eigenlijk als routine ook eens in de zoveel jaar de boel uit laten spuiten. Wat Hans al zegt, wat een bevrijdend gevoel, achteraf denk je ineens Superman hearing te hebben. :)

Anyway, benieuwd naar de foto's... denk ik...?
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Was natuurlijk een oorwurm....dat soort zoekt nu eenmaal hun eigen soort he ;-)
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Kan ook een oorvijg geweest zijn, dat is ook nogal pijnlijk :-)

Comment

Daar gaan we
                        Attached Files

Comment

Hmmm, ik draag 's nachts altijd oordoppen en heb sinds een paar dagen een beetje een krakend geluid aan één kant als ik geeuw. Nou zal er geen stukje oordop zijn achtergebleven, maar misschien dat door die oordopjes oorsmoor in je gehoorgang ophoopt?

Comment

Heb jij zulke grote oren Arje? :-)

(Niet zomaar een klein beestje dat even in je oor kruipt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jersey951 Bekijk bericht
                              Hmmm, ik draag 's nachts altijd oordoppen en heb sinds een paar dagen een beetje een krakend geluid aan één kant als ik geeuw. Nou zal er geen stukje oordop zijn achtergebleven, maar misschien dat door die oordopjes oorsmoor in je gehoorgang ophoopt?
                              Klinkt als een plausibele zelfdiagnose :-).

Maar Kleintje, wat van jij voor een beesten met je oren zeg, niet normaal man. Zeker blij dat die er weer uit was.
                              En nog gefeliciteerd met je 40ste verjaardag.

Comment

@kleintje

Wees blij dat je geen bloemkooloren hebt :-)

Comment

Moet bij de Hispano nurses toch wel goed gescoord hebben zo'n achternaam ;)

Comment

Motje houdt gewoon van nauwe gaatjes.....hehhehe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                      Moet bij de Hispano nurses toch wel goed gescoord hebben zo'n achternaam ;)
                                      Die dachten gelijk een sugar daddy aan de haak te kunnen slaan ;)

Comment

Wow, the attack of Mothra!
                                        Hoe heeft de dokter die eruit gekregen? M.b.v. Gozilla?

<vage-films-nerd-alert>
                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Headlines!!

"from your flying correspondend in the US of hAir"

"Al Qaida cel nu ook doorgedrongen tot de insektenwereld.
                                          Laaghartige poging een buitenlandse toerist te doden door rechtstreeks zijn hersenen in te vliegen vereideld door oorsmeer en -haar van de betreffende toerist."
                                          The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Working...
                                          X