Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marktplaats

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Krijg ik gewoon een Whatsappje van een Gunmert. History repeat.... badaboom!

Comment

• Kocht vorige week een moederbordje voor een PC, was hier iets geploft. Gelijk betaald. Ik wachten, vanmiddag maar eens gemaild..., antwoord: zal het morgen versturen...

Ik heb daarop maar geantwoord met "dan komt ie vrijdag binnen als het goed is". Het zal mij benieuwen!
      Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
      Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
        Vervelende is, is dat er een best wel nette Loewe TV in staat en 4 Beolab 6000 speakers aanhangen en een Mission Subwoofer en dat het allemaal geen ruk meer waard is. Opdracht is uitgezet om de Mancave te gaan bouwen in de tuin. Plan is om daar alles naar toe te verhuizen en als de kast niet weggaat dan gaat de kast maar mee....
        Beolab 6000 kun je nog aardig wat voor vangen, zeker als het minstens een MkII is met verbeterde bass.
        Giulia 1600 Super '65
        Abarth 595 Competizione '15

Comment

• De vraag is even hoe ik zie dat het een MKII is. 2 Waren toentertijd 2 nieuw en 2 uit de winkel (dus die waren niet nieuw...). Volgens mij doen ze € 150,- per stuk. :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleintje Bekijk bericht
            krijg ik gewoon een whatsappje van een gunmert. History repeat.... Badaboom!
            gznmhz!1!

Comment

• Serienummer en evt productiejaar staan aan de onderkant op van de voet. Weet die serienummers niet uit mn hoofd, maar MkII is geloof ik vanaf 2006.

Voor 150 neem ik ze wel van je over hoor :-)
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht

gznmhz!1!
                Wat is gznmhz!1!? :-)

Comment

• ken je klassieken..? iets met Gummen Zal...etc :)

Comment

• Ohhhh hahaaaa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door slimenslecht Bekijk bericht
                      Kocht vorige week een moederbordje voor een PC, was hier iets geploft. Gelijk betaald. Ik wachten, vanmiddag maar eens gemaild..., antwoord: zal het morgen versturen...

Ik heb daarop maar geantwoord met "dan komt ie vrijdag binnen als het goed is". Het zal mij benieuwen!
                      Uiteindelijk de 11e ontvangen... Deze wel in ieder geval!

Kappen voor de scooter op de kop getikt, ergens aan de andere kant van het land. Dat was op 6 juni en ook gelijk betaald, verkoper zou ze gelijk demonteren en opsturen.
                      Tja, was voor het pinksterweekend, maar dan verwacht ik ergens woensdag wel een doos... niet dus. Woensdagavond bericht via MP waar het blijft, OK is net vandaag op de post gegaan... OK, nu vrijdag en nog niets binnen. Verkoper reageert nu niet meer op mijn berichten. Als ik het morgen niet binnen heb dan maar als verdachte verkoper aanmelden, begin het idee te krijgen dat ik hiermee getild ben.
                      De scooters waar de kappen van af komen worden nu overigens gratis aangeboden door de verkoper... Hij mag ook een complete scooter opsturen ;-))

Stom van mij ook, geld gewoon overgeboekt, ik had beter voor gelijk oversteken kunnen gaan via MP. Ik ga toch maar eens uitzoeken hoe dat werkt.

Comment

• Hij zou het wederom opsturen, maar weer niets.

Inmiddels de verkoper gemeld dat ik stappen ga ondernemen, nu wil ie het geld terugstorten. Ik geef hem twee dagen, geen geld dan aangifte van oplichting! (na vangen geld evengoed melden)

Ik verwacht het niet meer te krijgen, als het wel komt dan heb ik mazzel.

Comment

• Irritant man.

Dat gelijk oversteken vind ik zelf helemaal niks.
                          Dat kost geld (verdient MP weer a dus) en als je iets verkoopt, krijg je je geld pas als de klant zijn pakje heeft.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• B267E8B1-062B-4F5B-A315-ECD05C5A8E7C.jpeg Hele vage types krijg je over de vloer als je spullen online verkoopt... Heel vaag.

Comment

• Ik ken die gast wel ergens van. Maar goed, als ze maar betalen hé.
                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

• ;-)

Comment

• Vandaag toch nog een leuke koop via Marktplaats.

Ik zag gisteren 2 Miele kookplaten nieuw in de verpakking aangeboden. Ik heb een tiende van de nieuwwaarde geboden en kon ze er vanavond allebei voor komen ophalen. De beste man bleek een nieuwbouwwoning te hebben betrokken en had een showroomkeuken gekocht. De elementen die hij verkocht zaten daarin, maar hij had een ander plan en een andere plaat gekocht, hij wilde er snel vanaf om weer andere spullen voor het huis te kunnen kopen.

Nu ben ik 2 elementen rijker, de ene is een reserve voor die ik al in gebruik heb (Inductie gaat ooit defect, heb het al gehad en dat is niet goedkoop om te laten repareren) en het andere element wil ik in de keuen erbij gaan plaatsen.

En als dat allemaal niet lukt dan kan ik ze vast wel weer kwijt voor minimaal het zelfde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                    ;-)
                                    Heb jij die vintage TV kast opgehaald bij oorloos.amstelveen? :)
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Tenminste 1 gummer met klasse

Comment

• Moest even aan dit draadje denken ... Heb vandaag wat foto spullen op MP gezet. Camera en twee lenzen. Vrijwel gelijk reactie, drie maal en alles uit Engeland. Alle drie ook precies hetzelfde patroon: is het item nog beschikbaar (ja, staat er wel al een minuut of wat op), wat is de staat (Google translate werkt ook met nederlands), is de prijs vast (ja), wat zijn de verzendkosten. Lijkt nog redelijk. Maar dan, voor overmaken van geld moet ik morgen naar de bank. Werkelijk, 't is een eiland, maar naar de bank om geld over te maken?? Wel een speciale bank, eentje die het geld vasthoudt tot een bewijs van verzending is gestuurd. Wel mooi zo'n bank, die hebben we in NL nog niet. Contact ook gelijk verbroken als je zegt niets op te sturen zonder geld in je account.

Heb nog met een potentiele koper contact. Volgens m'n zelflerende AI een kans van 93,7% dat het ook fraude is. Maar deze heeft het nog niet gehad over opsturen voordat er geld op de rekening staat. Ben benieuwd. Oh ja, ze moeten ook allemaal een foto of video van het verpakken en de verpakking. Even voor mijn beleving, hoe werkt zo iets? Opsturen zonder geld op de rekening is natuurlijk dom. Maar stel dat je geld op je rekening krijgt, wat is het probleem dan?

Comment

• Als het twijfelachtig is, zou ik niet met ze in zee gaan.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Al de contacten met de UK de wacht aangezegd. Lijkt wel of die lui een script volgen. Zit nauwelijks variatie in de manier van communiceren. Wat zoeken op www levert verschillende scams op waarbij wel degelijk geld overgemaakt wordt en er pas problemen komen bij het zg. niet ontvangen van een product, of niet functioneren e.d. Probleem is dat je dan eigenlijk niemand meer kan vertrouwen.

Comment

• Beeld het jezelf eens andersom in: jij wilt iets in de UK kopen. Dan kom je toch ook niet met allerlei spelregels aanzetten qua betaling en verzending?
                                              Sowieso al bijzonder te bedenken dat een Engelsman een Marktplaats-app op z'n Blackberry heeft staan...
                                              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Ach, we modderen gewoon door. Ik ben te goed van vertrouwen. Maar ik kan me dan weer niet voorstellen dat iemand hier z'n 'beroep' van maakt. En die Blackberry is natuurlijk al lang een van iemand ge-scamde iPhone 11 XRS special, ddww.

Comment

• Klinkt alsof ze gebruik proberen te maken van stortingen "onder gewoon voorbehoud", zoals we dat hier vroeger met cheques ook hadden. De begunstigde krijgt zijn geld OGV, maar de uitgevende bank heeft dan nog een bepaalde periode (hier was dat vroeger 2 weken) om de cheque toch in te trekken (bv omdat de tekenaar niet genoeg saldo heeft).

Dus, mannetje in Engeland stuurt jou één of andere money order OGV, jij ziet de knaken meteen, en stuurt de spullen op. Engelsman trekt vervolgens zijn account leeg en zijn bank storneert de cheque/money order waarna jouw bank braaf de bijboeking weer ongedaan maakt.

Weg geld. Niet doen. Tot zover uw voormalig bankier. :)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Mijn vrouw had er laatst een IPhone op gezet en van drie verschillende kopers kregen wij het verzoek om het ding op te sturen naar...………………...Nigeria...Van alle drie zat de zoon in Nigeria en zou het geld worden overgemaakt naar een bank waarna het vrij zou komen tegen een track en trace bewijs. alle drie waren de accounts enkele dagen oud en heeft marktplaats de accounts verwijderd.

Een vrien van mij had ook zoiets met een kofferset voor een Ferrari 456, een betaalbare set in Bergen, de eigenaar was toevallig net verhuisd naar Wenen en hij kon ze komen ophalen of ze laren op sturen. Toen hij aan gaf dat hij na drie weken wel naar Italie ging en wel even over Wenen wilde rijden gaf de verkoper aan dat hij dan net niet thuis kon zijn.... een vergelijkbare set met andere foto's stond tegelijkertijd te koop in Charleroi met exact het zelfde verhaal, ik had beide verkopers een bericht gestuurd en beide geven exact hetzelfde verhaal. Ze verzinnen iedere keer wat anders, maar helaas zijn ze iets te gretig door allemaal vanaf veschillende accounts met eenzelfde fantasieverhaal te komen.

Maar het zal inderdaad gaan zoals de voormalige bankier aangeeft jij bent je spullen kwijt, betaald voor verzenden en krijgt nooit een cent.

Comment

• Oh, dus ik had die spullen niet naar die prins in Nigeria die er 10x de vraagprijs voor geboden heeft moeten sturen ... shoot. Een keer zakelijk in Nigeria geweest. Tripje van 2 dagen. Toen ik terugkwam was alles wat geblokkeerd kon worden ook geblokkeerd, bankkaart, creditcards, telefoon. Schiphol parkeren cash moeten betalen en gelukkig zat er genoeg benzine in de auto om thuis te komen, want meer contant geld had ik niet bij me.

Maar goed, MP, nu ook uit NL. Hetzelfde script. Meeste reacties van accounts die maar een paar dagen bestaan. Dat is dus het eerste filter. Maar het wordt er al met al niet leuker op.

Aan de voormalige bankier (er is dus nog hoop gezien het 'voormalig'!): kan dat ook in NL? En bij de MP gelijk oversteken constructie, waar een middleman (koper betaald aan middleman, middleman aan verkoper bij ontvangen goederen) tussen zit? Ik zit toch te denken aan een carriere in de schimmige handel en ga vast wat fake accounts, email adressen, bankrekeningen e.d. aanmaken, maar altijd goed even het fijne van dit soort dingen te weten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Heb jij die vintage TV kast opgehaald bij oorloos.amstelveen? :)
                                                        Kom maar kijken :). Als ik dat zo hierboven leest dan gaat er niets boven handelen met mensen die je al kent, bij voorkeur Gummers. ;) MP levert vaak toch een hoop negatieve energie op.

Comment

• Dat laatste is zeker waar!

Alex, volgens mij is dat via marktplaats aangeboden "gelijk oversteken" prima betrouwbaar. Je kunt ook gewoon een tikkie sturen naar de koper als hij naast je staat. Als ze dat al niet willen zou ik ze niet vertrouwen.
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Zo, Zafira van moeders en broertje staat te koop, duidelijk vermeld export, handige harry of onderdelen... (niet op MP, wel autowereld en autoscout, en dus gaspedaal)

Beetje bekeken en info over de exportprijzen, net erboven geprijst en afwachten. Ik heb inmiddels mijn internationale sociale contacten aardig uitgebreid, Belarus, Georgie, Rusland, Polen etc.
                                                            Vreemd genoeg is er 1 koper geweest die serieus aangaf echt te willen kopen, koper sprak alleen Georgies, broer van hem beetje Engels, en moest gisteren hem teleurstellen omdat er iemand uit NL kwam kijken. Die kwam dus niet! Vanochtend een app´je en wederom contact met de Georgier, hij liet terugbellen door een collega/handelaar uit R´dam. Deze sprak vloeiend Nederlands en komt de auto vanavond na de spits ophalen met een oprijwagen (na de files) en zorgt ter plekke voor een online vrijwaring, betaling cash!

Ik ben benieuwd, maar weet wel dat de auto nu gewoon 3 keer de sloopwaarde opbrengt binnen 2 dagen.

*doet Zafira´s zoeken op internet voor helft van wat ze kunnen opbrengen, gouwuh handel jonguhs*

Comment

• Moet je wel die briefjes van € 300 scannen op echtheid hé :-)
                                                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Briefjes van 300 ??? Hij zou in briefjes van 275 gaan betalen, waren net nieuw vertelde ie mij ;-)))

Kreeg keurig op tijd een telefoontje, de chauffeur die de auto kwam halen moest een extra avond-/nachtdienst draaien en wilde graag een paar uur slapen. Of het ook morgenmiddag kon. Helaas, ik ben er dan niet. Maar morgenavond om een uur of zeven kwam ons beiden wel uit, hij verifieerde nog even met de baas of overschrijven dan geen probleem zou zijn. Dat zou online lukken, dus morgenavond.

Comment

• Screenshot_20190713-200904_Marktplaats.jpg

De geneugten van marktplaats mensen! :)
                                                                  Mini Cooper Clubman
                                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                  X