Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brommers.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Brommers.

Ha, die Gummers;

Brommers, maar dan dus voor onder de achttien. Mijn oudste wordt komende week zestien en heeft zijn zinnen gezet op een 'echte' brommer, in zijn geval is dat een Kreidler. Zo zie je maar weer waar een klassiek getinte opvoeding al niet toe kan leiden. We hebben ons oog op deze http://fietsen-brommers.marktplaats....fta_ind=1&fs=1 laten vallen en willen komende zaterdag een kijkje gaan nemen. Broer- cq. oomv gaat mee bij onstentenis aan brommerervaring van de zaaddonor in kwestie. Iemand hier nog tips & trucs?
    Scherven brengen gelul.

Hmmmm. Ik weet geen zak van Kreidlers. Wel weet ik dat er hier in de grozzie een Piaggio Zip staat, bouwjaar 2006, met 300 kilometer op de klok. Ja, 300. Lichte valschade, en sindsdien durft ze er niet meer op te rijden. Tramrails in de regen, klassiekertje.

Maar een Kreidler is cooler, dat snap ik ook wel. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Jasper;

Mijn dochter wordt over twee jaar zestien en die heeft van de week een verkeersveiligheidsthemadag gehad op school.
      Daarbij heeft ze onder anderen voor het eerst op een scooter gereden.
      Als die Piaggio nou toevallig roze is (want dat is een must) wil je hem vast wel een jaar of twee vasthouden, toch?
      Scherven brengen gelul.

Comment

Nou, hij is knalrood. Maar ik kan hem natuurlijk morgen even in de tuin zetten, dan is-ie over 24 maanden gegarandeerd roze. Zie hiervoor elke rode Italiaanse auto zonder metallic lak van voor 1999. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die J;

LOL!
          Scherven brengen gelul.

Comment

Ik weet niet zoveel van brommers, maar om het voorgaande bod bijna te verdubbelen is volgens mij niet alleen een gebrek aan brommerkennis. Het boek "Regels voor succesvol kopen op marktplaats" lijkt bij jullie ook te missen.
            When men were men

Comment

Leuk hoor, zo'n Kreidlertje. Nooit een gehad, ik spaarde gelijk door voor de 4-wieler, en zo veel weet ik er dan ook niet van. Wel dat als het moet ze heel erg goed opgevoerd kunnen worden en ver over de 100 willen :-).

Toen ik 16 werd, was het altijd erg duur om een schakelbrommer te verzekeren. Een puchje was 90 gulden per/jaar en schakelbrommer iets van tegen de 400 gulden. En dat is dan WA hè. Ik snapte dat grote verschil nooit zo, want het ging beide net zo hard. En schakelen heb je toch na 1 dag door.
              Geen idee of dat nog steeds zo duur is allemaal.
              Je had toen ook oldtimer brommerverzekeringen, die waren een stuk goedkoper. Daarom ook nog eens naar een Honda SS50 gekeken. Echter mooie erg aan de prijs, dus maar een Kever gekocht :-).

Comment

Ha, die Ingmar;

Ons bod komt overeen met de vraagprijs. Die is zeker in overeenstemming met de omschrijving van de Kreidler zoals ik die per email van de verkoper kreeg en de marktsituatie. Op grond daarvan houdt hij de brommer een week voor ons vast. Betalen doen we die prijs natuurlijk alleen als het ding IRL ook klopt met wat is gezegd.
                Scherven brengen gelul.

Comment

Ik had idd. lager geboden en contact met de eigenaar gezocht. Gelijk zover eroverheen gaan had ik niet gedaan, zeker niet met een eigenaar die er vanaf moet, maar goed.

Anyway, zelf altijd een Honda SS50 gehad vanwege het betere geluid en algehele feit dat 4-takts veel gaver zijn (smiley), Kreidlers gaan wel als de brandweer (opletten wellicht, die dingen rijden in no-time 80 kph en meer).
                  Blokjes zijn voor zover ik weet redelijk fool-proof. Kijk goed naar roest, olie op plaatsen waar het niet hoort, en gevoel zegt veel (voelt ie solide?). Dingen zijn wel makkelijk te onderhouden c.q. te repareren.

Check anders ook even hier: http://www.kreidler.nl/forum
                  2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Die biedingen op MP zijn bullshit, dus moet je ook anders bieden.

Als iemand 500 euro biedt op een mooie E36 M3, dan lijkt het mij niet verstandig om eerst 1000 euro te bieden. Koper neemt je dan niet serieus.

Gewoon bieden wat je ervoor over hebt en wat het waard zou kunnen zijn.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die Floris;

Het bod kwam er pas na contact met de eigenaar. Pas na kijken en rijden wordt er serieus over geld gesproken, maar al het ding knap loopt is het gewoon een nette prijs.
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Krijgt weer flashbacks van Duitse Kreidlers, Zündapps, Hercules, Sachs Ultra... ( 8 pk uitvoeringen waren goed voor 80 km/u )

De Kreidler RMC-S met 5-bak en Super Breitwand cilinder, 70 cc, watergekoelde blokjes, de KS 125 lucht-en watergekoeld en uiteindelijk de KS 175 watergekoeld met steps ( en kickstarter, die natuurlijk in de broekspijp verdwijnen moest..)

Ach ja, het wordt al aardig "Opa vertelt...." ;-)
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Hans !
                          Da's een buikschuiver !!

Zag bij Karel Verhoeven een 40 jaar oude Puch Skyhunter, hij vroeg er 1750 voor. Ik kocht zo'n ding in 1971 voor 899 florijnen, plus 40 voor een lange uitlaat ipv dat domme potje en 40 voor een hoog stuur.

Comment

Joost, nav dit draadje gekeken op MP..

Staat een KS 125 met een taxatiewaarde van 7000 Euro te koop....

En da's nog een verherbouwde ;-)

Gelukkig staat er ook nog een originele.

2450 Euro is evengoed ook een pak geld..... :-))

Comment

Mooi tekstje bij die eerste, geen onzinbiedingen, dan koop je maar een Sparta. LOL

Maar, ongelofelijk, wat een geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                Krijgt weer flashbacks van Duitse Kreidlers, Zündapps, Hercules, Sachs Ultra... ( 8 pk uitvoeringen waren goed voor 80 km/u )

De Kreidler RMC-S met 5-bak en Super Breitwand cilinder, 70 cc, watergekoelde blokjes, de KS 125 lucht-en watergekoeld en uiteindelijk de KS 175 watergekoeld met steps ( en kickstarter, die natuurlijk in de broekspijp verdwijnen moest..)

Ach ja, het wordt al aardig "Opa vertelt...." ;-)

De kickstarter in de broekspijp?
                                Wat is daar de achterliggende gedachte van?

Comment

Achterliggende gedachte was dat in die jaren de goedgekeurde 49,9 cc Duitse brommerds voorzien waren van een trapperstelsel....

Dus de kickstarter was een directe weggever dat het geen goedgekeurde brommer was. :-)

Comment

Comment

Ha, die Gummers;

En het mooie is dat zoonv, mochten we tot koop overgaan, er de eerste week niet legaal op rond mag tuffen bij gebrek aan een certificaat. Ik denk niet dat ik al die tijd mijn nieuwsgierigheid zal kunnen bedwingen....
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                        Achterliggende gedachte was dat in die jaren de goedgekeurde 49,9 cc Duitse brommerds voorzien waren van een trapperstelsel....

Dus de kickstarter was een directe weggever dat het geen goedgekeurde brommer was. :-)

LOL, ik vroeg me dat ook al af net.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb nog een RM in de garage staan.
                                          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                            LOL, ik vroeg me dat ook al af net.

Ja, W220L is oud....... ;-)

Comment

2 takt zuigt! 4 takt roeleert!!

:)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                2 takt zuigt! 4 takt roeleert!!

:)

Kruip eens in een ouwe Saab Dennis!
                                                Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

No way! Principe kwestie. :)

Comment

Eeen Honda SS50 4 takt met dikke 'Cobra' uitlaat is de enige stoere brommer, alle scooters met standaard takkeherrie valt in het niet :-)
                                                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Mijn oudste broer had zo'n Honda C50, dus met dat staande eitje als tank.
                                                      Witte schilden eraf, smal stuur om niet zo breed te zijn, paar veren uit het zadel om lager te zitten, en zo'n grote, maar vooral erg lege megafoonuitlaat.
                                                      Ding liep over de 90.
                                                      Met trommelremmetjes!
                                                      Huuuuh.

Comment

120+ km/h met je Puch Maxi:

http://nl.youtube.com/watch?v=THuaqX3w7Oc
                                                        Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

...en dit doet de politie met je brommer als ze 'm in beslag nemen:

http://nl.youtube.com/watch?v=_VHhRSUNY4s
                                                          Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                                            Mijn oudste broer had zo'n Honda C50, dus met dat staande eitje als tank.
                                                            Witte schilden eraf, smal stuur om niet zo breed te zijn, paar veren uit het zadel om lager te zitten, en zo'n grote, maar vooral erg lege megafoonuitlaat.
                                                            Ding liep over de 90.
                                                            Met trommelremmetjes!
                                                            Huuuuh.
                                                            C50 heeft tank onder zadel. Je bedoelt een C310? Dat is een ei-tankje en sommige gasten hadden die dingen flink opgevoerd ja. De mijne liep 60 km/u (teller). Maar die had ik alleen om op te bouwen, gekocht in delen, en door te verkopen. Toen een vriend van me hielp met opbouwen kocht 'ie hem zelf. Dus daar verdiende ik weer geen reet aan. :)

Comment

Ik was ook meer in to 4-stroke en kwam regelmatig in Soest bij Leertouwer. De grootste 4-takt toko destijds. Maar een vriend van me was meer van Zundapp en Kreidler en daarom ging ik regelmatig mee naar Homoet in Soest. Dat is ook zo'n begrip op Kreidler gebied. Ze hebben ook vaak van die aparte modellen staan, zoals van Veen racers met roterende inlaat. Ik kan geen site van ze vinden, maar hier is wel eea te lezen over Homoet: http://www.familie-jordaan.nl/vanall...oet/pagina.htm
                                                              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

<JB/CM/TM>

Mijn GF heeft thuis ook een 2 takt brommer, een herrie dat ie maakt.

<JB/CM/TM>
                                                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Working...
                                                                X