Van de week een paar films gezien. Thuis op dvd en in de bioscoop (sneak preview).
The Motorcycle Diaries. Erg mooie film, over de beroemde reis van Che Guevara en Alberto Granada. Als je deze nog niet gezien hebt, moet je hem zeker kijken. Mooi avontuur, waarbij de politiek nog niet echt de boventoon voert.
Sneak Preview:
Forgetting Sarah Marshall.
Nooit zo goed gelachen tijdens een film!
Jouw oordeel over The Motorcycle Diaries kan ik volledig onderschrijven; fraai gestileerde, sfeervolle film met goed acteerwerk en een mooie diepgang.
Oók waargebeurd, óók met motorsikkels, óók erg sfeer- & stijlvol maar een stuk luchtiger: The Fastest Indian In The World, over de jacht van racelegende Burt Munro (prachtige rol van Sir Anthony Hopkins) naar een wereldsnelheidsrecord op Bonneville met zijn zwaar overjarige Indian.
The Worlds Fastest Indian is inderdaad erg charmant. Aandoenlijke rol van Hopkins. Met overtuigend Kiwi-accent. :)
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
In ieder geval kwamen diegenen die Chief Sitting Bull op een Mustang Colt verwachtten, bedrogen uit. :)
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
Ach, don't be too hard on yourself, videotheken bestaan pas 30 jaar of zo. Je kunt niet alles bijhouden. :)
Volkomen onbelangrijk verder, maar hier dan alvast mijn persoonlijke Top Tien aller tijden.
1 One Flew over the Cuckoo's Nest 1975 Milos Forman
2 Godfather, The 1972 Francis Ford Coppola
3 Pulp Fiction 1994 Quentin Tarantino
4 Clockwork Orange, A 1971 Stanley Kubrick
5 Apocalypse Now 1979 Francis Ford Coppola
6 Godfather: Part II, The 1974 Francis Ford Coppola
7 Good, the Bad an the Ugly, the / Buono, il Brutto, il Cattivo, Il 1966 Sergio Leone
8 Cidade de Deus / City of God 2002 Fernando Meirelles en Kátia Lund
9 Once upon a time in the West / C'era una Volta il West 1968 Sergio Leone
10 Green Mile, The 1999 Frank Darabont
Is misschien al in het oude draadje voorbij gekomen, maar ik ben onlangs naar "Into the Wild" van Sean Penn geweest: behoorlijk indrukwekkende 'roadmovie', gebaseerd op een waargebeurd verhaal:
Volkomen onbelangrijk verder, maar hier dan alvast mijn persoonlijke Top Tien aller tijden.
1 One Flew over the Cuckoo's Nest 1975 Milos Forman
2 Godfather, The 1972 Francis Ford Coppola
3 Pulp Fiction 1994 Quentin Tarantino
4 Clockwork Orange, A 1971 Stanley Kubrick
5 Apocalypse Now 1979 Francis Ford Coppola
6 Godfather: Part II, The 1974 Francis Ford Coppola
7 Good, the Bad an the Ugly, the / Buono, il Brutto, il Cattivo, Il 1966 Sergio Leone
8 Cidade de Deus / City of God 2002 Fernando Meirelles en Kátia Lund
9 Once upon a time in the West / C'era una Volta il West 1968 Sergio Leone
10 Green Mile, The 1999 Frank Darabont
Doe er je voordeel mee:-)
Heey John, leuk om te zien dat je op films een betere kijk hebt dan op voetbal ;-)
Stuk voor stuk goeie films!!!
Enkele van mijn filmfavorieten zijn (buiten de al genoemde zoals One Flew..):
- The Usual Suspects
- Shawshank Redemption
- The Matrix
- The Lord of the Rings trilogy
- Finding Nemo
- The Incredibles
- 2001: A Space Odyssey (net de remastered editie op DVD gekocht :-) )
- The Last Boy Scout (tsja)
- Platoon
------------------------------------------------
We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.
Gisteren starte ik een film die ik al een tijdje had liggen maar nog nooit had gezien en waarvan ik was vergeten waar die over ging.
Dit resulteerde in een uitermate vermakelijke film met een intensiteit die ik sinds lange tijd niet meer heb ervaren! Ik denk dat ik morgen deze film nog een keer ga kijken op mijn nieuwe (pats, pats) Plasma Display, laatst keer dat ik direct een film nog een keer wilde zien was ehhh, nog nooit eigenlijk.
Ik zou dus willen aanraden om de volgende film te kijken maar vooral niet op te zoeken waar die over gaat, laat het gewoon over je heen gaan:
Dat is waar.
Al moet ik zeggen at ik me goed in jouw lijstje kan vinden.
Misschien heb ik de laatste tijd wel teveel films zoals uit jouw lijstje gezien zodat voor mij Cloverfield weer een verademing was. ;)
Overigens nog een mooie Film die jou denk ik ook wel zal aanstaan John: Pan's Labyrinth
Stukje plot:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
In de proloog wordt verteld over prinses Moanna, dochter van de koning van de onderwereld. Ze werd nieuwsgierig naar de bovengrondse wereld en ontsnapte aan haar bewakers naar het aardoppervlak waar de zon haar herinneringen verblindde. Uiteindelijk als mens oud geworden stierf ze, haar koninkrijk in grote opschudding achterlatend. De koning geloofde er echter heilig in dat haar ziel uiteindelijk terug zou keren, gereïncarneerd in een ander lichaam.
Het verhaal vindt haar aanvang in het Spanje uit 1944, tijdens de Spaanse burgeroorlog, vlak na de machtsovername van Francisco Franco. Ofelia, een jong meisje verdiept in een boek met sprookjesverhalen, reist met haar zwangere moeder Carmen op weg om kapitein Vidal te ontmoeten, haar nieuwe stiefvader en vader van Carmen's ongeboren zoon. Vidal, een aanhanger van het fascisme, lijdt aan de gevolgen van de dood van zijn vader in Marokko, die een geroemd legeraanvoerder was. Hem is opgedragen een groep Republikeinse rebellen die zich ophouden rond een oude plattelandsmolen op te sporen en te elimineren.
Ik zou hem niet iedereen aanraden, maar ook ìk heb hem twee keer gezien(één keer alleen en daarna zonder klagen nog een keer met GF, heb d'r de tweede keer ook van genoten) en ook bij mij is dat wel heel erg zeldzaam binnen enkele weken. GF is niet bepaald SF-fan en vond hem toch zeer leuk. Er wordt misschien teveel in het midden gelaten, aan de andere kant is dat misschien ook wel de kracht; je bent net zo onwetend als de personen die het overkomt. Het is ook één van de weinige films waarin je bijna het gevoel hebt dat je het beleeft i.p.v. ernaar kijkt(hoe meeslepend ook). Blair Witch zou hetzelfde moeten doen, maar dat is gewoon een waardeloos prul waar ik doorheen heb zitten gapen. Cloverfield zit echt veel beter in elkaar.
Yep Pan's Labyrinth ook al gezien, goed, heel goed zelfs.
Helaas niet goed genoeg voor een top 10 klassering. Laten we het houden op een Top 30er.
Ook het lijstje van MartijnL, zie ik ook zomaar 5 films staan die mijn top 50 bevolken.
Hmmm MNPower, vergelijk met The Blair Witch Project was ook het eerste wat bij mij opkwam. Voorkeur toch Blair Witch. Anderzijds misschien toch maar gauw weer Cloverfield nog een keer kijken, wie weet.
Zal overigens nog wel even duren, moet nog ruim 200 DVD's voor de eerste keer bekijken.
Vanavond naar de Hulk geweest met Edward Norton.
Goeie film. Donkerder dan de vorige, goeie actie en goeie SFX.
Verhaal was wat mager, einde wat obligaat. Leuk is wel dat het Marvel-universum steeds meer gestalte begint te krijgen. Nog een leuke cameo van een andere superhero op het eind. Binnenkort gaat men verder met S.H.I.E.L.D. en misschien ook wel de Avengers (Dr. Strange? Captain America? Thor?)
Als oud Marvelfan is dit wel leuk om te zien. Sommige Marvelfilms zijn beter dan andere, maar deze is wel de moeite waard.
On a whole different level: mocht je zin hebben in een onvervalste actiefilm met een uitgerangeerde actieheld waarbij het toch al broodmagere verhaal wordt geofferd voor meer kogels en klappen moet je de nieuwste Seagal zien - Pistol Whipped.
Los van de überbriljante titel is het onvervalst schieten, 1 paar (nep)tieten, geen helicopters helaas, maar dat wordt goedgemaakt door nog meer kogels.
Seagal is nog steeds wat vadsig maar laat wel weer wat snelheid zien in de actiescenes. De jasjes doen minder pijn aan de ogen en last but not least is deze film geregiseerd door een Nederlander, Roel Reine.
Dus, lekker verstand op nul en Pistol Whipped opzetten ;)
Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Leuk lijstje trouwens, John, een paar komen er ook in mijn top 10 voor.
Mis alleen nog Jean de Florette, 2001 en La Haine.
En een paar andere misschien ;)
Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Vanavond was 'Michel Vaillant' (de levende-mensen-versie) op de buis. Zoonv heeft de video er voor ingesteld, mede naar aanleiding van de Jean Gratonexpo tijdens de Haarlemse Stripdagen en mijn succesievelijke besluit eindelijk de albums eens te gaan verzamelen. De moeite van het bekijken waard? Met of zonder alcohol?
The Happening is niet de meest briljante M. Knight Shamalayayanalanayanayannn, maar toch wel het aanzien waard. MKS bouw als weinig anderen een enorme spanning op in zo'n film, wat ik toch knap blijf vinden. En daarnaat is Mark Wahlberg natuurlijk een rasacteur, wat een natuurlijke acteur is dat, subliem.
@Hans: Ik heb hem ook zitten kijken, maar mijn advies was geweest: met alcohol ;) Film die je niet te serieus moet kijken. Beetje à la TFATF maar dan met iets meer Franse slag.
Vaillant viel me na de negatieve reviews eigenlijk 100% mee. Verhaal was inderdaad wat dunnetjes en aardig wat dingen ongeloofwaardig(al is dat in een film op zich niet altijd slecht, het mag fictie blijven), maar beeld en editting-technisch heb ik mindere films gezien. Al met al op zijn minst een mooie video-clip en in mijn ogen best vermakelijk.
Gezien het commentaar moet ik de nieuwe Shamalamading-dong ook maar eens een kans geven. Al is dat na Lady in the Water misschien wat veel gevraagd. De dalende lijn van kwaliteit werd weer bevestigd. Zou The Happening de eerste MNS-film zijn die beter is dan een voorganger?
Volgens mij is dit de zomer van goede comic-verfilmingen, want naast The Incredible Hulk en Iron Man komen ook nog Batman en Hellboy 2. Ook de laatste 2 worden volgens mij gewoon, bij gebrek aan een beter woord, vet.
Comment