Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebay handel?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ebay handel?

Leuk gevalletje handel. Ik heb op ebay Duitsland een tijdschrift besteld. Meteen vooruit betaald met Paypal. Krijg ik 5 dagen later een enveloppe thuis met alleen een rekening erin, geen tijdschrift. Goed, er kan wat misgaan, dus meteen een email gestuurd, geen reactie. 3 dagen later nogmaals een E-mail gestuurd en wel reactie: natürlich war die Zeitschrift drin ? Ich gebe doch keine leere Sendung bei der Post ab ? War der Brief noch zugeklebt?

Ik netjes antwoorden dat de enveloppe netjes dicht was (was ook zo), maar weer geen reactie. Een week later weer een email met de vraag wat er mis heeft kunnen gaan en hoe we dit gaan oplossen, geen reactie. Weer een week later dan maar een negatieve bewertung op ebay, binnen een kwartier een reactie op de bewertung dat ik een oplichter ben. Hehehehe lekkere handel zo. Voor de ebay-struinders: classic-cars-und-bikes-de geen aanrader.

Het gaat om 11 euro, dus peanuts, maar ik ben ook van plan serieuzere zaken aan te pakken via Ebay. Wat zijn je mogelijkheden om je recht te pakken?

Krijg antwoorden op uw vragen over kopen, verkopen en uw account, of contacteer ons voor meer hulp.
    "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
    The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Thanx, had ik ook zelf kunnen lezen natuurlijk... :-)

Geschil via Paypal is geopend.

Comment

Meld het ook bij E-bay zelf, ik had een grappenmaker die het naar 16 had gestuurd ipv 165 en ook niet thuis gaf qua geld teruggeven. Natuurlijk ook negatieve feedback enz, E-bay heeft deze feedback toen verwijderd (bij de verkoper laten staan).

Comment

Jouw verkoper heeft het afgelopen jaar 9 negatieve feedbacks gehad, dat zegt ook al wat over de man..

Comment

Tja, goed op feedback letten idd.
            Verder heb ik zelden problemen gehad.
            Alleen een paar keer een beschadigd pakje ontvangen en een keer kreeg ik een horloge (jaren '70 Heuer automaat) uit een oostblokland binnen in een simpele envelop. Gewoon helemaal niet beschermd of veilig ingepakt!!
            Het horloge was wel onbeschadigd en liep goed! maar dat is meer mazzel lijkt me :-)

En een keer een zeldzaam modelautootje naar Italië gestuurd. De koper wilde lage verzendkosten dus niet verzekerd etc. Pakje raakte dus kwijt...
            Altijd lastig. Is 100% zijn probleem, maar zie dat maar eens duidelijk te maken. Is dan duimen dat hij geen negatieve feedback achterlaat.
            Ik ga zo iemand niet zijn geld terug geven namelijk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ook handel :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                Hilarisch! Moet je ook geen snol trouwen, ouwe........

Comment

geautomatiseerd ebay bieden?? (BIED-BOT ;-)

ik wil bieden op een auto die ik op Ebay ben tegengekomen.

Ik dien een bod in en bevestig, wordt ik met 1 euro overboden...
                  kan gebeuren, geen punt, ik verhoog direct met 1 euro, weer overboden door de zelfde bieder, WTF!

Ik vermoed dat er iemand geautomatiseerd zit te bieden (reagerend op andere biedingen waaronder dus die van mij.)
                  Zo kan ik dus als incidentele handmatige bieder NOOIT een leuke deal maken...

Dus mijn vraag: kan ik dat spelletje van geautomatiseerd bieden ook doen? (met uiteraard een gemaximeerd eindbod van mij)
                  Hoe doe je dat? Is daar apparte software voor nodig o.i.d.?
                  Last edited by janspeed; 26-02-10, 21:52.

Comment

Dat max bod is alles wat je hoeft te doen.
                    Invullen, bevestigen en klaar.
                    De rest gaat automatisch.

Comment

nevermind, al gevonden:

http://pages.ebay.nl/help/buyerguide/bidding-prxy.html

Verandert de aanbieder de gegevens over de auto: bwj '88 i.p.v. '85....Heb ik dus niks aan... Bod maar weer ingetrokken, gaat lekker zo.
                      Last edited by janspeed; 26-02-10, 22:10.

Comment

Bieden gaat automatisch.Huidig bod is 74 euro, jij zet 100 euro in, en als een ander dan 75 bied, bied jij automatisch 1 (oid) euro hoger totdat je aan je maximum zit.

Nooit vroeg bieden, altijd op het einde.
                        Een ebay-sniper werkt ook vrij goed.

ow..te laat.......je hebt het al.
                        Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Working...
                        X