Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Obama vs. McCain

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Obama vs. McCain

Het oude Obama vs. McCain draadje is blijven hangen op het oude Gummen.org forum. Vandaar een nieuw draadje:

Laat me beginnen met een filmpje waarin Sarah Palin (running mate van McCain) wordt gevraagd naar de 700 billion bail out.

Let op het commentaar CNN presentator Jack Cafferty bij ongeveer 1:40.

"If John McCain wins, this woman will be one 72 year old heartbeat away from being president of the United States and if that doesn't scare the hell out of you, it should..."

http://www.youtube.com/v/L8__aXxXPVc&hl=nl&fs=1

Iedereen heeft recht op mijn mening!

Ja, daar win je de oorlog wel mee. En toch, het kan zo maar gebeuren
    fka v164

Comment

Saturday night live met Sarah Palin (en look-alike)

http://www.nbc.com/Saturday_Night_Li...d-open/773761/
      Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
      Lancia Thema 8.32 1988
      Bimota SB6 1995
      Suzuki GSX-R750 1985
      Suzuki GSX-R750 1985
      Suzuki GSX-R50 1987

Comment

Ik lees nu bijna dagelijks dit soort hosanna-berichten over Obama in de Nederlandse media http://www.nu.nl/news/1797377/2030/O...op_McCain.html

Zo vaak dat ik geregeld op foxnews.com kijk voor een tegengeluid. (niet dat die het toonbeeld van objectiviteit zijn of zo)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
          Ik lees nu bijna dagelijks dit soort hosanna-berichten over Obama in de Nederlandse media http://www.nu.nl/news/1797377/2030/O...op_McCain.html

Zo vaak dat ik geregeld op foxnews.com kijk voor een tegengeluid. (niet dat die het toonbeeld van objectiviteit zijn of zo)
          Foxnews niet het toonbeeld van objectief? Dat is het understatement van het jaar.

Lees toevallig vandaag in de mainstream media dat de voorsprong van Obama slinkt. Ben benieuwd.
          2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
            Foxnews niet het toonbeeld van objectief? Dat is het understatement van het jaar.

Lees toevallig vandaag in de mainstream media dat de voorsprong van Obama slinkt. Ben benieuwd.
            Dat zeg ik, voor het tegengeluid :-). Lijkt wel of ze hier niks negatiefs weten over Obama. Dus dan ook maar eens de andere kant horen.

Comment

De amerikaan kennende geef ik op een blaadje dat McCain wint. Ze kennen niks van auto's, en nog minder van politiek. Ze zijn voor change, totdat ze hun teergeliefde SUV of pickup moeten afgeven, en McCain staat voor de tijd waarin de brandstofprijzen nog laag waren en iedereen zijn huis kon afbetalen.
              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Zei ik dat Fox niet objectief was? Inmiddels kan ik moeilijk nog van een "tegengeluid" spreken, het is inmiddels wel duidelijk dat ze 'm zoveel mogelijk bashen..

http://www.foxnews.com/

Dat CNN enorme Obama-ads op z'n site heeft maakt ook weer veel duidelijk. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                  Dat CNN enorme Obama-ads op z'n site heeft maakt ook weer veel duidelijk. :)
                  Yep, dat Obama's new media advertising budget een stuk groter is dan dat van McCain ;-)

En dat is gezien de generatiekloof tussen beide heren logisch. Ik moet wel zeggen dat het idee dat Sarah Palin aan de macht zou kunnen komen als McCain de pijp uit zou gaan echt een heel vervelend idee is.

Het schijnt overigens dat ze momenteel meer bezig is met haar toekomst na de verkiezingen dan met het campagne voeren zelf. Ze wil naar Washington als senator en heeft zich in een ideale positie gemanouvreerd om zichzelf te kunnen benoemen.
                  ------------------------------------------------
                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Degene met de diepste zakken wint, dat is altijd al een realiteit geweest in de US, hoe je het draait of keert. Obama is er wel serieus over aan het gaan mbt media spending. Maar McCain is niet echt een alternatief. Obama dan maar? Over een week weten we het.
                    Rock on. RS.

Comment

Canadese radio nept Palin

Door JACQUELIEN NIENHUIS

AKRON - Een dik Frans accent en een beetje blufwerk waren genoeg om vice-presidentskandidaat Sarah Palin er dit weekeinde van te overtuigen dat ze de Franse president Nicolas Sarkozy aan de lijn had.

“Wat een eer dat u belt”, riep de runningmate van John McCain toen ze de telefoon van haar assistent kreeg aangereikt. “Natuurlijk we kunnen samen gaan jagen”, beloofde ze de beller. Ze verzekerde hem er vervolgens van dat ze vice-president Cheney niet zal meenemen op hun tripje. “Ik schiet nauwkeurig”.
                      http://de.youtube.com/watch?v=XU7Mo8UJm-Y
                      "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                      The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Als ze het écht niet door had, is dit wel heel erg...

Comment

Ongelofelijk ja. Het is bijna beangstigend dat zij een significante kans maakt om vice-president van de VS te worden :-(
                          Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

Het klinkt dermate knullig dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat het NIET fake is. Sarkozy-imitatie klinkt nergens naar. Als dit echt is is dat idd verontrustend.
                            2019 Volvo V60 T6

Comment

Ha, die Gummers;

Uit de Telegrof;

"Maar toch, die peilingen.... Neem nou de koffiebekertjespeiling van de supermarktketen 7-Eleven.
                              Sinds enkele weken kun je je koffie laten uitschenken in een McCain- of in een Obama-beker. De Obama-beker leidt met meer dan 20 procent. Zelfs in Arizona, de thuisstaat van John McCain, staat Obama 16 procent voor onder de koffieleuten. Alleen in de staten North Carolina en New Hampshire gaan de koffiedrinkers gelijk op. Onzin? Bedenk dan dat de koffiebekerpeiling in 2000 en 2004 tot op de procentpunt goed zat. Nog meer slecht nieuws kwam er uit Decatur in Georgia. Daar hield de 9-jarige Moey Stombler in speciaal kostuum een snoepverkiezing tijdens Halloween. Zijn buurtgenoten konden het snoepgoed voor Moey kwijt in een Obama- of een McCain-emmer.
                              Uitslag: 111 snoepjes voor Obama tegen 27 voor McCain. Lichtpuntje voor de Republikein: het beste snoep zat in de Republikeinse emmer, waaronder een heel pak Snickers!"
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Duidelijk Obama dus, lijkt me ook de beste keus, al blijft het mannetjes kiezen.
                                Bij hem zie ik nog enige bezieling, Mc.Cain mist dat totaal.
                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Even iets anders:

http://www.cnn.com/video/#/video/pol...gram.obama.cnn

WTF? Star Trek? :D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                    Degene met de diepste zakken wint, dat is altijd al een realiteit geweest in de US, hoe je het draait of keert. Obama is er wel serieus over aan het gaan mbt media spending.
                                    Het verschil is dat McCain koos voor de overheidsdotatie + wat de republikeinse partij kan missen, terwijl Obama resoluut privefondsen heeft aangetrokken. Da's 80 miljoen dollar uitgespaard van de staat :).

Comment

Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Nu eens kijken of hij dit positivisme kan volhouden, dat zou wel een verademing zijn.
                                        fka v164

Comment

Mooi hoor! Blij mee. Voor alles behalve de CO2 uitstootvermindering die de beste man wil:)

Dus nu Lewis en Barack regeren wordt 't tijd voor Zwarteklaas en Sinterpiet :)
                                          "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                                          Mattheüs 7:3-5
                                          "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                                          "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                                          "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

En protectionisme ook, de man blijft eerst en voroal een Amerikaan, dus het is logisch dat hij zich gaat focussen op de eigen markt, de verwachtingen all over the planet zijn - denk ik - een beetje overspannen. Maar het is absoluut positief dat hij gewonnen heeft. The proof of the pudding is in the eating.
                                            Rock on. RS.

Comment

Moét de beste man iets doen in de rest van de wereld? Zijn presence en afkomst verzekeren zowiezo al een betere ontvangst in het midden-oosten, en als hij alles op een status-quo houdt zonder meer agressie op te zoeken, is de VS nu al beter af dan gisteren.

Ik bedoel maar: de present elect heeft als tweede naam "Hussein"... :)

Comment

Ha, die Robin;

"Voor alles behalve de CO2 uitstootvermindering die de beste man wil"

Als al zijn speeches nou inhoudelijk sterker zijn dan die van zijn voorganger is'ie al een eind op weg....
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Iemand gisteren nog Pauw & Witteman gezien?
                                                  Ik heb op de grond gelegen van het lachen om Maarten van Rossem die even Jan van den Bosch aanpakte zeg. Wat liet die kerel zich door Maarten opnaaien en hoe grappig kan die Maarten van Rossem zijn.
                                                  En later toen hij Bush ging aanpakken: "Alles wat die man vastpakte, valt uit elkaar". "Als hij een jongetje zou zijn en je zet hem op een brommertje, dan loopt het zuigertje vast"
                                                  Briljant :-)
                                                  Last edited by Lennart; 05-11-08, 19:31.

Comment

Oprah is dus presidente geworden....

We wachten af.

Comment

Ik denk dat Obama het aan G.W. te danken heeft dat hij is gekozen. :-) Er was gewoon eerst een überprutser voor nodig om de Amerikanen zo'n historische keus te laten maken. Ze waren gewoon ontzettend toe aan een ander geluid.

Comment

We wachten af.. Waarschijnlijk weer een politicus met praatjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                          Ik heb op de grond gelegen van het lachen om Maarten van Rossem die even Jan van den Bosch aanpakte zeg. Wat liet die kerel zich door Maarten opnaaien en hoe grappig kan die Maarten van Rossem zijn.
                                                          En later toen hij Bush ging aanpakken: "Alles wat die man vastpakte, valt uit elkaar". "Als hij een jongetje zou zijn en je zet hem op een brommertje, dan loopt het zuigertje vast"
                                                          Fantastisch idd die van Rossem...........................even weer een vent met zijn Godsvruchtig vingertje op de plaats zetten, idd een "hour of Power"...................maar dan wel voor van Rossem....................:-)

Die van den Bosch is echt een eng mannetje.......................................zo een die bij groep 2 van de lagere school persoonlijk bij iedereen een full and deep cavity search heeft gedaan en daarna met een uitgestreken en trots belerend smoelwerk roept dat het een opdracht van de almachtige was en zijn heilige missie moest vervullen.......................................
                                                          Last edited by Romo; 05-11-08, 21:44.
                                                          If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Ha, die Gummers;

Naar aanleiding van de voorspellingen over de verdeling van de senaatszetels heb ik me nog even verdiept in de ins & out van het fenomeen filibuster en stuitte daarbij op de oorsprong van deze kreet; die blijkt te zijn afgeleid van ons woord 'vrijbuiter'. Op zich trouwens best apart dat senatoren het recht op onbeperkte spreektijd hebben, totdat een drievijfde meerderheid van de senaat hen dat ontneemt.
                                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Ha, die Gummers;

Gisteravond/vannacht gekeken naar de VPRO-documentaire "Why do we fight". Boeiende uiteenzetting die begon met het feitelijk onterecht inzetten van de A-bom. De Japanse capitulatie had immers sowieso niet lang op zich laten wachten maar Truman wilde spierballen tonen naar de Russen. Via de beroemde afscheidsrede van Eisenhower, waarin hij waarschuwt voor de groeiende macht van het militair-industriëel complex, het Viëtnam-dèbacle en de Irak-scam kwamen we uiteindelijk in het heden terecht waar een aantal insiders hun kritische visie op het hedendaagse Amerikaanse militaire beleid gaven. Treffend vond ik de vergelijking van de Joe Naait't Steeds nu met de neergang van het Romeinse rijk. Een voormalig inlichtingenofficier van het Pentagon verwoordde het aldus; "Als militair dien je niet meer de Amerikaanse staat, maar de Amerikaanse bewapeningsindustrie". En ten slotte John McCain, die scherpe kritiek uitte op Dick Cheney, vanwege zijn connecties met Halliburton en de daaruit volgende belangenverstrengelingen voor hem als vice-president in Irak.
                                                              Goede docu, vast wel gauw te vinden op 'uitzending gemist'.
                                                              Last edited by Hansv; 06-11-08, 10:42.
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                                Ja, deed me weer denken aan, ook met Pauw en Witteman, de beroemde confrontatie Pim Fortuin en Ad Melkert.
                                                                "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                                                                The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Working...
                                                                X