Argh. Waarom kun je in dit land nou nooit eens een afspraak met iemand maken, die dan ook wordt nagekomen? Horendol word je er van.
't Begint al met het MAKEN van een afspraak. "Wij zijn tussen 9 en 16 bij u", lekker specifiek ook weer he. En dan zijn ze d'r ook nog eens nooit in dat tijdvak, altijd later.
Voorbeeld?
Gisteren. We hadden de avond ervoor een verstopping in de riolering ontdekt. Zo'n "24 uurs service" toko gebeld, toch niet onbelangrijk, een plee die een beetje doorspoelt. Op aanraden van de medewerker de volgende ochtend om 8 uur teruggebeld, want dan had je het dagtarief, 50% goedkoper. Nou, prima, we hebben boven ook een plee tenslotte. Dus, afspraak gemaakt voor gistermiddag.
"We zijn tussen 12 en 17 bij u", was de deal. Nou snap ik ook wel dat het gisteren kutweer was, dat alle snelwegen vaststonden, en dat die chauffeur/monteur daar niet al te veel aan kan doen. Maar waarom pakt zo'n bedrijf niet ZELF de telefoon op om te bellen dat ze uit het schema lopen? Dan kun je misschien even naar de Ap voor je flesje wijn of zo, in plaats van dat je op die spuitgast zit te wachten die nog een uur verderop zit. Maar nee, je belt zelf om 18:00 eens op, en oh ja, ze zijn onderweg hoor, volgens de centrale. Mjah, 19:00 waren ze er. Lekker dan.
Tot overmaat van ramp spoelde die $%^$^plee in enen weer perfect door, dus 't was ook nog eens voor niets ook. Grrr. :)
Nog een voorbeeld?
OK dan. Vorige week een nieuwe gsm besteld via GSM.nl. Toen een vriendelijk meisje aan de lijn, "Wanneer wilt u hem bezorgd hebben?". Je moet persoonlijk voor dat contract tekenen namelijk. Dus ik denk kom, woensdag een dagje vrij, ken 't skeel'n. "De koerier belt u dinsdag om een afspraak te maken!"
Nou, die koerier belde dus gisteren niet. Dus ik vanochtend bij de opening van het 0900-nummer (30cpm!) om 10 uur (!!!!) meteen aan de lijn. Eerste vier keer werd ik er uit gekwakt, de vijfde keer mocht ik na 10 minuten on hold met een medewerker praten.
- "De koerier heeft mij niet gebeld voor een afspraak. Ik mot dat ding vandaag hebben."
* "Even kijken <klikkerdeklik>, nee dat klopt, hij ligt hier nog."
- "Fijn, dat weet ik. En wat gaan we daar aan doen?"
* "Ik ga het even voor u uitzoeken, en ik bel u voor 12 uur terug."
Natuurlijk belde hij me niet voor 12 uur terug, dus ik ging maar weer eens bellen om 12:30. Kreeg een andere jongen aan de lijn dit keer, na 4 keer d'ruit geflikkerd te zijn en 7 minuten wachten.
- "Grrrr, grom, brul. Ik ben niet teruggebeld. Ik mot m'n telefoon hebbe. Oplossen."
* "Oh nou wat gek, mijn collega heeft geen aantekening gemaakt in het systeem." ("het systeem", da's another rant for another day trouwens, GT ten top)
- "Dat maakt me niet zoveel uit, hoe jullie de boel daar vastleggen. Ik wil gewoon mijn telefoon. Vandaag."
* "Snap ik meneer. Ik ga het uitzoeken en bel u binnen 10 minuten terug."
Je raadt het al, niks natuurlijk. Dus om 13:30 maar weer eens gebeld, wat na een keer of 6 lukte. En 10 minuten wachten, natuurlijk.
- "#%^%$^#$&%$ mag ik een manager spreken."
* "Een wat?"
- "Een manager."
* "Oh ja maar da ga nie."
- "Hoezo nie?"
* "Nou die is zeg maar van dat je zegt op dit moment niet aanspreekbaar. Dus."
- "Niet aanspreekbaar? Is-ie dronken of zo?"
* "Ik begrijp u niet meneer?"
- "Laat maar. Ik ben al door twee van uw collega's beloofd teruggebeld te worden, maar dat gebeurt maar niet. Ik wil mijn telefoon, vandaag, zoals afgesproken."
* "Oh ja ze zijn er <klikkerdeklik> mee bezig, zie ik in Het Systeem."
- "Ja dat zal wel. Zeiden ze vanochtend om 10 uur ook."
* "Ja nee is echt zo. U wordt teruggebeld."
.... affijn, ik wacht nog steeds. Ik snap ook wel dat ik voor één of ander kutmobieltje met een tweejarig submodaalcontractje waaraan GSM.nl misschien eens een keer €20 verdient, geen koninklijke service hoef te verwachten. En dat hoef ik ook niet, maar is het nou teveel gevraagd dat mensen zich gewoon aan hun afspraken houden? Ze wisten vorige week al dat dat ding vandaag bezorgd moest worden, het ding is in voorraad, ze zitten nog geen 40 km. verderop.
Kennelijk gaat de business goed, want klachten afhandelen is niet zo erg belangrijk, blijkbaar.
En ik weet dat er bananenlanden zijn waar het allemaal nog véél erger is qua mañana-mañana, maar d'r zijn ook landen waar client service toch ECHT wel op een hoger plan staat dan in dit land waar kennelijk elke middenstander z'n centen veels te gemakkelijk verdient.
BAH, driewerf bah. Zo, dat is er weer uit. :)
't Begint al met het MAKEN van een afspraak. "Wij zijn tussen 9 en 16 bij u", lekker specifiek ook weer he. En dan zijn ze d'r ook nog eens nooit in dat tijdvak, altijd later.
Voorbeeld?
Gisteren. We hadden de avond ervoor een verstopping in de riolering ontdekt. Zo'n "24 uurs service" toko gebeld, toch niet onbelangrijk, een plee die een beetje doorspoelt. Op aanraden van de medewerker de volgende ochtend om 8 uur teruggebeld, want dan had je het dagtarief, 50% goedkoper. Nou, prima, we hebben boven ook een plee tenslotte. Dus, afspraak gemaakt voor gistermiddag.
"We zijn tussen 12 en 17 bij u", was de deal. Nou snap ik ook wel dat het gisteren kutweer was, dat alle snelwegen vaststonden, en dat die chauffeur/monteur daar niet al te veel aan kan doen. Maar waarom pakt zo'n bedrijf niet ZELF de telefoon op om te bellen dat ze uit het schema lopen? Dan kun je misschien even naar de Ap voor je flesje wijn of zo, in plaats van dat je op die spuitgast zit te wachten die nog een uur verderop zit. Maar nee, je belt zelf om 18:00 eens op, en oh ja, ze zijn onderweg hoor, volgens de centrale. Mjah, 19:00 waren ze er. Lekker dan.
Tot overmaat van ramp spoelde die $%^$^plee in enen weer perfect door, dus 't was ook nog eens voor niets ook. Grrr. :)
Nog een voorbeeld?
OK dan. Vorige week een nieuwe gsm besteld via GSM.nl. Toen een vriendelijk meisje aan de lijn, "Wanneer wilt u hem bezorgd hebben?". Je moet persoonlijk voor dat contract tekenen namelijk. Dus ik denk kom, woensdag een dagje vrij, ken 't skeel'n. "De koerier belt u dinsdag om een afspraak te maken!"
Nou, die koerier belde dus gisteren niet. Dus ik vanochtend bij de opening van het 0900-nummer (30cpm!) om 10 uur (!!!!) meteen aan de lijn. Eerste vier keer werd ik er uit gekwakt, de vijfde keer mocht ik na 10 minuten on hold met een medewerker praten.
- "De koerier heeft mij niet gebeld voor een afspraak. Ik mot dat ding vandaag hebben."
* "Even kijken <klikkerdeklik>, nee dat klopt, hij ligt hier nog."
- "Fijn, dat weet ik. En wat gaan we daar aan doen?"
* "Ik ga het even voor u uitzoeken, en ik bel u voor 12 uur terug."
Natuurlijk belde hij me niet voor 12 uur terug, dus ik ging maar weer eens bellen om 12:30. Kreeg een andere jongen aan de lijn dit keer, na 4 keer d'ruit geflikkerd te zijn en 7 minuten wachten.
- "Grrrr, grom, brul. Ik ben niet teruggebeld. Ik mot m'n telefoon hebbe. Oplossen."
* "Oh nou wat gek, mijn collega heeft geen aantekening gemaakt in het systeem." ("het systeem", da's another rant for another day trouwens, GT ten top)
- "Dat maakt me niet zoveel uit, hoe jullie de boel daar vastleggen. Ik wil gewoon mijn telefoon. Vandaag."
* "Snap ik meneer. Ik ga het uitzoeken en bel u binnen 10 minuten terug."
Je raadt het al, niks natuurlijk. Dus om 13:30 maar weer eens gebeld, wat na een keer of 6 lukte. En 10 minuten wachten, natuurlijk.
- "#%^%$^#$&%$ mag ik een manager spreken."
* "Een wat?"
- "Een manager."
* "Oh ja maar da ga nie."
- "Hoezo nie?"
* "Nou die is zeg maar van dat je zegt op dit moment niet aanspreekbaar. Dus."
- "Niet aanspreekbaar? Is-ie dronken of zo?"
* "Ik begrijp u niet meneer?"
- "Laat maar. Ik ben al door twee van uw collega's beloofd teruggebeld te worden, maar dat gebeurt maar niet. Ik wil mijn telefoon, vandaag, zoals afgesproken."
* "Oh ja ze zijn er <klikkerdeklik> mee bezig, zie ik in Het Systeem."
- "Ja dat zal wel. Zeiden ze vanochtend om 10 uur ook."
* "Ja nee is echt zo. U wordt teruggebeld."
.... affijn, ik wacht nog steeds. Ik snap ook wel dat ik voor één of ander kutmobieltje met een tweejarig submodaalcontractje waaraan GSM.nl misschien eens een keer €20 verdient, geen koninklijke service hoef te verwachten. En dat hoef ik ook niet, maar is het nou teveel gevraagd dat mensen zich gewoon aan hun afspraken houden? Ze wisten vorige week al dat dat ding vandaag bezorgd moest worden, het ding is in voorraad, ze zitten nog geen 40 km. verderop.
Kennelijk gaat de business goed, want klachten afhandelen is niet zo erg belangrijk, blijkbaar.
En ik weet dat er bananenlanden zijn waar het allemaal nog véél erger is qua mañana-mañana, maar d'r zijn ook landen waar client service toch ECHT wel op een hoger plan staat dan in dit land waar kennelijk elke middenstander z'n centen veels te gemakkelijk verdient.
BAH, driewerf bah. Zo, dat is er weer uit. :)
Comment