Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

#$@%#^%^* Monteurs, afspraken, et cetera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• #$@%#^%^* Monteurs, afspraken, et cetera

Argh. Waarom kun je in dit land nou nooit eens een afspraak met iemand maken, die dan ook wordt nagekomen? Horendol word je er van.

't Begint al met het MAKEN van een afspraak. "Wij zijn tussen 9 en 16 bij u", lekker specifiek ook weer he. En dan zijn ze d'r ook nog eens nooit in dat tijdvak, altijd later.

Voorbeeld?

Gisteren. We hadden de avond ervoor een verstopping in de riolering ontdekt. Zo'n "24 uurs service" toko gebeld, toch niet onbelangrijk, een plee die een beetje doorspoelt. Op aanraden van de medewerker de volgende ochtend om 8 uur teruggebeld, want dan had je het dagtarief, 50% goedkoper. Nou, prima, we hebben boven ook een plee tenslotte. Dus, afspraak gemaakt voor gistermiddag.

"We zijn tussen 12 en 17 bij u", was de deal. Nou snap ik ook wel dat het gisteren kutweer was, dat alle snelwegen vaststonden, en dat die chauffeur/monteur daar niet al te veel aan kan doen. Maar waarom pakt zo'n bedrijf niet ZELF de telefoon op om te bellen dat ze uit het schema lopen? Dan kun je misschien even naar de Ap voor je flesje wijn of zo, in plaats van dat je op die spuitgast zit te wachten die nog een uur verderop zit. Maar nee, je belt zelf om 18:00 eens op, en oh ja, ze zijn onderweg hoor, volgens de centrale. Mjah, 19:00 waren ze er. Lekker dan.

Tot overmaat van ramp spoelde die $%^$^plee in enen weer perfect door, dus 't was ook nog eens voor niets ook. Grrr. :)

Nog een voorbeeld?

OK dan. Vorige week een nieuwe gsm besteld via GSM.nl. Toen een vriendelijk meisje aan de lijn, "Wanneer wilt u hem bezorgd hebben?". Je moet persoonlijk voor dat contract tekenen namelijk. Dus ik denk kom, woensdag een dagje vrij, ken 't skeel'n. "De koerier belt u dinsdag om een afspraak te maken!"

Nou, die koerier belde dus gisteren niet. Dus ik vanochtend bij de opening van het 0900-nummer (30cpm!) om 10 uur (!!!!) meteen aan de lijn. Eerste vier keer werd ik er uit gekwakt, de vijfde keer mocht ik na 10 minuten on hold met een medewerker praten.

- "De koerier heeft mij niet gebeld voor een afspraak. Ik mot dat ding vandaag hebben."
    * "Even kijken <klikkerdeklik>, nee dat klopt, hij ligt hier nog."
    - "Fijn, dat weet ik. En wat gaan we daar aan doen?"
    * "Ik ga het even voor u uitzoeken, en ik bel u voor 12 uur terug."

Natuurlijk belde hij me niet voor 12 uur terug, dus ik ging maar weer eens bellen om 12:30. Kreeg een andere jongen aan de lijn dit keer, na 4 keer d'ruit geflikkerd te zijn en 7 minuten wachten.

- "Grrrr, grom, brul. Ik ben niet teruggebeld. Ik mot m'n telefoon hebbe. Oplossen."
    * "Oh nou wat gek, mijn collega heeft geen aantekening gemaakt in het systeem." ("het systeem", da's another rant for another day trouwens, GT ten top)
    - "Dat maakt me niet zoveel uit, hoe jullie de boel daar vastleggen. Ik wil gewoon mijn telefoon. Vandaag."
    * "Snap ik meneer. Ik ga het uitzoeken en bel u binnen 10 minuten terug."

Je raadt het al, niks natuurlijk. Dus om 13:30 maar weer eens gebeld, wat na een keer of 6 lukte. En 10 minuten wachten, natuurlijk.

- "#%^%$^#$&%$ mag ik een manager spreken."
    * "Een wat?"
    - "Een manager."
    * "Oh ja maar da ga nie."
    - "Hoezo nie?"
    * "Nou die is zeg maar van dat je zegt op dit moment niet aanspreekbaar. Dus."
    - "Niet aanspreekbaar? Is-ie dronken of zo?"
    * "Ik begrijp u niet meneer?"
    - "Laat maar. Ik ben al door twee van uw collega's beloofd teruggebeld te worden, maar dat gebeurt maar niet. Ik wil mijn telefoon, vandaag, zoals afgesproken."
    * "Oh ja ze zijn er <klikkerdeklik> mee bezig, zie ik in Het Systeem."
    - "Ja dat zal wel. Zeiden ze vanochtend om 10 uur ook."
    * "Ja nee is echt zo. U wordt teruggebeld."

.... affijn, ik wacht nog steeds. Ik snap ook wel dat ik voor één of ander kutmobieltje met een tweejarig submodaalcontractje waaraan GSM.nl misschien eens een keer €20 verdient, geen koninklijke service hoef te verwachten. En dat hoef ik ook niet, maar is het nou teveel gevraagd dat mensen zich gewoon aan hun afspraken houden? Ze wisten vorige week al dat dat ding vandaag bezorgd moest worden, het ding is in voorraad, ze zitten nog geen 40 km. verderop.

Kennelijk gaat de business goed, want klachten afhandelen is niet zo erg belangrijk, blijkbaar.

En ik weet dat er bananenlanden zijn waar het allemaal nog véél erger is qua mañana-mañana, maar d'r zijn ook landen waar client service toch ECHT wel op een hoger plan staat dan in dit land waar kennelijk elke middenstander z'n centen veels te gemakkelijk verdient.

BAH, driewerf bah. Zo, dat is er weer uit. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Ja je-zus, een rioolontstopper en een gsm webtoko, wat verwacht je dan? Straks verwacht je nog dat de garage daadwerkelijk gedaan heeft wat er op de afrekening staat, hahaha
    fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
      Ja je-zus, een rioolontstopper en een gsm webtoko, wat verwacht je dan? Straks verwacht je nog dat de garage daadwerkelijk gedaan heeft wat er op de afrekening staat, hahaha
      Correctie: de alfa-garage.

Anyway: moet je maar niet de goedkoopste winkel nemen. Sowieso is hyet winkelen bij webshops uit den boze als je service wilt (paar uitzonderingen daargelaten)
      When men were men

Comment

Ik hoef ook geen service, ik wil gewoon geld uitwisselen voor een product. Maar zelfs dat is al te moeilijk.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Joh.

Kom je wel eens in een winkel? Je weet wel, waar poppetjes van vlees en bloed rondlopen en je negeren? En áls je dan een vraag stelt ze overduidelijk laten merken dat wie je wel denkt dat je bent, dat je ze van hun gezellige kletspraatje afhoudt en dat je verwacht dat ze je helpen. Ho effe. Het Nederlandse gelijkheidsbeginsel ten top. Dat luidt niet 'Wij zijn gelijkwaardig', maar 'Denk maar niet dat je beter bent dan ik, lul'.
          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Had je je foon maar bij CoolBlue moeten bestellen!

En oh, Het Systeem... In België zeggen ze ook wel eens Brussel daartegen... "Jamaar meneer, dat beslist men in Brussel". Extra punten voor "het systeem in Brussel".
            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Is Coolblue zo goed dan?
              Let's kick some ass and chew bubblegum...
              ----------------------------------------------------------------------------
              '71 Alfa Romeo Giulia Super
              '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
              '00 BMW E39 528iA Touring
              '06 BMW Z4M Roadster
              '96 BMW E36 328i trackracer
              '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

De paar bestellingen die we daar hebben geplaatst, werden correct en vlot uitgevoerd...

Comment

Nou, het koeriersbedrijf belde net. Ze hadden de order NU pas doorgekregen van GSM.nl. Niet hun fout dus dat ze vandaag niet op de stoep konden staan.

Order geannuleerd.

Coolblue, zei u?
                  Mini Cooper Clubman
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                    Nou, het koeriersbedrijf belde net. Ze hadden de order NU pas doorgekregen van GSM.nl. Niet hun fout dus dat ze vandaag niet op de stoep konden staan.

Ongeinteresseerde backoffice order entry puist eerste klas suft een beetje rond en gaat op één van zijn vaste online hangplaatsen efkes zijn baas zijn tijd verdoen. En dan ziet hij ...
                    Rock on. RS.

Comment

fka v164

Comment

Volgende keer niet een hele rol gebruiken om je togus af te vegen Jasper... ;-)

( Kärcher verkoopt overigens setjes "dhz rioolontstoppen" voor op de hogedrukreiniger)
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik zat gisteren even lekker te eten bij een Restaurant en zowel ik als mijn gasten waren onder de indruk van de voortreffelijke bediening. Later ging ik eens nadenken maar eigenlijk deed de bediening niets spannends. Ze waren gewoon op tijd, correct en netjes.

Gek he? Dat je al blij wordt als 'de norm' gehaald wordt?

Ik verwacht echt helemaal niets meer, van niemand. Valt het ook niet tegen.

Daarom wil ik ook nooit wat vantevoren betalen. Want als het dan misgaat kan ik ook nog een keer achter de poen aan!

Comment

Wat Rutger zegt. Tegenwoordig ben je al verbaasd als de service ergens wél goed is.

Man wat een gedoe Jasper. Kan d'r helemaal inkomen, in die frustratie.
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                              Wat Rutger zegt. Tegenwoordig ben je al verbaasd als de service ergens wél goed is.
                              +2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht

Daarom wil ik ook nooit wat vantevoren betalen. Want als het dan misgaat kan ik ook nog een keer achter de poen aan!
                                klopt. Als klein lullig voorbeeld: de toiletjuffrouw in de gemiddelde discotheek die van tevoren geld wil hebben.. Ik begrijp dat je door drukte wel eens overzicht kan verliezen oid, maar een wc bezoek verplicht betalen, wat vaak nog bar smerig is ook gaat tegen m'n principes in en is me wel een discussie waard. (voor zover dat gaat)
                                Forza!

Comment

Inderdaad... Toen ik de Audi ging ophalen bij een niet-merk-garage wou men er zeker van zijn dat ik hem ophaalde als de hoofd-technicus nog aan het werk was, zodat ie duidelijk kon vertellen wat men allemaal aan werk had gedaan. Daarbij liet de beste man duidelijk zien wat de nieuwe onderdelen waren en hoe de oude onderdelen er bijlagen, en zelf merkte ik dan details op zoals remklauwen die netjes ingevet waren met kopervet, en een motorcompartiment dat er heel wat frisser uitzag.

Pas later besefte ik dat dát net de service is, die je van een merkdealer zou moeten verwachten...

Comment

Order geannuleerd.

Coolblue, zei u?

Zegt geen hol. Ik heb bij een vergelijkbaar koeriersbedrijf gewerkt van de pappie van een medeforummer hier (hoi Rutger (nee, niet die)). Dat soort kutsmoesjes als er weer eens ruk geplanned was of het chauffeurstekort nogsteeds (was het nooit) opgelosd was werden regelmatig toegepast. De onofficiele regel was: het is nooit onze schuld.

Gerepareerde telefoons lagen soms 3 maanden (en langer) gewoon op he bedrijf te wachten voor ze terug gingen. Moet je 3,5 maand met je 3310 leentoestelletje bellen als je je MDA hebt ingeleverd.
                                    Last edited by MIOB; 02-10-08, 10:03. Reden: dubbel woord

Comment

Nou, in dit geval klopte het wel: GSM.nl had namelijk zelf al toegegeven dat de telefoon nog bij hun lag, en dat hij al bij het koeriersbedrijf had moeten zijn. Gewoon vergeten dus.

Goed, maar eens op zoek naar een nieuwe GSM-deal... wat een kutwerk ook, vroeger was alles veel makkelijker met 1 aanbieder en 3 toestellen. :)
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Coolblue, zei u?
                                        Coolblue is inderdaad een goeie! De financieel directeur is een goede bekende van mij, en zelf heb ik daar ook naar volle tevredenheid spullen gekocht. Levering is supersnel, en het bedrijf heeft als webwinkel met hoge klanttevredenheid zeker een reputatie te verliezen.

Comment

*proest*

Ze hebben wel een redelijke plaat voor hun kop, daar bij GSM.nl. Gisteren het koeriersbedrijf aangegeven dat ik de order annuleerde, omdat er niet op de afgesproken tijd werd geleverd.

Zojuist in mijn e-mail: "Wij hebben uw telefoon retour gekregen. Er wordt contact met u opgenomen voor een nieuwe leverafspraak."

Wat een lutsers.

Rut, ze zitten in Alkmaar, kun jij even bedreigend langsrijden in die shoarmabak van je? :)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Gisteren het koeriersbedrijf aangegeven dat ik de order annuleerde, omdat er niet op de afgesproken tijd werd geleverd.
                                            Heb je het bij GSM.nl ook doorgegeven? Die koerier heeft niks (in) te brengen natuurlijk.
                                            fka v164

Comment

De koerier gaf aan de annulering dor te geven, maar goed, ik heb het voor de zekerheid ook GSM.nl maar even gemaild dat ze in de stront kunnen zakken. :)
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

WELGV@$#*%! Morgenavond krijg ik wat vrienden over de vloer, dus voor vandaag maar even een schoonmaakster besteld. Op Marktplaats. Vriendelijke Bulgaarse, zit wel goed dacht ik.

Zou vanavond om 6 uur langskomen. Je voelt 'm al aankomen. de h**r komt gewoon niet opdagen en is natuurlijk ook niet bereikbaar.
                                                Kan ik alsnog zelf gaan schrobben :-(

Comment

ROFL :)

Niet dat ik niet met je meeleef, maar 't roept bij mij zo'n heerlijk decadente scene op. Een beetje De Lullo's maar dan 7 jaar na de bul, zeg maar.

- "KUT man, wat een teringzooi hier. NIET normaal. Lul!"
                                                  * "Ah joh. Bel je toch even hoe heet het, zo'n Oostbloksloerie met een doekje."
                                                  - "Ah ja. Ja man. Svetlana heet ze, toch? Die moet ik hebben ja."
                                                  * "Heh, ik heb 'r anders al gehad."
                                                  - "Lul. Nee."
                                                  * "Zweer het je. Balkan Befkoning de Eerste."
                                                  - "Sjjjjjjjjjjessus man. GOED."
                                                  * "Heh heh, nogal. Maarreuh, ze staat in mijn GSM, voice label "SLETLANAAAAAA" dusseuh, bel d'r effe. Ik bedoel, kijk eens rond, zo kunnen Roderick en Tjeerd toch niet ontvangen worden?"
                                                  - "Ik bel die hoer gelijk op man."
                                                  * "Top!"

:)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Rofl!

Comment

Ik heb zelf goede ervaringen met gsmweb.nl ik heb daar zelf 1x een MDA besteld en een keer een sim only abbonement. Me broertje en pa heeft ook een paar keer daar besteld en nooit problemen gehad. Is ook een redelijk bekende website.

Trouwens, laatst moest een monteur komen voor de onderhoud van ons HR ketel, dat was ook leuk, u moet tussen 12:30 en 16:30 thuis blijven :/ Gelukkig is die man wel binnen het tijdsvak op komen dagen.

Comment

www.telecomvergelijker.nl om je te orienteren.
                                                        Uiteraard niet op Poolse poetsloeries maar op webwinkels...:)

Comment

EG, 't zal wel, maar op mij is GSM.nl echt overgekomen als een zootje prutsers. Ik heb inmiddels allang mijn telefoon in huis (via coolblue, erg goed!), maar sinds vorige week woensdag krijg ik elke dag twee e-mails van GSM.nl.

Eentje met de boodschap: "Wij hebben de order op uw verzoek geannuleerd. Houdoe en bedankt."
                                                          En eentje met: "De order kon door de koerier niet aangeboden worden. Wij nemen opnieuw contact met u op voor een nieuwe afspraak."

... waarna ik dan weer gebeld word, en er een of andere Alkmaarse kaasharses in plat Beemsters mij vraagt wanneer ik beschikbaar ben voor bezorging.

Hopelijk valt het kwartje morgen...
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

gsm.nl is niet dezelfde als gsmweb.nl. Met gsmweb heb ik ook prima ervaringen, zover dat mogelijk is in deze handel :-)
                                                            fka v164

Comment

GSMweb.nl heb ik ook goede ervaringen mee.
                                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Working...
                                                              X
                                                              😀
                                                              🥰
                                                              🤢
                                                              😎
                                                              😡
                                                              👍
                                                              👎