Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekeringmaatschappij is tuig !!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verzekeringmaatschappij is tuig !!

Ik had de mazzel dat tijdens mijn vakantie een onverlaat mijn woning had bezocht !!
    Nu zijn er diverse zaken gestolen waaronder een Tom-Tom.
    Ik had dat ding aangeschaft voor een kleine anderhalf jaar terug dus bon alles aantoonbaar.
    Nu krijg ik gisteren bericht van de verzekeringsmaatschappij dat ze de Tom-Tom niet willen vergoeden omdat het een auto-accessoire betreft en dat ik het maar bij mijn autoverzekering moet claimen.
    What the Fuck !!
    Ik gebeld met de dame in kwestie en zij vertelde me dit ook nog eventjes.
    Zijn ze nu helemaal van de ratten bezeken !! Ik heb een vast navigatie systeem in de leasert en nu moet ik het daarbij gaan claimen.

Ik heb nog even navraag gedaan bij de leasemaatschappij en nog een tweetal andere verzekeringen en die scharen het toch zeker onder de inboedel.
    Iemand per ongeluk ook eens zoiets ongelooflijks meegemaakt??

Ik laat het er niet bij zitten en heb dan ook een briefje gestuurd dat ik het daar niet mee eens ben, ze doen ook alles om er onder uit te komen zeg.

S.

Ha, die Beamer;

Wat een kul; je kunt je TomTom toch ook op de fiets of te voet gebruiken? Rechtsbijstandsverzekering inschakelen!
    Scherven brengen gelul.

Comment

Absoluut tuig!!
      Je moet alleen maar betalen, zodra je iets vergoed wilt zien, geven ze niet thuis.

Trouwens mooi kloten dat er is ingebroken, Sylvester....

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Leuk,
        de politie adviseert je om dergelijke dingen mee naar binnen te nemen en dan zegt de verzekering dat je het in je auto moet laten liggen.

'Mijn autosleutels zijn gejat'
        "Lagen ze in huis of zaten ze in de auto?"
        'Binnen natuurlijk, ze hebben de voordeur opengebroken.'
        "Ja dat kunnen we niet vergoeden, autosleutels vallen onder uw autoverzekering."
        'Die heb ik ook bij jullie.'
        "Had u de autosleutels dan in de auto laten zitten?"
        'Nee natuurlijk niet, mag niet volgens jullie polisvoorwaarden.'
        "Dan valt het niet onder onze autoverzekering, probeert u het maar te claimen bij de WA verzekering van de dief."
        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
          Absoluut tuig!!
          Je moet alleen maar betalen, zodra je iets vergoed wilt zien, geven ze niet thuis.

Trouwens mooi kloten dat er is ingebroken, Sylvester....
          Harry,
          Helemaal een klotevakantie :-(

Even een kleine opsomming :
          - Boete 150 euro
          - Boot losgeslagen schade 1.000 euro (in Italie laten maken)
          - Inbraak > 6K (gewoon een dubbelglas ruit ingeslagen???)
          - Boot einde vakantie weer kapot, wilde alleen maar achteruit
          - Laatste dag bij het waterskieen (mono) Hamstring gescheurd
          - Terugreis noodstop moeten maken, boot bijna achterop de auto :-(

Hele feine vakantie dus !!

S.

Comment

Wat een ellende man. Ik zou 't er ook niet bij laten zitten. Succes!
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Shit man...
              Alles komt tegelijk he?

Ik lees hier trouwens veel te vaak over inbraken. Misschien toch maar een alarmsysteem nemen dan. Ik woon wel redelijk veilig en een deel wordt gedekt door een camera, maar die inbrekers zijn brutaal hoor!

Alfa Giulia 1300 (1966)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                Leuk,
                de politie adviseert je om dergelijke dingen mee naar binnen te nemen en dan zegt de verzekering dat je het in je auto moet laten liggen.

'Mijn autosleutels zijn gejat'
                "Lagen ze in huis of zaten ze in de auto?"
                'Binnen natuurlijk, ze hebben de voordeur opengebroken.'
                "Ja dat kunnen we niet vergoeden, autosleutels vallen onder uw autoverzekering."
                'Die heb ik ook bij jullie.'
                "Had u de autosleutels dan in de auto laten zitten?"
                'Nee natuurlijk niet, mag niet volgens jullie polisvoorwaarden.'
                "Dan valt het niet onder onze autoverzekering, probeert u het maar te claimen bij de WA verzekering van de dief."

Amahoela, wij hadden een hele uitgebreide verzekering voor onze camera die we tijdens onze campeervakantie in de auto bewaarden, want afsluitbara. Toch gejat, maar we krijgen niets vergoed omdta hij in de auto lag. Het debile is dta de camera zo verzekerd is dta als ik hem op een bankje in het park had laten liggen dat ding wel vergoed zou zijn.

Normaal erzeker ik niet iets dat ik òf zelf kan vervangen òf niet verplicht verzekerd hoeft te wordne, maar omdat ik camera's onder zware omstandigheden gebruik had ik dat dit keer welgedaan. Wederom weggegooid geld.

idem voor de reisverzekering by the way.

Comment

Relax, neem een bakje koffie ;)
                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Over ander ingediende en dus ook ontvreemde zaken totaal niet moeilijk gedaan. Zo moet het ook, maar vooraf werd ik al gewaarschuwd door een aantal personen om het toch zoveel mogelijk op te schroeven.
                    Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel aan gedacht had, maar in alle eerlijkheid toch maar besloten om naar waarheid op te geven.

Door dit soort praktijken van de verzekering ben je eigenlijk wel genoodzaakt om dat te doen. Toch zal ik de volgende keer (ik hoop echt van niet) gewoon weer naar waarheid opgeven.

Was best wel schrikken als je op je vakantieadres gebeld wordt dat er is ingebroken. Alle auto's (911, 206, E30 cabrio, Polo) stonden onbeheerd met de sleutels (wel in een sleutelkastje) voor het grijpen.

De inbreker(s) hebben echt de tijd genomen, van de kelder tot en met de zolder zijn doorzocht. Ze waren zelfs zo relaxed bezig dat ze geroosterde pinda's hebben lopen eten bij hun rooftocht.

Het eerste halfuur van mijn vakantie begon al vervelend (boete150)
                    Was dinsdagavond, donderdag boot kapot en vervolgens zaterdagochtend de melding van de inbraak.

De rest van de vakantie kunnen jullie wel raden denk ik.

S.
                    Last edited by Beamer; 02-10-08, 16:41.

Comment

Wat een ellende.
                      Zelf ook eerder al dit soort praktijken meegemaakt, waardoor ik in het vervolg eerst de polisvoorwaarden ga lezen en dan pas mijn verhaal richting de verzekering ga maken.

Wel erg belachelijk dat ze die TomTom niet vergoeden. Het is juist niet iets wat in de auto hoort, maar wat in de auto gebruikt zou kunnen worden.

Wij vergoeden als leasemaatschappij overigens geen diefstal van TomTom's en andere portable navigatiesystemen. Het is portable, dus moet je het meenemen en niet in het zicht laten zitten. Zelfde verhaal als afneembare radiofrontjes. Maar een autoradio hoort natuurlijk wél in de auto thuis.

Portables horen dus wel bij de inboedelverzekering thuis, want je gebruikt deze net zo goed thuis (om bijvoorbeeld kaarten te laden, nieuwe software, vakantieroutes van te voren in te plannen, etc), dus wat mij betreft is dit een overduidelijk geval van een verzekeringsmaatschappij die gewoon actief zoekt naar argumenten om niét uit te keren.

Aan de andere kant: als het letterlijk in de polisvoorwaardes staat dat TomTom-achtigen niet vergoed worden, zit je zelf fout. Dan had je het kunnen weten en kun je de verzekering er niet van beschuldigen dat ze hun afspraken niet na kunnen komen.

Heb je toevallig een doorlopende reisverzekering? Je zou het daar nog op kunnen proberen? Zeg je gewoon dat de jullie 2de TomTom ook gejat is uit je rugzak, toen je aan het afrekenen was bij het tankstation of iedere ander plausibele verklaring.

Sterkte ermee en nail 'm!!!

Comment

Nou een net maar duidelijk briefje per mail was the trick.
                        Ik open net mijn mail van het werk en ik heb een positief antwoord gekregen.

Ikke toch een beetje blij !!
                        Case closed :-))

S.

p.s.
                        te koop zuignap en laadsnoer van een Tom-Tom

Comment

Ik moet ook betaald worden he... ;-)
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Mooi zo! Het is al erg genoeg allemaal. De verzekeraar moet gewoon zorgen dat alles vergoed wordt en daar moeten ze niet over zeuren, vind ik.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mijn omaatje (in de 90) had ooit 's haar poef (Je weet wel, zo'n ding waar je op kan zitten of zoals in haar geval je benen op kunt leggen.) te dicht voor de kachel laten staan. Rookte als een gek, maar gelukkig net op tijd er bij en brand kunnen voorkomen. Hele ding was zwart geblakerd.

Verzekeringsmaatschappij gebeld waar ze al méér dan 30 jaar trouw premie betaalt. Ging om een bedrag van 200 euro of zo. Kwam er speciaal een mannetje langs om te kijken. Die wist haar te vertellen dat ze een brandverzekering had, maar dat het hier om schroeischade ging.

Dus werd niet gedekt. Volgende keer even wachten tot de vlammen er uit komen en dán pas de verzekering bellen.
                              Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Klassieke verschil tussen de 'verzekeren doe je zelf' verzekeraars en de verzekeraars via tussenpersoon.

Bijv. sluiten alle FBTO's/OHRA's/CB's schade door (dhz)verbouwing ontstaan uit, Nationale Nederlanden niet, zelfs niet gevolgschade door ondeskundig (dhz)verbouwen (bijv. houtrot ontstaan door een ondeskundig aangelegde waterleiding).

OHRA is een klassiek voorbeeld waar schroei schade niet wordt vergoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                                  Over ander ingediende en dus ook ontvreemde zaken totaal niet moeilijk gedaan. Zo moet het ook, maar vooraf werd ik al gewaarschuwd door een aantal personen om het toch zoveel mogelijk op te schroeven.
                                  Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel aan gedacht had, maar in alle eerlijkheid toch maar besloten om naar waarheid op te geven.

Door dit soort praktijken van de verzekering ben je eigenlijk wel genoodzaakt om dat te doen. Toch zal ik de volgende keer (ik hoop echt van niet) gewoon weer naar waarheid opgeven.

Was best wel schrikken als je op je vakantieadres gebeld wordt dat er is ingebroken. Alle auto's (911, 206, E30 cabrio, Polo) stonden onbeheerd met de sleutels (wel in een sleutelkastje) voor het grijpen.

De inbreker(s) hebben echt de tijd genomen, van de kelder tot en met de zolder zijn doorzocht. Ze waren zelfs zo relaxed bezig dat ze geroosterde pinda's hebben lopen eten bij hun rooftocht.

Het eerste halfuur van mijn vakantie begon al vervelend (boete150)
                                  Was dinsdagavond, donderdag boot kapot en vervolgens zaterdagochtend de melding van de inbraak.

De rest van de vakantie kunnen jullie wel raden denk ik.

S.
                                  Groot gelijk. Eerlijk duurt het langst en two wrongs don't make a right. Etc.

Maar serieus, 1 van de redenen (niet DE reden) dat verzekeringsmaatschappijen zo moeilijk doen, is omdat Joe Sixpack ze bij iedere gelegenheid probeert te illen. Ski's zijn altijd de duurste, brillen nooit de goedkoopste en natuurlijk lag die 1,5 jaar oude TomTom toevallig ook in huis. Zo redeneert men gewoon en ja het zijn idd boeven, de verzekeringsmaatschappijen.

Groet
                                  GJ

Comment

Working...
                                  X
                                  😀
                                  🥰
                                  🤢
                                  😎
                                  😡
                                  👍
                                  👎