Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Griep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
    Als je daar bent moet je de grossglockner hochstrasse rijden
    inderdaad. Die 'Grossglockner high Alpine road' is de reden dat ik inderdaad daar m'n plekkie 3 dagen gereserveerd heb.
    Ook nog eens 1 van de hoogste watervallen in de buurt en volgens mij nog een mooie hoge hangbrug (die laatste nog even opzoeken)

Comment

• Ik begrijp t, over dat griepje is niks meer te melden. Is plots verdwenen zoals al voorspeld werd door dinges.
      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• Tsja, we kunnen ons wel blijven opwinden over het vergelijken van appels en peren en het introduceren van nieuwe statistieken of KPI's maar ik zie nul komma nul beweging vanuit de politiek (want die hebben ook vakantie). Met het originele doel om de gezondheidszorg te kunnen garanderen voor iedereen heeft dit inmiddels allang niets meer te maken.

De intensive care units zijn al bijna twee maanden onderbezet (dus ook voor de normale IC zorg, daar gaan we de rekening nog wel voor gepresenteerd krijgen) en in 80% van Nederland ligt er helemaal niemand met Corona meer in het ziekenhuis.

Dus is de vraag: waarom hebben we het over strengere maatregelen ipv versoepeling? Ja, er zijn meer positieve tests maar die vallen grotendeels buiten de risicogroepen. Er is dus nog steeds nagenoeg geen meetbaar effect op de gezondheidszorg anders dan dat ze daar meer zouden kunnen doen dan dat ze nu doen (operaties, bestralingen etc.)
        Last edited by MartijnL; 30-07-20, 07:50.
        ------------------------------------------------
        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

• ^^ Dit dus.

De ziekenhuizen blijven leeg, de doden vallen mee / zijn nihil, en nu gaan we redeneren in termen van besmettingen. Op basis hiervan over maatregelen spreken is kolder.

En bovenal vind ik het optreden van de Jonge ronduit stuitend als het gaat om een werkend geneesmiddel als HCQ, Zink en antibioticum (waar ik al eerder over schreef, het Zelenko protocol). Het "probleem" met HCQ is dat het patentvrij is, en dus geen drol kost. De Jonge noemt het kwakzalverij, en maakt een paarhonderd miljoen over naar de farmaceutische industrie voor een vaccin. Het lijkt wel of hij aanstuurt op een verplicht vaccinatieprogramma.

Ik ben geen jurist, maar ben wel benieuwd of juridische stappen tegen de Jonge mogelijk zijn over uitspraken als "kwakzalverij" als blijkt dat er levens gered hadden kunnen worden.

Comment

• Tja...
            ik was afgelopen weken in Croatie, Slovenie, Oostenrijk, Duitsland en nu Zwitserland.
            ik lees al die "paniek" in NL en B en moet wat glimlachen.

Mijn gastheer+dame zijn vanochtend allebei naar kantoor.

Overal, behalve wellicht Bayern, is men volgens mij Totaal Relaxed, met hier en daar een masker.
            Beieren was iets strenger (telefoonnummer geven voor lunch + dinner, en meer maskers), maar je merkt er verder weinig van.
            Hier en daar wat lijnen die een wachtrij proberen te reguleren (voor de Gelateria!)
            In Bern, en ook vorige week in Zagreb, geven mensen elkaar een hand op straat.

De verdere balkan is blijkbaar wel minder rooskleurig: Servische, Bulgaarse en Romeense kennissen raadden bezoek af, dus niet langs geweest.

Most annoying nog: Idioot lange Rijen voor grenzen Au-Slo-HR en zelfs Au-D, vaak beide kanten op.
            Door google-checks en door wat 2ndary roads te gebruiken nog weinig last van gehad.
            (locals: babuska paths, Yugoslavia was never really isolated you know)

Maar CH-in, bij Schaffhausen, ging Wednesday geheel zonder wachten, geen file, en hoefde, stapvoets, zelfs niet te stoppen.
            CH-uit zag ik gek genoeg wel weer kilometers file staan, blijkbaar controleert D nauwkeuriger?

It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Het lijkt wel of hij aanstuurt op een verplicht vaccinatieprogramma.
              Dat vaccinatieprogramma gaat er zeker komen. Ben ik volledig van overtuigd.

En ook ik snap niet zo goed dat dat Zelenko protocol wordt genegeerd. Diverse artsen geven aan bewijs te hebben dat dit helpt bij 'early stage' Covid-19 gevallen. Als we nu door al die tests er juist in een vroeg stadium achter komen dat iemand Corona onder de leden heeft, dan kun je voor weinig geld iemand die kuur geven.
              Sterker nog, als ik Corona zou krijgen, dan ga ik het desnoods zelf kopen en innemen.
              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

En bovenal vind ik het optreden van de Jonge ronduit stuitend als het gaat om een werkend geneesmiddel als HCQ, Zink en antibioticum (waar ik al eerder over schreef, het Zelenko protocol). Het "probleem" met HCQ is dat het patentvrij is, en dus geen drol kost. De Jonge noemt het kwakzalverij, en maakt een paarhonderd miljoen over naar de farmaceutische industrie voor een vaccin. Het lijkt wel of hij aanstuurt op een verplicht vaccinatieprogramma.
                Tja, het is je stokpaardje, inderdaad - en dat van Trump. Hoe vaak je het ook herhaalt, daarmee wordt het nog niet waar. Meer en meer field tests wijzen uit dat het Zelenko Protocol niet tot meetbare verbeteringen leidt bij Covid 19 patiŽnten. Zoals dit recente onderzoek in BraziliŽ: https://medcitynews.com/2020/07/hydr...rate-covid-19/

Ondertussen neemt het Wappie-gehalte van Zelenko-adepten hand over hand toe, met als laatste ster aan het firmament de door Trump in het spotlicht getrokken "dr" Stella Immanuel, een christenfundamentalistische Kameroense met een Nigeriaanse medische opleiding, die sinds oktober vorig jaar haar medical license heeft in Texas. En die gelooft dat baarmoedercystes worden veroorzaakt door het dromen over sex met demonen. En die Facebook nu dreigt dat Jezus hun servers in de hens zal zetten tenzij ze haar wappiefilmpjes weer online zetten.
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik mis de zink in de "fieldtests" .

Lijkt mij toch wel essentieel als je de cocktail toedient dat je er de drie stoffen instopt.
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

• Precies W220.

Sterker nog, zink is de werkzame stof, HCQ de katalysator.

Jasper, jouw vertrouwen in de propagandamachine is soms aandoenlijk om te lezen.
                    Er zijn meerdere fake onderzoeken geweest zoals deze (Surgisphere, Recovery) die zelfs via The Lancet in de media zijn gekomen, die moesten aantonen dat HCQ niet werkt. Die fake onderzoeken, veelal door nieuwe of onbekende bronnen die met veel geld en bombarie een halt moeten toeroepen aan verder HCQ/Zink/Az gebruik. In het Recovery onderzoek, betaald door de vaccinatiekoning Gates, gingen ze zelfs zo ver om 2000 mg HCQ aan gehospitaliseerde patienten toe te dienen in 24 uur. Dat is een dodelijke hoeveelheid. De uitkomst laat zich raden.

Trump en Bolsonaro moeten blijven leven, dus krijgen het protocol wel voorgeschreven.

Afgelopen dinsdag heeft een groep artsen in de VS een statement gemaakt voor HCQ toepassing, en binnen een paar uur werd het Youtube filmpje van alle media platforms gecensureerd.
                    De schaalgrootte van van censuur en propaganda baart mij misschien nog wel meer zorgen dan het virus zelf.

Eddieee : +1.

Comment

• Scud, je kunt mij moeilijk afschilderen als een slachtoffer van een propagandamachine, terwijl je in dezelfde alinea spreekt over "vaccinatiekoning Gates".

Feit 1: wij zijn beiden geen medici of virologen.
                      Feit 2: er zijn diverse clinical tests met HCQ, sommige met gebruik van zink. Die hebben uiteenlopende conclusies, met een consensus neigend naar "het werkt niet siginificant". Dat kan wellicht nog veranderen. Als de wetenschappelijke consensus is dat het echt werkt, sta ik vooraan in de rij bij de apotheek. Daar zijn we echter nog niet.
                      Feit 3: er is inderdaad ťťn van die onderzoeken teruggetrokken door The Lancet. Het waarom daarvan hebben we geloof ik al eens besproken. Voor mij maakt dat niet meteen alle andere onderzoeken waardeloos.

Wat mij opvalt aan de pro-HCQ zijde in de VS zijn de volgende dingen:

1. Het is een gepolitiseerde stroming die allemaal aanstuurt op "reopening the economy". Dat wordt onderstreept door bv een Trump die een medisch onbewezen middel promoot. Het wekt op zijn minst de schijn dat het vinden van een geneesmiddel niet het doel op zich is.
                      2. Het begint altijd met anecdotisch bewijs van een arts die beweert honderden patiŽnten te hebben behandeld met geweldige resultaten. Maar die resultaten zijn vooralsnog niet repliceerbaar in double blind clinical trials.

De argumentatie is gewoon nog niet sterk genoeg. Daar is meer onderzoek voor nodig. En tot die tijd zie ik Rutte ook nog niet aan een onbewezen cocktail gaan, zoals Trump en Bolsanaro. Die laatste twee doen dat simpelweg omdat in hun landen de strijd tegen een virus een politiek beladen loopgravenoorlog is geworden. Wat het hier gelukkig (nog?) niet is.
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Wat jij feit 2 noemt bestrijd ik: Er zijn meerdere clinical tests op grote groepen met HCQ+zink+azitromycine en die laten een eenduidig positief beeld zien, mits in het eerste stadium van de ziekte (dus niet op gehospitaliseerde patienten toepassen, niet in dodelijke doses en niet op terminale kankerpatienten oid, echt ze zijn er in al die varianten geweest). Als jij een onderzoek van het voorgaande kan vinden met slechte resultaten, ben ik zeer benieuwd.
                        De desinformatie is nogal groot over de onderzoeken waarbij ťťn van de stoffen wordt weggelaten, of op kansloze patienten, of met chloriquine. Zoals het onderzoek dat jij zelf aanhaalt.

De vaccinatiegekkies trekken inderdaad ook vaak de protocollen-kaart alsof het een nieuw medicijn is, met dubbelblind met peergroep, etc. Het gaat hier om een 50 jaar oud medicijn dat in lage dosering wordt toegepast.

De argumentatie voor het Zelenko protocol is juist wel erg sterk, alleen worden de pleitbezorgers (en dat zijn inmiddels veel artsen) gecensureerd en dat is een groot probleem. En het wordt in het hoekje Trump/Bolsonaro, dus fout geduwd. Daarmee heb je al een grote schare believers achter je staan. Dus eens vwb dat het politiek is geworden. En het is hier ook een loopgravenoorlog gezien de domme opmerking van onze huisnarcist op clownschoenen. Hij kan ook niet anders na zijn grote investering in vaccins.

Comment

• Ik word trouwens echt helemaal moe van al die viruswaanzin-fans.
                          Die lui denken alles te weten en denken dat de rest van de wereld gek is ofzo terwijl ze zelf achter 1 of andere dansleraar aanlopen alsof hij de nw messias is.

Het is een soort "Patrick CS M30 clubsport cs", maar dan niet m.b.t. 9/11 CT's, maar dan van Corona. Zelfde type gast. Echt.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Dit weekend wordt hier in Berlijn een demonstratie tegen corona gehouden. Ja, want daar kun je tegen demonstreren, wist u dat? Dat je zegt: die pandemie, daar ben ik dus tegen en ik ga de straat op. Die demonstratie is inderdaad bedoeld voor zulke virusontkenners, maar er worden ook neonazi's verwacht. Waarom snap ik niet zo goed, die moeten het toch juist toejuichen dat massa's Turken in Kreuzberg as we speak corona hebben, maar de meeste nazi's kun je sowieso niet op navolgbare denkwijzen betrappen, dus het zal wel.

Anyway. De organisator rekent zelf op 500.000 (ja, een half miljoen) deelnemers. Ik vermoed dat 't er met veel hangen en wurgen duizend worden. De politie is in elk geval niet al te bezorgd.

En nu komt het. De organisator is een bekend persoon, zo schijnt het. Zijn naam zegt me niks, maar de plaatselijke krant schreef gisteren droogjes:

Vroeger was hij trance-coach, trommelbouwer en zonnedanser. Daarnaast heeft hij de 'Vereniging voor Indiaanse Levenswijzen' opgericht en zegt dat hij sinds vele jaren 'de splitsing van mensen kan helen'.

Ik heb een ex die ook helemaal die zweefkant op is gegaan. Ik app 'r dadelijk even, misschien wil ze wel een kind van deze man.
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oh, en ik heb gisteren en vandaag op Facebook allerlei dreigingen ontvangen nadat ik op iets te Gronings-botte wijze schreef dat Nederlanders niet zo moeten zeuren over mondkapjes en ze gewoon in elke gesloten ruimte moeten dragen zoals de rest van Europa doet.

Het is bijna aandoenlijk hoe woedend sommige mensen dan worden en wat je voor bizarre argumenten te horen krijgt (samengevat: mondkapjes vormen ťťn groot onderdrukkingscomplot van Rutte). Ik heb er eentje geantwoord: dat hij toch juist pro-mondkapje moest zijn omdat het een legitieme manier is om de face recognition-camera's van de dark state te verwarren.
                              Kreeg openbaar een middelvinger en per PM dat ik maar dood moest.

Ach, ik heb nog een wijntje ingeschonken.
                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Ik heb ook een ex die helemaal zweef is geworden. We hebben toch niet dezelfde wappie legge knarre? :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                  Ik word trouwens echt helemaal moe van al die viruswaanzin-fans.
                                  Die lui denken alles te weten en denken dat de rest van de wereld gek is ofzo terwijl ze zelf achter 1 of andere dansleraar aanlopen alsof hij de nw messias is.

Het is een soort "Patrick CS M30 clubsport cs", maar dan niet m.b.t. 9/11 CT's, maar dan van Corona. Zelfde type gast. Echt.
                                  Oh ja, die Willem Engel. Ik ben niet zo van het "shoot the messenger", maar die jongen komt uit een bijzonder nest. Zijn vader haalde ook regelmatig de media, met name toen zijn paupercamping Fort Oranje dicht moest: https://www.bndestem.nl/breda/omstre...ww.google.com/

Zijn broer runt een peeskast in Germania. :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                    Ik heb ook een ex die helemaal zweef is geworden. We hebben toch niet dezelfde wappie legge knarre? :)
                                    *vork*

:-)

Comment

• BTW, op dit moment nog maar 17 COVID-patiŽnten op de IC:

Woensdag 29 juli 2020
                                      17 COVID-patiŽnten op IC
                                      Het aantal COVID-patiŽnten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 17. Dat zijn 2 patiŽnten minder dan gisteren. Er liggen daarnaast 548 non-COVID-patiŽnten op de IC, 10 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 565, 8 patiŽnten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 63, 14 minder dan gisteren.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk CoŲrdinatiecentrum PatiŽnten Spreiding (LCPS).Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal COVID-patiŽnten in de Nederlandse ziekenhuizen is stabiel, en naar verhouding tot het aantal geÔnfecteerde personen vrij laag.’
                                      https://www.lcps.nu/#/nieuws
                                      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Klopt ook wel, het zijn met name de jongeren die nu besmet raken. Vakantieperiode, coronamoe, de scherpte is er af en er wordt gewoon gesocialized. En juist die jongeren kunnen het meestal wel uitzingen zonder ziekenhuisbezoek. Ik maak me wel zorgen over het secundaire effect op de ouderen in hun omgeving. Dat gaan we misschien nog zien - ik hoop van niet natuurlijk.
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Lastige situatie nu. Dat jongeren er minder snel ernstig ziek van worden is inmiddels wel duidelijk, maar als je echt van het virus af wil dan kan het niet zo zijn dat je het virus actief houdt onder jongeren. Zeker als aangetoond wordt dat ook met een vaccin immuniteit afzwakt in een lichaam dan blijft het toch een tikkende tijdbom voor sommigen. Dat zijn niet alleen de ouderen maar ook degen met bijvoorbeeld ernstige longproblemen.

Comment

• Voormalig presidentskandidaat Herman Cain, in juni aanwezig bij Trump's superspreader rally in Oklahoma, overleden aan Covid 19.

https://edition.cnn.com/2020/07/30/p...rus/index.html
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Vanaf 5 augustus mondkapjesplicht in drukke delen van Amsterdam en Rotterdam.

https://www.nu.nl/coronavirus/606770...rotterdam.html
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                Voormalig presidentskandidaat Herman Cain, in juni aanwezig bij Trump's superspreader rally in Oklahoma, overleden aan Covid 19.

https://edition.cnn.com/2020/07/30/p...rus/index.html
                                                Opgelopen tijdens de Trump rally in Tulsa. Isn’t it ironic.
                                                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

• Het zou verdorie tijd worden (mondkapjes) :-)

Echt, die eeuwige zinloze discussie over mondkapjes in Nederland... Als je luid praat / kucht / niest stoot je druppeltjes uit en die zijn de infectiebron van corona. Dat weten we al mŠŠnden. Elke mondneusbedekking, ook al is het maar een sjaal, houdt die druppeltjes grotendeels tegen dan wel laat ze eerder omlaag vallen. DUS is de infectiekans kleiner. Niet nul, maar flink kleiner.

Maar nee, al die angstige Gerda's in Nederland gaan gillen dat hun rechten worden geschonden als ze een mondkapje moeten dragen.
                                                  Terwijl ze de volgende dag op Schiphol staan voor de vlucht naar Torremolinos en zich daar vrijwillig van tiet tot k*t laten bekijken in zo'n 3D-scanner. Want dat is dan weer niet erg.

Ja, u merkt het, de nuance is weer ver te zoeken bij Brun vandaag. :-)

Even zonder (mondkapjesgefilterd) bekschuim: ik vind het dus echt een goed initiatief.

Comment

• JA MAAR WE HEBBE HET HELE JAAR KEI HART GE WERKT VOOR DIE VERKAANSIE DUS DIE PAK JE ME NIET AF, RUTTE, LINKSE LINKMIECHEL DAT JE ER BENT!!! EN ALS ER DAN EN DOUANIER STIEKEM FAPT OP MIJN VERLEPTE FLAMOES, DAN ZIJ DAT MAAR ZO!!!!!!!1111!!1!!!1!!11!!

<grappigminionplaatje.jpg>
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• :-)))

Comment

• Ach, de Zweedse fopneus hangt ook een lulverhaal op met d'r dringend familiebezoek terwijl ze eerder aangaf gewoon op vakantie te gaan naar haar Zweedse hut.
                                                        "Nee, maar ik ga in zelf quarantaine..."
                                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

• Nu in Oostenrijk (al eerder ter sprake gekomen hierboven):
                                                          1. Die Grossglockner Hohe Alpen Strasse is gaaf. Zeker als je een Messerschmitt en UrQuattro tegemoet komen. De 2e Ur die ik er in 3 dagen tijd zie...
                                                          2. Ondanks de berichten dat Oostenrijk weer asap terug ging naar de mondkapjes...doen ze er hier niet aan. Zoals in Zwitserland...gewoon NIET. Ik heb het altijd wel op, beetje gewoonte uit Duitsland, maar wou vandaag een winkel in en zei tegen GF: 'ik haal even m'n mundschutz uit de auto, vergeten'...toen antwoorde de verkoopster: 'geen probleem, niet verplicht hier en het is niet zo druk nu'

Comment

• ik snap persoonlijk die woede tegen mondkapjes ook niet zo na 2 weken vakantie en mijn werk in Fr, Be en D. Net weer terug uit Parijs. Het is gewoon nagenoeg back to normal maar dan met mondkapje. Iig niet die krampachtige 1.5m met gillende Gerda's als je op 1.49m passeert. Het doet mij ook de wenkbrauwen fronten hoor, op een ramvol terras vloeit de alcohol rijkelijk, zit je schouder aan schouder, en gaat het stemvolume richting voetbalfan Db. De metro is een afstand drama natuurlijk, <0.5m, maar met mondkapje. En dan ook echt iedereen. Station Antwerpen was wat verlaten *kuch* en op Schiphol zie je vele vrijwillige mondkapjes rondlopen. Persoonlijk heb ik ernstige bedenkingen over de effectiviteit van mondkapjes, maar ik moet ůůk eerlijk zijn dat een asymtomatische nies achter een mondkapje dus wel die uitstoot enorm verkleint. Die wegwerp kapjes moet je trouwens elke 1.5 uur wisselen, als ik ze langer ophoud is het gegarandeerd koppijn, blijkbaar slaan ze dicht door die aŽrosolen oid.

Mijn begin maart covid19 positief geteste en heel ziek geworden collega's, zijn getest op antistoffen en hebben sterke (!) afweer tegen covid. Dus de grappen "we want your blood" en " you are the cure" zijn niet van de lucht :).

We hebben ook wel wat vreemde toestanden verbomen aan bolrd van schepen trouwens, kan eigenlijk niet gebeuren, maar toch gebeurd. Lang verhaal kort. Testen + 2 weken Q, en dan 6 weken aan boord (schip niet aan de wal geweest) en positief, zonder symptomen van boord komen, overige bemanning allemaal negatief.

Ik heb echt sterke bedenkingen bij die test uitslagen. Zo ook bij die nertsenfokkerijen. Vind ik lastig ik te geloven. Die beesten zijn corona virus reservoirs, net als je kat thuis, en ik heb het idee dat ze dus gewoon die test kunnen triggeren met een positieve test als gevolg.

يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Bij de benzinepompen en in de tax free shop op de boot van DLD naar DK was mondkapje verplicht. DK zijn we niet gestopt, de douanier was heel geÔnteresseerd in onze boekingen voor Zweden (ga vooral weer DK uit werd er non-verbaal gecommuniceerd). In Zweden geen plexiglas bij de receptie van het hotel, geen mondkapjes verplicht voor gasten of bedienend personeel. Opvallend: SE had ook paspoortcontrole.

Mocht je nog vanuit Zweden naar Denemarken over de brug willen moet je ook rekening houden met een lange, lange file vanwege douane aan de Deense kant.

en side-note: Kopenhagenezen rijden als een natte krant. Cruise control kennen ze niet (wisselende snelheden alom) en bumperkleven tot en met, was blij dat we de brug bij MalmŲ weer over waren.
                                                              Last edited by MartijnL; 31-07-20, 19:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                                                                Bij de benzinepompen en in de tax free shop op de boot van DLD naar DK was mondkapje verplicht. DK zijn we niet gestopt, de douanier was heel geÔnteresseerd in onze boekingen voor Zweden (ga vooral weer DK uit werd er non-verbaal gecommuniceerd). In Zweden geen plexiglas bij de receptie van het hotel, geen mondkapjes verplicht voor gasten of bedienend personeel. Opvallend: SE had ook paspoortcontrole.

Mocht je nog vanuit Zweden naar Denemarken over de brug willen moet je ook rekening houden met een lange, lange file vanwege douane aan de Deense kant.

en side-note: Kopenhagenezen rijden als een natte krant. Cruise control kennen ze niet (wisselende snelheden alom) en bumperkleven tot en met, was blij dat we de brug bij MalmŲ weer over waren.
                                                                Goed om te lezen. Mijn vriendin moet geregeld naar Lund en vliegt dan op Kopenhagen. Met de Corona beperkingen kon ze het reizen afhouden maar vandaag dacht ze dat dat moeilijker zou worden. Hopelijk kan ze naar de grenstoestanden verwijzen om reizen af te houden.

Comment

• Drie cafťs in Amsterdam gesloten na corona-uitbraken.

Ik denk dat er nog meer aankomen. Sommige horeca-uitbaters in 020 zijn namelijk egoÔstisch en hebben overal schijt aan, wat dus behoorlijk hufterig is omdat de meeste andere cafťs wťl het aantal bezoekers beperkt houden.

Vorige vrijdag, na dat Gummen-etentje, liep ik van Muiderpoort naar huis. Dan kom je langs een (lokaal nogal beroemd) bruin cafť: Ruk&Pluk. Was 's avonds laat, het was prachtig zacht weer.

Op het terras was het al druk, maar binnen in 't cafť zat het STAMPVOL. Muziek hard, mensen schreeuwen, dansen, hingen op elkaars schouders. Zoals altijd zeg maar. Maar moet dat echt in deze tijd? Want er hoeft er maar ťťn binnen te staan die het virus heeft en aan het eind van zo'n nacht is elke bezoeker besmet.

Comment

Working...
                                                                  X