Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Griep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gaan we hier ook zien, dat veel plat gaat. Zie ook https://www.telegraaf.nl/nieuws/1889...or-coronavirus
    Bij mijn werkgever zijn er ook al mensen verzocht tijdelijk even thuis te blijven door bezoeken her en der in besmette gebieden.

Comment

• Waar zijn de complotdenkers als we ze nodig hebben? De Patricks en de Paco's? Iets met handelsoorlog tegen China en Trump en Putin en farmaceutische lobby.
      Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

• P&P zijn toch met pensioen?
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• volgens dit artikel, en deze Dr Drew valt het allemaal wel mee..

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...epje~b5a61067/

https://www.youtube.com/watch?v=PWY0oZV51VY

Flinke Griep...? Dat kunnen we toch wel hebben ?

Als je ziet wat China et.al. allemaal doen, lockdown, extra hospitals.... dan zou je bijna ongerust worden.
          Maar voorlopig blijf ik gewoon rustig ademhalen (en motorrijden). Wat moet ik anders ?

Voornaamste worry hier: mijn ouders van 80. Die kunnen niet al te veel extra stress + ziekte hebben, en daar is soms extra "mantelzorg" nodig...

nb: als cijfer-fetishist houd ik de cijfers nog wel even bij... zie vorige pagina.
          It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Ha, die Griepers;

Er wordt natuurlijk ook ontzettend gehyped over het Coronavirus. Het percentage sterfgevallen schommelt zo rond de 3% en dat zijn vrijwel zonder uitzondering zieken en/of ouderen, de kwetsbare gevalletjes dus. In een reguliere griepgolf in Nederland is het niet ongebruikelijk dat het aantal sterfgevallen bij deze groepen in de buurt van de 5% komt. Is een van de meest voorkomende doodsoorzaken bij dergelijke patiënten. Wat het coronavirus zo bijzonder maakt tot nu toe is de snelle wereldwijde verspreiding, maar de feitelijke bedreiging voor het individu wordt zwaar overdreven. De maatschappelijke schade als gevolg van het paniekerige lamleggen van allerlei activiteiten en processen lijkt me voor de meesten van ons een veel directere en zorgelijker bedreiging.
            Scherven brengen gelul.

Comment

• Joepiee..
              We horen er ook bij.
              Schijnbaar in Tilburg het eerste geval in isolatie opgenomen.
              Veritatis simplex oratio est

Comment

• In een keurig geënsceneerde setting op de npo bekend gemaakt en in de tweet van het rivm al een panklare animatie.... jaja...

Comment

• Kwestie van plaats en locatie invullen in de al geruime tijd klaarstaande tekst en tweeten maar..

De hype doet de rest

Comment

• De griepepidemie in Nederland verloopt tot nu toe milder dan in de afgelopen vier jaar. Afgelopen week bezochten 50 op de 100.000 mensen de huisarts met griepachtige klachten. Dit is onder de grens voor een griepepidemie. Als de incidentie voor twee achtereenvolgende weken onder de grens voor een griepepidemie blijft, is de epidemie officieel ten einde. Ondanks het lagere aantal patiënten met griepachtige klachten, circuleert er nog steeds influenzavirus in Nederland. In ongeveer 40 procent van de monsters afgenomen bij patiënten met griepachtige klachten werd het influenzavirus gevonden, voornamelijk van het type A.

Ach ja..

Comment

• Bij een gewone griep wordt een willekeurige man van de 46 toch niet in kritieke toestand opgenomen in het ziekenhuis, zoals die Duitser net over de grens bij Brunssum?

Mannen boven de 50 een moraliteit van 2,8 procent. Maar dan tel je het grotere aantal wat het wel overleeft maar er ernstige gevolgen van heeft zoals een tijd 'kritiek liggen' door bv longontsteking of nierproblemen of mensen die er een autoimuunaandoening aan overhouden (dat zijn blijkbaar naar verhouding meer dames) even niet mee.

Als je die wel meetelt vind ik de optelsom niet meevallen hoor.

Comment

• https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

"In de winter van (2017/2018) was de sterfte 15 weken lang verhoogd (week 51 2017 t/m 14 2018). De verhoogde sterfte viel samen met de griepepidemie die plaatsvond van week 50 2017 tot en met week 15 2018. De oversterfte tijdens de 18 weken griepepidemie werd geschat op 9.444 (8.885 voor de gehele winter periode van week 40 t/m 20). Hiermee was de oversterfte het hoogst ooit gemeten sinds het begin van de monitoring in 2009. De oversterfte betrof voornamelijk mensen van 75 jaar en ouder, maar er waren ook enkele weken waarin de sterfte verhoogd was in mensen tussen de 55-64 jaar en 65-74 jaar."

Toen was er ook een live-uitzending met de minister he, en ging het land op slot...

Comment

• Yes! Tillywood de gekste!!
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Dat was 25 februari al de wereld in geslingerd via Twitter
                            https://mobile.twitter.com/cardio_ja...19484633378816

Nee, alles open en eerlijk ..

Comment

• Een tweet van een account die verwijderd is. Ik kan hem dus niet meer lezen. Van wie was hij een wat stond er in?

Ik lees dat hef bekend is gemaakt nadat de tweede test ook positief was zosls het protocol voor schijnt te schrijven. Dat heeft dan toch niets verzwijgen te maken, maar met zorgvuldigheid? Waar komt jou argwaan vandaan?

Comment

• Veritatis simplex oratio est

Comment

• Vwb de gekte omtrent mondkapjes, desinfecterende handgels, desinfecterende zeep etc:
                                  Was vandaag even in een Kruidvat en heb in 5 min zeker 4 mensen horen vragen naar desinfecterende handgel en aangezien dat uitverkocht was, teleurgesteld zien vertrekken..
                                  Mensen denken echt in vakjes.. aangezien er wel gewoon alcohol 90% (ffe verdunnen en in verstuiver), desinfecterende wondspray en flessen wondontsmetting vloeistof stonden.. die doen toch echt wel hetzelfde en vermoedelijk beter dan die handgel, maar daar denkt men niet aan..
                                  Last edited by RenéNSX; 27-02-20, 22:56.

Comment

• Dat was dan toch na de eerste positieve test? Na de tweede positieve test is het volgens mij vlot naar buiten gebracht. Zie ik geen toedekken in, maar volgen van de procedure. Die blijkbaar best zorgvuldig is (2 keer testen), en daar kun je het mee eens of oneens zijn. Ik ervaar dat op grond van deze gegevens iig niet als een inbreuk tegen 'open en eerlijk'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                                      Waar zijn de complotdenkers als we ze nodig hebben? De Patricks en de Paco's? Iets met handelsoorlog tegen China en Trump en Putin en farmaceutische lobby.
                                      Wim, zie hierboven. Je wordt op je wenken bediend.

Comment

• Mocht de tweet op kennis berusten.
                                        25-02 21.30 uur positief
                                        Met spoed het monster naar een ander lab ter controle, met de taxi.
                                        Volgens de verhalen staat alles op scherp wat maar enigszins naar Covid-19 ruikt, reken 2 uur voor transport, uurtje voor koffie en" goh, wat erg.."
                                        Monster in het petrischaaltje, binnen 8 tot 12 uur uitslag.
                                        Goh, positief...
                                        Dan is het pas 26-02, rond een uur of of twee, drie s middags.
                                        Goh, da's kut, morgenavond live-uitzending met de minister.
                                        "Nou niemand heeft de tweet opgepikt, bekendmaking tijdens de uitzending lijkt een beter plan"is de reactie van Snotjes,ambtenaar 3e klasse en belast met koffiezetten.
                                        " Ja,da's een goeie, proberen maar, en zo kan er een mooi filmpje gemaakt worden" volgt de rest.

​​​​​​​En zo leest de minister tijdens een Jiskefetachtig programma voor waarbij direct de animatie gestart kan worden..

Comment

• Het heeft 020 bereikt. Wordt dadelijk gecommuniceerd.

EDIT: Diemen.
                                          Last edited by brun; 28-02-20, 10:00.
                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Die Edit toch..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                              Het heeft 020 bereikt. Wordt dadelijk gecommuniceerd.

EDIT: Diemen.
                                              Diemen is ook gewoon 020 hoor. Net zoals Badhoevedorp...Amstelveen....

Comment

• Het is wel ineens afgelopen met die irritante reclamespots van Corona Direct. In België tenminste. Ze zullen wel denken dat ze genoeg gratis reclame hebben.
                                                Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

• Ik merk wel dat we er zakelijk nu toch wel wat meer mee bezig zijn. We bezoeken geregeld congressen in het buitenland en ook voor dit jaar staan er weer een aantal gepland. Ik ga ze nu niet meer ver van te voren boeken om toch de ontwikkeling in de gaten te kunnen houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                    Mocht de tweet op kennis berusten.
                                                    25-02 21.30 uur positief
                                                    Met spoed het monster naar een ander lab ter controle, met de taxi.
                                                    Volgens de verhalen staat alles op scherp wat maar enigszins naar Covid-19 ruikt, reken 2 uur voor transport, uurtje voor koffie en" goh, wat erg.."
                                                    Monster in het petrischaaltje, binnen 8 tot 12 uur uitslag.
                                                    Goh, positief...
                                                    Dan is het pas 26-02, rond een uur of of twee, drie s middags.
                                                    Goh, da's kut, morgenavond live-uitzending met de minister.
                                                    "Nou niemand heeft de tweet opgepikt, bekendmaking tijdens de uitzending lijkt een beter plan"is de reactie van Snotjes,ambtenaar 3e klasse en belast met koffiezetten.
                                                    " Ja,da's een goeie, proberen maar, en zo kan er een mooi filmpje gemaakt worden" volgt de rest.

En zo leest de minister tijdens een Jiskefetachtig programma voor waarbij direct de animatie gestart kan worden..
                                                    Ik denk dat dit niet ver bezijden de waarheid is...

Bij de werkgever nu een ban op trips naar risico gebieden en bezoekers die in risico gebieden zijn geweest komen er niet meer in. Idem voor collega's die in risicogebieden zijn geweest en/of symptomen vertonen. Nog even en we werken allemaal vanuit huis de komende weken/maanden...
                                                    Last edited by Vulles; 28-02-20, 13:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vulles Bekijk bericht
                                                      Nog even en we werken allemaal vanuit huis de komende weken/maanden...
                                                      En dat bevalt dan zo goed dat we dat blijven doen. Nooit meer files dankzij het coronavirus.

Comment

• Hoor net dat die ‘willekeurige man van 46' die net over de grens in kritieke toestand was wellicht niet zo willekeurig was maar op dat moment al even aan de chemotherapie was. Als dat klopt dan was hij uiteraard al kwetsbaarder. Ik kan nog geen info vinden of dat correct is.

Comment

• Ik zit bij EDF op hoofdkantoor in la Defense, Parijs. Werken wel een paar man op mekaars lip zegmaar ;-)
                                                          Kregen we dinsdag een mail, iedereen die in Lombardije is geweest wordt geadviseerd 2 weken thuis werken.
                                                          Beetje hypocriet met een dooie in Parijs flapte ik eruit. Ja vonden ze ook wel :)
                                                          Erik mais bien sûr vous pouvez continuer de travailler avec nous dans la Défense.
                                                          Bon. Merci bien !
                                                          Die Fransen zijn natuurlijk Frans en maken zich niet zo druk lijkt het.
                                                          De Metro is een mierennest, je ziet gewoon GEEN mondkapjes.
                                                          Wel hoestende en rochelende figuren, maar die zag je een jaar ook wel in zelfde hoeveelheden.
                                                          :)
                                                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Tijd voor n XLSje ?

als compulsieve cijferaar houd ik dit al 2wkn. bij, op gummen..
                                                            https://www.gummen.org/forum/diverse...33#post1031733

de toename overnight leek me nogal hoog.

Maar ik blijf het een beetje een opgeblazen media circus vinden.
                                                            lees bv deze er eens op na (toont wel waar ik mn news weghaal..)

valt m.i. wel mee ondanks de fotos erbij..
                                                            https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...epje~b5a61067/

perspectief (is al 10dgn oud)
                                                            https://www.knack.be/nieuws/gezondhe...n-1566793.html
                                                            It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Er is een regel dus houd je je aan de regel. Zelfs als die kansloos is.

"De patiënt verbleef tussen 21 en 28 februari op de intensivecareafdeling van het hospitaal in Gorinchem met zware luchtwegklachten. In die periode was er onder het RIVM-protocol geen aanleiding de patiënt te testen op het coronavirus. Nadat ze was overgeplaatst naar het Rotterdamse Erasmus MC bleek ze besmet met het nieuwe coronavirus."

Resultaat: niemand meer ziekenhuis in/uit. Want we gaan de symptomen bestrijden.

Serieus. Patienten die in het ziekenhuis liggen met zware longproblemen werden niet getest ?
                                                              Ik kan dat slecht geloven, mijn pa lag met een zware longontsteking in het ziekenhuis voor de kerst en is meermaals getest.
                                                              Dit zijn dus onze overheidsinstanties die met droge ogen beweren dat ze de zaak zeer goed onder controle hebben.
                                                              Het tegendeel blijkt waar.
                                                              Wij hebben er eind deze week 50.
                                                              Minimaal.
                                                              Aanklagen. Heel de flikkerse boel.
                                                              Een kind kan bedenken (iig die van mij) dat je iedereen die in het ziekenhuis ligt te hoesten, eventjes moet testen. Just to be sure.

En dan wat anders. Die quarantaine. Als Corona gevaarlijk is voor oudjes, ga je die oudjes hun ramen maar aftapen met ductape, je gaat niet hele steden in lockdown doen.
                                                              Hoe meer mensen die griep gehad hebben hoe beter. Het vaccin/geheim ligt bij de mensen die vanzelf beter zijn geworden.

Einde rant :)

يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                                                Serieus. Patienten die in het ziekenhuis liggen met zware longproblemen werden niet getest ?
                                                                Ik lees en hoor hoe mensen om mij heen denken dat de Nederlandse overheid alles heeft voorbereid en we hier in Nederland alles al geregeld hebben en het virus geen kans heeft hier.

Ik heb het idee dat ze helemaal NIETS geregeld hebben.

Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk bericht

Ik lees en hoor hoe mensen om mij heen denken dat de Nederlandse overheid alles heeft voorbereid en we hier in Nederland alles al geregeld hebben en het virus geen kans heeft hier.

Ik heb het idee dat ze helemaal NIETS geregeld hebben.

NIETS is wel heel weinig. Natuurlijk zijn er protocollen. De vraag is of de protocollen afdoende zijn voor dit virus.

Comment

Working...
                                                                  X