Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Griep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

Ik had in het voorjaar precies dezelfde zorgen als jij: dat allerlei grondrechten werden onderdrukt. Dat gebeurde overigens ook. Massaal, in heel Europa. Alleen al die gesloten grenzen - het mocht gewoon niet, wettelijk.

Maar mij is opgevallen dat rechters in alle EU-landen telkens weer hun regeringen terugfloten en de boel in goede banen leidden. Soms duurde dat een paar weken of een maandje of twee, maar ze deden het wel, telkens weer. Dat heeft me best veel vertrouwen gegeven. Overduidelijk werkt ons westerse systeem van corrigerende instanties op het moment dat het nodig is.

Alleen lees je dat nauwelijks, je moet ernaar zoeken. Zó veel regeringsleiders hebben een enorme wats om de oren gehad van rechters. Ook in Frankrijk, dat toch echt telkens weer tegen corona-dictatuur aanschurkt.

In Rutte en de rest van de Haagse prutsers heb ik nul vertrouwen meer. Het RIVM kan wat mij betreft intussen al helemaal het afvoerputje in. Maar sinds ik heb gemerkt dat de rechterlijke macht z'n werk goed doet, ben ik niet meer zo bang voor de coronamaatregelen die regeringen bedenken.
    Ik vrees dat een rechter hier niets tegen kan en gaat doen. Het gaat hier juist om een nieuwe wet op basis waarvan rechters straks zullen gaan oordelen. Bovendien is dit een rare discussie als wij moeten terugvallen op rechters om onze politici onder controle te houden.

Hoe dan ook, er is in de Tweede Kamer voldoende steun, ook onder de oppositie voor de wet die diezelfde oppositie buitenspel zet. Waarschijnlijk zijn de coalitieonderhandelingen voor het volgende kabinet al aan de gang.

Verandering van de samenleving moet toch wel zichtbaar zijn voor de meesten. Taferelen zoals TSM hierboven post, zullen toenemen verwacht ik.

Comment

• Ga je nou boos worden van een bericht in de Telegraaf?

LOL!
      Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door denheer Bekijk bericht
        Ga je nou boos worden van een bericht in de Telegraaf?

LOL!
        Toevallig had ik hier wat -insert geluid van naderende haai in Jaws- eerste hand informatie
        Ja, mislukte wouten en mislukte krant :)
        -insert titel song van rembo en rembo-

يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
          Bovendien is dit een rare discussie als wij moeten terugvallen op rechters om onze politici onder controle te houden.
          Vind je? Dat is wat mij betreft gewoon één van de gezonde checks and balances in de trias politica. Als de politiek over haar mandaat heen regeert, kan daar justitieel op worden ingegrepen.
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Vind je? Dat is wat mij betreft gewoon één van de gezonde checks and balances in de trias politica. Als de politiek over haar mandaat heen regeert, kan daar justitieel op worden ingegrepen.
            Nou, vinden, ik vraag het mij af. In dit geval komt er een nieuwe wet. En die wet kan worden gehandhaafd en rechters zullen conform die wet oordelen.

Als die wet strijdig is met de grondwet, zouden rechters een stokje kunnen steken voor die nieuwe wet. Maar ik heb geen idee hoe dat zal gaan. Wie / wat start de procedure hiervoor?

Comment

• De raad van state, wellicht?
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Als die wet strijdig is met de grondwet, zouden rechters een stokje kunnen steken voor die nieuwe wet. Maar ik heb geen idee hoe dat zal gaan. Wie / wat start de procedure hiervoor?
                Toetsing aan de Grondwet kan in Nederland niet. De gedachte erachter is dat Tweede en Eerste Kamer samen ervoor zorgen dat een wet constitutioneel ok is - wat dus in de praktijk vaak, maar niet altijd goed gaat. Daar is terecht vaak kritiek op en ik verwacht ook dat het ooit wordt gewijzigd.

Wat wél kan, is procederen tegen maatregelen die jou worden opgelegd en daarbij een toetsing aan EU-verdragen vragen. Dat kun je zelf doen, je kunt zelf zo'n procedure aanhangig maken en desnoods via de Hoge Raad tot aan het Europese Hof doorprocederen. Is een heel krachtig middel, omdat in EU-verdragen dezelfde grondrechten staan als in de Grondwet. Zelfs nog een paar meer, als ik het me goed herinner.

En als dan een rechter ergens onderweg zegt dat de maatregel of wet niet kan, is ie ook echt definitief van tafel. Dat is ook al best vaak gebeurd. Rechters zijn bij lange niet zo volgzaam als jij denkt. Een mooi recent voorbeeld is SyRI, dat genadeloos aan de kant is geveegd:

https://www.rechtspraak.nl/Organisat...r-de-Mens.aspx

Overigens zijn de afgelopen maanden in Duitsland al diverse corona-verordeningen op dezelfde manier ongeldig verklaard.
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Nou, vinden, ik vraag het mij af. In dit geval komt er een nieuwe wet. En die wet kan worden gehandhaafd en rechters zullen conform die wet oordelen.

Misschien dan handig om dat uit te pluizen voordat je je heel druk maakt. Wetgeving is niet een 'ideetje' dat na 76 stemmen in de Tweede Kamer wet is.

Comment

Toetsing aan de Grondwet kan in Nederland niet. De gedachte erachter is dat Tweede en Eerste Kamer samen ervoor zorgen dat een wet constitutioneel ok is - wat dus in de praktijk vaak, maar niet altijd goed gaat. Daar is terecht vaak kritiek op en ik verwacht ook dat het ooit wordt gewijzigd.

Wat wél kan, is procederen tegen maatregelen die jou worden opgelegd en daarbij een toetsing aan EU-verdragen vragen. Dat kun je zelf doen, je kunt zelf zo'n procedure aanhangig maken en desnoods via de Hoge Raad tot aan het Europese Hof doorprocederen. Is een heel krachtig middel, omdat in EU-verdragen dezelfde grondrechten staan als in de Grondwet. Zelfs nog een paar meer, als ik het me goed herinner.

En als dan een rechter ergens onderweg zegt dat de maatregel of wet niet kan, is ie ook echt definitief van tafel. Dat is ook al best vaak gebeurd. Rechters zijn bij lange niet zo volgzaam als jij denkt. Een mooi recent voorbeeld is SyRI, dat genadeloos aan de kant is geveegd:

https://www.rechtspraak.nl/Organisat...r-de-Mens.aspx

Overigens zijn de afgelopen maanden in Duitsland al diverse corona-verordeningen op dezelfde manier ongeldig verklaard.
                    Toetsing aan de Grondwet gebeurt bij de Raad va State volgens mij in het adviestraject.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht

Misschien dan handig om dat uit te pluizen voordat je je heel druk maakt. Wetgeving is niet een 'ideetje' dat na 76 stemmen in de Tweede Kamer wet is.
                      Dat zie ik anders.
                      Het ernstige hieraan is dat het wetsvoorstel er uberhaupt is, en daarna dat er nog een meerderheid voor komt in het parlement. Daarna moet het idd door de EK.
                      Mijn hoop is nu gevestigd op de EK, maar zoiets zou zo ver niet eens mogen komen vind ik.

En die toetsing aan de grondwet, is dat een advies of een gerechtelijke uitspraak? Ik denk het eerste.

Anderzijds, als ik zie hoe weinig mensen zich hierom druk maakt of zelfs voorstander is van die wet, is het ook een redelijke afspiegeling van de samenleving. En die krijgt wat het verdient in dat geval.

Comment

• https://www.nu.nl/coronavirus/608078...elijkheid.html

De kamer dringt aan op een duidelijk mondkapjesbeleid. Lijkt me inderdaad een goed plan.
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Lijkt mij ook een goed plan. Alleen gaat het een landelijk 'dringend advies' worden. Geen plicht. Voor een plicht moet er eerst juridisch wat dingen worden aangepast. Daarvoor is er dus een nieuwe wet nodig. Dan neemt de kans toe dat die 'coronawet' er daardoor makkelijker door komt, ook al gaat die over veel meer zaken dan alleen de mondkapjes en zitten er dus nog wel meer haken en ogen aan. Ben benieuwd.

Comment

Dat zie ik anders.
                            Het ernstige hieraan is dat het wetsvoorstel er uberhaupt is, en daarna dat er nog een meerderheid voor komt in het parlement. Daarna moet het idd door de EK.
                            Mijn hoop is nu gevestigd op de EK, maar zoiets zou zo ver niet eens mogen komen vind ik.

En die toetsing aan de grondwet, is dat een advies of een gerechtelijke uitspraak? Ik denk het eerste.

Anderzijds, als ik zie hoe weinig mensen zich hierom druk maakt of zelfs voorstander is van die wet, is het ook een redelijke afspiegeling van de samenleving. En die krijgt wat het verdient in dat geval.
                            Sorry, maar je denkt dat de Raad van State bij de constatering dat de Grondwet geschonden wordt alleen een vrijblijvend advies geeft? Het resultaat van de toetsing gaat naar het gehele parlement.

Comment

• Ik lees net dat het OMT heeft geadviseerd een landelijke avondklok in te stellen.
                              Daarmee bedoelen ze toch hopelijk geen Sperrzeit, iedereen binnen ?
                              Een landelijke avondklok is nogal wat namelijk, hond uitlaten, mijn rondjes fietsen in het bos (alleen, wees gerust)
                              *nachtkijker bestellen doet*
                              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Dus we moeten allemaal binnen gaan zitten? Logisch nadenken is er niet meer bij daar.
                                ------------------------------------------------
                                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

• TSM Joh, heb jij nog geen nachtkijker ?
                                  snel ff googlen.

Maar ik verwacht binnenkort wel drone-controles op die Sperrzeit, en of een nachtkijker dan veel helpt...
                                  en als je dat vaccin eenmaal hebt, dan weten gates en soros altijd waar je bent.

Screenshot 2020-09-30 at 16.22.59.png

(wel triest dat ik hier een Disclaimer moet opnemen - dus: Grapje!!)
                                  It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Waaaaauw. Een dringend landelijk mondkapjesadvies. Geen verplichting. Een dringend advies. En dat staat dan in spectaculaire hoofdletters op Teletekst.

Als het gaat om geld (het weghalen van belastingtoeslagen) zijn ambtenaren er als de kippen bij om allerlei volstrekt illegale dwangmaatregelen op te leggen, tot mensen zelfs failliet gaan. Dan is macht ineens geen issue - wij beslissen, u burger hebt te slikken.

Maar als het om zoiets nuttigs als een publieke mondkapjesplicht gaat - die in de rest van Europa overal geldt - vinden ze het 'te ver gaan'. Liever een adviesje. Want anders komt er onrust hè.

Sorry dat ik even publiekelijk spuug op de Nederlandse overheid, maar wat is het g*dv*rd*mme een stelletje opportunistische watjes. Dit is weer zo'n moment dat ik denk: misschien moet ik zelf eens de politiek ingaan.

Zal ik?
                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Dus omdat een aantal ambtenaren in het verleden dingen heeft gedaan die buiten hun mandaat lagen moet de regering dat nu ook maar doen? Of begrijp ik je verkeerd? Voor wat jij wil moet de wet toch eerst worden aangepast?

Je begrijpt dat ik eerst mijn vragen beantwoord wil hebben voor ik op je stem. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                        Dus omdat een aantal ambtenaren in het verleden dingen heeft gedaan die buiten hun mandaat lagen moet de regering dat nu ook maar doen? Of begrijp ik je verkeerd? Voor wat jij wil moet de wet toch eerst worden aangepast?

Je begrijpt dat ik eerst mijn vragen beantwoord wil hebben voor ik op je stem. :-)
                                        Begrijpelijk ja :-)

Nouja. Waarom moet de wet worden aangepast? Dat is ie ook niet als het gaat om de mondkapjesplicht in het OV.

Je kunt gewoon als regering zeggen: vanaf nu moeten mondkapjes in elke binnenruimte verplicht worden, punt. In de publieke ruimte kan het niet zonder wetswijziging, dat klopt volkomen. Maar elk gebouw (of het nu supermarkt of theater is) is geen publieke ruimte, daar kan de eigenaar van het gebouw mondkapjes verplicht stellen.

Als je al die eigenaren gewoon opdraagt om die plicht in te voeren, zit je juridisch zonder wetswijziging goed -> zie dezelfde verplichtingen die ook al voor de horeca gelden.

Wie geen mondkapje wil dragen, moet z'n boodschappen dan maar laten bezorgen.

Comment

• hmm.

Alles ok met brun?
                                          je bent wat snappy vandaag, toch niet iets met de stand vd maan?

ik vind het eigenlijk wel best zo, geen "dwang" en dan hopelijk gezond-verstand.

in D en B zijn forse boetes uitgedeeld aan mensen die gewoon hun masker even vergeten waren... (ook, of zelfs vooral, aan NL-ers dus)
                                          boetes (door "handhavers", reserveagenten, wannebees), zouden ook niet gunstig voor de acceptatie vd maatregel, roept hier maar irritatie op.

ik zou, in mijn naiviteit, vooral inzetten op Duidelijke (korte) communicatie, en eenduidig, landelijk beleid.
                                          - Mondkappen. lijkt me nu wel duidelijk.
                                          - Vaak handen ontsmetten (die reflex zie ik nog niet, er staan wel flesjes, maar weinig gebruikt...)
                                          - Afstand houden!
                                          - geen overbodige samenkomsten (binnen)
                                          - Nogmaals : Afstand!! (ik heb bij Tennet gemerkt hoe dat, in een Ruuuuiiim en leeg kantoor, prima kan, maar ook Winkels: Afstand.
                                          - geen groepen (buiten)
                                          - Afstand!!!
                                          - Zo min mogelijk verplaatsingen en zo min mogelijk ontmoetingen.
                                          - Eigen Verantwoordelijkheid.

nb: en ook maar hopen dat mondkappen niet contra-productief worden: als je daar met je handen aanzit is het risico juist Groter!

nb2: dwarse friezen en achterhoekers houden zich er toch niet aan, maar voor Duidelijkheid gewoon alles Landelijk doen. NL is klein genoeg.
                                          Last edited by motard; 30-09-20, 19:52.
                                          It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Ik ben bepaald geen jurist, maar als je een beetje googlet zie je veel opinies van diverse hooggeleerde juristen die stellen dat een mondkapjesplicht in Nederland ongrondwettelijk zou zijn, en dat het dus alleen zou kunnen door een aanvullende wet (die noodwet dus kennelijk). Ik weet niet precies waarin onze grondwet dan zo verschilt van die van onze buurlanden, trouwens. Want daar doen ze het wel.
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                              Ik ben bepaald geen jurist, maar als je een beetje googlet zie je veel opinies van diverse hooggeleerde juristen die stellen dat een mondkapjesplicht in Nederland ongrondwettelijk zou zijn, en dat het dus alleen zou kunnen door een aanvullende wet (die noodwet dus kennelijk). Ik weet niet precies waarin onze grondwet dan zo verschilt van die van onze buurlanden, trouwens. Want daar doen ze het wel.
                                              Volgens mij hebben bepaalde landen de noodtoestand uitgeroepen, en dan mag je de grondwet tijdelijk terzijde stellen. Denk dat ze dat in NL een tikkeltje te ver vinden gaan :-)

Comment

Sorry dat ik even publiekelijk spuug op de Nederlandse overheid, maar wat is het g*dv*rd*mme een stelletje opportunistische watjes. Dit is weer zo'n moment dat ik denk: misschien moet ik zelf eens de politiek ingaan.
                                                Wat ik ten enen male mis bij de huidige generatie politici, is die blik op de horizon. Het is allemaal korte termijn, ook nu weer. Terwijl je nu juist perspectief moet bieden.

Ja maar, Dutch, dit virus is onvoorspelbaar, wie weet nu waar dit heengaat? Onzin! Het is een virus, dus de scenario's zijn volkomen voorspelbaar.

Dus waar blijft het verhaal? Ik hoef geen jaartallen te horen, maar begin eens te denken vanuit het eindpunt: het moment waarop we allemaal weten dat dit achter de rug is. Je weet precies hoe dat eindpunt eruitziet, want daar komen we vandaan. En je weet ook welke stappen je moet zetten in hooguit een handvol scenario's: het virus zwakt vanzelf af, het virus blijft hetzelfde of wordt erger, er komt een vaccin en dat blijkt zowaar te werken. En die scenario's kun je prima aan de bevolking uitleggen, ook aan domme zeugen.

Want het móét achter de rug zijn, op deze manier zonder uitzicht dooretteren heeft geen zin. Niet alleen vanwege de economie, maar ook omdat het onmenselijk is om mensen zo lang uit elkaar te houden. Hoe gaat de generatie van mijn zoon ooit de liefde vinden als de boodschap is dat we 'ermee moeten leren leven' - waarmee dan wordt bedoeld dat we nog jaaaaren afstand van elkaar moeten houden? Dat is totaal onrealistisch en in die zin ben ik het eens met ølle en scud: met dit soort reactieve maatregelen alleen komen we er nooit, omdat er altijd een groep mensen is die zich er niet aan houdt. Wees creatief en bedenk een totaalplan dat ons gestructureerd en rechtvaardig binnen een jaar uit deze rotzooi helpt.

Als vijftigplusser wil ik in ieder geval solidair met de jeugd zijn en een deel van de klap opvangen.

Overigens, juist door dit gebrek aan visie geloof ik ook totaal niet in totalitaire complottheorieën. Daar zijn onze leiders niet slim genoeg voor. Nou ja, Rutte wellicht wel, diens boerenslimheid is onnavolgbaar, maar De Jonge niet en het gros van hun ambtenaren doet ook gewoon maar z'n best. Dat sommige maatregelen totalitaire bijeffecten hebben, is pure klunzigheid, die door flink geblaf uit de Kamer wel weer wordt weggemasseerd.
                                                Last edited by Dutch; 30-09-20, 20:26.
                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Mooie laatste alinea, Dutch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door motard Bekijk bericht
                                                    hmm.
                                                    Alles ok met brun?
                                                    je bent wat snappy vandaag, toch niet iets met de stand vd maan?
                                                    Alles ok :-) Maar ik word echt totaal simpel van het gemier over mondkapjes in Nederland.

Feit: die dingen werken. Ze verlagen het risico drastisch. Niet compleet, maar wel voor een groot deel. Dat is in de zeven maanden corona telkens weer aangetoond en steeds weer duiken nieuwe studies op die het aantonen.

Desondanks gedragen Nederland en Nederlanders zich op dit punt totaal kinderachtig. Al die stupide uitvluchten om ze maar niet te hoeven dragen. Dat gejank. Juristen die (zoals Jasper al aanhaalt) beweren dat het ongrondwettelijk is. Tig bezwaren van mensen die roepen dat ze er niet mee kunnen ademen (blijf dan sowieso binnen in coronatijd!). Het gedoe van 'je moet ze goed gebruiken anders doen ze meer kwaad dan goed'. Of 'in Spanje dragen ze ook mondkapjes en kijk naar de besmettingen daar'.

Het zijn allemaal alleen maar excuses van mensen om niet zo'n lapje voor hun mond te hoeven doen.

EXACT hetzelfde gedrag en dezelfde uitvluchten als in de jaren zeventig, toen de autogordels verplicht werden.

Zo. Dat moest eruit. :-)

Comment

• Je vergeet nog één belangrijk argument voor de mondkapjes brun. De meeste mensen zien er veel beter uit met mondkapje! ;-)

Comment

• Waar blijven de gummen.org mondkapjes eigenlijk? Kan best wel stoer staan lijkt mij. Ik ben zelf momenteel op zoek naar een Cobra mondkapje.
                                                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                          Waar blijven de gummen.org mondkapjes eigenlijk? Kan best wel stoer staan lijkt mij. Ik ben zelf momenteel op zoek naar een Cobra mondkapje.
                                                          Gaaf man, met je cobra-kapje in je 3-serie stappen!
                                                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht

Gaaf man, met je cobra-kapje in je 3-serie stappen!
                                                            Je hebt ook BMW mondkapjes hoor! Voor elke gelegenheid een ander kapje. Ook voor de kerst bv. Gaat zeker een mode trend worden
                                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                              Waar blijven de gummen.org mondkapjes eigenlijk? Kan best wel stoer staan lijkt mij. Ik ben zelf momenteel op zoek naar een Cobra mondkapje.
                                                              https://www.google.com/search?q=cobr...iw=393&bih=734
                                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht

Wat ik ten enen male mis bij de huidige generatie politici, is die blik op de horizon. Het is allemaal korte termijn, ook nu weer. Terwijl je nu juist perspectief moet bieden.

Ja maar, Dutch, dit virus is onvoorspelbaar, wie weet nu waar dit heengaat? Onzin! Het is een virus, dus de scenario's zijn volkomen voorspelbaar.

Dus waar blijft het verhaal? Ik hoef geen jaartallen te horen, maar begin eens te denken vanuit het eindpunt: het moment waarop we allemaal weten dat dit achter de rug is. Je weet precies hoe dat eindpunt eruitziet, want daar komen we vandaan. En je weet ook welke stappen je moet zetten in hooguit een handvol scenario's: het virus zwakt vanzelf af, het virus blijft hetzelfde of wordt erger, er komt een vaccin en dat blijkt zowaar te werken. En die scenario's kun je prima aan de bevolking uitleggen, ook aan domme zeugen.
                                                                Men heeft het er toch over dat we dit virus zeker 5-10 jaar bij ons gaan hebben en het niet meer weg gaat?
                                                                Alhoewel......in China is het redelijk weg na een ECHTE lock-down.

Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                                  Men heeft het er toch over dat we dit virus zeker 5-10 jaar bij ons gaan hebben en het niet meer weg gaat?
                                                                  Precies dat bedoel ik. Je kunt een samenleving niet vijf tot tien jaar op deze manier laten voortsukkelen, op en neer, op en neer, op weg naar een vaccin waarvan je niet weet of het werkt. Alleen al door dat besef zou je de urgentie moeten verplaatsen naar gecontroleerde verspreiding, terwijl je kwetsbare mensen laat meedoen met behulp van zéér snelle zelftests à la een suikertest voor diabetespatiënten: stripje, monstertje, resultaat in een paar minuten, tijdstempeltje erop. Die kunnen dan tenminste ruimten bezoeken waar iedereen ook is getest (heeft het niet c.q. al gehad). En dan mag je zelf kiezen of dat een museum of bioscoop is, waar het op vertrouwen werkt (want met zo'n tijdstempel kan een kwaadwillende natuurlijk frauderen als je het privacyproof wilt maken), of dat je alleen bij mensen op bezoek gaat die je kent, maar die je dan tenminste gewoon een hand of een knuffel kunt geven.
                                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Working...
                                                                  X