Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Griep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Waarschijnlijk is er niet één oorzaak. In Wallonië werd in het begin gepleit voor strenge "Franse" maatregelen, maar er was veel onenigheid tussen de deskundigen, vooral toen bleek dat de situatie in Wallonië niet zo ernstig was. Men kreeg toen het idee dat het allemaal wel meeviel, en de voorstanders van strenge maatregelen leken ongelijk te krijgen. En nu zitten we met de gevolgen.

Ik woon ook in zo'n dunbevolkt, donkerpaars gebiedje. Ik heb een appartement in Lux-stad, maar ik ben blij dat ik kan telewerken vanuit de Ardennen. Op d'n buiten is er van de lockdown minder te merken. Die avondklok om tien uur 's avonds hebben we al sinds de middeleeuwen :-)
    Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

• Afgezien van het late rondje met de hond voor de hondenbezitters zie ik niet direct in wie er vooral geraakt worden door een avondklok. Natuurlijk is het fijn als je zelf kunt bepalen dat je liever 's nachts buiten bent, maar aangezien horeca en uitgaansgelegenheden toch allemaal dicht zijn, is de aanleiding om na tienen op pad te gaan niet zo heel groot.

De mensen die op geheime locaties grote buitenfeesten houden, zoals vandaag in diverse media vermeld, zal het ook niet echt raken zolang de politie niet de mankracht heeft om even een paar honderd man te beboeten.

Je zou zeggen dat zo'n avondklok instellen als onderdeel van een meer of minder stringente lockdown toch een bepaald doel moet dienen.
      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• Veel maatregelen in Europa worden alleen genomen omdat politici niet passief durven zijn. Ze moeten en zullen iets besluiten, ongeacht of het werkt. Ze zitten sowieso allemaal in de overlevingsmodus.

En dat is precies het probleem. Voor elke maatschappelijke poep en een scheet werden altijd de duurste en beste marketingcampagnes opgetuigd, maar nu we iedereen écht duidelijk moeten maken dat je privéleven de grootste bron van besmetting is, laat de overheid alleen repressieve nonsens van zich horen. De horeca dicht. En dringende aanbevelingen om minder te reizen. Alsof dat de oorzaken zijn.

Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• slibbe Hond uitlaten mag juist wel :-)

De avondklok houdt vooral in, dat je na tienen niet meer onderweg mag zijn zonder goede reden. En een laat dineetje bij vrienden of familie is geen goede reden. De politie wil en kan niet achter de voordeur gaan controleren of mensen met zijn tienen rond de tafel zitten, maar als iedereen voor tien uur thuis moet zijn, is de lol er snel van af.
          Last edited by WimD; 27-10-20, 00:26.
          Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
            slibbe Hond uitlaten mag juist wel :-)
            Aha. Dus dan krijgen we de taferelen dat volwassen doch nogal kinderlijke mannen met onderstaande aan een touwtje over straat gaan.
            hond-op-wielen-bruin.jpg
            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• Meanwhile, op Schiermonnikoog....

Walking_seal_on_beach_%28LAPL00066776%29.jpg
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Nou, Duitslandgangers en semi-bewoners.... pick a side for the winter. :(

https://www.nu.nl/coronavirus/608653...frankfurt.html
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Avondklok + mensen die in diensten werken ?
                  Hond uitlaten zal toch nog wel mogen, zo niet dan toch!
                  Zit hier zo in het bos zonder enige gevaarzetting vanwege dat *insert jaws muziek* VIRUS.
                  Nachtkijker is binnen + 3000lumen op de kop in het geval zij er ook 1 hebben ;-)
                  Zal ik ook een camouflage pak aan doen ?
                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Meanwhile, in Schoorl.

1391e1f3eba5c1e844514996e0509c179c775102e0299e2059977bc997745af5._V_SX402_.jpg
                    Mini Cooper Clubman
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ach, ik ben zo blasé geworden van al die zinloze reiswaarschuwingen en quarantaine-adviezen en weet ik het. Net als in het voorjaar denkt elk Europees land weer dat het virus bij de grens stopt.

Neemt niet weg dat ik stukken minder reis tegenwoordig.

Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                        Ach, ik ben zo blasé geworden van al die zinloze reiswaarschuwingen en quarantaine-adviezen en weet ik het. Net als in het voorjaar denkt elk Europees land weer dat het virus bij de grens stopt.

Neemt niet weg dat ik stukken minder reis tegenwoordig.
                        idem dito hier hoor, politieke spelletjes voor de bühne.

Comment

• https://www.deorkaan.nl/onrust-bij-b...enen-voordeur/

​​​​​​Gelukkig werk ik in een andere regio..
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                            Avondklok + mensen die in diensten werken ?
                            Moet ik nou alles uitleggen? De avondklok houdt in, dat je na tienen niet meer onderweg mag zijn zonder goede reden. Als je in een nachtploeg werkt, heb je een bewijsje van je werkgever bij je, dat je bij controle kunt laten zien. Een avondklok is echt een logische manier om privéfeesten en andere onnodige risico's tegen te gaan. Natuurlijk kan ik hier ook zo het bos inlopen, maar dat is ook geen probleem.

2020-10-27.jpg​​​​​​​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                              Proest ende treffend!!! ;-)

Als ik deze toch tegen kom op mijn wekelijkse rondje Schoorl wordt het zeker een OTB'tje!

Comment

Moet ik nou alles uitleggen? De avondklok houdt in, dat je na tienen niet meer onderweg mag zijn zonder goede reden. Als je in een nachtploeg werkt, heb je een bewijsje van je werkgever bij je, dat je bij controle kunt laten zien. Een avondklok is echt een logische manier om privéfeesten en andere onnodige risico's tegen te gaan. Natuurlijk kan ik hier ook zo het bos inlopen, maar dat is ook geen probleem.

2020-10-27.jpg​​​​​​​

Je schrijft dus dat de privé feesten nu niet onder controle zijn. Nou dat reken ik ook goed, klopt ook wel. Alleen zie ik niet zo goed hoe een avond klok daar verandering in kan brengen ?
                                Die gasten gaan gewoon voor 22u ophokken en tot na de Sperrzeit door met feesten. Beetje zoals vroeger, alhoewel toen begon het "pas" om 23u geloof ik. Ik ken er wel een aantal (snowflakes tot en met) die er zo over denken. En ik denk dat daar de oplossing ook ligt. Laat ze nu maar lekker aan mekaars elleboog likken en mekaar meerdere keren echt het virus doorgeven, dan zijn die na een keer of 3 besmet te zijn geweest wel behoorlijk immuun geworden.

Je hebt wel een formidabel uitzicht daar, ik zou daar gelijk een paar MTB trails tussen de bomen willen verstoppen.
                                Ons uitzicht vanaf volgend jaar is ook lekker vrij. Kijk er al naar uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vulles Bekijk bericht

Proest ende treffend!!! ;-)

Als ik deze toch tegen kom op mijn wekelijkse rondje Schoorl wordt het zeker een OTB'tje!
                                  Kom maar eens mee rijden in het weekend, kan ik je de hidden features van de route + wat echt werk erbuiten laten zien :) mag jij erna rapporteren hier ergens (ander topic)

Comment

• Moet trouwens bekennen dat mijn zorgen uit het voorjaar weer terugkeren - over de gigantische inperking van burgerrechten. Half Europa zit op slot, in sommige landen mag je na 22 uur dus niet meer je deur uit zonder pasje of verklaring (spertijd heette dat in de oorlog). De horeca wordt sowieso economisch totaal vernietigd met alle sluitingen. Elk land stuurt bezoekers uit andere landen meteen in quarantaine. En tegelijkertijd lijkt dat allemaal geen enkel effect te hebben op de besmettingen, is er ook overduidelijk nauwelijks onderzoek naar gedaan óf zulke maatregelen überhaupt wel helpen.

In Duitsland roepen sommige ggggristendemocraten (natuurlijk, wie anders, het zijn altijd weer de godvrezende betuttelaars die hun kans schoon zien) nu al de griezeligste dingen. Vanochtend nog een plan van de CDU om in de regio Stuttgart burgers als vrijwillige hulpagenten in te zetten, om zo de coronamaatregelen te bewaken. Zulke mensen mogen na een opleiding van slechts twee weken dan zelfs een dienstwapen dragen. Godzijdank wordt dat plan door andere partijen totaal neergesabeld, maar ik krijg er desondanks de zenuwen van.

Een ander (ook CDU-plan): alle data uit de Duitse corona-app tóch maar aan de gebruiker koppelen en automatisch doorsturen naar de GGD's. Niks meer geanonimiseerd en vrijwillig. Letterlijke quote, "Gezondheid is belangrijker dan privacy." En dat uit de mond van tot voor kort doodnormale, alledaagse politici.

Natuurlijk moet corona gestopt worden, maar ik heb echt geen vertrouwen meer in welke regering dan ook. Zelfs mevrouw Merkel begint al te mompelen dat misschien het hele land maar op slot moet. Ja, en dan? Dan zit elke burger vanaf 20 uur 's avonds braaf in z'n eigen huisje? We hoeven maar naar Frankrijk en Spanje te kijken hoe veel dat helpt. Namelijk: niet.

Het lijkt er steeds meer op dat Zweden gelijk krijgt: we moeten met dit virus leren leven tot er een vaccin is, en accepteren dat we tot die tijd niet iedereen kunnen beschermen, hoe graag we dat misschien ook willen.
                                    Last edited by brun; 27-10-20, 16:37.

Comment

Hier nu avondklok vanaf 22 uur. Lekker knus, het lijkt de bezetting van '40-'45 wel.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                      Moet trouwens bekennen dat mijn zorgen uit het voorjaar weer terugkeren - over de gigantische inperking van burgerrechten. Half Europa zit op slot, in sommige landen mag je na 22 uur dus niet meer je deur uit zonder pasje of verklaring (spertijd heette dat in de oorlog).
                                      We zijn het met elkaar eens, even afgezien van de schuimbekkerij ;-)

Comment

Kom maar eens mee rijden in het weekend, kan ik je de hidden features van de route + wat echt werk erbuiten laten zien :) mag jij erna rapporteren hier ergens (ander topic)
                                        Dat lijkt me zeker een keer leuk om te doen! Heb al wat foto's langs zien komen van wat nieuwe stukjes en die mogen wat mij betreft zo de route in.

Comment

In Duitsland roepen sommige ggggristendemocraten (natuurlijk, wie anders, het zijn altijd weer de godvrezende betuttelaars die hun kans schoon zien) nu al de griezeligste dingen.
                                          Wie anders? De SPD.

https://www.welt.de/politik/deutschl...wohnungen.html

Ik vind dit nog wel een *beetje* enger als die plannetjes van de CDU.....

Comment

• https://www.rijksoverheid.nl/binarie...tober-2020.pdf

De vraag is of ze nu echt ons afraden op winter vakantie te gaan omdat wij virus mee terug brengen of omdat ze bang zijn dat wij het als CoronahotspotNo1 naar het buitenland exporteren.

Wel jammer als je altijd gaat skieën in een gebied waar nul komma nul rij voor de lift staat en waar je prima weg kunt blijven uit de apres ski (die er eigenlijk ook helemaal niet is)......

Volgens het OMT moet ik daar hossende jong volwassenen voor bedanken trouwens........

Last edited by TSM; 28-10-20, 16:39.

Comment

De vraag is of ze nu echt ons afraden op winter vakantie te gaan omdat wij virus mee terug brengen of omdat ze bang zijn dat wij het als CoronahotspotNo1 naar het buitenland exporteren.
                                              Dat is de verkeerde vraag. Iedereen moet zo weinig mogelijk reizen, en al zeker geen pretreisjes maken. Punt uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht

Wie anders? De SPD.

Eens, ik las het ook en dacht ook: WTF. Blijf uit mijn huis.

Comment

• Het voelt toch een beetje wrang om nu de reclames voor wintersport in Ischgl langs te zien komen.

Comment

https://www.rijksoverheid.nl/binarie...tober-2020.pdf
                                                    Wel jammer als je altijd gaat skieën in een gebied waar nul komma nul rij voor de lift staat en waar je prima weg kunt blijven uit de apres ski (die er eigenlijk ook helemaal niet is)......
                                                    Volgens het OMT moet ik daar hossende jong volwassenen voor bedanken trouwens........
                                                    Letterlijk citaat uit dat rapport:

In veel vakantielanden waren maatregelen minder streng dan in Nederland wat leidde tot risicogedrag, daarnaast heeft men zich in het buitenland waarschijnlijk minder gehouden aan de in Nederland geldende maatregelen.

Ik probeer de juiste woorden te vinden, het kost me moeite.

Misschien is dit geschreven door een ambtenaar die zelf knarsetandend van correctheid een weekje vakantie op de Veluwe heeft gehouden. Maatregelen minder streng dan in Nederland? Overal in Europa waren mondkapjesplicht en andere coronamaatregelen de hele zomer aanzienlijk strenger dan in dit land waar iedereen gewoon deed alsof het virus nooit had bestaan.

Het maakt me sprakeloos, in half Europa zitten landen weer met vingertjes naar elkaar te wijzen. "Dat virus komt bij jullie vandaan."

Maar goed. Ben sowieso al de hele dag sprakeloos over wat er in Duitsland gebeurt. De hele boel gaat op slot, horeca en hotels en theaters en bioscopen, alles moet weer dicht, terwijl diverse virologen, artsen én het RKI (het Duitse RIVM) vandaag benadrukken dat de grote infectiehaarden toch écht bij mensen thuis zitten.

Comment

• Handige Site..
                                                      https://www.magikhethuisverlaten.nl/
                                                      It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Direct na kerst zijn wij altijd het land vanwege het vuurwerk rond Oud&Nieuw en dat één hond een traumaatje heeft opgelopen vier jaar geleden door een onverlaat met vuurwerk.
                                                        De kans is groot dat we dit jaar niet weg kunnen. Ik begin mij nu wel af te vragen wat het kabinet gaat doen rond vuurwerk met O&N. Traditioneel een nacht waar acute zorg nogal piekt door ongelukjes. Zouden de ziekenhuizen een reguliere O&N nacht aan kunnen?

Comment

Letterlijk citaat uit dat rapport:

In veel vakantielanden waren maatregelen minder streng dan in Nederland wat leidde tot risicogedrag, daarnaast heeft men zich in het buitenland waarschijnlijk minder gehouden aan de in Nederland geldende maatregelen.

Ik probeer de juiste woorden te vinden, het kost me moeite.

Misschien is dit geschreven door een ambtenaar die zelf knarsetandend van correctheid een weekje vakantie op de Veluwe heeft gehouden. Maatregelen minder streng dan in Nederland? Overal in Europa waren mondkapjesplicht en andere coronamaatregelen de hele zomer aanzienlijk strenger dan in dit land waar iedereen gewoon deed alsof het virus nooit had bestaan.
                                                          Ik denk dat je je quote moet lezen in combinatie met het stuk wat een bullet point ervoor werd geschreven?

In de zomervakantieperiode en de maanden daarna zijn vele honderden, vooral jongere personen, met COVID-19 teruggekomen van een vakantie in het buitenland

In veel bars en discotheken gingen ze nogal vrij om met de Corona regels in vakantielanden. Deze jongeren zijn terug gekomen en daar schijnt de start geweest te zijn van infectie omhoog qua leeftijd:

https://twitter.com/zorinaq/status/1...157094403?s=21

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht

Wie anders? De SPD.

Pffft.. De laatste in Europa die controles achter de voordeur deed was Nicolae Ceausescu. Om te meten of je de verwarming niet te hard opstookte. Niet dat hij zich zorgen maakte om het broeikaseffect of zo.. https://en.wikipedia.org/wiki/1980s_...icy_in_Romania

Comment

• https://www.curioctopus.nl/read/2262...-leken-te-zijn

ik denk dat Covid-19 een voorbode is van nog veel meer virus ellende straks. We gaan er allemaal aan!
                                                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
                                                                Direct na kerst zijn wij altijd het land vanwege het vuurwerk rond Oud&Nieuw en dat één hond een traumaatje heeft opgelopen vier jaar geleden door een onverlaat met vuurwerk.
                                                                De kans is groot dat we dit jaar niet weg kunnen. Ik begin mij nu wel af te vragen wat het kabinet gaat doen rond vuurwerk met O&N. Traditioneel een nacht waar acute zorg nogal piekt door ongelukjes. Zouden de ziekenhuizen een reguliere O&N nacht aan kunnen?
                                                                https://www.nu.nl/politiek/6086902/g...verspoelt.html

GroenLinks en de PvdD denken met je mee.
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

https://www.nu.nl/politiek/6086902/g...verspoelt.html

GroenLinks en de PvdD denken met je mee.
                                                                  Dit kan ik toch echt wel steunen. Prima ook om de verkopers schadeloos te stellen. Al het vuurwerk wat er dan toch is illegaal en kan hard worden bestraft. Geen BOA's maar agenten die optreden.
                                                                  Vuurwerkslachtoffer in het ziekenhuis geen prio geven. Dit virus bestaat echt en moeten we het hoofd bieden. idioten die toch alleen voor hun lol gaan moeten we ook het hoofd bieden en gewoon 2 weken in cel zetten. Ik ben wel klaar met de halve en zachte maatregelen.

Comment

Working...
                                                                  X