Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Griep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
    Deze al voorbij gekomen ?
    https://www.spiegel.de/panorama/der-...3-911a3eadea01
    Brun, pas op dit is genieten :)
    Merkwaardig verhaal. Als ik het zo van andere nieuwsbronnen begrijp, nemen ze het 'm kwalijk dat ie z'n vaccin gewoon zonder enige vorm van toezicht of andere goedkeuring op mensen is gaan testen. Die weliswaar vrijwillig meededen, maar toch. Geen onderzoek naar mogelijke bijwerken op de lange duur, geen verdere begeleiding, geen controlegroep die een placebo toegediend krijgt, dus niets van de gebruikelijke wetenschappelijke aanpak. 100 mensen kregen een spuitje in de schouder, 97 hadden daarna antistoffen, dus hup, het vaccin deugt en hij vindt dat we maar meteen moeten gaan produceren.

Tja, zo werkt het natuurlijk niet.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

Merkwaardig verhaal. Als ik het zo van andere nieuwsbronnen begrijp, nemen ze het 'm kwalijk dat ie z'n vaccin gewoon zonder enige vorm van toezicht of andere goedkeuring op mensen is gaan testen. Die weliswaar vrijwillig meededen, maar toch. Geen onderzoek naar mogelijke bijwerken op de lange duur, geen verdere begeleiding, geen controlegroep die een placebo toegediend krijgt, dus niets van de gebruikelijke wetenschappelijke aanpak. 100 mensen kregen een spuitje in de schouder, 97 hadden daarna antistoffen, dus hup, het vaccin deugt en hij vindt dat we maar meteen moeten gaan produceren.

Tja, zo werkt het natuurlijk niet.
      Ah, de anderen hebben wel de lange termijnen onderzocht en een onherroepbare toelating op de EU markt, en dragen volledige verantwoordelijkheid voor de korte en lange termijn gevolgen ?
      Ik heb iets gemist.

Antistoffen aantonen is een veel betrouwbaardere maar vooral meetbaardere wetenschappelijke methode dan mensen vaccineren en ze vervolgens de maatschappij in laten gaan en vertrouwen op statistiek dat iedereen hetzelfde risico heeft gelopen op een besmetting, en dan daarna direct de deling vaccin/placebo=effecitiviteit te maken. De enigen die je mist zijn diegenen die zonder antistoffen aan te hoeven maken, toch niet ziek werden, maar die hebben natuurlijk ook geen vaccin nodig.

Denk er eens langer over. Dit is een schitterende paradox. En die man weet het. De holy grail.
      Niets big pharma. Gewoon antigenen in een potje binnen een paar maanden voldoende te produceren, recept downloadbaar vanaf zijn website.

Dit is Duitsland op zijn breedst. Misschien zie jij het ook niet meer, zoals altijd gaan de regels gaan voor redelijk en billijkheid. Elke fatsoenlijke Behörde of Ambt had direct en standepede een klinische trail opgestart zodat dit spul allang in gekoelde silos van 25ton getransporteerd had kunnen worden (beetje ala de landslide in de A20, nieuwe weg gereed 2027, lekker gewerkt pik).

:)
      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Nieuw jerrycannetje aangebroken?
        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Deze hangt er inmiddels intraveneus aan schat ik zo in. :)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Zijn er verkiezingen nakende of zo? :)

https://www.nu.nl/coronavirus/612067...n-naderen.html
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Dit is Duitsland op zijn breedst. Misschien zie jij het ook niet meer, zoals altijd gaan de regels gaan voor redelijk en billijkheid. Elke fatsoenlijke Behörde of Ambt had direct en standepede een klinische trail opgestart zodat dit spul allang in gekoelde silos van 25ton getransporteerd had kunnen worden (beetje ala de landslide in de A20, nieuwe weg gereed 2027, lekker gewerkt pik).
              Nouja, ik ken de details van die man niet hè. Van wat ik begrijp, heeft ie gewoon een klassiek afgezwakt-virus-vaccin gemaakt. Ik kan me voorstellen dat het niet in de haak is om dat zonder enig verder toezicht op 100 vrijwilligers te testen (want dat is waar ze hem van beschuldigen). :-)

Voor de rest, qua Duitse Behörden... Ja, die zijn een drama. Ik moet soms oppassen met hoe ik het formuleer, anders krijgen we ruzie thuis, maar ik vind de Duitse overheid tegenwoordig zo'n intens zooitje prutsers. NIETS werkt fatsoenlijk. Een paspoort of een nieuw kenteken aanvragen duurt letterlijk weken. Als het om corona gaat, is de huidige CDU-regering al een jaar bezig met corruptie en mismanagement. Scholen hebben geen internet, de GGD's moeten nog per fax hun testresultaten versturen, noem maar op.

Het is treurig, want eigenlijk is Duitsland een fantastisch land. Maar de overheid werkt nog altijd zoals ze in 1950 deden.
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                Zijn er verkiezingen nakende of zo? :)

https://www.nu.nl/coronavirus/612067...n-naderen.html
                ja,
                maar de VVD staat blijkbaar zo sterk, en scoort met Covid-maatregelen, zodat ze dit keer de Vmax niet gaan verhogen. Jammer.
                It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Nouja, ik ken de details van die man niet hè. Van wat ik begrijp, heeft ie gewoon een klassiek afgezwakt-virus-vaccin gemaakt. Ik kan me voorstellen dat het niet in de haak is om dat zonder enig verder toezicht op 100 vrijwilligers te testen (want dat is waar ze hem van beschuldigen). :-)

Voor de rest, qua Duitse Behörden... Ja, die zijn een drama. Ik moet soms oppassen met hoe ik het formuleer, anders krijgen we ruzie thuis, maar ik vind de Duitse overheid tegenwoordig zo'n intens zooitje prutsers. NIETS werkt fatsoenlijk. Een paspoort of een nieuw kenteken aanvragen duurt letterlijk weken. Als het om corona gaat, is de huidige CDU-regering al een jaar bezig met corruptie en mismanagement. Scholen hebben geen internet, de GGD's moeten nog per fax hun testresultaten versturen, noem maar op.

Het is treurig, want eigenlijk is Duitsland een fantastisch land. Maar de overheid werkt nog altijd zoals ze in 1950 deden.
                  cheap-shot: in de 50s werkte die overheid Wel. Wirtschaftswunder enzo...
                  Aber Heutzutage...

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• En over slecht werkende Behörden gesproken:

https://www.politico.com/news/magazi...excerpt-474322

De verhalen over een niet-aanwezige veiligheidscultuur in dat Wuhanse lab gingen trouwens in 2020 ook al rond.

Weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. Een slordige eeuw geleden kwam de Spaanse griep ook ineens uit het niets en dat was toch echt wel een volkomen natuurlijk proces. Dus het kan wel, dat zo'n virus ineens ontstaat. Aan de andere kant... Als er precies in de stad waar zo'n lab staat een virus vrijkomt dat ook nog eens precies past in het onderzoek wat ze daar doen... Het is allemaal toch wel erg toevallig.

Comment

Heb je toch niet helemaal goed begrepen. En dat ondanks dat die man toch z'n best doet om het uit te leggen. Hij sluit de boel kort door direct met een antigeen te werken. Het antigeen is in dit geval een peptide dat een onderdeel is van het virus. Peptide = relatief korte keten van aminozuren. Dat doet je immuunsysteem namelijk ook. Een onderdeel van de totale actie van je immuunsysteem is het in hapklare brokken hakken van een pathogeen, in dit geval het virus, zodat bepaalde cellen die kunnen herkennen middels daarvoor geschikte receptoren. Bij een antigeen gebaseerd vaccin komt dus het virus helemaal niet kijken, slechts een onbeduidend onderdeel er van. En dat antigeen is op zich totaal niet gevaarlijk. Zelfs zo dat er altijd met een zg adjuvant gewerkt moet worden om je immuunsysteem te vertellen dat het toch echt met iets gevaarlijks te maken heeft.

Wat die man doet is compleet uitleggen wat het antigeen is en welk adjuvant er gebruikt is. Zeg maar een open source vaccin, waarbij de werkzame stoffen bij wijze van spreken op de hoek van de straat te halen zijn. Komt bij dat voor antigeen gebaseerde vaccins wel veel ervaring is opgedaan. Staan iha bekend als heel effectief, maar moeten frequent geboost worden. In dit geval niet eens slecht, omdat je niet weet hoe het virus gaat muteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexB Bekijk bericht

Heb je toch niet helemaal goed begrepen. En dat ondanks dat die man toch z'n best doet om het uit te leggen. Hij sluit de boel kort door direct met een antigeen te werken. Het antigeen is in dit geval een peptide dat een onderdeel is van het virus. Peptide = relatief korte keten van aminozuren. Dat doet je immuunsysteem namelijk ook. Een onderdeel van de totale actie van je immuunsysteem is het in hapklare brokken hakken van een pathogeen, in dit geval het virus, zodat bepaalde cellen die kunnen herkennen middels daarvoor geschikte receptoren. Bij een antigeen gebaseerd vaccin komt dus het virus helemaal niet kijken, slechts een onbeduidend onderdeel er van. En dat antigeen is op zich totaal niet gevaarlijk. Zelfs zo dat er altijd met een zg adjuvant gewerkt moet worden om je immuunsysteem te vertellen dat het toch echt met iets gevaarlijks te maken heeft.

Wat die man doet is compleet uitleggen wat het antigeen is en welk adjuvant er gebruikt is. Zeg maar een open source vaccin, waarbij de werkzame stoffen bij wijze van spreken op de hoek van de straat te halen zijn. Komt bij dat voor antigeen gebaseerde vaccins wel veel ervaring is opgedaan. Staan iha bekend als heel effectief, maar moeten frequent geboost worden. In dit geval niet eens slecht, omdat je niet weet hoe het virus gaat muteren.
                        Ja sorry Alex, ik ben helaas niet een van de honderden miljoenen virologen in de EU, dus weet het verschil niet zo goed tussen een antigeen en een afgezwakt virus. :-)

De vraag is dan: als het zo effectief is, waarom hebben al die andere aanbieders dan niet deze eenvoudige methode gekozen?

Dat even los van 's man's teststrategie, die dus blijkbaar echt wel hoogst illegaal schijnt:

https://www.fr.de/politik/corona-ant...-90231110.html

(samenvattend: hij heeft 't spul inderdaad gewoon meteen bij mensen geïnjecteerd, op eigen houtje, zonder enige medische begeleiding, zonder vergunning voor tests op mensen, zonder onderzoek naar mogelijke schadelijke gevolgen)

Het zou natuurlijk mooi zijn als dat spul van hem werkt, maar die man is bepaald geen fris figuur.
                        Last edited by brun; 09-03-21, 15:35.

Comment

De vraag is dan: als het zo effectief is, waarom hebben al die andere aanbieders dan niet deze eenvoudige methode gekozen?
                          Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar, maar denk dat ik het antwoord wel weet....

Comment

• hmmm komen we hier ooit vanaf of is vinden we steeds weer nieuwe dingen om de situatie maar langer te laten duren?

https://www.weeronline.nl/nieuws/9-3...dysXquI9Wx0U_4
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ja sorry Alex, ik ben helaas niet een van de honderden miljoenen virologen in de EU, dus weet het verschil niet zo goed tussen een antigeen en een afgezwakt virus. :-)

Ignorance is bliss (o:
                              Hoe effectief het is moet aangetoond worden. Kan je zo niets over zeggen. Ging mij meer over die knee-jerk reactie van zo'n instelling. Je zou ook parallel aan de afkeuring uitspreken over het gedrag van die man zo'n vaccin kunnen gaan testen. Het grote probleem is dan denk ik dat er geen pharmaceut achter staat die zo'n test compleet regelt. En betaalt. Vraag die ik zou hebben is: waarom nu? Kan alsnog een broodje aap blijken te zijn, maar je zou er in ieder geval naar moeten kijken.

Waarom andere aanbieders niet? Gokje: patententeerbaarheid. Als je kijkt hoeveel patenteerbare 'truuks' er uitgehaald worden met mRNA en DNA vaccins, dan zijn die goed te beschermen. Goede bescherming staat gelijk aan heel veel geld. Deze situatie is de natte droom van de grote pharmaceuten die zit met recombinante producten bezighouden. Daar zijn letterlijk miljarden aan besteed. Neem Galapagos als voorbeeld. Maar na ontwikkeling ben je overgeleverd aan een medicijnwaakhond, die ellenlange tests vraagt en afwegingen maakt waar je, als het goed is, geen invloed op hebt. En dan opeens deze gouden kans om je nieuwste technieken in te zetten.

Een andere vraag: waarom wordt er zo weinig ingezet op medicatie? Het lijkt wel of we met z'n allen aan het tunneldenken geslagen zijn dat vaccinatie de enige uitweg is. En dat is niet zo.

... kan nog wel even door gaan, maar word er zelf niet echt vrolijker van. Ik vraag me echt af hoe we hier over een jaar of 5-10 naar kijken.

Comment

• Ga toch maar even door, want ik vind het wel interessant :-))

Comment

Ignorance is bliss (o:
                                  Hoe effectief het is moet aangetoond worden. Kan je zo niets over zeggen. Ging mij meer over die knee-jerk reactie van zo'n instelling. Je zou ook parallel aan de afkeuring uitspreken over het gedrag van die man zo'n vaccin kunnen gaan testen. Het grote probleem is dan denk ik dat er geen pharmaceut achter staat die zo'n test compleet regelt. En betaalt. Vraag die ik zou hebben is: waarom nu? Kan alsnog een broodje aap blijken te zijn, maar je zou er in ieder geval naar moeten kijken.

Waarom andere aanbieders niet? Gokje: patententeerbaarheid. Als je kijkt hoeveel patenteerbare 'truuks' er uitgehaald worden met mRNA en DNA vaccins, dan zijn die goed te beschermen. Goede bescherming staat gelijk aan heel veel geld. Deze situatie is de natte droom van de grote pharmaceuten die zit met recombinante producten bezighouden. Daar zijn letterlijk miljarden aan besteed. Neem Galapagos als voorbeeld. Maar na ontwikkeling ben je overgeleverd aan een medicijnwaakhond, die ellenlange tests vraagt en afwegingen maakt waar je, als het goed is, geen invloed op hebt. En dan opeens deze gouden kans om je nieuwste technieken in te zetten.

Een andere vraag: waarom wordt er zo weinig ingezet op medicatie? Het lijkt wel of we met z'n allen aan het tunneldenken geslagen zijn dat vaccinatie de enige uitweg is. En dat is niet zo.

... kan nog wel even door gaan, maar word er zelf niet echt vrolijker van. Ik vraag me echt af hoe we hier over een jaar of 5-10 naar kijken.
                                  Ik hoop dat ik mijn bronnen juist quote : De productie van antigenen, en de daarmee samenhangende certificering, is enorm tijdrovend, dat is ook de reden dat de subunit vaccins nog steeds in de procedure zitten. Daar gaan de mRNA productie vol door de loophole, een peer review van onderzoek resultaten en that's it. Die hoef je niet te certificeren als een antigeen of subunit vaccin. Ga inderdaad maar even door Alex, reken ik goed :)

Comment

• +1 voor "Doorgaan svp" ...

Comment

• Afgelopen weekend weer drie spelers in ons team die met corona te maken kregen. Een speler had het zelf opgelopen en 2 anderen zaten in quarantaine omdat er in het huis een coronageval was. Van de 18 zijn er 2 die er nog niet mee te maken hebben gehad.
                                      Het gaat om jongeren tussen 17 en 19. Met name hoofdpijn en enorme vermoeiheid voelden ze. Twee hebben wat langer last gehad van grote vermoeidheid.

Nog twee te gaan en we zijn veilig.

Comment

• Ik speel mee. Zitten alleen zoveel aspecten aan de hele situatie dat het moeilijk is er iets uit te pikken. Die vaccins dan maar.

Terug naar het begin van de epidemie. Nieuwe ziekte, snelle verspreiding en we weten nog weinig van het virus en het gedrag er van. Ergens in die beginmaanden wordt al heel snel de conclusie getrokken dat vaccineren voor de westerse wereld de enige uitweg is. Amerika tuigt Operation Warp Speed op en zoals gebruikelijk volgt de EU met de rest van de wereld een paar maanden later met wat minder. Al de pharmaceuten waar wij vaccins van ontvangen en gaan ontvangen hebben miljarden aan steun ontvangen via Warp Speed. Uitzondering Pfizer, want die wilde z’n handen vrij hebben. In commerciele zin dan. Handige jongens, moet je ze nageven.

Belangrijk onderdeel van Warp Speed was de versnelde goedkeuringsprocedure. Feit was dat tot aan dat moment geen enkel mRNA or recombinant DNA vaccin goedgekeurd was. Niet omdat niemand het probeerde, maar omdat uit lange termijn tests bleek dat de effectiviteit, vooral ook op termijn, niet opwoog tegen de nadelen. Niets ten nadele van die technieken overigens, het is de toekomst. Een side effect van die subsidies, procedures etc is dat alleen grote pharmaceuten mee kunnen doen. Of kleine die gesponsord worden door grote. Dat leidt er echter wel toe dat winstbejag een grote rol speelt. Niets mis mee, maar in dergelijke situaties wil je dat eigenlijk niet hebben.

Maar vanaf het moment dat op die vaccins werd ingezet is het alsof we niets anders kunnen bedenken. Het punt is echter dat 100% inzetten op vaccins een gok is. Die vaccins moeten effectief en werkzaam blijken, ook bij gemuteerde virussen en op wat langere termijn. En dit virus blijft nog wel even, dus een robuuste strategie ontwikkelen kan geen kwaad. Kan helemaal goed gaan met vaccineren alleen, maar het blijft een gok. Vooral ook omdat met de vaccins waar wij op inzetten geen ervaring is opgedaan. Wat je wilt bereiken met vaccineren is bij dit virus overigens niet dat iemand niet ziek wordt (zg steriele immuniteit), maar dat je in mindere mate ziek wordt. Je kan dus nog steeds besmet raken, maar je immuunsysteem handelt de ziekte sneller en met minder gevolgen af. In theorie dan.

Daarnaast zou je aan nog twee dingen kunnen denken. Het eerste is medicatie. Als daar hetzelfde aan uitgegeven wordt als aan vaccins (US 12,4 miljard USD, EU en ROW meer dan 8 miljard USD) dan kan je daar ook heel wat meer van verwachten. En een groot deel van de complicaties wordt veroorzaakt door het eigen immuunsysteem. Dat is een bekend gegeven, waar ook bestaande medicatie voor kan worden ingezet. Maar ook nieuwe en covid specifieke voor kan worden ontwikkeld.

Als een terzijde, zet dat bedrag dat ww aan R&D subsidie is uitgegeven eens af tegen de kosten van deze epidemie voor NL alleen. Dan zie je dat het eigenlijk niets voorstelt.

Het tweede is de zorgcapaciteit uitbreiden met alleen een focus op het behandelen van covid. Dan kunnen meer mensen op natuurlijke wijze immuniteit opbouwen. Ben je ook sneller klaar. Had al veel eerder gekund en dan waren we nu al over een heel groot deel van die bult heen. Uitbreiden van de zorgcapaciteit is niets nieuws, maar de keuze is blijkbaar ergens gemaakt dat niet te doen en vol in te zetten op vaccins.

En dan heb je natuurlijk het localiseren en uitstampen nog wat oa China en NZ hebben gedaan. Waarschijnlijk de beste strategie, want je koopt tijd, je geeft het virus minder kans te muteren en je economie is niet zo zwaar belast. Maar goed, dat zie ik in NL nog niet gebeuren.

Comment

Ik hoop dat ik mijn bronnen juist quote : De productie van antigenen, en de daarmee samenhangende certificering, is enorm tijdrovend, dat is ook de reden dat de subunit vaccins nog steeds in de procedure zitten. Daar gaan de mRNA productie vol door de loophole, een peer review van onderzoek resultaten en that's it. Die hoef je niet te certificeren als een antigeen of subunit vaccin. Ga inderdaad maar even door Alex, reken ik goed :)
                                          Een antigeen is gewoon een onderdeel van het virus. In dit geval een onderdeel van het zg. spike eiwit. Dus zeg maar een stukje van die spike. Dat doet helemaal niets in je lichaam. Het RNA heeft de potentie een volledig virus aan te laten maken door gebruik te maken van de daarvoor aanwezige mechanismen in een cel. Als vergelijking, dat RNA is een computerprogramma in source code, het virus is het gecompileerde programma en dat antigeen is een stukje uit dat gecompileerde programma. Doet dus helemaal niets zonder de rest. Dat RNA is ook moeilijker in elkaar te zetten, plus dat er de nodige dingen om de hoek komen kijken als het verpakken op een dusdanige manier dat het in een cel afgeleverd kan worden, dat het niet oneindig vaak gerepliceerd wordt etc.Maar goed, certificeren is een van die dingen waar geen logica achter hoeft te zitten.

Comment

Daarnaast zou je aan nog twee dingen kunnen denken. Het eerste is medicatie. Als daar hetzelfde aan uitgegeven wordt als aan vaccins (US 12,4 miljard USD, EU en ROW meer dan 8 miljard USD) dan kan je daar ook heel wat meer van verwachten. En een groot deel van de complicaties wordt veroorzaakt door het eigen immuunsysteem. Dat is een bekend gegeven, waar ook bestaande medicatie voor kan worden ingezet. Maar ook nieuwe en covid specifieke voor kan worden ontwikkeld.
                                            Ik moet spontaan hieraan denken, al weken na het begin van de uitbraak ontdekt:

https://nos.nl/artikel/2330090-onder...ootgelegd.html

Haal met medicijnen de fase van uit de hand lopen weg en de IC's liggen niet meer vol, zo dacht ik toen in mijn naïviteit. Maar sinds vorig voorjaar niets meer van gehoord.
                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht

Ik moet spontaan hieraan denken, al weken na het begin van de uitbraak ontdekt:

https://nos.nl/artikel/2330090-onder...ootgelegd.html

Haal met medicijnen de fase van uit de hand lopen weg en de IC's liggen niet meer vol, zo dacht ik toen in mijn naïviteit. Maar sinds vorig voorjaar niets meer van gehoord.
                                              Volgens mij wordt dat anti lek stofje nu standaard toegediend zodra je aan het zuurstof gaat, ik hoorde een arts dat laatst zeggen. Samen met nog wat spul.
                                              Je hebt inmiddels geloof ik al 300 tot 400% meer kans de IC levend te verlaten dan aan het begin dus er zijn zeker hele grote stappen gezet.
                                              Helaas hebben dat soort gigantische stappen dus niet de focus van de angstmachine gehad, de media.

Comment

• Wordt toch wel over geschreven? Moet je het wel lezen.

Bijvoorbeeld:

https://www.nu.nl/coronavirus/611720...ten-we-nu.html

https://www.volkskrant.nl/a-b4d135a4

Comment

• Ik heb een week of twee geleden wel iets op tv gezien over de betere behandeling van patiënten.
                                                  Pharming doet bijvoorbeeld een onderzoek in de VS over de bruikbaarheid van hun medicijn Ruconest. Ruconest zou schade aannde longen kunnen beperken om het zwellingen tegengaat of zoiets

Comment

• Een man protesteert elke avond 13 minuten met lawaai tegen de avondklok. Hij doet in de hele buurt folders in de bus om uit te leggen waarom.

Confrontatieschuwe, laffe buurtbewoners bellen de politie. Die regelt na een paar een huiszoekingsbevel en doet een inval:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/11...jorge-a4035178

Schokkend vind ik dit.

Comment

• Kan niet anders zeggen dan schandalig.

Alles om de burger onder de duim te houden, tenminste zo zie ik het steeds meer en kan mij ook niet meer vinden in de maatregelen.

Het lijkt dat we het allemaal te goed hebben en teveel welvaart. We slikken het als zoete koek. Geen hesjes, geen echte protesten of demonstraties, niet heel Nederland na 21u de straat op als protest. Gewoon volgen en genieten van wat wel kan.

Op naar de volgende crisis, de mentale crisis van veel mensen, waar niet voldoende steun of geld voor is.
                                                      Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

• Welke overheid moet met welke reden de burger onder de duim houden?

Comment

• Ik ga niet in allerlei complotten denken met alu hoedjes of 5G(ekkies)

Wat ik wel denk is dat als onze overheid niet optreed tegen allerlei vormen van protest dat ze het onderspit gaan delven door opstand. Crowd control?
                                                          de maat regelen zijn inmiddels zwaarder dan de kwaal.
                                                          Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

• Compromis: voortaan maar 7 minuten pannenmeppen...
                                                            ROFL.

(edit: buurman koopt stopwatch, en over paar weken: rijdende rechter erbij.... )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Miel Bekijk bericht
                                                              Ik ga niet in allerlei complotten denken met alu hoedjes of 5G(ekkies)

Wat ik wel denk is dat als onze overheid niet optreed tegen allerlei vormen van protest dat ze het onderspit gaan delven door opstand. Crowd control?
                                                              de maat regelen zijn inmiddels zwaarder dan de kwaal.
                                                              Denk dat je dichtbij de waarheid zit, dit is repressie om te ontmoedigen.
                                                              Mini Cooper Clubman
                                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Toen ik pannenmeppen las, dacht ik meteen aan Barcelona. Elke avond om 22h hoorde (was er veel tussen 2014 en 2017) je in de hele stad gemep op pannen. Protest voor de onafhankelijkheid.

Verbaasde me dan ook niet om te lezen dat dit een Chileen was. :-)

Comment

• Pannenmeppen is riskant voor regeringen.
                                                                  Was o.a. een groot ding in 2001 in Argentinia en escaleerde daar flink.
                                                                  https://en.wikipedia.org/wiki/Cacerolazo#Argentina

Comment

Working...
                                                                  X