Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Griep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oei, zo eentje ken ik ook. Eeuwig in de slachtofferrol, esoterisch tot en met. Die staat al sinds mensenheugenis op mijn ignore-list.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• [TSM] Een vrouw naar mijn hart! [/TSM]
      Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
        Overigens ben ik niet gelinkt aan de auteur van die post, maar zit er nog een schakel tussen. Iemand die ik ken uit mijn studententijd, en die... tja. Op FB heb ik haar er al uitgegooid omdat ze daar nog veel verder gaat. Op LI lees ik haar nog wel - ik wil ook niet in zo'n modus terecht komen dat ik alles en iedereen uitsluit waar ik het even niet mee eens ben. Maar van deze specifieke dame (niet zijnde de auteur van bovenstaande post dus) word ik langzamehand wel erg moe. Is al 10 jaar werkeloos nadat ze drie banen afsloot met een arbeidsconflict. Haar zoontje van ca 10 zit al op de vierde basisschool, want met al die scholen krijgt ze mot. En geen van die scholen "begrijpt haar kind". Ze jammert over vaccins en gezondheid, heeft een website waarin ze haar diensten als spiritueel coach/tarotkaartlezer/druide/wichelroedeloopster/steenkristallendinges aanbiedt. Fair enough maar ze weegt meer dan 100 kg en ze rookt 2 pakjes per dag. GTFOH met je anti vaccin onzin.

Kortom, hmmmm, tja, iemand die me niet op de juiste manier triggert zeg maar. :)
        Ik krijg dat dus te zien (denk ik) omdat jij erop gereageerd hebt. Dat is geen verwijt naar jou, maar naar LI.
        Ik heb namelijk heel zorgvuldig snel aan dat corona gedoe voorbij gescrolled de afgelopen maanden, en dan -tadaa- krijg je die onzin nauwelijks nog te zien.
        Dat zal nu dus wel teniet gedaan zijn door mijn reactie.
        :)
        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

De vraag is dan of er een causaal verband is, of dat het simpelweg correlatie is.

Want mogelijk is er een heel andere, simpele verklaring: veel mensen die zich vrijwillig niet laten vaccineren, waren de afgelopen anderhalf jaar ook tegen mondkapjes, afstandsmaatregelen etc. Veel vaccinatietegenstanders droegen nooit een mondkapje en hebben bijvoorbeeld veel meer mensen van dichtbij ontmoet dan de 'coronamijder' uit de eerste groep. Dus is hun afweer in die tijd zeer waarschijnlijk ook zoals gewoonlijk in aanraking geweest met griep en verkoudheid, en dus nog getraind.

Ik las een maand of twee al een artikel waarin gewaarschuwd werd voor een heel zwaar griepseizoen, omdat door mondkapjes en afstand hťťl veel mensen niet de gebruikelijke jaarlijkse virusgolf hebben doorstaan. Zodat hun afweer niet meer getraind is op simpele verkoudheid en griep en dat dus eerst weer met een flinke knal moet opbouwen.

In dat geval speelt de coronavaccinatie zťlf dus totaal geen rol, maar gaat het simpelweg om het gedrag van de desbetreffende mensen.
          Wij lopen hier heel de dag met mondkapjes op, in Parijs op kantoor ook.
          Wie gaat nu eigenlijk straks de schuld krijgen van die griepgolf ?
          Is daar al een plan voor ? Ik heb wel een vermoeden trouwens :)

Comment

• Overigens ter aanvulling nog: ik word gewoonlijk twee of drie keer per jaar snotverkouden, vrijwel altijd aangestoken door iemand op het werk (jonge moeders zijn wandelende virusbommen) of een medepassagier tijdens een langere treinreis. Griep loop ik ook op die manier op, maar die krijg ik hooguit een keer per acht jaar.

Ben sinds februari 2020 niet meer verkouden geweest - heb 98% van de tijd alleen gewerkt en tijdens treinreizen hebben anderen en ik de hele tijd een mondkapje op.

Dus volgens mij ben ik ook gigantisch aan de beurt als ik voor de eerste keer weer word aangestoken :-(
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Wij lopen hier heel de dag met mondkapjes op, in Parijs op kantoor ook.
              Wie gaat nu eigenlijk straks de schuld krijgen van die griepgolf ?
              Is daar al een plan voor ? Ik heb wel een vermoeden trouwens :)
              Dan krijg je mensen die op FB of LI luidkeels roepen: hoe kan ik zo heftig griep krijgen, ik ben toch tegen corona gevaccineerd?

Comment

Dan krijg je mensen die op FB of LI luidkeels roepen: hoe kan ik zo heftig griep krijgen, ik ben toch tegen corona gevaccineerd?
                Dat weet ik niet, wat ik wel las is dat de nieuwe KPI qua IC bedden, 180 Corona bedden is. 180.
                De gezondheiszorg crisis groeit exponentieel momenteel.

Comment

• Klopt. Zie ook hier: Gommers: versoepel niet, piek van 400 coronapatiŽnten kan IC niet aan | NOS

Dus we zitten ruim anderhalf jaar na de start van de pandemie in dit land nog steeds met een IC-bedden tekort. Geen les geleerd uit het afschalen van de regliere zorg bij de vorige pieken, er is dus compleet niet geinvesteerd in behandelcapaciteit. Waarom? Optimisme? Te druk met verkiezingen en formeren?

En dan krijg je misschien dus nog een versterkend effect op de IC van zware griepgevallen door de algeheel verminderde weerstand als gevolg van 1,5 jaar 1,5 meter, thuiswerken en mondkapjes.

Ik ben echt niet panisch voor corona, en ik ben goed bereid te accepteren dat er aan die ziekte in de winter meer mensen doodgaan (zoals bij de griep). Ik snap dat er bij die ernstig zieken en doden zowel gevaccineerden als ongevaccineerden zitten. Maar de enige conclusie is dus dat "het volk" zich anderhalf jaar heeft in moeten houden onder het mom van "we moeten de zorg beschermen", en dat hebben we grosso modo best ook gedaan. En dat er aan de kant van de politiek NUL is geinvesteerd in het weerbaarder maken van de zorg zelf. Of althans, zo die investeringen er zijn geweest, zien we ze niet terug waar het telt: meer verpleegcapaciteit regulier en IC.

En toch mag Rutte 4 weldra van start. Schiet mij maar lek.
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik kan daar ook niet bij met m'n hoofd.

Miljarden en nog eens miljarden om KLM te redden, maar extra investeren in de IC-capaciteit, ho maar. Sterker nog, dat gezeik van Rutte over het verhogen van zorgsalarissen heeft er ongetwijfeld toe geleid dat veel medisch personeel is weggelopen.

Comment

• Dit is de nuance: Intensive care-opnames | Coronadashboard | Rijksoverheid.nl

Op dit moment 137 IC-bedden bezet, wat wordt weergegeven als 17,8% van de capaciteit. ("Dit zegt niet iets over de maximale IC-capaciteit", staat er achter - waarom dan een percentage noemen?)
                      Affijn, als je daar 100% van maakt zit je dus op 770 IC-bedden in Nederland. Gommers heeft het over maximaal 180 beschikbaar voor Corona-patiŽnten, Dat is ruim 23% van de capaciteit.

In april 2020 lagen er ruim 1400 mensen met Corona op de IC. En als we de officiŽle cijfers moeten geloven, hebben we nu de HELFT van dat aantal IC-bedden over? WTF?
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Even een update van mijn kant:
                        Na 2 dagen heftige hoofdpijn, daarna 2 dagen koorts en vervolgens 2 dagen wat gehoest ben ik sinds gisteren klachtenvrij en mag ik vanaf vandaag weer naar buiten. Ik dacht nergens last meer van te hebben, maar tot mijn grote verbazing merkte ik een uur geleden dat mijn reuk totaal is weg gevallen! Tijdens mn opsluiting heb ik dat totaal niet gemerkt, mijn smaak heb ik namelijk wel nog gewoon. Maar ik ben nu weer terug thuis en mijn dochter van 2 had net een gigantische poepluier....en daar rook ik echt helemaal niks van! :-) Toen ben ik eens een aantal andere dingen gaan sniffen en inderdaad, ik ruik geen ene drol. (pun intended)

Maar we hebben nu ee 2e probleem: mijn kinderen mochten zich gisteren laten testen en jullie raden het denk ik al.....die hebben nu dus positief getest. De GGD was echter weer chaotisch, want die wisten aanvankelijk niet wat ze ons moesten adviseren. Hun eerste advies was dat ze vanaf vandaag(!) weer minimaal 7 dagen in quarantaine moesten. Vervolgens werd dat bijgesteld tot 7 dagen vanaf zondag toen de oudste beetje koorts kreeg. Vervolgens werden we een uur(!) in de wacht gezet omdat ze intern wilden overleggen.
                        De uitkomst: de jongste hoeft helemaal niet meer in quarantaine omdat ze denken dat ze al langer geleden het virus heeft opgelopen en daardoor vandaag nog positief testte. De oudste moet t/m zondag binnen blijven, want dat is 7 dagen na begin van de klachten.
                        Dus nu zit ik weer opgesloten, maar dan in mn eigen huis. Want mijn vrouw mag gewoon naar buiten en wilde ook eens even een frisse neus na een week met die 2 al binnen te hebben gezeten.
                        Giulia 1600 Super '65
                        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Overigens ter aanvulling nog: ik word gewoonlijk twee of drie keer per jaar snotverkouden, vrijwel altijd aangestoken door iemand op het werk (jonge moeders zijn wandelende virusbommen) of een medepassagier tijdens een langere treinreis. Griep loop ik ook op die manier op, maar die krijg ik hooguit een keer per acht jaar.

Ben sinds februari 2020 niet meer verkouden geweest - heb 98% van de tijd alleen gewerkt en tijdens treinreizen hebben anderen en ik de hele tijd een mondkapje op.

Dus volgens mij ben ik ook gigantisch aan de beurt als ik voor de eerste keer weer word aangestoken :-(
                          Ga eens een dagje met mij mee :)
                          Ik heb inmiddels alles alweer achter de rug qua griep, verkoudheid etc. in de afgelopen weken.
                          Virusjes gaan gierend door de holtes en nu voor de tweede keer eindigend onder een kroon in de rechterkaak, twee dagen helse pijn met kauwen en praten en dan verdwijnt het weer. Over, beter of genezen..
                          Ach, da's alles ondanks mondkapjes etc. :)
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

In april 2020 lagen er ruim 1400 mensen met Corona op de IC. En als we de officiŽle cijfers moeten geloven, hebben we nu de HELFT van dat aantal IC-bedden over? WTF?
                            Moet toch ergens te vinden zijn waar die andere bedden zijn gebleven. Mijn vermoeden: aan 'normale' IC-gevallen, die tijdens de eerste golf zo veel mogelijk vanaf de IC werden gehouden om maar ruimte voor coronapatiŽnten te creŽren.

En er zijn ongetwijfeld aanzienlijk minder mensen beschikbaar dan toen om op de IC te werken... Opgebrand, overspannen, eindelijk een keer op vakantie, elders in het ziekenhuis aan het werk of gewoon met opgeheven middelvinger naar Rutte het ziekenhuis uit gelopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                              Even een update van mijn kant:
                              Na 2 dagen heftige hoofdpijn, daarna 2 dagen koorts en vervolgens 2 dagen wat gehoest ben ik sinds gisteren klachtenvrij en mag ik vanaf vandaag weer naar buiten. Ik dacht nergens last meer van te hebben, maar tot mijn grote verbazing merkte ik een uur geleden dat mijn reuk totaal is weg gevallen! Tijdens mn opsluiting heb ik dat totaal niet gemerkt, mijn smaak heb ik namelijk wel nog gewoon. Maar ik ben nu weer terug thuis en mijn dochter van 2 had net een gigantische poepluier....en daar rook ik echt helemaal niks van! :-) Toen ben ik eens een aantal andere dingen gaan sniffen en inderdaad, ik ruik geen ene drol. (pun intended)

Maar we hebben nu ee 2e probleem: mijn kinderen mochten zich gisteren laten testen en jullie raden het denk ik al.....die hebben nu dus positief getest. De GGD was echter weer chaotisch, want die wisten aanvankelijk niet wat ze ons moesten adviseren. Hun eerste advies was dat ze vanaf vandaag(!) weer minimaal 7 dagen in quarantaine moesten. Vervolgens werd dat bijgesteld tot 7 dagen vanaf zondag toen de oudste beetje koorts kreeg. Vervolgens werden we een uur(!) in de wacht gezet omdat ze intern wilden overleggen.
                              De uitkomst: de jongste hoeft helemaal niet meer in quarantaine omdat ze denken dat ze al langer geleden het virus heeft opgelopen en daardoor vandaag nog positief testte. De oudste moet t/m zondag binnen blijven, want dat is 7 dagen na begin van de klachten.
                              Dus nu zit ik weer opgesloten, maar dan in mn eigen huis. Want mijn vrouw mag gewoon naar buiten en wilde ook eens even een frisse neus na een week met die 2 al binnen te hebben gezeten.
                              Wat een gedoe man. Sterkte :-(

Comment

• Pfffff Veloce, lekker weekje voor jou en je familie zo. Hopelijk snel alles weer normaal! Inclusief meurende poepluiers. :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik vroeg me al af hoe het met Veloce zou zijn, inmiddels. Helaas geen louter positief antwoord :-(

Sterkte!

Comment

Klopt. Zie ook hier: Gommers: versoepel niet, piek van 400 coronapatiŽnten kan IC niet aan | NOS

Dus we zitten ruim anderhalf jaar na de start van de pandemie in dit land nog steeds met een IC-bedden tekort. Geen les geleerd uit het afschalen van de regliere zorg bij de vorige pieken, er is dus compleet niet geinvesteerd in behandelcapaciteit. Waarom? Optimisme? Te druk met verkiezingen en formeren?

En dan krijg je misschien dus nog een versterkend effect op de IC van zware griepgevallen door de algeheel verminderde weerstand als gevolg van 1,5 jaar 1,5 meter, thuiswerken en mondkapjes.

Ik ben echt niet panisch voor corona, en ik ben goed bereid te accepteren dat er aan die ziekte in de winter meer mensen doodgaan (zoals bij de griep). Ik snap dat er bij die ernstig zieken en doden zowel gevaccineerden als ongevaccineerden zitten. Maar de enige conclusie is dus dat "het volk" zich anderhalf jaar heeft in moeten houden onder het mom van "we moeten de zorg beschermen", en dat hebben we grosso modo best ook gedaan. En dat er aan de kant van de politiek NUL is geinvesteerd in het weerbaarder maken van de zorg zelf. Of althans, zo die investeringen er zijn geweest, zien we ze niet terug waar het telt: meer verpleegcapaciteit regulier en IC.

En toch mag Rutte 4 weldra van start. Schiet mij maar lek.
                                    Tja, dat zeg ik dus al de hele tijd........

Geloof niet dat die 1.5m of mondkapjes hebben bijgedragen aan een verminderde weerstand (de afstand was er al sinds begin dit jaar nauwelijks en mondkapjes, zie verhaal W220L) mensen bleven gewoon meer thuis met verkoudheid, en vlak vooral het minder handenschudden niet uit!

Comment

• Van NOS.nl. “Drie op de vier coronapatiŽnten die tussen 1 september en 3 oktober werden opgenomen in het ziekenhuis waren ongevaccineerd, blijkt uit cijfers van het RIVM. Bij coronapatiŽnten die op de intensive care werden opgenomen, is dat aantal nog groter. Daar waren vier op de vijf patiŽnten ongevaccineerd. De kans om als volledig gevaccineerde op de IC terecht te komen is 33 keer kleiner dan als niet-gevaccineerd persoon.

Op dit moment is ruim 80 procent van de bevolking van 12 jaar en ouder gevaccineerd. Het RIVM meldt dat volledige coronavaccinatie nog altijd voor 95 procent beschermt tegen ziekenhuisopname en voor 97 procent tegen opname op de IC.”

Ik ben dan nog wel benieuwd naar de gevaccineerden. Zijn dat mensen met een afwijkende situatie, bijvoorbeeld dat vaccinaties niet werken vanwege medicijnen die ze moeten slikken? Da’s ook een grote groep, iets van 700.000 meen ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                                        Van NOS.nl. “Drie op de vier coronapatiŽnten die tussen 1 september en 3 oktober werden opgenomen in het ziekenhuis waren ongevaccineerd, blijkt uit cijfers van het RIVM. Bij coronapatiŽnten die op de intensive care werden opgenomen, is dat aantal nog groter. Daar waren vier op de vijf patiŽnten ongevaccineerd. De kans om als volledig gevaccineerde op de IC terecht te komen is 33 keer kleiner dan als niet-gevaccineerd persoon.

Op dit moment is ruim 80 procent van de bevolking van 12 jaar en ouder gevaccineerd. Het RIVM meldt dat volledige coronavaccinatie nog altijd voor 95 procent beschermt tegen ziekenhuisopname en voor 97 procent tegen opname op de IC.”

Ik ben dan nog wel benieuwd naar de gevaccineerden. Zijn dat mensen met een afwijkende situatie, bijvoorbeeld dat vaccinaties niet werken vanwege medicijnen die ze moeten slikken? Da’s ook een grote groep, iets van 700.000 meen ik.
                                        Wat uitleg over gevaccineerden in ziekenhuis/IC:

https://twitter.com/jaimeborjas11/st...372048907?s=21

Comment

• Er kwam volgens mij een paar weken geleden ergens in een journaal uitzending voorbij (had iets met de algemene beschouwingen van doen) dat de rekenkamer adviseerde aan het kabinet om nog meer te gaan bezuinigen op de zorg. En ik vermoed dat de vvd stemmers die in de "zorg werken" wel op hun partij blijven stemmen, want op managers niveau wordt er volgens mij nog genoeg verdiend. En dat is ook een deel van de verklaring waarom vvd stemmers blijven stemmen op hun partij, een hoop zijn groot verdieners die amper merken dat er minder binnen komt want.

Zelf ben ik sinds mijn 2e prik continu licht verkouden/ en heb regelmatig alle soorten griep waar ik normaal nooit last van had.
                                          Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V70 Bekijk bericht

Wat uitleg over gevaccineerden in ziekenhuis/IC:

https://twitter.com/jaimeborjas11/st...372048907?s=21
                                            Ik las een artikel over de situatie in Israel, dat de aantallen vax vs non vax in het ziekenhuis hetzelfde begon te worden als de ratio vax/non vax in het algemeen.
                                            Doorbraak infecties die om IC opname vragen, blijven hoofdzakelijk non vaxxers, maar vergis je niet, ook dubbel gevaccineerden komen daar terecht.
                                            Ik vind dat ook wel logisch eigenlijk, en kan dat volgen.

Ik blijf me erover verbazen dat er in NL totaal andere cijfers gerapporteerd worden mbt dat onderwerp, en dat meen ik oprecht. Misschien gaat het hier ook nog de Israel kant op, geen idee.

Als ik het af zet tegen deze quotes (uit dit artikel : https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y)

"Unfortunately, the vaccine’s beneficial effect on Delta transmission waned to almost negligible levels over time. In people infected 2 weeks after receiving the vaccine developed by the University of Oxford and AstraZeneca, both in the UK, the chance that an unvaccinated close contact would test positive was 57%, but 3 months later, that chance rose to 67%. The latter figure is on par with the likelihood that an unvaccinated person will spread the virus.

A reduction was also observed in people vaccinated with the jab made by US company Pfizer and German firm BioNTech. The risk of spreading the Delta infection soon after vaccination with that jab was 42%, but increased to 58% with time.
                                            "

Dan zit ik met verbazing te luisteren naar wat de Jonge weer allemaal op de radio wauweld, exact het tegenover gestelde, dat gevaccineerde mensen helemaal niet transmitten etc.

Bovenstaande wordt momenteel ge peer reviewed, ben benieuwd. Past overigens volledig bij de Israel tactiek: boosters.

Comment

• Ik lees tot nu toe vooral dat gevaccineerden het ook kunnen verspreiden, maar dat de kans wel veel kleiner is dan dat ongevaccineerden dat kunnen. O.a. Vlaamse viroloog Vd Gucht:

5285E01B-FCB0-480E-B674-DC0FA687185E.png

Comment

Ik las een artikel over de situatie in Israel, dat de aantallen vax vs non vax in het ziekenhuis hetzelfde begon te worden als de ratio vax/non vax in het algemeen.
                                                Doorbraak infecties die om IC opname vragen, blijven hoofdzakelijk non vaxxers, maar vergis je niet, ook dubbel gevaccineerden komen daar terecht.
                                                Ik vind dat ook wel logisch eigenlijk, en kan dat volgen.
                                                Ja, da's toch pure statistiek?

Als je 10% van de bevolking dubbel hebt gevaccineerd, en zo'n vaccinatie beschermt voor 95%, dan heb je nauwelijks gevaccineerden op de IC.
                                                Als je blijft doorprikken en aan het eind 90% dubbel hebt gevaccineerd, is die restcategorie in pure aantallen een stuk groter, en heb je ineens best veel gevaccineerden op de IC. Dat kunnen er (zoals nu) dan best wel eens net zoveel zijn als ongevaccineerden.

Wat ik alleen niet snap, is hoe vaccinatietegenstanders dat als argument tťgen vaccinatie gebruiken, terwijl het juist een argument vůůr vaccinatie is... Hoewel, het duidt er eigenlijk op dat veel van die mensen nooit wiskunde in het pakket hadden.

Sterker nog, ik wil wel even een positie innemen hier: minstens 90% van de viruswappies heeft absoluut NUL verstand van kansberekening, maar gooit wel gillend allerlei percentages op social media.

Zo. :-) Ik trek een fles wijn open.

Comment

• Ik doe met je mee zolang het nog mag van De Jonge. ;)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja, da's toch pure statistiek?

Als je 10% van de bevolking dubbel hebt gevaccineerd, en zo'n vaccinatie beschermt voor 95%, dan heb je nauwelijks gevaccineerden op de IC.
                                                    Als je blijft doorprikken en aan het eind 90% dubbel hebt gevaccineerd, is die restcategorie in pure aantallen een stuk groter, en heb je ineens best veel gevaccineerden op de IC. Dat kunnen er (zoals nu) dan best wel eens net zoveel zijn als ongevaccineerden.

Wat ik alleen niet snap, is hoe vaccinatietegenstanders dat als argument tťgen vaccinatie gebruiken, terwijl het juist een argument vůůr vaccinatie is... Hoewel, het duidt er eigenlijk op dat veel van die mensen nooit wiskunde in het pakket hadden.

Sterker nog, ik wil wel even een positie innemen hier: minstens 90% van de viruswappies heeft absoluut NUL verstand van kansberekening, maar gooit wel gillend allerlei percentages op social media.

Zo. :-) Ik trek een fles wijn open.
                                                    Dat snap ik ook niet :)

Maar goed, dit zijn dan wel weer enge patent aanvragen, wetende dat ze net miljarden mensen hebben geinjecteerd met een substantie waarin voor wappie afgeschilderde wetenschappers, nano particelen hebben gevonden:

https://patentimages.storage.googlea...US11107588.pdf

WTF ? Social Credit System in de make......

(disclaimer...., ik moet het nog even goed lezen, dan nog eens, en nog een keer......eerste indruk: zeer alarmerend)
                                                    Last edited by TSM; 15-10-21, 18:19.

Comment

(disclaimer...., ik moet het nog even goed lezen, dan nog eens, en nog een keer......eerste indruk: zeer alarmerend)
                                                      Ach, een patent zegt weinig... Het is best wel grappig hoe conspiracygelovers helemaal gek worden als ze ergens in een patentdatabase iets vinden dat hun wantrouwen bevestigt. Terwijl... nouja, er zijn tig patenten toegekend op de waterstofbom. Die is nog nooit gebruikt. :-) En patenten op vliegende schotels. Die ook nog nooit in de praktijk zijn toegepast. En er is vast ook wel een patent te vinden op de huidige grille van BMW's, terwijl toch echt de HELE wereld het erover eens is dat die de slechtste uitvinding is sinds bacardi-cola.

Comment

Ach, een patent zegt weinig... Het is best wel grappig hoe conspiracygelovers helemaal gek worden als ze ergens in een patentdatabase iets vinden dat hun wantrouwen bevestigt. Terwijl... nouja, er zijn tig patenten toegekend op de waterstofbom. Die is nog nooit gebruikt. :-) En patenten op vliegende schotels. Die ook nog nooit in de praktijk zijn toegepast. En er is vast ook wel een patent te vinden op de huidige grille van BMW's, terwijl toch echt de HELE wereld het erover eens is dat die de slechtste uitvinding is sinds bacardi-cola.
                                                        Dat is het grote verschil. Het is al toegepast. Ze hoeven het alleen aan te zetten :)
                                                        En nu ? Functioneren jullie vax wappies ook als 5G hotspot, dat zou voor mensen als mij wel handig zijn dan ?
                                                        Rofl :)

Volgden run tijdens hamsteren: aluminium folie :))))

Comment

• In die patentaanvraag die jij citeert, staat volgens mij niets over nanopartikelen...? Het is een heleboel tekst rondom een vrij simpel systeem waarbij mensen een app op hun telefoon ofzo hebben die bijhoudt met hoeveel andere mensen ze in contact zijn geweest - en dat op basis daarvan een score wordt gegenereerd die bepaalt in welke vaccinatiegroep ze terechtkomen. Veel contacten = eerder vaccineren.

Weer zo'n zinloos patent dus, want vanwege privacy en vele andere redenen kun je niet de hele bevolking met zo'n contacten-app uitrusten.

Comment

Dat snap ik ook niet :)

Maar goed, dit zijn dan wel weer enge patent aanvragen, wetende dat ze net miljarden mensen hebben geinjecteerd met een substantie waarin voor wappie afgeschilderde wetenschappers, nano particelen hebben gevonden:

https://patentimages.storage.googlea...US11107588.pdf

WTF ? Social Credit System in de make......

Waarom alarmerend? Wat mij betreft ten zo alarmerend als een aflevering van Black mirror.

Comment

In die patentaanvraag die jij citeert, staat volgens mij niets over nanopartikelen...? Het is een heleboel tekst rondom een vrij simpel systeem waarbij mensen een app op hun telefoon ofzo hebben die bijhoudt met hoeveel andere mensen ze in contact zijn geweest - en dat op basis daarvan een score wordt gegenereerd die bepaalt in welke vaccinatiegroep ze terechtkomen. Veel contacten = eerder vaccineren.

Weer zo'n zinloos patent dus, want vanwege privacy en vele andere redenen kun je niet de hele bevolking met zo'n contacten-app uitrusten.
                                                              Helemaal mee eens. Verder dan een methodologie voor het berekenen van scores obv informatie van elektronische aparaten gaat het niet op.

Comment

• Ondertussen is mijn vrouw (ook gevaccineerd) als 4e in dit huis positief. Op zich niet gek, want die zit al sinds vorige week dinsdag in huis met minstens 1 iemand die besmettelijk is.
                                                                Giulia 1600 Super '65
                                                                Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Kun jij zelf ook nog positief blijven met die binnenblijfverordeningen?

nou ja, hopelijk allemaal snel weer helemaal beter.

bij ons is via de jongste (12) inmiddels een flink verkoudheidsvirus binnen gekomen. Dat dat rotjoch geen anderhalve meter afstand meer houdt is dus de oorzaak ;-)

Omdat ik woensdagavond zo ver was gaan hardlopen als ik maar vol kon houden was ik waarschijnlijk flink vatbaar en voelde me gisteren dan ook goed beroerd. Ik denk dat er wel 500ml prut uit mijn holtes gelopen is met flinke keelpijn als gevolg. Vandaag al weer iets beter, krijg al weer lucht maar voel dat ik me nog koest moet houden om geen opvliegers te krijgen. GF sinds gisteren uiteraard ook aan de snotter.

Comment

Working...
                                                                  X