Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Griep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht

Ja hij keek regelmatig naar Rutte, op zoek naar steun denk ik. Hij kwam nogal nerveus over.
    good luck met het vinden van steun bij rutte..
    It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht

Ja hij keek regelmatig naar Rutte, op zoek naar steun denk ik. Hij kwam nogal nerveus over.
      Ik had meer het idee dat hij toestemming zocht om zelfstandig te vliegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
        Tja. Ik snap het wel.

https://www.nu.nl/coronavirus/617820...erdag-toe.html

Betekent tegelijkertijd dat de regering op dit punt gewoon elke geloofwaardigheid heeft verloren. Als je van bovenaf een lockdown handhaaft en overal in het land zeggen burgemeesters vervolgens: nee, we luisteren niet, dan is het coronabeleid dus wel zo'n beetje failliet.
        Ik ben sinds gisteren begonnen met coke te handelen. Niet voor de omzet, maar om te protesteren dat het illegaal is. Protesteren is ten slotte een grondrecht en het is toch niet te handhaven. Wie doet er mee?
        Een beetje minister van Justitie roept op tot extra controle tijdens het weekend. Geen precedent voor de toekomst creëren.

Comment

• Bij ons de terrassen waren open om je take away bestelling te nuttigen, en het was gezellig druk.
          Natuurlijk komt team handhaving langs, de helden van de maatschappij, om polshoogte nemen.
          Ze maakten snel rechtsomkeert toen ze zagen dat ze eventueel contact moesten leggen met dorpelingen, ik vermoed om snel een rapport te schrijven welke terrassen open waren.
          Helden van de samenleving hoor....

يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Niks mis met handhaving. Beroep wat veel mensen niet willen of durven doen. Je zal maar in de schoenen van dat soort mensen staan in deze tijden.
            ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
              Niks mis met handhaving. Beroep wat veel mensen niet willen of durven doen. Je zal maar in de schoenen van dat soort mensen staan in deze tijden.
              Ah, je kent ze hier ? Doe ze even de groeten van STorM.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                Bij ons de terrassen waren open om je take away bestelling te nuttigen, en het was gezellig druk.
                Natuurlijk komt team handhaving langs, de helden van de maatschappij, om polshoogte nemen.
                Ze maakten snel rechtsomkeert toen ze zagen dat ze eventueel contact moesten leggen met dorpelingen, ik vermoed om snel een rapport te schrijven welke terrassen open waren.
                Helden van de samenleving hoor....
                Hoe ver zou jij je nek uitsteken als handhaver, wanneer de minister van justitie al aangeeft dat ze er niks meer aan wil doen? Verwacht je nou echt dat iemand met het salaris en mandaat van een BOA het risico gaat lopen om door een iets te enthousiaste "vrijheidstrijder" voor de bek getikt te worden?

Ik verwacht dat niet van ze, en ik veroordeel ze daar niet om. Maar volgens jou zijn het dan slappelingen of zo?
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ach, heel Nederland handhaaft niet. Duitsland trouwens ook niet. :-)

Mondkapjes in de trein? Conducteurs hebben de instructie om er niets van te zeggen.
                  Quarantaine? Controleert helemaal niemand op.
                  De verplichte registratie op einreiseanmeldung.de? In twee jaar corona heeft me er nog NOOIT iemand naar gevraagd.
                  3G-regel in het Duitse openbaar vervoer? Hahaha, ja hoor, echt wel.

Dus. :-)
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Dat dus.

Bij the Voice of Holland wordt ook nu pas gehandhaafd lees ik…..

Comment

• Mondkapje in de bus ?? Chauffeur mag er niets van zeggen, een stille melding voor de statistiek is het wapen...

Net even lekker gegeten en gedronken.
                      En dat in IJmuiden :)

Jammer genoeg was het voorlopig voor het laatst bij Pluijm.
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                        Mondkapje in de bus ?? Chauffeur mag er niets van zeggen, een stille melding voor de statistiek is het wapen...

Net even lekker gegeten en gedronken.
                        En dat in IJmuiden :)

Jammer genoeg was het voorlopig voor het laatst bij Pluijm.
                        Die stopt toch? Bij hem waren ze toch in het voorjaar aan het handhaven?

Comment

• Daarom ook voor het laatst. :(
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

• Ondertussen in de UK.

https://www.theguardian.com/world/ng...se-interactive

Héél erg venijnige pagina van de Guardian met telkens de aantallen coronadoden die vielen tijdens een Johnson-feestje. Linkse humor, zeg maar. :-)
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Weer thuis. Voor de zekerheid de terugvlucht een dag verzet. Want het was nog spannend of we alles op tijd zouden rondkrijgen. Toch gelukt,
                              en van die extra dag maar een leuke dag gemaakt.

Uitgebreid bijgepraat met een collega die ook in Dubai vastzat. Had er al contact mee toe we er nog zaten, zo konden we elkaar helpen met het terugkomen.

Collega was met TUI, en die bleken ook geen idee te hebben wat ze moesten doen. Collega zat op een TUI boot. Werd een paar dagen geleden overgeplaatst naar een quarantaine hotel, toevallig ook een boot. Ook heel veel besmettingen op die TUI boot. Maar die hielpen hun klanten dus totaal niet.

Verder bleek Dubai Airport als enige locatie antigeentesten te hebben. Staat nergens vermeld, ook niet op hun site. Handig.

Collega en gezin was op de laatste dag negatief, maar voor 1 kind was dit niet bekend in de systemen die Emirates checkt. Waarschijnlijk DHA system. Dus ondanks dat ze een negatieve PCR test op papier bij zich hadden, moesten ze op het vliegveld alsnog een antigeensneltest doen. Wat nergens op slaat.

DHA clearance van mn vrouw is nog steeds niet binnen. Ze moest maar wachten. Is dus officieel in overtreding, maar dat staat dus kennelijk niet geregistreerd, want inchecken ging zonder problemen.

Emirates callcenter is dagenlang niet bereikbaar geweest.

Kortom, niets of niemand is voorbereid.

En ga niet vliegen nu, begreep van anderen dat andere landen nog veel strenger zijn en nog slechter voorbeteid.
                              Wil je toch vliegen, ga vanuit Belgie. En weer terug op België, want dan heb je geen PCR test nodig.
                              Duitsland heeft de regels aangescherpt, is dus geen optie meer nu.

​​​​​​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Hoe ver zou jij je nek uitsteken als handhaver, wanneer de minister van justitie al aangeeft dat ze er niks meer aan wil doen? Verwacht je nou echt dat iemand met het salaris en mandaat van een BOA het risico gaat lopen om door een iets te enthousiaste "vrijheidstrijder" voor de bek getikt te worden?

Ik verwacht dat niet van ze, en ik veroordeel ze daar niet om. Maar volgens jou zijn het dan slappelingen of zo?
                                Je kent blijkbaar het mandaat van een BOA niet zo heel erg goed.
                                Het enige wat ik verwacht. had, is ze daar niet voorbij te zien rijden in hun autootje met rode strepen.

Comment

• aaargh.. "de griep".

Gisteren om 1145 geboost.
                                  T/m vanochtend geen last.
                                  Maar nu toch massive Man Flu.

Vanaf pakweg lunch (nog net gegeten) op de bank gehangen en in slaap gevallen, kouwelijk, toen maar in bed gekropen.
                                  Lichte spierpijn in upper body: schouders en armen. raar gevoel.
                                  koortsig gevoel, te warm / te koud, slapjes (maar geen verhoging)
                                  Middag grotendeels in bed gelegen, met netflix, zonder chill.
                                  Blij dat ik me op een Vrijdag liet vaxxen, anders had ik waarschijnlijk een beroerde werkdag gehad.

nb: het kan natuurlijk oo gewoon verbeelding zijn, na het lezen van al die wappie-info over effecten van vaccins.
                                  ik verbeeld me dat het alweer beter gaat.

Normal service is expected to resume tomorrow...

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Je kent blijkbaar het mandaat van een BOA niet zo heel erg goed.
                                    Het enige wat ik verwacht. had, is ze daar niet voorbij te zien rijden in hun autootje met rode strepen.
                                    Aannames zijn niet uw forte. Mijn hele familie is boa en mijn overgrootvader heeft de boa bijbel geschreven. Vanuit stilstand.
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Vanuit hartstilstand?

;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door slimenslecht Bekijk bericht

Hier in huize is mijn oudste zoon positief met een antigeen test. Gelijk maar naar de GGD voor PCR en in afwachting van de uitslag isolatie en thuisquarantaine.

Ik, MdV en jongste zoon nog geen klachten en negatief getest (zelftest).

Bron van de besmetting is een vriend die tweemaal Pfizer en de booster heeft gehad. Testte meerdere malen negatief en van de week in 1 keer positief...

Vertrouwen in de testen begint aardig in te zakken, net als in de vaccins op deze manier. We hopen er maar het beste van!
                                        PCR bij GGD was ook positief van mijn zoon.

Vervolgens testte ik gistermiddag positief met een antigeentest, nu in afwachting van de PCR test van vanochtend.

Vannacht liggen rillen en bibberen als een rietje, temp. 37,1. Nu rond de 38,6 en koud en warm...

Nu maar weer mijn mandje in!
                                        Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                        Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                          Aannames zijn niet uw forte. Mijn hele familie is boa en mijn overgrootvader heeft de boa bijbel geschreven. Vanuit stilstand.
                                          boa constrictor is wat anders Japser

Comment

• Sterkte allemaal mannen. Na aanvankelijk een paar prima dagen van de week, toch nog gisteren en vandaag last gehad van hoofdpijn en lichte duizeligheid. Het zal vanzelf overgaan maar het viel op dat het kennelijk op en neer kan.

Comment

• En de PCR ook positief, was geen verassing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door motard Bekijk bericht
                                                aaargh.. "de griep".

Gisteren om 1145 geboost.
                                                T/m vanochtend geen last.
                                                Maar nu toch massive Man Flu.

Vanaf pakweg lunch (nog net gegeten) op de bank gehangen en in slaap gevallen, kouwelijk, toen maar in bed gekropen.
                                                Lichte spierpijn in upper body: schouders en armen. raar gevoel.
                                                koortsig gevoel, te warm / te koud, slapjes (maar geen verhoging)
                                                Middag grotendeels in bed gelegen, met netflix, zonder chill.
                                                Blij dat ik me op een Vrijdag liet vaxxen, anders had ik waarschijnlijk een beroerde werkdag gehad.

nb: het kan natuurlijk oo gewoon verbeelding zijn, na het lezen van al die wappie-info over effecten van vaccins.
                                                ik verbeeld me dat het alweer beter gaat.

Normal service is expected to resume tomorrow...
                                                Moderna als booster gekregen soms?
                                                Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

• Klinkt als de reguliere Moderna-reactie na 24 uur...
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Ook na de Moderna boosterprik geen griep symptomen gehad. Sommigen spreken van een stijve arm, maar zelf heb ik er een geyle avond aan overgehouden.
                                                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Miss hien een klein beetje off topic.

In Engeland is de eerste overdracht van de vogelgriep op de mens vastgesteld en heel recent is er vrij solide bewijs gevonden dat het Epstein-Barr–herpesvirus een belangrijke rol speelt bij het ontwikkelen van MS in de mens.

De discussiie over een solide natuurlijk immuunsysteem en het ontwikkelen van vaccinaties om je immuunsysteem te helpen heeft denk ik ook een lange termijn strategie nodig.

Comment

• Er is wel belangrijker nieuws uit de UK, dat wel OT is hoor ;)......

Comment

• hm, nee geen moderna.

@Larsveenstra en
                                                          Dutch
                                                          Koppierijder
                                                          Dutch, Er was in de omgeving alleen maar Pfizer beschikbaar.
                                                          Dus k heb ook mijn 3e prik met Pfizer/Biontech gehad (na raadpleging en goedkeuring van twee artsen, mn ex en mn oudste dochter...).
                                                          Ik dacht dat mixen wellicht beter zou zijn, maar dat maakt volgens hun niets uit "tracasse pas, ce qui compte cest que tu aie une 3eme dose"

Gisteren vanaf pakweg lunch een flinke Man-Flu,
                                                          Zou ook deels psy kunnen zijn... in noodgevallen had ik wel door kunnen lopen.
                                                          Maar de fut was er wel even uit, en op de sofa in slaap vallen na lunch is toch niet mijn normale doen.
                                                          Vanochtend al stuk beter.
                                                          Vandaag na lunch weer helemaal boven-jan.

Vanmiddag ook de 3e QR in de app, en Daar ging het me voornamelijk om.
                                                          Nu nog zien dat ik ook een papieren versie (voor grensovergangen, dan hoef je je telefoon niet af te geven...)
                                                          En, wellicht dat we tegen de zomer alweer prik-4 moeten...

Comment

• Zeer interessante opinie, de geopperde vragen moeten snel worden beantwoord;

https://www.volkskrant.nl/columns-op...reld~b5e79c05/

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

• Zeker valide. We kunnen ons helemaal cactus boosteren hier maar in landen met lage vaccinatie graden ontstaan dan gewoon weer nieuwe varianten. Beter alle landen op 70% 2 shots dan alleen het westen op 90% 3 of 4.
                                                              Mini Cooper Clubman
                                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Yes! Na netraam jr. #2 eind november, test #1 nu -uiteraard vlak voordat z'n toetsweek (5VWO) begint- positief! Het is fantastisch. Pa en ma hebben zich precies twee dagen te laat laten borcestershiren en moeten dus nu ook weer in quarantaine. Ik háát Albert Verlinde en z'n chinese vleermuisfetish (het schijnt dat hij de pandemie begonnen is, jaja).
                                                                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Sterkte Nettie, zit hier in isolatie, S&S#2 en MdVS&S vandaag voor de PCR gegaan (5e dag na contact). Bij negatief mogen zij uit quarantaine, duimen hier en uitzieken.

Overigens gaat het met S&S#1 beter, zit ook in isolatie, begon alleen vandaag weer te hoesten na 24 uur nagenoeg geen symptomen... We wachten af.

Comment

Working...
                                                                  X