Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Griep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik denk dat de veel gebezigde term "het heerst" momenteel wel van toepassing is. Denk dat 25% van de collega's hier wel ziek is geweest sinds begin januari.

Comment

Jammer dat het altijd dezelfde collega's zijn... Hier dan tenminste. En dan nog je vrouw laten bellen, en die zegt, je snapt zeker wel waarom ik bel... Het heerst....

Comment

Da's wel heel suf ja, je vrouw de ziekmelding laten doen! Mag wat mij betreft alleen als je buiten bewustzijn bent of je stem kwijt bent. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik ben al een maand aan het rotzooien.
          Eerst aan boord smorgens wakker worden met 1 oog compleet dichgelijmd met pusachtige rotzooi.
          Week later andere oog.
          Dan naar huis thuis de kinderen de griep.
          2 weken zelf ook niet lekker.
          Terug naar het schip, daar zelf ook de griep gekregen, 2 weken brak geweest.
          Wel de kans gekregen om 40-45 Duitsers aan te steken, altijd keurig.
          Schip half ontruimd in de haven, mannen met witte pakken (serieus) om de boel te ontsmetten.
          Thuis aangekomen de kleine die de griep had, de naweeen van de waterpokken die hij had gehad toen ik de griep aan boord had.
          Na 2 dagen krijgt onze oudste ook de waterpokken, en ik begin bizar te hoesten.
          Na het weekend naar de huisarts --> rechter long ontstoken.
          WTF !
          Nu 10 dagen later nog niet helemaal over, dus Erikie gaat helaas niet aan boord volgende week.
          4 weken gekloot met de gezondheid.
          Is me nog NOOIT gebeurd, woon hier nu 8 jaar, los van die tumor in mijn poot 5 jaar geleden nooit bij de Arts geweest.......
          Nu een hele medicijnkast aan zooi bah bah bah.
          Voordeel, ik ben weer 5kg kwijt, vreten smaakt me niet, alles smaakt chemisch bah (komt door medicijnen troep denk ik)
          Erik
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
            Eerst aan boord smorgens wakker worden met 1 oog compleet dichgelijmd met pusachtige rotzooi.
            Week later andere oog.
            TSM @ bukkake love boat?
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ik ben al een maand aan het rotzooien.
              Week later andere oog.
              Dan naar huis thuis de kinderen de griep.
              2 weken zelf ook niet lekker.
              Terug naar het schip, daar zelf ook de griep gekregen, 2 weken brak geweest.
              Wel de kans gekregen om 40-45 Duitsers aan te steken, altijd keurig.
              Schip half ontruimd in de haven, mannen met witte pakken (serieus) om de boel te ontsmetten.
              Thuis aangekomen de kleine die de griep had, de naweeen van de waterpokken die hij had gehad toen ik de griep aan boord had.
              Na 2 dagen krijgt onze oudste ook de waterpokken, en ik begin bizar te hoesten.
              Na het weekend naar de huisarts --> rechter long ontstoken.
              WTF !
              Nu 10 dagen later nog niet helemaal over, dus Erikie gaat helaas niet aan boord volgende week.
              4 weken gekloot met de gezondheid.
              Is me nog NOOIT gebeurd, woon hier nu 8 jaar, los van die tumor in mijn poot 5 jaar geleden nooit bij de Arts geweest.......
              Nu een hele medicijnkast aan zooi bah bah bah.
              Voordeel, ik ben weer 5kg kwijt, vreten smaakt me niet, alles smaakt chemisch bah (komt door medicijnen troep denk ik)
              Erik
              Eten smaakt gewoon niet door de medicijnen inderdaad, proef periode bij mijn huidige werkgever doorgekomen door een longontsteking van één hele maand. Maar goed ik kwam daar al 4 jaar over de vloer ;)

Comment

• Ik loop er ook al een week of 2 tegen aan te hangen.Begin het aardig zat te worden.
                Ene dag voel ik me aardig goed,en de volgende zit ik ineens zonder stem/met wat koorts/spierpijn of zo maar weer een paar uur de longen uit mijn lijf hoesten.
                Ben wel continu moe en lusteloos.

Het wordt tijd voor een rondje mooi weer denk ik,want ik sta nou een paar keer per dag in de regen/sneeuw te zweten.....
                Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                  TSM @ bukkake love boat?
                  De Cakefart zonnebloem ;-)
                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

• Hier ook iets van "griep".
                    Al vanaf half december. Sindsdien twee antibiotica kuurtjes verder en een aantal neussprays, dinsdag afspraak 2 bij de longarts.
                    Ben al wel weer aan het werk.
                    De rest van de familie komt er iets makkelijker van af, maar loopt ook aardig te hoesten en te doen.

Is wel een lekker ding dat er rond gaat, ben er inmiddels ruim klaar mee. :-(
                    http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

• Ik ben ook al een tijdje aan het kwakkelen. Hoewel ik bijna nooit griep heb (2x in de laatste 20 jaar ofzo) heb ik nu steeds het gevoel dat ik er toch aan ga geloven.
                      Sinds een dikke week een kriebel in m'n keel, alsof ik niet goed heb doorgeslikt met eten. Regelmatig wt buikpijn, misselijk, duizelig maar niet dermate ernstig dat ik niet kan gaan werken. Ook wat beklemmend rond m'n keel, net of iemand m'n luchtpijp een klein beetje dicht drukt. Met dat m'n keel wat opgezet is, maar heb niet echt keelpiijn, voelt als beginnende luchtweginfectie o.i.d. Sinds die tijd ook veel moe, met name aan einde van de werkdag.
                      Ik zit echter sinds een half jaar met een hoop andere onverklaarbare klachten, dus weet niet of die hier verband mee houden. (lam gevoel in linker arm, tintelingen aan linker lichaamszijde van nek tot onderkaak en ook boven mn oor, veel spanning op spieren zijkant nek/hals/keel) Dokter kan niks vinden, 2x bloed getest, ECG etc. Collega (ook fysio) merkt dat ik in m'' n nek vanaf laag cervicaal tot mid-thoracaal muurvast heb zitten, incl bovenste ribben. Die hechten aan de nekspieren die op spanning staan. Deze verklaring maakt 't cirkeltje wel rond, dus kijken of dit de boosdoener is. Maar daar krijg je natuurlijk geen luchtweginfectie van.....:-) Jarenlang z.g.a. nooit ziek geweest op klachten van iets gehad (op wat sportblessures na) en nu dus vanalles tegelijk.

Ga morgen voor ['t eerst sinds 12 jaar de carnaval overslaan. Staat in Maastricht gelijk aan verraad, maar GF had dit jaar geen zin. Dus weekende naar Oostende met wellness-arrangement, wellicht dat dit me goed doet.
                      Last edited by Veloce; 09-02-13, 20:41.
                      Giulia 1600 Super '65
                      Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Werd gisterochtend wakker en dacht: fuck, nog steeds ziek als een hond. Omdat ik vandaag drie uur naar Berlijn had moeten terugrijden (was aan de Oostzee), zag ik het helemáál niet zitten. Snel besloten dat we een dag eerder terugrijden, beter gezegd, dat Jana reed, want ik kon dus echt niet meer autorijden.

Twee paracetamols opgegeten, de spullen ingepakt en in de auto gesjouwd en rijden maar. Onderweg ging 't steeds slechter.

Toen we thuis waren, stond ik de klappertanden in de lift. Eerst een lang warm bad, daarna meteen naar bed. Van vier uur 's middags tot vier uur 's nachts liggen tollen, draaien en bijna hallucineren. Had tegen de 40 graden, dus nog maar een paracetamol (wilde eigenlijk niet, maar goed). Telkens dacht ik dat ik uren had geslapen, maar op de klok waren dan 10 minuten voorbij. Ene moment steenkoud, andere moment gutsen van het zweet, beuh, nog nooit zoiets meegemaakt. Ik wou 't liefste dood.

Vanochtend werd ik weer wakker... koorts weg. Hoest weg. Alleen nog zwak en hongerig. Ben langs de huisarts geweest, vooralsnog ziet 't er redelijk uit. Ik hoop dat dit eenmalig was.
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Waarom zo voorzichtig met paracetamol ? Ik slik vaak het max per dag als ik zo beroerd ben.

Comment

• Had 't al drie dagen lang gegeten, en het spul is eigenlijk serieus slecht voor de lever.
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                              Had 't al drie dagen lang gegeten, en het spul is eigenlijk serieus slecht voor de lever.
                              Daarom moet je de dosis verdelen over verschillende middelen ik slik het bijna nooit maar in gevallen zoals bij jou of met een onstoken kieszenuw slik ik maximaal
                              Verdeel het meestal over paracetamol brufen en codeine codeine en paracetamol versterken elkaar en brufen is weer een heel ander werkingsprincipe spierverslappend en ontstekingsremmend
                              De combinatie werkt beter dan een hele strip paracetamol alleen
                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                Had 't al drie dagen lang gegeten, en het spul is eigenlijk serieus slecht voor de lever.
                                Beetje rare reden om niet iets aan je ziekzijn te doen dunkt me, voor zover het waar is trouwens.

Zoals MM zegt, als je ziek bent of anderszins pijn hebt, minimaal 2 per keer slikken, en liefst ook het maximum per dag. Anders help het niet en kun je beter niets slikken.
                                Misschien is heel erg de griep hebben pas echt slecht voor je lever.
                                ***Hoofd schudt***
                                Groeten,
                                Bats
                                wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Ik heb ook paracetamol en codeine tegelijk geslikt
                                  Daar kon ik, als ik het zou willen, echt niet meer mee autorijden
                                  Nu na 1 week Anti Biotica gaat het eindelijk beter, veel beter.
                                  Geen Paracetamol meer, geen codeine meer, en toch goed kunnen slapen (en de vrouw ook).
                                  Alleen mijn oor zit nog dicht, ook rechts.
                                  Had daarvoor neusspray gekregen, bizarre neusspray, om de B.v.E. open te zetten, mag ook niet meer dan 7 dgn.
                                  Maar zoals ik zeg, de energie is terug en het vreten smaakt ook weer wat beter (nog niet helemaal).
                                  Maareh wat een gekut allemaal zeg.
                                  :)

Comment

• Paar daagjes maximaal paracetamol slikken trekt je lever wel hoor. Als het echt maandenlang is, soit. Maar zo link is het niet voor incidenteel gebruik.

Je moet eens zien wat je in de USA over the counter kunt kopen, daarvoor zou je hier minimaal met een afgerukt been in een ambulance moeten liggen. En die vetzakken zijn nog steeds met z'n 300 miljoenen. :)
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                      Daarom moet je de dosis verdelen over verschillende middelen ik slik het bijna nooit maar in gevallen zoals bij jou of met een onstoken kieszenuw slik ik maximaal
                                      Verdeel het meestal over paracetamol brufen en codeine codeine en paracetamol versterken elkaar en brufen is weer een heel ander werkingsprincipe spierverslappend en ontstekingsremmend
                                      De combinatie werkt beter dan een hele strip paracetamol alleen
                                      Hmm, stapelen van pijnstillers is gebruikelijk, maar dan wel zo dat je eerst het maximum van product 1 neemt, en dan pas product 2 erbij neemt, dat ook tot een maximum opvoert om dan product 3 erbij te nemen enz.
                                      Beetje verdelen om het verdelen slaat eigenlijk nergens op, vooral niet omdat de producten pas werken bij voorgeschreven inname. Bij paracetamol is dat voor een volwassene toch echt 1000 mg per keer. Als je minder neemt kun je net zo goed niets nemen, dat helpt net zo goed.
                                      Groeten,
                                      Bats
                                      wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                      Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                      Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                      Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                      Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                      Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
                                        Beetje verdelen om het verdelen slaat eigenlijk nergens op, vooral niet omdat de producten pas werken bij voorgeschreven inname. Bij paracetamol is dat voor een volwassene toch echt 1000 mg per keer. Als je minder neemt kun je net zo goed niets nemen, dat helpt net zo goed.
                                        Groeten,
                                        Bats
                                        Ik neem het ook niet om het verdelen ansich gewoon omdat de cocktail helpt op meerdere fronten dat je daardoor minder snel aan een ongezond plafond komt per stofsoort is het mooi meegenomen en zeker geen onzin
                                        We hebben het hier niet over 2 of 3 paracetamols per dag maar gewoon meer als je krom loopt van de kiespijn of doodziek bent van de griep
                                        Ik weet dat het helpt voor mezelf
                                        Weekenlang 4 zakjes 600mg brufen per dag is ongezond als je dat kunt verlagen met wat paracetamol en codeine is dat alleen maar goed
                                        Geloof me je kunt zoveel kiespijn hebben en geen tandarts in de buurt dat je wel moet
                                        Last edited by motroosje; 11-02-13, 16:58.

Comment

• Ik hoest me al weeeeeeken helemaal het ongans. Zelfs met codeďne in de nacht ging het niet beter.
                                          Nu kreeg ik laatst van die zakjes Fluimucil, nou DAT merk je wel zeg.......ik werd daar echt slaperig van en het hielp me beter dan codeďne.
                                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                            ..Geloof me je kunt zoveel kiespijn hebben en geen tandarts in de buurt dat je wel moet
                                            Ik geloof je, weet zelfs dat je gelijk hebt.

Het gaat mij er meer om dat de verjaardagspraat weer wat heeft uitgevonden.....
                                            Groeten,
                                            Bats

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
                                              Ik geloof je, weet zelfs dat je gelijk hebt.

Het gaat mij er meer om dat de verjaardagspraat weer wat heeft uitgevonden.....
                                              Groeten,
                                              Bats

Dat codeine en paracetamol elkaar versterkt is een medisch gegeven en geen verjaardagspraat met nog een bruffennetje erbij kom je een heel eind kwa welbevinden
                                              Ik neem standaard zon cocktail en merk dat ik in zn totaliteit er minder van nodig heb en het goed helpt

Comment

• Het ging mij kwa verjaardagspraat om het leververhaal, niet om jouw verhaal.
                                                Groeten,
                                                Bats

Comment

• Nouja, heel eerlijk gezegd, bats, zal 't me echt totaal aan de reet roesten of jij het een verjaardagsverhaal vindt.

Comment

• Ik had niet anders verwacht Brun. Mij gaat het trouwens om de inhoud, niet om de boodschapper, maar dat terzijde.
                                                    Groeten,
                                                    Bats

Comment

• ibuprofen is een pijnstiller met een zeer discutabele staat van dienst.......
                                                      ik neem die troep niet

Comment

ibuprofen is een pijnstiller met een zeer discutabele staat van dienst.......
                                                        ik neem die troep niet
                                                        Gezond is het zeker ook niet daarom probeer ik het ook te beperken tot noodgevallen
                                                        Als je ooit stampende koppijn krijgt op zon boorplatform ,helpen een paar flinke teugen van de medische zuurstof beter als brufen

Comment

• Ik wissel de Paracetamol ook wel af met ouderwetse aspirine. Danwel de Bayer tabletten of bv. een variant zoals Alka Seltzer. Met name die laatste werkt goed bij mij, 2 bruistabletten oplossen en ik ben weer een heel eind opgeknapt.

Iedereen waarschuwt ervoor en de bijsluiter spreekt boekdelen maar jezelf zo beroerd voelen dat is toch ook niets.

Comment

• wat mij opvalt aan mijn duitse vrienden
                                                            is dat ze om elke wissewasje naar de boordarts gaan
                                                            en met hele tassen medicijnen voor een pijntje aan de linker oorlel
                                                            ze probeerde mij aan de hexaloretten N te krijgen voor een kuchje
                                                            en coldrex
                                                            dat laatste heb ik dan wel genomen, is niet meer dan paracetamol met vitamine C eraan vast

maar die mentaliteit van die gasten is echt verrot
                                                            kreeg er een een stroomstoot van een lasapparaat (natte handschoenen 13V/100A misschien nog minder)
                                                            hier in NL doe je dat express bij bijdehandte kereltjes op de bouwplaats PSSSRRRRRT en nu muil houden mongol (ik heb er veel gehad begrijp je)
                                                            op de bak werd het een heel theater, stroomstoot protocol in werking alsof hij een 10kV stoot had gekregen
                                                            2 uur aan de hartfilm 48 uur observatie in het scheepshospitaal, allerlei medicijnen, compleet van de pot getrokken
                                                            ik was zo vol ongeloof dat wil je niet weten, wat een verrekte mongols

maar goed dat terzijde

Comment

• 13 Volt? Al sta je in een bak met kwik is het nog ongevaarlijk ;-)

Gelukkig helpt 500mg Paracetamol mij in 80% van de gevallen van de hoofdpijn af, dus blijkbaar heb ik genoeg aan een placebo.

Ik vond nog het volgende. Uiteraard is iedere overdosis gevaarlijk, maar de limiet ligt bij Paracetamol zo ver niet weg lijkt me, dichterbij dan bij een regelmatige overdosis alcohol schat ik:

Prof. Dr. B. van de Water

"Ik wil dat doen aan de hand van een op
                                                              zich veilig geneesmiddel dat iedereen waarschijnlijk in het
                                                              medicijnkastje heeft liggen en wellicht regelmatig gebruikt: de
                                                              pijnstiller paracetamol. Volwassenen niet meer dan 6 tabletten
                                                              van 500 mg per etmaal, staat er op de bijsluiter. Na inname en
                                                              opname krijgt paracetamol zijn pijnstillende werking. Maar
                                                              het lichaam wil paracetamol ook weer kwijt. In de lever wordt
                                                              paracetamol omgezet in een product dat het lichaam
                                                              gemakkelijk kan verlaten. Wanneer u meer gaat slikken, zeg een
                                                              handje vol, hetgeen ik u bij deze verbied!, dan krijgt de lever
                                                              het ernstig te verduren. De normale processen die betrokken
                                                              zijn bij het afbreken van paracetamol raken uitgeput. Een
                                                              reactief tussenproduct bij de omzetting blijft echter gevormd
                                                              worden en bindt nu aan moleculen in de levercellen. De
                                                              levercel zal middels allerlei processen trachten de schade te
                                                              voorkomen dan wel repareren. In het ergste geval is de schade
                                                              te ernstig en lukt herstel niet meer: de dood van de levercellen
                                                              is dan een feit. Nu bevat de lever honderden miljoenen cellen.
                                                              Een paar kunnen wel gemist worden en worden ook wel weer
                                                              aangevuld. Echter bij te veel dode levercellen wordt de algehele
                                                              leverfunctiecapaciteit aangetast. Belangrijke leverfuncties
                                                              worden niet meer uitgevoerd, en in ernstige gevallen zal de
                                                              patiënt overlijden aan de overdosis paracetamol."
                                                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

• Ik las laatst ergens dat je niet meer dan twee keer per week 2 glazen alcohol mocht nuttigen, ging je geloof ik ook dood, of de paus zou dan aftreden, weet ik niet meer precies.
                                                                Het klinkt allemaal een beetje als de duitse vrienden van TSM zoals hij dat stelt.
                                                                Groeten,
                                                                Bats

Comment

• 6 tabletten per dag ik kom nog niet aan de 4 in mijn hoogtij dagen.....
                                                                  En dan met name om de bloeddruk koppijn van het "longen uit je lijf hoesten" enigzins te dempen.

Comment

Working...
                                                                  X