Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Griep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
    Ik las laatst ergens dat je niet meer dan twee keer per week 2 glazen alcohol mocht nuttigen, ging je geloof ik ook dood, of de paus zou dan aftreden...
    Bats
    Dus het klopt... tenzij je natuurlijk 7 dagen per week minimaal 3 glazen drinkt, want dan drink je er nooit 2. Dat met die paus zit me dan toch weer niet lekker.
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

• Niet alles wat ik lees klopt, en om dat te bevestigen zet ik soms Astro TV op. Maar ik kan natuurlijk ook gewoon dit draadje nog eens lezen.

Dat van die Paus zit mij ook niet lekker, ik vraag mij af of die niet een beetje te veel aan de paracetamol heeft gezeten. Die kerel is bijkans geel...
      Groeten,
      Bats
      wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
      *klopt zelf op schouder* --- TSM
      Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
      Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
      Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
      de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
      Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
      Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Aan te raden volgorde medicatie gebruik;

1 Paracetamol
        2 NSAID`s ( Ibuprofen, Diclofenac, Naproxen, Meloxicam, maar ook Aspirine(!)
        3 Zwakke Opiaten; Tramadol, Codeďne
        4 Sterke Opiaten;Morfine, Fentanyl in pleistervorm
        5 als punt 4; intraveneus
        6 Neuropathische pijnen met Pregabaline ( Lyrica)

Note; NSAID`s zijn primair ontsteking remmend en secundair pijnstillend, langdurig gebruik wordt ten zeerste ontraden i.v.m. maag/darm complicaties ( het maagslijmvlies wordt dunner ) waarbij de toediening mond/kont/spuit niet uitmaakt. Eventueel combineren met Omeprazol ter bescherming maagslijmvlies ( mag je we zelf betalen)
        Het is dus niet spierverslappend, das medicatie voorbehouden aan de anesthesioloog en alleen bij operaties van toepassing

Choose your poison
        Last edited by Romo; 11-02-13, 21:15.
        If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

• Voor de helderheid;

Er wordt onderscheid gemaakt tussen;

1 Septische ontstekingen=bacterieel=Antibiotica

2 Aseptische ontstekingen=niet bacterieel=NSAID

Bij gebruik van bloeddruk verlagende middelen kunnen over het algemeen GEEN of anders zeer kort NSAID`s worden voorgeschreven, deze ontregelen de werking.
          If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

• Verstandige teksten Romo.

Groeten,
            Bats
            wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
            *klopt zelf op schouder* --- TSM
            Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
            Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
            Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
            de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
            Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
            Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Met genoeg pijn slik je alles om het weg te krijgen...

Ontsteking in de kaak (zenuwontsteking van kies), tandarts verwijst door naar kaakchirurg, 6 weken wachttijd. Bij pijn maximaal 16 stuks paramol, na 20 stuks nog pijn (500 mg). Vervolgrecept van Ibrufen bruispoeders (1000 mg), 6 stuks per dag, oeps ook nog maagbeschermers nodig.
              Mijn huisarts was des duivels op de tandarts, ik heb geregeld maagklachten... (zwak plekje, oftewel zweertje) maar dat boeide de tandarts niet echt.

Maar diezelfde huisarts waarschuwde mij later voor mijn lever, de waardes waren niet helemaal perfect meer. Of ik niet teveel wilde drinken en voorzichtig wilde zijn met paramol. Ik drink bijna niet...!!!

Nu met de griep heb ik alleen paramol geslikt toen de koorts ruim over de 39 heen ging, dus echt wanneer nodig.
              Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
              Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Oh... Dat zijn slechte verhalen. Kan je niet ergens anders terecht voor je kaak? 6 weken wachten met pijn?

Sterkte.

Comment

• Bedankt Kleintje, maar dat overkwam me een paar jaar geleden. (ben jij overigens weer een beetje opgeknapt?)

Ergste was toen dat de kaakchirurg mij terugstuurde naar de tandarts (die wilde een advies) en ik vervolgens wederom naar de kaakchirurg kon... Het hele zooitje duurde 13 weken, paar ontstekingen, 800 euro tandartsrekeningen en uiteindelijk de zooi voor 4 tientjes getrokken door de kaakchirurg. Hebben we het niet eens over de maag/darm klachten van de ibrufen en andere troep.

Jullie begrijpen dat ik daarna toch wel enkele goede en zeker duidelijke geprekken heb gevoerd met mijn tandarts!!! Ik ben degene die bepaal wat er met mijn gebit gebeurt en als tandarts dit niet wenst dan zoek ik een ander! En mocht zo'n situatie zich ooit weer voordoen, binnen een week de zooi eruit, hooguit 2 weken! (als de tandarts niet wil ga ik rechtstreeks naar de EHBO van het ziekenhuis, heb ik gemeld).
                  Mijn huisarts is het volkomen met me eens!
                  Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                  Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Oh... Had het niet door.

Ja. Ben weer het mannetje maar wel met rauwe keel en kriebelhoest. Thnx.

Comment

• Is er weer een epidemie?
                      Of hebben ze de paas kriebels?

In ieder geval wel lekker rustig hier. Nadeel is dat ik zelf aan het werk moet......

buro 002.jpg

En ja, ik heb wel daglicht, de ramen zijn achter mijn bureau.
                      Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen,,,,,,,,

Comment

• Man, wat een kantoor zeg, zit te wachten totdat edgar en storm binnenkomen lopen.....
                        STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                        WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

• lol, keurig dat groene scherm :-)

En het is goede vrijdag. Sommige bedrijven zijn dan dicht, misschien even checken? ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Harry, ik bedoel dat zich 3 man en een vrouw hebben ziek gemeld.
                            2 waren er al pleite, gisteren en eergisteren, vandaag de rest...

Comment

• Hier ook een aantal ziek op kantoor, lijkt inderdaad een nieuwe golf...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Austin A35 Bekijk bericht
                                Man, wat een kantoor zeg, zit te wachten totdat edgar en storm binnenkomen lopen.....
                                Tijdelijk kantoor.
                                We zijn hier alle kantoren aan het opknappen, nieuwe bureau's, vloeren (pvc) plafonds enz.
                                nog een weekje of 4-5, dan ga ik weer verkassen

Comment

• Ziek met het paasweekend voor de deur?
                                  Ja, ja...

Comment

• Mooi. Kan ik nu raspaardje gaan stalken met mails.... :-). Beterschap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Romo Bekijk bericht
                                      Aan te raden volgorde medicatie gebruik;

1 Paracetamol
                                      2 NSAID`s ( Ibuprofen, Diclofenac, Naproxen, Meloxicam, maar ook Aspirine(!)
                                      3 Zwakke Opiaten; Tramadol, Codeďne
                                      4 Sterke Opiaten;Morfine, Fentanyl in pleistervorm
                                      5 als punt 4; intraveneus
                                      6 Neuropathische pijnen met Pregabaline ( Lyrica)

Note; NSAID`s zijn primair ontsteking remmend en secundair pijnstillend, langdurig gebruik wordt ten zeerste ontraden i.v.m. maag/darm complicaties ( het maagslijmvlies wordt dunner ) waarbij de toediening mond/kont/spuit niet uitmaakt. Eventueel combineren met Omeprazol ter bescherming maagslijmvlies ( mag je we zelf betalen)
                                      Het is dus niet spierverslappend, das medicatie voorbehouden aan de anesthesioloog en alleen bij operaties van toepassing

Choose your poison
                                      Omeprazol verhaal lijkt me huisarts afhankelijk, kreeg Diclofenac, en moest dat icm Omeprazol gebruiken van de huisarts. Om de zelfde reden dat jij verteld. Dus hoefde het niet zelf te betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                        Mooi. Kan ik nu raspaardje gaan stalken met mails.... :-). Beterschap.
                                        Ik ben niet ziek hoor, die slingerschijt heb ik 2 weken geleden al gehad...:-)
                                        Heb je nog meer mails voor me in petto of bedoel je die automatische spam van de HS? ;-)

Comment

• Ik heb niet zozeer griep, maar wondroos.... Een bacteriologische infectie. Kan je oplopen door kleine wondjes aan bv. de tenen.

Eergisteren kreeg ik opeens koorts en kwam s' avonds tot de ontdekking dat mijn onderbeen helemaal rood werd.

Nou heb ik jaren terug al eens wondroos gehad, maar nu is het wel heel erg. Ook in mijn lies is het nu rood dus het zit ook in mijn bloedbaan. Zeer hoge koorts momenteel.
                                          Maar goed, als het goed is moet de Flucloxacilline zijn werk doen. hopelijk.

Iemand ook bekend met wondroos? Niet iets om te onderschatten zeg maar..
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• En dat op woensdag....
                                            Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                              En dat op woensdag....
                                              Precies, Mo kan wel thuisblijven :-)

Comment

• Nog nooit van gehoord, maar klinkt niet bepaald prettig. Beterschap. Ook namens de Woensdagmiddag Bezorgservice. :)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Mijn [past] tuinman [/pats] had er van de zomer ook mee te maken.
                                                  Wondje aan been met wondroos.
                                                  Uiteindelijk 6 weken uit de running geweest en behoorlijk zwaar in het ziekenhuis gelegen.
                                                  Echt serieus mee uitkijken.
                                                  Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                    Nog nooit van gehoord, maar klinkt niet bepaald prettig. Beterschap. Ook namens de Woensdagmiddag Bezorgservice. :)

Wordt het in de volksmond niet Gonorroe genoemd? :-)
                                                    Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

• Volgens mij heet het Berberitis Mercredium :)
                                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk bericht
                                                        Mijn [past] tuinman [/pats] had er van de zomer ook mee te maken.
                                                        Wondje aan been met wondroos.
                                                        Uiteindelijk 6 weken uit de running geweest en behoorlijk zwaar in het ziekenhuis gelegen.
                                                        Echt serieus mee uitkijken.
                                                        Precies, ben er ook helemaal niet gerust op. Antibiotica slaat tot op heden niet aan.
                                                        Morgen maar even bellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                          Precies, ben er ook helemaal niet gerust op. Antibiotica slaat tot op heden niet aan.
                                                          Morgen maar even bellen.
                                                          Nou, begonnen met nieuwe (zwaardere) type antibiotica. Hopelijk zijn deze beter want mijn onderbeen is meer paars dan rood momenteel. pfffff schiet niet op zo :-( bij geen verbetering volgende week het ziekenhuis in, zwaar kut dus.

Comment

• Dat is niet zo mooi CM, welk been is het ? en is de koorts een beetje uit te houden.

Lekker weer met de feestdagen voor de boeg, sterkte maar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Minuteman Bekijk bericht
                                                              Dat is niet zo mooi CM, welk been is het ? en is de koorts een beetje uit te houden.

Lekker weer met de feestdagen voor de boeg, sterkte maar.
                                                              Zolang het het 3e been maar niet is. Satire!!
                                                              Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                                                                Zolang het het 3e been maar niet is. Satire!!
                                                                Qua kleur en grootte had dit zeker gekund, Lars ;-)

Comment

• Das niet best CM.
                                                                  Ik heb het jaren geleden gehad. Komt ineens tevoorschijn.
                                                                  Ik reed voor mijn werk naar den haag en voelde al iets vreemds aan mijn voet.
                                                                  Na 2uur rijden in den Haag aangekomen kon ik niet eens meer staan.

Ik heb een tak gevonden en daarmee gas gegeven om weer thuis te komen........

Het doet zo donders veel pijn, ik kon nog geen sok om mijn voet verdragen.

Gevaarlijk ook, je kunt er aan overlijden als het te ver gaat.

Na heeeeeel veel antibiotica ging het na een week of twee weg.
                                                                  Daarna nooit weer gehad en ik hoop het ook nooit weer te krijgen.

Beterschap en sterkte ermee man!

Comment

Working...
                                                                  X