Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Griep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht

Dan is dat knippen en plakken 11 jaar geleden al gebeurd, de fles werd opengetrokken bij patiŽnt 0, het 4-jarig kind blijkbaar.
    Het geheel van Osterhaus cs was toen al dubieus .
    O a FTM heeft er nog een artikel aan gewijd( en genoeg kranten..) en de videobeelden staan ook al jaren voor een ieder zichtbaar op Internet.
    Dit dus! 10x liever RIVM/Van Dissel en andere virologen die ik rationele, genuanceerde verhalen zie vertellen (kijk ook vooral de 2-delige docu van Tegenlicht) dan Ab met zijn wekelijks veranderende paniekverhalen waarbij je je iedere keer afvraagt aan welke kant zijn boterham besmeerd wordt.

Comment

• https://www.wanttoknow.nl/gezondheid...-doorgebroken/

Uit 2013, tuurlijk vage website maar toch.
      Stuk van FTM zit achter de betaalmuur.

Strekking blijft hetzelfde.
      Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht

Begint op de dicatatuur te lijken de we zo graag willen hebben. :-)
        Ja, daar smeken op dit moment verrassend veel mensen om. Veel meer dan ik ooit dacht. Ik kijk sinds een week of twee met een heel andere blik naar de maatschappij.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
          Overigens, tegenargument voor iedereen die een totale lockdown wil: Zweden.

Daar is heel veel nog gewoon open: grenzen, basisscholen, restaurants. Bijeenkomsten tot 50 mensen zijn nog toegestaan. Maar ouderen blijven vrijwillig thuis en de mensen houden zich vrijwillig aan social distancing.

Resultaat: echt flink lagere cijfers in besmettingen en doden per 100.000 inwoners.

Samenvatting hier: https://en.wikipedia.org/wiki/2020_c...emic_in_Sweden

Zo onderhand begin ik te geloven dat de extreem strenge aanpak hier en in andere landen eerder averechts werkt.

ItaliŽ en Spanje zitten nu al meer dan drie weken compleet op slot, maar de lijkenberg groeit en groeit maar. Tot nog toe heeft nog geen deskundige daar een goed antwoord op gegeven. Dus hoe kunnen we concluderen dat een lockdown werkt?
          Dat de noorderling in normale omstandigheden over het algemeen meer binnen zit en de zuiderling buiten zal een grote rol spelen.
          Last edited by Ar; 30-03-20, 18:20. Reden: ongewenste spellingcontrole
          8.2 met supercharger?

Comment

https://www.wanttoknow.nl/gezondheid...-doorgebroken/

Uit 2013, tuurlijk vage website maar toch.
            Stuk van FTM zit achter de betaalmuur.

Strekking blijft hetzelfde.
            Nee, het is een vage website en dat is alles wat belangrijk is. Er is geen maar toch.

Comment

• Het gaat om de video.
              Maar ach...
              ​​​​​

Comment

• Vage site? Gewoonweg volledig onbetrouwbaar.

Negeren.

Comment

Het gaat om de video.
                  Maar ach...
                  ​​​​​
                  Beschrijf maar wat je ziet dan zie je dat er heel veel 'invulling' wordt gegeven aan de woorden en beelden.

Comment

• Die invulling werd er toentertijd ook aan gegeven.
                    Het blijft een wonderlijke vertoning.

Maar jullie vinden van niet.
                    Klaar.

Comment

• stertecijfers.jpg
                      Toch vreemd die cijfers. Bron CBS, ik heb ze niet gecontroleerd maar als ze waar zijn geeft het toch te denken.
                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Afgelopen 3 maanden( maart is bijna over) zijn er zo'n 40000 mensen overleden als je de statistieken van de afgelopen jaren bekijkt.(https://www.uitvaart.nl/infotheek/ac...tecijfers-2019)
                        Da's zo'n 420 per dag..
                        En vanaf patiŽnt 0 gerekend, 27 februari, zijn er 864 sterfgevallen toegewezen aan corona .
                        Maar patiŽnt 0 kwam mooi uit voor de TV-uitzending, waarschijnlijker is het dat de echte patiŽnt 0 ergens een week of wat eerder al is geweest, gebaseerd op besmettingsgevallen en antistoffen gevonden bij verplegend personeel.

Comment

• @Pa, 2018 was idd de griepgolf.
                          Toen was de piek eerder, nu wordt verwacht dat de piek ergens in mei komt..
                          We gaan het zien..

Comment

Afgelopen 3 maanden( maart is bijna over) zijn er zo'n 40000 mensen overleden als je de statistieken van de afgelopen jaren bekijkt.(https://www.uitvaart.nl/infotheek/ac...tecijfers-2019)
                            Da's zo'n 420 per dag..
                            En vanaf patiŽnt 0 gerekend, 27 februari, zijn er 864 sterfgevallen toegewezen aan corona .
                            Maar patiŽnt 0 kwam mooi uit voor de TV-uitzending, waarschijnlijker is het dat de echte patiŽnt 0 ergens een week of wat eerder al is geweest, gebaseerd op besmettingsgevallen en antistoffen gevonden bij verplegend personeel.
                            Dagelijks overlijden 110 mensen aan hart- en vaatziekten. De sterftecijfers van het corona virus zijn ook totaal irrelevant. Zodra de zorgcapaciteit op orde is is er feitelijk niet zoveel aan de hand.
                            Ik zie ook nog niet waarom dit nog een half jaar moet duren als we de piek in de zorg eerder bereiken.

In 2018 zijn er ook heel veel operaties uitgesteld omdat in een aantal ziekenhuizen de IC capaciteit op was vanwege de hevige Influenza golf.

Comment

• Er komen ieder jaar tussen de 140.000 en 160.000 mensen te overlijden in Nederland, inderdaad iets van 12.000 a 13.000 per maand. De 860 door Corona overleden mensen in maart 2020 zullen de statistiek een klein beetje doen stijgen voor deze maand maar het is nou niet zo als met de Spaanse griep waarbij mensen bij bosjes neervielen.

Comment

Die invulling werd er toentertijd ook aan gegeven.
                                Het blijft een wonderlijke vertoning.

Maar jullie vinden van niet.
                                Klaar.
                                Maar heb je ook gezocht op hoe het zat met het bedrijf van Osterhaus?
                                De miljoenen vaccins tegen de Mexicaanse griep zijn geleverd door GSK.

Comment

• Qua doden gaat dit allemaal wel meevallen, ik denk dat je het niet aan de cijfers gaat kunnen zien.
                                  Had je het wel willen zien dan had je vooral niets moeten doen, en had je in week 11 alleen al zeer waarschijnlijk 30.000 doden gehad, en die hadden dan vooral niet de gemiddelde leeftijd van 82.
                                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• En dat weten we niet.
                                    Wat we wel zeker weten is dat er inmiddels voor miljarden economische schade is ontstaan en die wordt met de dag alleen maar groter.

Comment

Dagelijks overlijden 110 mensen aan hart- en vaatziekten. De sterftecijfers van het corona virus zijn ook totaal irrelevant. Zodra de zorgcapaciteit op orde is is er feitelijk niet zoveel aan de hand.
                                      Ik zie ook nog niet waarom dit nog een half jaar moet duren als we de piek in de zorg eerder bereiken.

In 2018 zijn er ook heel veel operaties uitgesteld omdat in een aantal ziekenhuizen de IC capaciteit op was vanwege de hevige Influenza golf.
                                      Vraag je dan maar eens af wat er moet gebeuren nadat die piek is bereikt. Gaan we dan met z'n allen binnen blijven? Als er echt gestreeft wordt naar groepsimmuniteit wordt de kunst de zorgcapaciteit ten volle te blijven benutten totdat 70% of meer immuniteit heeft opgebouwd. Bijvoorbeeld door afzwakken van de maatregelen en daarmee nieuwe besmettingen genereren, totdat je weer het maximum aan zorgcapaciteit hebt bereikt, gevolgd door weer aanscherpen van maatregelen. Kan nog wel een tijdje gaan duren.

Comment

• The hammer & the dance....
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Precies dit soort cijfers MOET je begeleiden met uitleg. Anders worden er compleet verkeerde conclusies aan verbonden.

Ik kan me voorstellen dat er wat minder doden zijn gevallen in het verkeer bijvoorbeeld. En aan werkongevallen.

Comment

• Zijn er inmiddels al ergens cijfers bekend van de onderzoeken gedaan door de bloedbanken ??
                                            Die zouden toch zsm de bloedmonsters van de donoren gaan onderzoeken op antistoffen ??
                                            Of gaan daar "handig" een aantal extra weken overheen ?? ;)

( alufolie was in de aanbieding bij de Makro he :) )

Comment

• En vergeet niet dat zelfs over het punt van groepsimmuniteit verschil van mening bestaat hŤ.

De universiteit van Oxford stelde deze week: minstens de helft van de Britten heeft het virus al gehad en is er niet ziek van geworden.

De universiteit van London stelt: we staan nog maar aan het begin.

Bron:
                                              https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...len~bc10e8ac1/

Daarom heb ik ook moeite met alle voorspellingen die met grote stelligheid worden gedaan.
                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Vond deze wel positief:
                                                https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232...en-testen.html
                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Maar heb je ook gezocht op hoe het zat met het bedrijf van Osterhaus?
                                                  De miljoenen vaccins tegen de Mexicaanse griep zijn geleverd door GSK.
                                                  Nadat zowel Osterhaus als het Erasmus verklaarden dat "alles volgens de regels was gegaan"is er verder geen onderzoek gedaan.
                                                  Er is ook nooit, waarom ook of waarom niet, een strafrechtelijk onderzoek gestart naar eventuele "verkeerde gedragingen"

Over de Mexicaanse griep en publiciteit etc.
                                                  https://www.researchgate.net/publica...blieksreacties

Comment

En vergeet niet dat zelfs over het punt van groepsimmuniteit verschil van mening bestaat hŤ.

De universiteit van Oxford stelde deze week: minstens de helft van de Britten heeft het virus al gehad en is er niet ziek van geworden.

Bron:

Daarom heb ik ook moeite met alle voorspellingen die met grote stelligheid worden gedaan.
                                                    Vooral eens teruglezen in dit draadje Brun :)

Comment

En vergeet niet dat zelfs over het punt van groepsimmuniteit verschil van mening bestaat hŤ.

Bron:

Precies Brun,

De deskundigen spreken elkaar tegen van A tot Z en terug.
                                                      Statistieken kloppen volgens de ene geleerde helemaal niet en een ander bevecht het met aannames.
                                                      Ik volg bijna alles en wacht maar af en probeer me te beschermen met gezond verstand.
                                                      En de doem scenario's ..........tja ik zie wel. En heb medeleven met een ieder die lijdt en respect met de hardwerkende verzorgers en artsen.
                                                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Update Duitsland: de teller staat op ruim 63.000 besmettingen, maar daarvan zijn al meer dan 16.000 alweer genezen. 599 doden, gemiddelde leeftijd van hen is 80 (!).

Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat dus verrassend positieve cijfers.

Comment

• Andere kleine, maar essentiŽle anekdote: de stad Berlijn wil boetes van 500 euro gaan uitdelen aan mensen die in het park zitten.

Mijn voorspelling thuis: nu is dat nog niet zo erg, het is toch stervenskoud buiten. Maar na het weekend wordt het prachtig voorjaarsweer. Als ze dan daadwerkelijk zo hard gaan ingrijpen, breekt in deze stad de pleuris uit en staat de politie binnen de kortste keren tegenover een woedende meute. D'r zijn nog genoeg grote Turkse families en linkse krakers die dan op de vuist durven te gaan met agenten.

En d'r zijn genoeg agenten die dan zeggen: bekijk het even, stelletje idioten daar in het stadhuis, wij gaan daar niet op handhaven.

Comment

• FB_IMG_1585643341737.jpg

Ik denk, ik help de lokale alu hoedjes even. :)
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Kreeg vandaag te horen dat een klant van ons, werkzaam in de zorg, Corona heeft. We, mijn vriendin en ik, zijn vorige week 3x met haar in contact geweest. Ik voel me kiplekker, maar kreeg het advies 2 weken in quarantaine te gaan. Gťťn idee wat wijsheid is. Niet werken = geen inkomsten.
                                                              Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

• Marianne Zwagerman vanmorgen, HTFU! : https://www.bnr.nl/player/audio/10150330/10406521

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                                  FB_IMG_1585643341737.jpg

Ik denk, ik help de lokale alu hoedjes even. :)
                                                                  En Cofveve was de codenaam voor Covid-19. En de Chinezen wilden met 5G ervandoor, vandaar dat Huawei nu wordt geblokkeerd. En, en...

Vast wel iemand die hier een mooie theorie uit kan verzinnen. Dr. Agan, Scuderia, kom er maar in!

Comment

Working...
                                                                  X