Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Griep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Minuteman Bekijk bericht
    Marianne Zwagerman vanmorgen, HTFU! : https://www.bnr.nl/player/audio/10150330/10406521
    Probeert ze nu te zeggen dat ze niet verpleegd wil worden als ze Covid19 krijgt ?
    Ze is immers voldoende over de datum.
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Dat Bill Gates nog steeds als de bad guy wordt gezien.... Zou me eerder zorgen maken over de(topmannen bij) Google/Alphabet, Facebook en Amazon, om er maar een paar te noemen.
      Last edited by MN-Power; 31-03-20, 11:35.
      Every second of your life is a part of your song

Comment

• Datzelfde geldt overigens voor als je je zorgen maakt over wat de overheid tijdens deze crisis van je wil weten. Die andere 3 weten het al lang en veel meer inclusief een psychologisch profiel wat ze tegen je ge(/mis?)bruiken(zij zullen zeggen vóór).
        Every second of your life is a part of your song

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Ze is immers voldoende over de datum.
          51 valt wel mee.
          Verder een prima boodschap.
          Veritatis simplex oratio est

Comment

• Ik lees net dat een kardinaal in Rome Covid-19 heeft.

En kan het Voorgoed Verziekt Door Gummen-virus niet onderdrukken, want mijn eerste gedachte was: als die straks blauw aangelopen aan de beademing ligt, is 't definitief een purperen kardinaal.
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• godver Brun!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                Ik lees net dat een kardinaal in Rome Covid-19 heeft.

En kan het Voorgoed Verziekt Door Gummen-virus niet onderdrukken, want mijn eerste gedachte was: als die straks blauw aangelopen aan de beademing ligt, is 't definitief een purperen kardinaal.
                U wint de internets vandaag! :):)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

• De vraag van vandaag,
                  De 14h update van het RIVM laat die een correctie over het weekend zien, of gaan we nu definitief effect zien van de social distancing en zitten we 10% lager dan het aantal cases van gisteren ?
                  Duiken we onder de 800 nieuwe besmettingen, of worden het er 1100+ de correctie van afgelopen weekend dus 1200+ ?
                  Als ik naar de landen om ons heen kijk, zit die 800 er wel in

Comment

Daarom heb ik ook moeite met alle voorspellingen die met grote stelligheid worden gedaan.
                    Groot gelijk heb je.

Dit is een interessant artikel over science papers en de verschillende, vaak tegenstrijdig lijkende uitkomsten:
                    https://slatestarcodex.com/2014/12/1...-of-one-study/

"Nieuws" artikelen zijn handig om je op de hoogte te brengen van een bepaald wetenschappelijk onderzoek, maar daarna moet je toch echt zelf aan de slag om het onderliggende onderzoek en de verschillende andere onderzoeken over hetzelfde onderwerp te verzamelen. Pas na dit alles zonder confirmation bias door te nemen kan je tot een eerste voorzichtige conclusie komen.

Wat ik nu overal in wetenschappelijke artikelen over SARS-CoV-2 lees geeft mij het beeld dat er momenteel nog een groot debat gaande is tussen de wetenschappers en dat er over veel onderwerpen nog geen vaste conclusies zijn, de media echter laat je graag geloven dat "men er al uit is" (of niet).

Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

• Dat is de crux van wetenschap, dat evolueert gewoon door de tijd. Van zaken waar we al veel van weten (laten we zeggen global warming) onstaat een wetenschappelijke consensus.

Bij Covid 19 kan daar nog geen sprake van zijn, dus krijg je al gauw (met de hulp van de media) stromingen waar de wat minder geïnformeerden onder ons zich op ietwat religieuze wijze aan hechten.

Da's menselijk, maar dat volgen van het door jouw gewenste verhaal herbergt meestal ook je eigen biases. Zoals een Trump die met Pasen weer helemaal open wil zijn, zodat die aandelenmarkt weer wat omhoog kan. Of ouders die gillend gek worden van hun kinderen en niet kunnen wachten tot de scholen weer open gaan.

Ik heb er al zeker geen verstand van, dus ik volg gewoon wat mijn gezond verstand me ingeeft: het is in elk geval duidelijk dat de IC-capaciteit overal een probleem is. Dus nu: binnenblijven, social distancing, uitsmeren die piek. Dat lijkt me verder niet controversieel.

De waarheid schrijven we over een paar jaar, zoals dat met SARS ook ging. En hopelijk leren we dan voor de volgende, onvermijdelijke, pandemie.
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Positief geteste personen
                        12.595* (+ 845)

Ziekenhuis opnames
                        4.712 (+722)

Overleden personen
                        1.039**(+175)

Comment

• Kolere.... die IC capaciteit opschalen wordt echt enorm spannend. Wat benijd ik die mensen in de ziekenhuizen nu niet, zeg. :(
                          Mini Cooper Clubman
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Van die 4700, hoeveel liggen er op de IC ??
                            Veritatis simplex oratio est

Comment

• Ongeveer 1.100

https://www.nu.nl/coronavirus/604156...e-duizend.html

Comment

• NL 1.190 IC bedden opgeschaald naar ca. 1.500, er liggen ca 1.000 corona patienten op IC's, bedden over, ik denk 0,7 ofzo ;-), maar we gaan opschalen naar 2500 coronoa IC bedden !
                                D 28.000 IC bedden opgeschaald naar ??? (dubbele is mogelijk), er liggen ca 2.000 corona patienten op IC's, bedden over, ik denk 26.000 ofzo, we kunnen opschalen naar 50k corona IC bedden

Iets gaat hier niet goed :-)

Comment

• ..en Belgie corrigeert het dodental flink naar boven. Nu, zoals verwacht, gelijk met NL per hoofd vd bevolking. Kan deze trol ook definief dr grote smoel houden. https://www.dagelijksestandaard.nl/2...us-gewoon-los/

Maar hoe nu verder? Wat werkt het beste op de korte termijn? Lijkt erop dat de 0-privacy optie van China en Taiwan het beste werkt. Voor hun. Maar wat is de beste optie in de wedterse wereld? En, wellicht nog belangrijker, wat is de beste optie voor de middellange termijn?

Ik zie het echt niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                                    ..en Belgie corrigeert het dodental flink naar boven. Nu, zoals verwacht, gelijk met NL per hoofd vd bevolking. Kan deze trol ook definief dr grote smoel houden. https://www.dagelijksestandaard.nl/2...us-gewoon-los/

Maar hoe nu verder? Wat werkt het beste op de korte termijn? Lijkt erop dat de 0-privacy optie van China en Taiwan het beste werkt. Voor hun. Maar wat is de beste optie in de wedterse wereld? En, wellicht nog belangrijker, wat is de beste optie voor de middellange termijn?

Ik zie het echt niet.
                                    Risico groepen beschermen, en de rest gedoseerd bloot stellen aan het virus.

Comment

• Vergelijk even met New York, waar ze rond de 3000 IC bedden hebben. Met (NY state) ongeveer net zoveel mensen als NL. Daar gaan ze opschalen naar 30K+ ICU bedden. Is het plan in elk geval. Of dat gaat lukken is de vraag. Maar goed, hotels, conference centers, schepen e.d. Ze gaan er wel voor. 'Empire state of mind' vs 'zeventien miljoen mensen'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door denheer Bekijk bericht
                                        Wat ik nu overal in wetenschappelijke artikelen over SARS-CoV-2 lees geeft mij het beeld dat er momenteel nog een groot debat gaande is tussen de wetenschappers en dat er over veel onderwerpen nog geen vaste conclusies zijn, de media echter laat je graag geloven dat "men er al uit is" (of niet).
                                        Precies. En de kern van de media is dat ze alles aangrijpen om maar nieuws te brengen. Dus 90% van de nieuwsberichten is herkauwen van de angsten van anderen: instantie X zegt dat we allemaal failliet gaan, expert Y verwacht dat we nog tot september lijken uit de ziekenhuizen dragen, universiteit Z denkt dat het niet zo'n vaart loopt. Enzovoort.

We lezen vrijwel allen meningen en nauwelijks feiten, maar dat maakt iedereen natuurlijk wel erg onrustig.
                                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

NL 1.190 IC bedden opgeschaald naar ca. 1.500, er liggen ca 1.000 corona patienten op IC's, bedden over, ik denk 0,7 ofzo ;-), maar we gaan opschalen naar 2500 coronoa IC bedden !
                                          D 28.000 IC bedden opgeschaald naar ??? (dubbele is mogelijk), er liggen ca 2.000 corona patienten op IC's, bedden over, ik denk 26.000 ofzo, we kunnen opschalen naar 50k corona IC bedden

Iets gaat hier niet goed :-)
                                          Klein kanttekeningetje, maar essentieel verschil tussen NL en D:

Als in NL een sowieso al erg zieke, oude persoon intensive care nodig heeft, vragen artsen eerst of die persoon dat nog wel WIL. Veel mensen willen namelijk liever palliatieve zorg, ofwel: prettig onder de drugs thuis hun laatste dagen slijten, in plaats van aan een machine in een ziekenhuis liggen.

Als in D een sowieso al erg zieke, oude persoon intensive care nodig heeft, wordt hij/zij er zonder vragen naartoe gesleept. Is historisch bepaald. Mensen 'zachtjes laten sterven' ligt in D erg gevoelig vanwege de uiterst efficiënte ervaringen met die oplossing tussen 1933 en 1945. Maar dat is dé reden dat Duitsland zo veel intensive care-bedden heeft. De discussie of dat überhaupt menswaardig is, wordt grotendeels vermeden. In plaats daarvan steken ze gewoon veel geld in zo veel mogelijk bedden (die in de Nederlandse aanpak misschien niet nodig zijn).

Welke benadering het beste is, is een eindeloze discussie. Ik denk volgens de NL-manier, maar het is geen kwestie van goed of fout, van gelijk of niet.
                                          Last edited by brun; 31-03-20, 14:33.

Comment

• Dat verhaal was me bekend
                                            https://nos.nl/artikel/2328874-waaro...den-heeft.html
                                            Alleen zegt het niet hoeveel bedden op dit moment vol liggen met oudjes.
                                            Ze hebben ook 25.000 beademingsapparaten. Vooralsnog kunnen ze dus even voort.
                                            Hun infectiegraad is op dit moment veel lager dan bij ons.

Comment

Hun infectiegraad is op dit moment veel lager dan bij ons.
                                              Da's nog steeds een raadsel want in tegenstelling tot wat veel sites beweren, wordt er in Duitsland niet veel meer getest (per 100.000 inwoners) dan hier. Er zijn genoeg klachten van mensen die vermoeden dat ze besmet zijn, maar geen test krijgen omdat ze vooralsnog geen symptomen hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                                                ..en Belgie corrigeert het dodental flink naar boven. Nu, zoals verwacht, gelijk met NL per hoofd vd bevolking. Kan deze trol ook definief dr grote smoel houden. https://www.dagelijksestandaard.nl/2...us-gewoon-los/
                                                Een beetje empathie, die mevrouw lijdt al jaren aan het Mexicano-virus he. ;)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Da's nog steeds een raadsel want in tegenstelling tot wat veel sites beweren, wordt er in Duitsland niet veel meer getest (per 100.000 inwoners) dan hier. Er zijn genoeg klachten van mensen die vermoeden dat ze besmet zijn, maar geen test krijgen omdat ze vooralsnog geen symptomen hebben.
                                                  Langer door pompen voordat de stekker eruit gaat ?

Comment

• Die Duitsers zijn altijd beter in de verlenging ;-)

Comment

• Even een leuk berichtje: https://www.nu.nl/coronavirus/604167...iekenhuis.html

Geweldig man! Het is maar één anecdote in dit lange verhaal, maar ik lees ze graag.
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                                        Collega van GF is gisteren ( of was het eergisteren?) weggeroepen op het werk. Haar moeder woont in een lokaal verzorgingshuis en was een dag daarvoor met Corona gediagnosticeerd. Nu ligt ze blijkbaar al op sterven. Mag maar 1 persoon per keer bij, maar of dat dan in dezelfde ruimte is? Geen idee. En geheid dat daar nog meer besmettingen zullen volgen....

Moeder van collega van GF is gisteren overleden.

Schoonzus van andere collega ligt op sterven, samen met haar man. Hun kinderen gaan dus op korte tijd van elkaar beide ouders verliezen. Heftig.

Comment

• Ook leuk voer voor complotdenkers. Unctad geeft aan dat zo ongeveer de hele wereld in ern recessie komt. Behalve China en wellicht ook India niet.

Comment

• Daar kun je veel modellen op loslaten, maar hoe erg het wordt en hoeveel landen er langdurig in een recessie gaan hangt allemaal af van het succes in "uitsmeren" van de curve de komende 2 maanden.
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                                              Moeder van collega van GF is gisteren overleden.
                                                              Schoonzus van andere collega ligt op sterven, samen met haar man. Hun kinderen gaan dus op korte tijd van elkaar beide ouders verliezen. Heftig.
                                                              Oef, Brahma. :-( Wat intens naar.

Comment

• Ja man, brrrrrr. :(

Dat is echt het rampscenario, dat twee van die oudjes ineens omvallen... mijn Brabantse ouders van 76 en 77 waarvan één met ongeneeslijke kanker, tja, dat baart me veel zorgen momenteel.

Ze heeft het telefoontje van de huisarts al gehad. Wegens haar openhartoperatie van 1,5 jaar terug is ze compleet geen kandidaat voor beademing bij zware symptomen. Die moet dus ECHT onbesmet blijven nu. En zit dus vol stress.
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Dat is heel naar Brahma.
                                                                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Working...
                                                                  X