Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Griep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Brahma
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht

Voor een niet-deskundige zoals ik zien de voetnoten er best indrukwekkend uit, maar weir zegt dat ze een compleet beeld geven en er niet gecherrypickt is? Of dat er veel meer andere onderzoeken zijn die precies het tegendeel van Schetters beweren? Ik in ieder geval niet en jij ook niet. Als er dan andere deskundigen zijn, die dat overzicht naar alle waarschijnlijkheid wel hebben en die zeggen dat wat Schetters zegt niet klopt, dan ben ik genegen de consensus van de deskundigen te volgen.
    Dat dus.

Leave a comment:

• GJ
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Hiermee verlaag je jezelf tot karaktermoord. Heb ik je al eerder op betrapt. Op Trumpiaanse wijze roepen "fakenews".
    Als je namelijk wel even verder had gekeken naar de bronnen die voor die writeup zijn geraadpleegd, zou je kunnen zien dat het helemaal zo een gek stuk nog niet is.
    Een wappie zou je een schaap noemen.
    Terwijl je prima tot de zelfdenkenden ergens in het midden zou kunnen behoren.
    Gemiste kans hoor :)
    Voor een niet-deskundige zoals ik zien de voetnoten er best indrukwekkend uit, maar wie zegt dat ze een compleet beeld geven en er niet gecherrypickt is? Of dat er veel meer andere onderzoeken zijn die precies het tegendeel van Schetters beweren? Ik in ieder geval niet en jij ook niet. Als er dan andere deskundigen zijn, die dat overzicht naar alle waarschijnlijkheid wel hebben en die zeggen dat wat Schetters zegt niet klopt, dan ben ik genegen de consensus van de deskundigen te volgen.
    Last edited by GJ; Vandaag, 10:31.

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    Iets uitgebreider: Het kijkt me beter dat ik niet mezelf tot deskundige bombardeer en hier aan ga geven wat iemand goed of fout doet. Dan lees ik liever wat deskundigen er over te schrijven hebben en haal dat hier aan. Als iemand anders dan weer andere deskundigen aanhaalt die er weer anders tegen aan kijken, of en kritiek hebben op de deskundigheid van de andere deskundigen dan komen we langzaam ergens.

Last edited by Brahma; Vandaag, 08:39.

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    Een kans die ik graag mis hoor :-)

Leave a comment:

• TSM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
    Nee hoor, dat hoef ik helemaal niet. Dat laat ik aan deskundigen over zoals in Brun zijn artikel en in andere NL en BE artikelen.
    Hiermee verlaag je jezelf tot karaktermoord. Heb ik je al eerder op betrapt. Op Trumpiaanse wijze roepen "fakenews".
    Als je namelijk wel even verder had gekeken naar de bronnen die voor die writeup zijn geraadpleegd, zou je kunnen zien dat het helemaal zo een gek stuk nog niet is.
    Een wappie zou je een schaap noemen.
    Terwijl je prima tot de zelfdenkenden ergens in het midden zou kunnen behoren.
    Gemiste kans hoor :)

Leave a comment:

• motard
    replied
    ga straks bijlezen, maar zit nu NPO nieuws te luisteren.
    Alarmerend item over hoe de ICs vol zijn en nog voller worden, en personeel geheel overwerkt.. ??
    Dit klinkt mij toch als "propaganda" of op zn minst "gestuurde informatievoorziening... ".

Gaan we nu Weer een zgn rampperiode tegemoet ?
    ik ga er niet over, en ik heb niet "het overzicht", maar .. ik voel momenteel geen urgentie in NL
    rutte et.al. zoeken gewoon nog een excuus voor langere lockdown ???

In Belgie is volgens ex en dochter alle zorg weer op "normale service"
    Druk maar nomaal.

ik begin nu toch CT-trekjes te vertonen...

Leave a comment:

• brun
    replied
    Vind het overigens prima en legitiem om vraagtekens te plaatsen bij vaccinatie hoor. Maar persoonlijk vind ik dat de erg lage kans op langetermijnrisico's niet opweegt tegen de enorme gevaren en schade die we op dit moment lopen. Dit virus moet gewoon nķ verslagen worden. We kunnen niet nog een jaar doormodderen met overbelaste ziekenhuizen en een kapotte maatschappij.

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    Nee hoor, dat hoef ik helemaal niet. Dat laat ik aan deskundigen over zoals in Brun zijn artikel en in andere NL en BE artikelen.

Leave a comment:

• AlexB
    replied
    Ik krijg dan weer een beetje een raar gevoel bij dat artikel. Even Duckduckgo'en (anti google taal voor googlen) op Theo Schetters levert ook een hoop onderbouwde kritiek op deze wetenschapper op. Wat uiteraard niet per definitie betekent dat Schetters in alles wat hij beweert automatisch ongelijk heeft. De dingen die ik over hem las geven echter wel consistent het beeld van iemand die wel heel erg veel meningen stellig de wereld in slingert. En daar dus ook even vaak door gerenommeerde collega wetenschappers op wordt bekritiseerd. Aan de ene kant dus een nuttig criticaster die er voor kan zorgen dat de rest wel scherp blijft, maar aan de andere kant niet iemand die ik als eerste geloof.
    Als de beste man maar wat roeptoetert, moet je ook aan kunnen geven waar hij het verkeerd heeft. Ben ik eigenlijk best benieuwd naar. In 100% inzetten op vacineren schuilt een heel reŽel gevaar. Net zoals op het massaal inzetten van vaccins zonder daar lange termijn effecten van te kennen. Hoe groot die gevaren zijn is weer een andere discussie, maar gezien de belangen is wat risk mitigation helemaal zo gek nog niet.

Leave a comment:

• V70
    replied
    TSM hoe kom je toch elke keer aan die linkjes met van die charlatans die je zo serieus neemt?

Dat is iets wat ik professioneel helemaal niet gewend ben.

LOL

;-)

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
    Ja, hij's al een paar keer opgedoken in dit draadje (Schetters).

Sommige van z'n opmerkingen snijden zeker hout. Maar hij blijft iemand die er niet objectief in staat en die ook heel erg vaak gewoon echt de plank misslaat.

Dit item was best wel goed:

https://webcache.googleusercontent.c...nt=firefox-b-d
    Dat artikel sluit wel ongeveer aan bij alles wat ik verder over Schetters lees. Een roeptoeter zonder fundering. Als je zoveel roeptoetert zul je vast ook wel eens iets juist roeptoeteren, maar dat maakt je nog geen toerekeningsvatbare en betrouwbare roeptoeter. Ben je betoeterd.

Leave a comment:

• brun
    replied
    Ja, hij's al een paar keer opgedoken in dit draadje (Schetters).

Sommige van z'n opmerkingen snijden zeker hout. Maar hij blijft iemand die er niet objectief in staat en die ook heel erg vaak gewoon echt de plank misslaat.

Dit item was best wel goed:

https://webcache.googleusercontent.c...nt=firefox-b-d

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    Ik krijg dan weer een beetje een raar gevoel bij dat artikel. Even Duckduckgo'en (anti google taal voor googlen) op Theo Schetters levert ook een hoop onderbouwde kritiek op deze wetenschapper op. Wat uiteraard niet per definitie betekent dat Schetters in alles wat hij beweert automatisch ongelijk heeft. De dingen die ik over hem las geven echter wel consistent het beeld van iemand die wel heel erg veel meningen stellig de wereld in slingert. En daar dus ook even vaak door gerenommeerde collega wetenschappers op wordt bekritiseerd. Aan de ene kant dus een nuttig criticaster die er voor kan zorgen dat de rest wel scherp blijft, maar aan de andere kant niet iemand die ik als eerste geloof.

Leave a comment:

• TSM
    replied
    Mooi artikel hier:

https://groene-rekenkamer.nl/12224/e...hB8vOw7RgzWncw

Leave a comment:

• TSM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door AlexB Bekijk bericht

Die tests duren jaren en de bedoeling er van is een afweging te kunnen maken tussen alle voordelen en nadelen. Dat hangt dus ook sterk af van waar je tegen vaccineert. Is een afweging tussen hoe efficient zo'n vaccin is, wat de ziekte is die wordt tegengegaan, hoe lang je iemand kan beschermen en wat de lange en korte termijn bijwerkingen zijn. Je ziet die afwegingen nu in werking met het AstraZeneca vaccin. Meeste mensen zouden zeggen "doe niet zo moeilijk", maar zo'n goedkeuringsprocedure werkt niet zo. Als er zelfs maar de geringste twijfel is, wordt een test gelijk stopgezet en moeten analyses gedaan worden etc. Dat is prima als je de tijd hebt, maar in zo'n situatie als nu heb je die tijd niet.

Geldt voor elke nieuwe techniek dus niet alleen specifiek deze. Ondertussen is er wel heel wat ervaring opgedaan. Met mensen en dieren. Dus in principe is de basis heel goed. Daar staat dan weer tegenover dat er de nodige problemen geweest zijn, die in eerste instantie niet als problemen werden erkent. Waar men uiteraard weer van geleerd heeft. Aangezien dit een autoforum is: zie het als de introductie van de EV met ICE als oude techniek. Wat kinderziekten gladstrijken en je bent er. En al doende leert men (fast fail heet dat tegenwoordig).
    Even los van de test procedures waar subunit vaccins in het verleden doorheen gelopen zijn, moest dat nu natuurlijk sneller, geen discussie over mogelijk.
    Feitelijk worden de mRNA vaccins nu op dit moment getest, op gigantisch grote schaal. Over 20 jaar weten we wat de eventuele lange termijn effecten zijn. Of misschien al veel eerder.
    Om die reden zijn mRNA vaccins eigenlijk ook decennia lang tegen gehouden. Je kunt er over debatteren of het echt noodzakelijk was de mRNA vaccins nu versneld uit te rollen, ik vind van niet, maar dat is mijn mening en ik respecteer andere meningen ook wel als. het echt moet LOL.

Al het geld wordt nu eigenlijk op 1 paard gewed terwijl de kraan staat nog volledig open staat.
    Het is vechten aan het front terwijl de aanval (curveball) waarschijnlijk ook via de flanken plaats gaat vinden.
    Daar zijn we nog steeds niet op voorbereid (IC nog steeds veel te klein), er is gewoon geen plan B laat staan een plan C.
    Dat is iets wat ik professioneel helemaal niet gewend ben.

En dan de lange termijn effecten van een oncontroleerbare hoeveelheid antigenen die door je eigen lichaam worden aangemaakt, daar is niets over bekend, niemand weet wat er exact gebeurt met die vaccins. In theorie werkt het allemaal prima hoor (ik vind het prachtige techniek), maar in de werkelijkheid kan niemand je garanderen (feit) dat die antigenen in een of andere vorm in je hersenen eindigen en daar Alzheimer/MS/ALS achtige nieuwe ziekten gaan lopen te voorzaken. Gezondheid het menselijk lichaam is niet zwart en wit, en dat is maar goed ook eigelijk.

Antigenen geÔnjecteerd (subunit vaccin) via een injectie is gewoon een afgemeten hoeveelheid en controleerbaar.
    Nog steeds zouden de lange termijn effecten van een versneld goedkeurd subunit vaccin niet op tijd onderzocht kunnen worden maar je hebt in ieder geval in de basis decennia lange ervaring met dit soort vaccins, in doses van tientallen miljarden stuks toegediend. Ipv tienduizenden doses en 4 maanden ervaring en handig weggeschreven verantwoordelijkheden en aansprakelijkheden.

Heb wel wat EMA info ook hoor (project director van Pfizer goedkeuring woont hier in de straat......) ik zou zeggen lees de conditionele goedkeuring documenten eens goed na.

Het is opmerkelijk te zien dat non vaxxers direct bestempeld worden als wappies, terwijl bijna alle "non vaxxers" die ik spreek na wat uitleg melden dat ze zo een subunit vaccin natuurlijk wel nemen, liefst vandaag nog. De algehele mindset in NL blijkt echter dat blindelings vertrouwen in de overheid + big pharma > kritisch nadenken en eigen beeld vormen.

Dit is overigens ook waar de NL overheid totaal faalt, in de juiste voorlichting etc, maar goed, dat is ook wel in de lijn der verwachtingen van de huidige verkiezingen alsook de garanties uit het verleden LOL

Last edited by TSM; Gisteren, 12:31. Reden: addition mindste NL vergeten :)

Leave a comment:

• AlexB
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Vulles Bekijk bericht

Weet je ook waarom dit is? Is dat omdat de langdurige tests nog niet afgerond zijn of omdat er een op lange termijn toch problemen ontstaan met deze nieuwe techniek?
    Die tests duren jaren en de bedoeling er van is een afweging te kunnen maken tussen alle voordelen en nadelen. Dat hangt dus ook sterk af van waar je tegen vaccineert. Is een afweging tussen hoe efficient zo'n vaccin is, wat de ziekte is die wordt tegengegaan, hoe lang je iemand kan beschermen en wat de lange en korte termijn bijwerkingen zijn. Je ziet die afwegingen nu in werking met het AstraZeneca vaccin. Meeste mensen zouden zeggen "doe niet zo moeilijk", maar zo'n goedkeuringsprocedure werkt niet zo. Als er zelfs maar de geringste twijfel is, wordt een test gelijk stopgezet en moeten analyses gedaan worden etc. Dat is prima als je de tijd hebt, maar in zo'n situatie als nu heb je die tijd niet.

Geldt voor elke nieuwe techniek dus niet alleen specifiek deze. Ondertussen is er wel heel wat ervaring opgedaan. Met mensen en dieren. Dus in principe is de basis heel goed. Daar staat dan weer tegenover dat er de nodige problemen geweest zijn, die in eerste instantie niet als problemen werden erkent. Waar men uiteraard weer van geleerd heeft. Aangezien dit een autoforum is: zie het als de introductie van de EV met ICE als oude techniek. Wat kinderziekten gladstrijken en je bent er. En al doende leert men (fast fail heet dat tegenwoordig).

Leave a comment:

• AlexB
    replied
    Technisch/biologisch gezien vind ik die mRNA vaccins wel echt geweldig, moet ik zeggen. Het initieert een proces in cellen waarvan ik tot voor kort niet eens wist dat die zaken daar aan de gang waren. De bedoeling is ook dat de stoffen van het vaccin al weer heel snel afbreken in het lichaam (doordat die stoffen zo kwetsbaar zijn voor o.a. temperatuur, als ik het goed heb). Echt fascinerend. Of vaccinerend zo je wilt :p

Sommigen zien er een vat van Pandora in. Je start iets op wat wat vervolgens niet meer (terug) te stoppen is en stort er onheil mee over de mensheid. Ik zelf heb eigenlijk wel vertrouwen in deze techniek. Dat is natuurlijk meer op mijn gevoel dan op kennis gestoeld, maar bij zaken die ik toch niet helemaal kan voorzien of doorgronden kies ik daar ook bewust voor. Heeft me eigenlijk ook nog nooit in de steek gelaten, dus dat geeft vertrouwen :-)

Ik neem dus op dit moment nog steeds veel liever het risico dat aan een mRNA vaccin kleeft dan het risico dat aan een Covid-19 infectie kleeft.
    Technisch gezien zijn die technieken ook geweldig. Punt is alleen dat theoretisch, met de kennis die dan beschikbaar is, alles zou moeten werken. De natuur is echter nogal weerbarstig en "has the habit of throwing a curveball". Dat is denk ik ook het grote probleem dat we nu hebben, we (sprak de muis) weten genoeg om te beseffen wat er gebeurd, maar we weten net niet genoeg om er efficient iets aan te doen. Voorbeeld dat ik al eerder aanhaalde, die truuk die o.a. Janssen uithaalt met een virale vector kan je ook als virus ook gewoon loslaten op de bevolking. Op zich onschuldig virus met daarin een covid gen, waar je lichaam antistoffen voor aanmaakt. Probleem is mutatie en gen drift, waar je totaal geen controle over hebt. Dus even beter niet doen.

Die technieken zijn overigens al zo ver dat het eng wordt. Zoek maar eens op gen drive. Genoeg stof voor wappies. Gates heeft helemaal geen 5G chip nodig. Hoewel dat wel de huidige semiconductor tekorten zou verklaren (o:

Maar even terug naar je vertrouwen, er zijn een hele hoop argumenten voor en tegen. Goede argumenten van beide kanten. Maar als er ooit iets is geweest waar "het publiek" over geinformeerd zou moeten zijn, en daar hoort zeker wat eigen interesse bij, is het wel de moleculaire revolutie. Waar we nu midden in zitten en die een grotere impact gaat hebben dan bv de atoombom

Leave a comment:

• Vulles
    replied

Hoewel dat al een jaar of 10-15 wordt geprobeerd, is geen enkel vaccin dat gebaseerd is op de nieuwe technieken goedgekeurd.
    Weet je ook waarom dit is? Is dat omdat de langdurige tests nog niet afgerond zijn of omdat er een op lange termijn toch problemen ontstaan met deze nieuwe techniek?

Leave a comment:

• paulvh
    replied

Zo zie ik het ook.

Overigens, mij stoorde die passage 'testen kost tijd, moeite en pijn'. Duh, ga toch weg. Dat wattenstaafje is een paar seconden ongemakkelijk, de rest regel je allemaal heel eenvoudig en volkomen gratis, je moet alleen nog even langs de GGD fietsen. Duurt in de praktijk nauwelijks langer dan eventjes naar de supermarkt.
    Ik heb het over de antivaxxers die niet willen om allerlei doemdenkredenen, niet om medische redenen. De types die nu zeggen niet te willen omdat <vul in de reden>, maar geen probleem hebben/hadden als ze een shot moeten krijgen om ergens op vakantie te gaan. (en ja ik denk dat 99% van die figuren geen eens het verschil weet tussen types vaccins)

Leave a comment:

• NAS
    replied
    Iedereen ziet Angela altijd als lief, oud, verstandig omaatje, terwijl ze diep in d'r hart een bikkelharde gereformeerde b*tch is.
    Ik denk dat maar weinig mensen niet zien dat zij een knalharde politica is met heel veel gevoel voor macht.

In dit geval heeft ze echter gelijk. Schluss mit lustig. We hebben het geprobeerd (EU -> vertraging lag ook aan landen als Polen dit zo Biontech tu duur vonden) + (per Bundesland andere regels wat alleen maar voor verwarring en ruis zorgt) -> nu mag iemand die zich geen zorgen maakt over een herverkiezing proberen.

Die bureacratische traagheid in Duitsland waar iedereen pocht op zich expertise/zegje en niemand op de verantwoordelijkheid werkt nu gewoonweg niet.

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    Technisch/biologisch gezien vind ik die mRNA vaccins wel echt geweldig, moet ik zeggen. Het initieert een proces in cellen waarvan ik tot voor kort niet eens wist dat die zaken daar aan de gang waren. De bedoeling is ook dat de stoffen van het vaccin al weer heel snel afbreken in het lichaam (doordat die stoffen zo kwetsbaar zijn voor o.a. temperatuur, als ik het goed heb). Echt fascinerend. Of vaccinerend zo je wilt :p

Sommigen zien er een vat van Pandora in. Je start iets op wat wat vervolgens niet meer (terug) te stoppen is en stort er onheil mee over de mensheid. Ik zelf heb eigenlijk wel vertrouwen in deze techniek. Dat is natuurlijk meer op mijn gevoel dan op kennis gestoeld, maar bij zaken die ik toch niet helemaal kan voorzien of doorgronden kies ik daar ook bewust voor. Heeft me eigenlijk ook nog nooit in de steek gelaten, dus dat geeft vertrouwen :-)

Ik neem dus op dit moment nog steeds veel liever het risico dat aan een mRNA vaccin kleeft dan het risico dat aan een Covid-19 infectie kleeft.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Precies die afdronk had ik ook. Ja, er bestaan antivaxxers die alles afwijzen (veelal de wat extremistische varianten van gelovigen of aanhangers van alternatieve geneeswijzen), maar een aanzienlijk deel van de Covid antivaxx groep komt uit de "Rutte is een undercover pedo en alle politici zijn satanisten die ons willen G5 chippen samen met Bill Gates" groep. En dat lijken me niet echt aandachtige lezers van wetenschappelijk onderzoek.

Leave a comment:

• RutgerK
    replied

Om TSM even snel voor te zijn, er is een verschil in hoe die vaccins in elkaar zitten. Zeg maar dat je oude en nieuwe technieken hebt. Maar dat is niet essentieel. Alle commercieel beschikbare vaccins zijn door een heel strenge goedkeuringsprocedure gegaan. Die is grondig en langdurig om een afweging te kunnen maken tussen de voor- en nadelen. Hoewel dat al een jaar of 10-15 wordt geprobeerd, is geen enkel vaccin dat gebaseerd is op de nieuwe technieken goedgekeurd. De covid vaccins zijn goedgekeurd via een noodprocedure. Moest ook wel, want de normale procedure kost jaren. Maar het betekent wel dat nu opeens op absurd grote schaal gewerkt wordt met vaccins waar geen lange termijn gegevens over beschikbaar zijn.

En dat is ook het essentiele verschil met vaccins die je of in je jeugd of voor verre reizen toegedient krijgt. Daar is wel normale goedkeuring voor en lange termijn ervaring mee.

Grote vraag is dan natuurlijk of het kwaad kan. Waarschijnlijk niet, want met die nieuwe technieken zijn ze ook al weer enige tijd bezig en hebben ze geleerd van eerdere pogingen/fouten. Dus laten we hopen dat dat voldoende is.
    Helemaal mee eens. Een nieuwe techniek kan per definitie niet steunen op een hele lange ervaringen. Studies zijn er natuurlijk wel in grote getale. Studies in dieren hebben wel kunnen aantonen hoe dergelijke vaccins in de basis werken, hoe ze het lichaam beÔnvloeden en hoe het materiaal het lichaam verlaat.

Ik had overigens het idee dat Paul bedoelde dat de Covid antivaxxer zich waarschijnlijk nooit druk gemaakt heeft over wat er in de reisvaccins zit of hoe die gemaakt worden.
    Ook verwacht ik niet dat de anti-vaxxer per definitie een anti roker is terwijl een bijsluiter over levensbedreigende bijwerkingen van sigaretten een pakjes twee keer zo groot zou maken.
    Last edited by RutgerK; Gisteren, 09:02.

Leave a comment:

• Ar
    replied
    Mijn ouders zijn inmiddels gevaccineerd in Turkije. Mijn vader zijn tweede inmiddels. Begin en midden 60 en daardoor twee extra vaccins hier beschikbaar.
    Alle permanente mooi weer genieters uit het buitenland worden gevaccineerd.

@Brun
    Op TV zag ik dat er al vaccin reisjes naar ServiŽ zijn en in Rusland kon je al eerder terecht voor een prikje. Pak een vliegtuig zou ik zeggen :-)
    Last edited by Ar; Gisteren, 07:34. Reden: foutje

Leave a comment:

• AlexB
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht

Kan deskundoloog TSM wellicht in Jip en Janneke taal uitleggen welk verschil er is tussen een vaccin voor een exotische bestemming en een vaccin dat je als kind hebt gekregen of nu als volwassene ingeval van Covid-2 krijgt?
    Om TSM even snel voor te zijn, er is een verschil in hoe die vaccins in elkaar zitten. Zeg maar dat je oude en nieuwe technieken hebt. Maar dat is niet essentieel. Alle commercieel beschikbare vaccins zijn door een heel strenge goedkeuringsprocedure gegaan. Die is grondig en langdurig om een afweging te kunnen maken tussen de voor- en nadelen. Hoewel dat al een jaar of 10-15 wordt geprobeerd, is geen enkel vaccin dat gebaseerd is op de nieuwe technieken goedgekeurd. De covid vaccins zijn goedgekeurd via een noodprocedure. Moest ook wel, want de normale procedure kost jaren. Maar het betekent wel dat nu opeens op absurd grote schaal gewerkt wordt met vaccins waar geen lange termijn gegevens over beschikbaar zijn.

En dat is ook het essentiele verschil met vaccins die je of in je jeugd of voor verre reizen toegedient krijgt. Daar is wel normale goedkeuring voor en lange termijn ervaring mee.

Grote vraag is dan natuurlijk of het kwaad kan. Waarschijnlijk niet, want met die nieuwe technieken zijn ze ook al weer enige tijd bezig en hebben ze geleerd van eerdere pogingen/fouten. Dus laten we hopen dat dat voldoende is.

Leave a comment:

• brun
    replied
    Overigens schijnt Thierry Breton, de nieuwe leidinggevende van de EU-taskforce, wel eindelijk de juiste persoon op de juiste plek te zijn. Want die zet stilletjes enorme druk op Europese vaccinproducenten, jaagt hen met allerlei controles op om meer te leveren en probeert tegelijkertijd allerlei toeleveranciers te helpen.

Die man heeft ook heel veel ervaring in grote bedrijven, dat is duidelijk een voordeel.

Gisteren zei ie dat 70% van de inwoners midden juli al gevaccineerd kan zijn, 100% aan het eind van de zomer. Ben erg benieuwd. Geeft wel hoop.

Leave a comment:

• brun
    replied
    Duitsland is in onderhandeling met Putin over het Sputnik V-vaccin. Op eigen houtje dus, zonder de EU.

Dat laatste is opmerkelijk omdat Merkel een jaar geleden met alle geweld wilde dat we de vaccins via d'r EU-vriendinnetje Von der Leyen zouden bestellen. Wat dus de hoofdreden is voor de intens trage start van de vaccinaties in dit werelddeel. Maar blijkbaar laat ze haar nu gewoon keihard vallen (verdiend, maar toch opmerkelijk).

Tegelijkertijd doet Merkel pogingen om meer macht naar zich toe te trekken, ze wil nieuwe wetgeving waarmee deelstaten qua corona voortaan moeten doen wat Berlijn hen opdraagt. Hoofddoel: Duitsland nůg langer in lockdown houden, koste wat het kost.

Iedereen ziet Angela altijd als lief, oud, verstandig omaatje, terwijl ze diep in d'r hart een bikkelharde gereformeerde b*tch is.

Leave a comment:

• Jasper
    replied

Als je je even had verdiept in het verschil van een subunit vaccin (je reis vaccins) en de covid19 mRNA vaccins, dan had je bovenstaande vergelijk nooit maar dan ook echt nooit gemaakt.
    Doe eens beter je best want nu is Japser het ook met je eens natuurlijk en dat kan echt niet gezien de intelligentie van die jongeman. Oh wacht ff. Mand. Gevallen. Door.
    Truste!

Don't try to rel the Relsmurf.

Leave a comment:

• Cobraman
    replied
    In de US 200 miljoen vaccinaties in 100 dagen, wat een tempo. Dat politieke tuig in Den Haag moeten zich doodschamen met dit huidige rammelende Corona- en vaccinatiebeleid. Het is lachwekkend wat hier gebeurd.

Leave a comment:

• slibbe
    replied
    Als je je even had verdiept in het verschil van een subunit vaccin (je reis vaccins) en de covid19 mRNA vaccins, dan had je bovenstaande vergelijk nooit maar dan ook echt nooit gemaakt.
    Kan deskundoloog TSM wellicht in Jip en Janneke taal uitleggen welk verschil er is tussen een vaccin voor een exotische bestemming en een vaccin dat je als kind hebt gekregen of nu als volwassene ingeval van Covid-2 krijgt?

Verder is het vrij gangbaar in streng Gristelijke kringen om niet te vaccineren, want dat is tornen aan de hand van de Heer. Gek genoeg wordt dat ook geaccepteerd. Geen idee of een soortgelijke praktijken ook spelen bij andere strenge geloofsgroepen.

En dan heb je nog gevallen zoals mijn buurvrouw van 68, die nog geen oproep heeft gekregen maar van mening is dat zij een jaar geleden Corona heeft gehad (zelfdiagnose) en daarom niet gevaccineerd hoeft te worden.

Leave a comment:

• TSM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door paulvh Bekijk bericht

Het is al jaren zo dat je bij bijv. binnenkomst BraziliŽ (of andere landen) moet kunnen laten zien dat je gevaccineerd bent tegen bepaalde zaken. (gele koorts etc. als je bijv. naar Amazone doorreist)
    Daar heb ik nog nooit iemand moeilijk over horen doen. Nu is er iets anders aan de hand, potentieel veel bedreigender op een veel grotere schaal en dan vinden mensen het in eens een probleem om te vaccineren.... Ik durf te wedden dat de helft van die antivaxxers wel netjes op tijd bepaalde shots gehaald hebben om bijv. op de meest exotische locatie op huwelijksreis te kunnen gaan etc.

​​​​​​​Heb het idee dat een hoop mensen met 2 maten meten...
    Doe eens beter je best want nu is Japser het ook met je eens natuurlijk en dat kan echt niet gezien de intelligentie van die jongeman. Oh wacht ff. Mand. Gevallen. Door.
    Truste!

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Precies dat, Paul. Als je voor een all inclusive resort een vette tropen spuit in je reet moet staan ze met de Oakley zonnebril al op in de rij. :)

Leave a comment:

Working...
X