Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Glorieuze overwinning op een overijverige agent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Glorieuze overwinning op een overijverige agent

Vanochtend een glorieuze overwinning behaald op een overijverige agent.

Het geval: Een boete voor fout parkeren.

De situatie:Wij hebben (of eigenlijk hadden aangezien het nu een groot bouwterrein is) op eigen terrein twee laad en los plaatsen. Een grote die onder beheer van de chef techniek, en één kleine laad en los die onder mijn beheer valt. Op die kleine laad en los sta ik altijd geparkeerd. Om anderen er op te wijzen dat het niet de bedoeling is dat indien zij níet bij mij moeten zij daar ook niet mogen staan heb ik een bord laten maken en opgehangen. Om er bovendien zeker van te zijn dat indien er wel iemand gaat staan dat ze dan de nooduitgang niet blokkeren staat er ook op dat die nooduitgang vrij moet blijven. Dit hoeft overigens alleen indien er veel bezoek is.

Maar nu kreeg ik dus een boete voor fout parkeren, zoals ik op gummen1 al eens had aangegeven. Dus ik denk wtf eigen terrein, eigen laad en los, de diender heeft zich vast vergist (dank Brun). Keurig briefje geschreven met mijn bezwaar en mijn visie op de situatie, paar foto's gemaakt van die situatie. Klaar denk ik dan, maar nee uit niks bleek dat e diender zich vergist had. Kan je denken “stik” of “sterf” ik dacht “sterf” hier ga ik niet mee akkoord, geen grens geval, niks, gewoon een pesterijtje van een rancuneuze agent, vermoed ik. Vanochtend mocht ik dan eindelijk op de rechtbank verschijnen. Ik was daar nog nooit geweest, en waarom zou je ook, toch.

Kantongerecht Haarlem, man wat een sneue bedoeling, je kan rustig stellen dat er bij justitie geen geld over de balk wordt gesmeten voor gebouwen die recht doen aan de statuur die de rechterlijk macht zou moeten hebben. Maar dat bleek ook terecht, hoezo statuur. Voor de smoezelige ingang, waar overigens bijna niet te komen is en nu al helemaal niet omdat Haarlem grootstedelijk als zij wil zijn de halve stad 'open' heeft liggen, waar een aller aardigste beveiligingsbeambte mij verwelkomd en aanmeld. Even wachten in de wachtkamer. Hoewel wachtkamer, meer een voorportaal opgeleukt met een Colamachine, een kopieer apparaat en drie folderrekken met welgeteld 6 dezelfde foldertjes over mediation ipv van rechtspraak. Gelukkig, ik had maar voor 30min overbetaald parkeren tegoed op de pin pas (crisis immers), mocht ik na vijf minuten de beveiligesbeamte die ook bode bleek te zijn volgen naar een zaaltje waar twee rechter achter een tafel zitten, een officier van justitie en nog iemand op de publiekstribune (twee stoelen tegen de achterwand) waarvan de functie mij ontgaan is, maar hij zal toch niet enkel publiek zijn geweest, waarom immers. Goed ik wens deze vier mensen een goede middag en de dienstdoende rechter leest het geval voor. Ik doe mijn verhaal zoals ik dat ook al toegestuurd had en vraag via de rechter aan de officier of hij kan uitleggen waarom ik hier een boete voor zou moeten krijgen. Deze man sputtert iets over een onduidelijk bord, “dit bord” vraag ik terwijl ik een a4 fotoprintje van het bord laat zien, “ehm ja eh dat bord, tja ehm dan moesten we denk ik maar geen vervolging instellen” of woorden van gelijke strekking was zijn verweer. Ik heb nog gevraag waarom dit niet schriftelijk kon, maar het schijn zo te moeten gaan... Ik had nog 22 minuten tegoed op het parkeerkaartje. Kijk mijn uurtje kost niet zoveel, maar de uren die zij er ingestoken hebben. Wordt dat ook verhaald op zo'n DOE WAT NUTTIGS EN GA TOCH ECHTE BOEVEN VANGEN kloothommel van een agent?
    fka v164

Ah, justice! Ik herinner me het verhaal nog. Gefeliciteerd met de goede afloop!
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Aaaaah! Sterrrrven zal ie, die agent, al gillend van de schaamte en het besef van verlies, sterrrrven!

:-)

(gefeliciteerd dus)
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Mooi man!

Het kan ook anders, gelukkig.
        Ik heb afspraken gemaakt met parkeerbeheerders hier. Staat er iemand voor mijn uitrit, dan bel ik en krijgt de auto in kwestie een bekeuring onder de ruitenwisser. Bel ik niet, dan krijgen ze geen bekeuring, want dan heb ik er óf geen last van, óf het zijn bekenden. Werkt perfect. Die klote Range Rover van de patser buurman om de hoek staat er na 10x 46 euro in ieder geval niet meer, gna gna. :)

Comment

En dan die hufters maar klagen dat ze 't zo fuckng druk hebben.

Eikels...

Maareuh, gefeliciteerd dan maar?
          All you need to remember is the number '70' .

Comment

En hoe zit het met de schadeloos stelling? Uren die je erin hebt gestoken, postzegels, foto's halve vrije dag voor de rechtbank, etc,etc.

Comment

Ha, die V164;

Gefeliciteerd met je victorie, maar wat een kul dat je daarvoor moest verschijnen, zeg. Mijn bezwaar tegen de boete wegens rijden in een afgesloten zone (had ik alleen aangevoerd omdat ik mijn verhaal wilde doen en wat vragen beantwoord wilde hebben) is uiteindelijk gewoon administratief in mijn voordeel afgehandeld. Het is je reinste willekeur, wat ik je brom!
              Scherven brengen gelul.

Comment

Nou ja, iedereen blij zo op deze manier toch?

Jij geen boete, de agent in kwestie tóch zijn bonnentarget gehaald en de rechters en OvJ hebben hun bestaansrecht ook aangetoond.
                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                  Nou ja, iedereen blij zo op deze manier toch?

Jij geen boete, de agent in kwestie tóch zijn bonnentarget gehaald en de rechters en OvJ hebben hun bestaansrecht ook aangetoond.
                  Mwaoh, ik was blij geweest wanneer ze het per post hadden afgehandeld, dat had een stagiaire kunnen doen. Kunnen de magistraten zich met belangrijkere zaken bezig houden. En nee ik heb niet de indruk dat de rechtsstaat met deze omslachtige manier van doen gebaat is, qua belang. En die agent, die zal nooit blij zijn denk ik als je uit rancune, afgunst of welke ander negatieve grondhouding dan ook zo'n bon schrjft :-)
                  fka v164

Comment

Ik begrijp de ophef niet, zo moet de rechtzaak toch functioneren?
                    Hoor en wederhoor.
                    We weten allemaal dat alleen schriftelijke communicatie leidt tot frustratie en onbegrip, dus zulke zaken los je het beste op in een open dialoog.

* checkt klok en ziet dat het eigenlijk nog te vroeg is *
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Vroeg of niet, YOU ARE WRONG
                      Er was niks toe te lichten, een eerstejaars student had dit zelfs tijdens een snuffelstage kunnen afhandelen
                      fka v164

Comment

Was ook een erg slappe poging.

Praten ze over werkdruk e.d. en doen ze dit.
                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Hier ook een overwinning. Een boete gekregen voor het niet verlenen van voorrang aan een voetganger bij een oversteekplaats (€ 150,--!!!!) op een tijdstip dat ik aan het werk was op een plaats waar ik nog nooit geweest ben. Na uitspraak op het bezwaarschrift ben ik in beroep gegaan en vandaag kreeg ik het verzoek het beroep in te trekken omdat na bestudering van de zaak de beschikking wordt vernietigd. Dat alles zonder een zitting. In elk geval blij met de afloop.
                          www.carscoffeecigars.nl

Comment

Working...
                          X