Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kantoorergernissen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kantoorergernissen

Op 1, met stip: mensen die twee telefoontjes tegelijk aannemen. Dus óf je zit zakelijk met ze aan de telefoon, hoort op de achtergrond een mobieltje gaan, en krijgt dan bruusk te horen, "Sorry, deze moet ik éven opnemen." Of je belt iemand, die ook opneemt, en begint je verhaal af te steken, waarna de ander je bruusk onderbreekt met, "Ja, moment, ik zit nog even in een ander gesprek, kun je dadelijk even terugbellen?"

NEEM DAN NIET OP

Man. Echt. Vind 't serieus onbeleefd, maar helaas zéér gebruikelijk in de huidige praktijk. Alleen staat het voor mij gelijk aan de winkelier die jou helpt en dat ineens onderbreekt voor een andere klant.

Zelf druk ik tussenkomende telefoontjes altijd weg, of laat ze rinkelen. Een tegelijk.

Ok, wie biedt? Nog meer kantoorergernissen? :-)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Ja. Ik heb nog een kantoorirritatie. Als het dagen lang een suffe bende is op gummen. :)
    You know that reality is immaterial

Comment

Super irritant inderdaad, zeker omdat een mobiele telefoon nog eens twee keer zo dwingend is om op te nemen als een vaste lijn kennelijk.

Wel jammer dat je een vaste lijn niet "stil" kunt drukken zoals je met een mobiel wel kan.

Comment

Bij mij met stip op 1:

tijdens een internationale conference call (uiteraard op de meest praktische tijd gescheduled voor de Amerikaanse collega's zodat Europese en Aziatische pechvogels maar na de werkuren of zelfs midden in de nacht moeten beschikbaar zijn) zeker je Iphone, Blackberry en privé mobiel niet uitzetten en de mute-knop zeker niet gebruiken terwijl iemand anders het woord voert.

Zelfde geldt voor de obligate deelnemer vanuit de auto, die liefst op voorhand duidelijk maakt dat hij tegen 200km/u over de autobahn vliegt, die iedereen constant overstemt door windruis en de radio die uiteraard niet uithoeft ...
        There are no stupid questions,
        but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Flat Cheese Bekijk bericht
          Zelfde geldt voor de obligate deelnemer vanuit de auto, die liefst op voorhand duidelijk maakt dat hij tegen 200km/u over de autobahn vliegt, die iedereen constant overstemt door windruis en de radio die uiteraard niet uithoeft ...
          Ja, die heb ik ook nog wel eens... de "Ik heb nu geen tijd, maar probeer om 17:00 even, want dan zit ik toch in de auto"-beller.

Los van het feit dat ik niet snap waarom mensen de autorit tegenwoordig volledig als zakelijk contactmoment zien (het is simpelweg gevaarlijk, want het leidt af, zélfs als je handsfree belt): het is ook gewoon LASTIG. Zeker als je zo iemand moet interviewen. De vertraging op de lijn, de uitvallers als een andere GSM-mast het gesprek overneemt, de slechte geluidskwaliteit. Superirritant.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

's Ochtends om 6 uur 27 graden binnen als het buiten 4 graden is, je mailbox openen en een mailtje vinden met de mededeling dat je de radiators niet dicht mag draaien en de ramen niet open mag zetten omdat dat de klimaatregeling ontregelt.
            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Moest direct denken aan de overvraagde technisch directeur van het bouwbedrijf waar ik ooit werkte.

Het was altijd een komen en gaan van mensen die even 'een tel' nodig hadden. Toen ik met hem in gesprek was over de organisatie van het e.e.a. kwamen achtereenvolgens een uitvoerder, een inkoper en een werkvoorbereider naar binnen. Allemaal bleven ze staan en wilden ze even tussendoor. Enfin na drie minuten was iedereen nog binnen en kwam een andere inkoper ook binnen.

Die heb ik getipt: je moet hem gewoon even bellen. Dus de inkoper liep naar naar zijn eigen werkplek, pakte de telefoon, belde via een buitenlijn het toestel van de TD en bingo: hij pakte binnen drie keer bellen de telefoon op.

Na enige hilariteit van de TD, die de hint uiteraard wel begreep, heeft het vervolgens nog vijftien minuten gekost om iedereen weg te werken.

Ergenissen:
              1. Telefoon gaat altijd voor
              2. Mensen die tussendoor komen, zeggen dus eigenlijk dat dat andere minder belangrijk is

En in aanvulling op die van Geelhoed:
              In een kantoor werken waar de thermostaat van de kachel in een kamer zit waar de werknemer steevast het raam open heeft staan en de radiator dicht.
              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Dat laatste is ook mijn grootste ergenis, mensen die tussendoor komen:

Je zit met zijn tweeen aan iemands bureau en je bent bezig (met werk TM) en dan komt iemand die ziet dat je bezig bent er tussendoor met iets anders. Mateloos onbeschoft en irritant. En vaak zijn het geeneens echt dringende dingen maar hebben ze gewoon geen zin om te wachten.

Voor de rest:
                -Collega's met luide en irritant beltonen
                -Collega's die niet de afdeling aflopen als ze even privé willen bellen
                -Collega's die hoorbaar uitademen (Ik weet het, ik ben onverdraagzaam)
                -Mensen die in de rij van de kantine 'grappig' proberen te doen
                -Uberhaupt mensen die grappig proberen te doen
                -Mensen die op hun werkplek stinkende dingen eten
                -Mensen die als jij met de lift gaat en zij met de trap op iedere verdieping op het knopje gaan drukken
                -Mensen die altijd te beroerd zijn iemand's telefoon op te nemen, en altijd iemand anders hem laten oppakken.
                -Mensen zonder telefoonmanieren
                -Uberhaupt Mensen zonder manieren
                -Mensen die in de rij van de kantine te dicht op je gaan staan
                -Mensen de volop boeren als anderen aan het eten zijn
                -Mensen die als buiten een man of twintig voor de hoofdingang staan te wachten toch aan de deur gaan trekken, niet uitzichzelf realiserend dat de misschien nog op slot zal zitten.

Ik kan mijn ergernis altijd slecht verbergen en kan het meestal niet nalaten een cynische opmerking te maken (een collega noemde me ooit een homo sarcasticus...)
                Last edited by jersey951; 15-10-08, 14:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jersey951 Bekijk bericht
                  -Mensen die als jij met de lift gaat en zij met de trap op iedere verdieping op het knopje gaan drukken
                  -Mensen de volop boeren als anderen aan het eten zijn
                  ...mag ik vragen in wat voor branche jij werkzaam bent? Ik mag hopen dat dit soort dingen toch niet tot de frequente ergernissen behoren!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
                    ...mag ik vragen in wat voor branche jij werkzaam bent? Ik mag hopen dat dit soort dingen toch niet tot de frequente ergernissen behoren!
                    @lol *buuuuuuurp

ik erger me aan moeilijke woorden lullers in pakken met gespschoenen en vette haren , die iets te veel gebakken lucht seminars hebben bijgewoond
                    die zich ten onrechte veels te belangrijk voelen ,en eigenlijk helemaal niets toevoegen, hooguit de boel frustreren om hun baantje onmisbaar te laten lijken of incompetentie te camoufleren
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
                      Een collega die boert, scheten laat, tenenkromend probeert grappig te zijn en geen manieren heeft? Denk dat jersey in de petflessenbusiness werkt. :-)

Comment

Ik ben IT-er en gedetacheerd bij een gemeentelijke dienst.

Boeren en door sommigen zelfs scheten worden gewoon schaamteloos op de werkplek gelaten. En boeren ook tijdens de lunch.

V.w.b dat liftgeintje. Het kan leuk zijn als je met een groep bent en de ene helft gaat met de trap en de andere helft met lift. Maar het gaat soms om mensen die je amper kent (er werken 2200 man bij de organisatie waarvan het grootste deel in het hoofdgebouw waar ik ook zit). Het komt ook uberdom over want ze moeten naar iedere verdieping rennen en uiteindelijk stonden er dus met zijn alle boven en moesten de grappenmakers haast aan een hart-long machine. Na duidelijk gemaakt te hebben dat ik niet echt geamuseerd was werd door een corpulente en zwaar hijgende vrouw gezegd dat traplopen gezonder is, rara wat mijn antwoord was (ik ben 80 kg bij 1.85m)

Trust me, de grootste frustratie is niet dit soort ergernissen maar de incompententie. Daar zal ik niet eens over beginnen.

Comment

Om antwoord te geven op de vraag, het zijn géén incidenten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                            Los van het feit dat ik niet snap waarom mensen de autorit tegenwoordig volledig als zakelijk contactmoment zien
                            Ja, dat merk ik ook steeds vaker. 'Bel me om drie uur maar. Dan zit ik in de auto, dus dan heb ik alle tijd voor je.'

Toegegeven, ik heb er dan ook wel weer bewondering voor dat sommige mensen - in dat geval dan wel met hulp van een perfecte carkit - in zo'n situatie een volkomen samenhangend verhaal weten af te steken.

Het andere uiterste wordt dan weer gevormd door figuren die rustig hun vaginatie door het gesprek laten babbelen. :(
                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Wat het allemaal weer goed maakt, we hebben sinds kort een stagiaire, een heel tenger klein meisje van niet nederlandse origine met een enorm temperament en die men bij onvolkomenheden van andere collega´s door het hele gebouw heen horen. Ik kan een glimlach nooit onderdrukken als ik er met een zwaar accent uit d´r slof hoor schieten over collega´s die koffie hebben gemorst en het niet opruimen om maar wat te noemen.

Comment

Hmm, wat zal haar stagebegeleider in zijn verslag opschrijven over haar enorme temperament? Waarschijnlijk alleen iets positiefs als ze ook een 'enorm temperament' heeft. :)
                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik kan overal tegen!

Lekker belangrijk wat je collega's wel/niet doen.

Als ik mij DAAAAAAAAAAAR al druk om zou moeten maken ....

En dat liftgeintje doe ik ook altijd bij Frank. Maar wij hebben maar twee trappen en een hele trage lift dus dat kost me ook geen moeite ;-)

Comment

Als je het *altijd* doet bij een *bekende* is het wel weer grappig

Comment

Liftgeintje werkt bij ons niet, de lift gaat met 4m/sec omhoog/omlaag.

Overigens voorheen met 7m/sec.

En dan is het restaurant op 24-hoog snel bereikt, de genuttigde lunch gaf bij een aantal mensen wat problemen op de terugweg... ;-) ( vooral bij de rechtstreekse daling van 24 naar 0)
                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Net zo irritant. Lang geleden, toen ik nog een armlastig vertalertje was, kluste ik via een uitzendbureau een paar maandjes bij op een of ander kantoor van een groot technisch bedrijf in Groningen. Maar die vastgeroeste collega's daar. Oh man. De HELE dag kankeren. Op de verkopers, die wel uit dat daglichtloze kantoor wegmochten in een Volvo 440 van de zaak.

Als dan iemand van Sales met een spoedje kwam (ofwel: een succes voor het bedrijf!), dan was 't ja en amen en doen we zo snel mogelijk. Zodra de verkoper dan de deur weer uit was, ging het spoedje op de stapel, "Doar heb ik nou gain zin in.")

En als er dan vrijdagmiddag om 17:00 uur een bedrijfsbijeenkomst was in de kantine, en de directeur aan ze vroeg hoe het ging, dan was het ja meneer, goed meneer, amen meneer. Terwijl ze de HELE week zuur hadden zitten kankeren op "de hoge heer'n van de direksie" die nooit iets goeds deden.

Kruiperige en incompetente weekdieren dat 't er waren.

Comment

John o'mill associatie:
                                          Me and Bill Shakespeare,
                                          We rhymed and we rhyme,
                                          But Bill was a weekdier,
                                          And I'm sublime.
                                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Wat me ergert op een kantoor: fucking people
                                            (in de bijvoegelijke zin)
                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Net zo irritant. Lang geleden, toen ik nog een armlastig vertalertje was, kluste ik via een uitzendbureau een paar maandjes bij op een of ander kantoor van een groot technisch bedrijf in Groningen. Maar die vastgeroeste collega's daar. Oh man. De HELE dag kankeren. Op de verkopers, die wel uit dat daglichtloze kantoor wegmochten in een Volvo 440 van de zaak.

Als dan iemand van Sales met een spoedje kwam (ofwel: een succes voor het bedrijf!), dan was 't ja en amen en doen we zo snel mogelijk. Zodra de verkoper dan de deur weer uit was, ging het spoedje op de stapel, "Doar heb ik nou gain zin in.")

En als er dan vrijdagmiddag om 17:00 uur een bedrijfsbijeenkomst was in de kantine, en de directeur aan ze vroeg hoe het ging, dan was het ja meneer, goed meneer, amen meneer. Terwijl ze de HELE week zuur hadden zitten kankeren op "de hoge heer'n van de direksie" die nooit iets goeds deden.

dat zijn het overal
                                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Voor mij irritatie nummer een. Ik heb er echt een bloedhekel aan.

Ik kan echt een waslijst met voorbeelden opnoemen maar doe het niet, is niet goed voor mijn bloeddruk. Maar o wat haat ik de mensen die overal en op alles kankeren, dat alles fout is etc. Rot dan maar op naar een of ander derde wereld knakenland, en praat dan of alles in NL verrot is of niet.

Comment

Nou overdrijf je een beetje....
                                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

- Als mensen tijdens een vergadering andere dingen gaan doen: Telefoneren, spelen met de telefoon of op de laptop gaan werken. Hoogst irritant en blijk van desinteresse.

- Structureel niet op tijd komen.

Comment

@V70:
                                                      "Structureel niet op tijd komen"
                                                      En jij snapt die boodschap nog steeds niet?
                                                      ---------------------------
                                                      Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Ik moest gisteren erg lachen om een collega van me die te laat een presentatie binnen kwam lopen. Er zat al zo'n man of 25 aandachtig te luisteren op het moment dat hij binnen kwam en dan voel je je natuurlijk altijd een beetje gênant. Echter, zijn opmerking bij het binnenkomen was humor:
                                                        "sorry dat jullie te vroeg begonnen zijn...!"
                                                        Met een brede grijns op zijn gezicht. De hele zaal lag dubbel.

Comment

Gneh. Da's een hele goeie, meneer Lennart.

Comment

Ik heb 1 medewerker die rookt nogal. En ruikt daardoor ook. Voortaan doen we besprekingen in het lab. Mijn hele kantoor meurt naar ouwe asbak nu. Beste vent verder, maar dit is echt vies. :(

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                              "sorry dat jullie te vroeg begonnen zijn...!"
                                                              Met een brede grijns op zijn gezicht. De hele zaal lag dubbel.
                                                              Zal wel een uiterst serieuze presentatie geweest zijn dan....

Vorige week donderdag, een nieuwe bewaker die je er niet inlaat omdat hij "pas 5 voor 6 het hek mag opendoen"
                                                              $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Over dubbelliggen gesproken:

Ik vertelde de net de oudste mop ter wereld aan een collega hier:
                                                                Hoe maak je een mongool in de war?
                                                                Antwoord: 5 (persoon aan wie je het vertelt raakt in de war van het antwoord dus hij/zij is de mongool)

Een matig nederlands sprekende collega's wilde de mop doorvertellen aan een stel andere collega's dus hij begon met: Hoe ga je een mog in de war zetten?

Je moet er waarschijnlijk bij geweest zijn, maar er lagen er een paar met tranen in de ogen hier.

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎